autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW-Mini  (Luettu 34370 kertaa)

Poissa Taky

Vs: BMW-Mini
« Vastaus #60 : 11.09.2018 09:10 »
Antaa vikakoodin ykkössylinterin missfirestä.
Seuraavaksi aletaan sähkövikojen etsintä, aikaa kuluu ja auto seisoo korjaamolla.


Harmillista.

Sähköihin tuo äkkiseltään tuntuisi viittaavan - varmaan vikakoodit antaa tarkempaa infoa?

Onko laitteessa ollenkaan perinteisiä tulpanjohtoja - ainakaan niitä ei vaihdettujen listalla ollut?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa FXT

Vs: BMW-Mini
« Vastaus #61 : 11.09.2018 09:29 »

Harmillista.

Sähköihin tuo äkkiseltään tuntuisi viittaavan - varmaan vikakoodit antaa tarkempaa infoa?

Onko laitteessa ollenkaan perinteisiä tulpanjohtoja - ainakaan niitä ei vaihdettujen listalla ollut?
Ei kyllä mitään hajua, eivät maininneet kun kysyin missä mennään. Ehkäpä menevät kategoriaan sähköt? Anyways, luulisi nyt samalla kaikki vaihtavan.

Erikoinen järjestys kyllä noita osia vaihdella, jos tulpat vaihtaa, niin miksei samalla puolat ja johdot myös? Nyt pomppineet sytytyksen ja polttoaine puolen välillä.
Sen sanoivat konetta enempää avaamatta, että eivät osaa sanoa onko vika ykköspytyssä vai muissakin. Aika erikoista.

Alkaa vaan maku menemään koko hommasta, jatkuvaa juoksemista korjaamon ja himan välillä. Korjaavat yhden paikan ja taas mukamas toimii, mutta kun ei toimi...
BMW 530d, Mini Cabrio, Hyundai Kona Electric, Haibike sähkis

Poissa Urlaub

Vs: BMW-Mini
« Vastaus #62 : 11.09.2018 09:35 »
Kyse kuitenkin uudesta autosta?

Jätät auton korjaamolle, vaadit sijaisauton ja ilmoitat, ettet ota vastaan ennen kuin on kunnossa.

Jos eivät suostu, niin sitten vaan tarkasti kirjaa kaikista kuluista ja ajanhukasta. Siitä sitten vaan korvausvaatimusta perään. Viallisen tuotteen korjaamisesta kun ei saa aiheutua kuluja ostajalle.

Poissa Igor

Vs: BMW-Mini
« Vastaus #63 : 11.09.2018 10:29 »
Melkoista kädettömyyttä huollolta, jos arpomalla vaihtelevat osia.

Onkos toi kolmipyttyinen PSA:n tekele, vai bemarin omaa tuotantoa?
 

Poissa FXT

Vs: BMW-Mini
« Vastaus #64 : 12.09.2018 15:05 »
Melkoista kädettömyyttä huollolta, jos arpomalla vaihtelevat osia.

Onkos toi kolmipyttyinen PSA:n tekele, vai bemarin omaa tuotantoa?
Mistä näitä tietää, ymmärtääkseni bemun oma, "sama" :) i8:ssa. Nyt viimeisin tieto, että syypää olisi löytynyt.

Vaimon suusta kuultuna, joku sylinteriin liittyvä pultti venynyt ja ei pysty vaihtamaan, joten uusi kansi tulossa saksasta, oli yksityiskohtaisemminkin asia kertonut, mutta kuulemma niin teknistä jargonia, että meni ohi.

Reklamaatio tehty laskelmineen. Tosiaan koko hässäkkä alkanut 1.7. ja nyt mennään jo syyskuun puoliväliä.
BMW 530d, Mini Cabrio, Hyundai Kona Electric, Haibike sähkis

Poissa FXT

Vs: BMW-Mini
« Vastaus #65 : 28.09.2018 11:50 »
Mini taas ajossa. Sylinterikansi vaihdettu ja ties mitä muuta. Tuntuisi toimivan tällä hetkellä, 3 kk siinä meni.

Hyvityksenä tarjosivat 200 euron huolto seteliä, mutta enhän minä sillä mitään tee kun huolenpitosoppari voimassa 2021 asti.

Olivat korjanneet korjauksen aikana konepeltiin tulleen lommon "hyvän tahdon eleenä". Ööö...mitähän tohon nyt sanoisi.
Ennen luovutusta olivat pesseet auton sisältä ja ulkoa. Pointsit siitä.

Jälleen kerran eivät ilmoittaneet missä mennään ja onko auto valmis. Itse sai mennä paikan päälle asiaa kyselemään.

BMW ilmoitti reklamaatioon kannaksi, että ei kuulu heille, vaan sopikaa asia korjaamon kanssa.

Kaiken kaikkiaan korjauksesta tuli semmoinen parin sentin pino A4.
BMW 530d, Mini Cabrio, Hyundai Kona Electric, Haibike sähkis