autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Kellot  (Luettu 156160 kertaa)

Poissa Autoilija92

• Klassikkoainesta
Vs: Kellot
« Vastaus #1120 : 29.06.2018 20:08 »
Mahtaakohan 80-luvun Citizen kellolaatikolla olla minkäänlaista arvoa kellokeräilijöille? Laatikko on ulkoisesti valkoinen, sisus johon rannekello alunperin asennettu on punainen ja pinnoitettu kangasmaiseksi.  Laatikko sisälsi muistaakseni Citizen ana-digi kellon vuodelta 1989 mutta kello itse on jo mennyt romutukseen aikoja sitten mutta tuo laatikko on jäänyt talteen.

Poissa Autoilija92

• Klassikkoainesta
« Vastaus #1121 : 08.07.2018 15:18 »
Mahtaakohan 80-luvun Citizen kellolaatikolla olla minkäänlaista arvoa kellokeräilijöille? Laatikko on ulkoisesti valkoinen, sisus johon rannekello alunperin asennettu on punainen ja pinnoitettu kangasmaiseksi.  Laatikko sisälsi muistaakseni Citizen ana-digi kellon vuodelta 1989 mutta kello itse on jo mennyt romutukseen aikoja sitten mutta tuo laatikko on jäänyt talteen.

Tarkemmin ajatellen taidankin pitää tämän itselläni, sopiihan tuohon vaikka tuo digitaalikello kun Casion mukana ei tullut aikoinaan laatikkoa ollenkaan.

Poissa X ARI

• Klassikkoainesta
« Vastaus #1122 : 18.07.2018 19:03 »
Perus omega tuli hankittua: seamaster diver 300...

Poissa chr

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1123 : 18.08.2018 22:53 »
Ajattelin jos meini vaihteeksi ihan Seikolla, se kun ei erityisesti huomiota herätä:

Poissa Vesil

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1124 : 19.08.2018 17:31 »
Grand Seiko on kyllä varma tapa olla keräämättä huomiota todella hienolle ja kallille kellolle  ;D

Upea kello kerta kaikkiaan. Tuollainen tumma tauluinen GMT-malli kelpaisi minullekin.

Poissa TeroPee

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1125 : 19.08.2018 17:59 »
Itse otettua kuvaa ei ole nyt tähän liittää, mutta tuli fiksaatio hankkia kello omalta syntymävuodelta. Homma eskaloitui kun tajusin että japanilaisista kelloista voi takakuoren merkinnöistä päätellä valmistuskuukauden, joten piti sitten löytää kello omalta syntymäkuukaudelta. Yhden illan verkon kahlaaminen toi tulokseksi vain kaksi kuukautta valmistetun Seiko Lord Matic De Luxen (ref 5626-8150), joka sijaitsi Japanissa. Seikoista löytää paljon tietoa verkosta, mutta tuossa kellossa on ns. paremman sarjan (King Seiko) koneisto halvemman sarjan (Lord Matic) kuorissa. Siitä tulee tuo taulun De Luxe -merkinnän perusteet.

Kallishan se oli mutta sentään huollettu. Sofort kaufen ja jännityksellä odottamaan mitä tulee. Iloinen yllätys oli se, että kun kello aikanaan saapui, oli se erittäin siistikuntoinen ja näytti että siinä on alkuperäinen metalliranneke paikallaan. Ikävämpi yllätys oli se, että kello ei lähtenyt käyntin millään tempulla. Pienen nevottelun jälkeen myyjä hyvitti 1/3 kauppahinnasta ja vein kellon Loppelalle (http://www.kellohuolotloppela.com) huoltoon. Siellä selvisi että Japanin huolto oli ns. valohoito -tyyppiä. Onneksi mitään ei ollut rikki ja Heikki sai kellon kuntoon. Huolto maksoi enemmän, mitä ostohinta ja tulli olivat. Kalliiksi tuli.

Vaan silti ei harmita. Nyt mulla on (omasta mielestä) kaunis kello, joka on valmistettu samassa kuussa kun mitä itse olen syntynyt. Ja malli on sen verran harvinainen ettei noita ihan joka kadun kulmassa tule vastaan ja tietyllä tavalla sekin viehättää.

Tuossa vielä tiedot ja kuvat myyjän sivuilta: https://doppietta-tokyo.jp/products/lord-matic-de-luxe-5626-8150-blue-dial

Poissa Mhaanpaa

• Uudenkarhea
Ulysse Nardin
« Vastaus #1126 : 22.08.2018 14:47 »
Tälläinen sattui silmään: Ulysse Nardin Maxi Marine Chronograph, ref. 353-66-3/355, cal. UN-35 Uutena näitä ei enää tehdä, käytettynä on muutamia myynnissä.

Melko vähän löytyy netistä kokemuksia, löytyisikö täältä tietoa yleensä tästä valmistajasta ja kyseisestä koneistosta?

Poissa Taavetson

Vs: Ulysse Nardin
« Vastaus #1127 : 22.08.2018 15:49 »
Tälläinen sattui silmään: Ulysse Nardin Maxi Marine Chronograph, ref. 353-66-3/355, cal. UN-35 Uutena näitä ei enää tehdä, käytettynä on muutamia myynnissä.

Melko vähän löytyy netistä kokemuksia, löytyisikö täältä tietoa yleensä tästä valmistajasta ja kyseisestä koneistosta?

UN tekee ainakin omaan silmään mukavan erilaisia kelloja, diveritkaan ei nyt suoraan lainaa ihan jokaista sukeltajankellon kliseetä. Toki ne tyyrimmän pään tietyt mallit ovat lievästi sanottuna mielipiteitä jakavia.  ;D
Konehuoneen puolella tuo on pohjimmiltaan ETA 2892 Dubois Deprazin kronomoduulilla, eli ei sikäli kaiketi mitään huolloissa yllätyksiä aiheuttavaa. Makeita, ja kuulemma purjehduspiireissä hyväksyvää nyökyttelyä aikaansaavia laitteita.

Poissa Markku J

« Vastaus #1128 : 01.09.2018 14:03 »
Kellonvaihtokauppaa eiliseltä. Kaksi meni vaihdossa Kellokonttorille ja yksi tuli tilalle. Ei välttämättä hyvä kauppa tämäkään, mutta vaihtelu virkistää.

Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa -sami-

• Klassikkoainesta
  • 520dA xDrive - 325iA - PappaTunturi
« Vastaus #1129 : 01.09.2018 14:06 »
Kellonvaihtokauppaa eiliseltä. Kaksi meni vaihdossa Kellokonttorille ja yksi tuli tilalle. Ei välttämättä hyvä kauppa tämäkään, mutta vaihtelu virkistää.

Eilen(?) jo tuota Kelloharrastajissa ihailin. Todella tyylikäs.

Poissa Igor

« Vastaus #1130 : 14.09.2018 13:36 »
Jaa täällä oli tämmöinenkin ketju... :) Komeita aikarautoja väki kantaa ranteissaan. Erityisesti nuo Grand Seikot miellyttää omaa silmää.

Oma pieni kokoelmani koostuu kertaluokkaa halvemmista vekottimista... viimeisin lisäys on tämä automaattivenakko:

Poissa audioman

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1131 : 14.09.2018 17:20 »
Jaa täällä oli tämmöinenkin ketju... :) Komeita aikarautoja väki kantaa ranteissaan. Erityisesti nuo Grand Seikot miellyttää omaa silmää.

Oma pieni kokoelmani koostuu kertaluokkaa halvemmista vekottimista... viimeisin lisäys on tämä automaattivenakko:

Oho, Vostok Amphibia! Tuonmerkkisen kellon minäkin vielä hankin kokelmaani.
Mercedes Benz C220d 4matic, Exiä MB C220CDI, Skoda Octavia RS, Skoda Octavia 2.0TDI

Poissa -sami-

• Klassikkoainesta
  • 520dA xDrive - 325iA - PappaTunturi
« Vastaus #1132 : 14.09.2018 17:24 »
Oho, Vostok Amphibia! Tuonmerkkisen kellon minäkin vielä hankin kokelmaani.

Vostokkeja oon itsekin katsellut. On vielä hyviä modauksia saatavana helposti. Pitäis varmaan valjastaa JiiJii71 tuomaan tankkausreissullaan. Eiköhän ne tuosta irtoa ihan 20-30€ hintaan.

Poissa Igor

« Vastaus #1133 : 14.09.2018 18:45 »
Tuo oli posteineen satasen venäläisestä verkkokaupasta. Pari Komandirskietä olen ostanut käytettynä Suomesta parilla kympillä. Toinen toimi kaksi päivää. ;D

(kuvassa myös Raketa Antarktika, tai mikälie jälkituotantokopio)

Poissa Pepeto

« Vastaus #1134 : 14.09.2018 19:42 »

Minulla on tämmöinen vedettävä Komandirskie.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa colmar

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1135 : 14.09.2018 19:46 »
ja minulla tällainen automaattinen.

Poissa Igor

« Vastaus #1136 : 14.09.2018 20:43 »
Noi mun on pykälää vanhempaa mallia, ei kuitenkaan neuvostoaikaisia nekään. Toi, jossa on nuppi kello kahdessa, on se rikkinäinen. Toinen on koneistoltaan ehjä, mutta muuten aika elämää nähnyt. Koneisto on molemmissa sama, ja tarkoitus olis vaihtaa se ehjä koneisto parempiin kuoriin.

Poissa volovoilija

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1137 : 17.09.2018 16:33 »
Tudor Black Bay GMT kotiutui hiljattain. Luulenpa, että tämä jää pysyvästi kokoelmaan.
Volvo V90 D4 AWD R-Design 2017
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium 2018

Poissa Markku J

« Vastaus #1138 : 17.09.2018 18:22 »
Tämä Tudor on hieno ja polttelee minunkin ostoa.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Bawuka

« Vastaus #1139 : 17.09.2018 18:30 »
Laitetaan nyt kuva omastakin tiukusta. Arkikelloina toimii pääsääntöisesti joku Suunto, Seiko jne. Joskus viikonloppuisin ulkoilutetaan sitten tätä Eterna-matic Date Goldia vuodelta 1966. Kulkeutunut suvussa nyt minulle.

-18 MB A200 A Progressive