https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Mondeo MK5 2014

Ei pysy edes isossa transitissa lämpö ilman eberin jatkuvaa päällä oloa. Nyt eberi lopetti toimintansa, ajettu 80tkm ja esim tänä aamuna ei lämpömittari värähtänytkään aamun 20 asteen pakkasissa, vaikka tuo korkea transit ja 2,2disukka lipittää dieseliä sen lähelle 10satkulle.. Ajettiin siis motaria ja 80-alueita, laitettiin päivällä keula umpeen pahvilla mutta en itse tullut samalla autolla takaisin, niin en tiedä tarkeniko siellä vieläkään. Mutta melko kylmä peli tuo uuskoppainen iso transit on.

Edittiä sen verran ettei kyllä hajuakaan miten tämä mondeoon liittyy :D Merkki sentään sama :D
 
Mondeon uusi hinnasto näyttää ihan jännältä. Mm. ledien hinnasta on hävinnyt lähes tonni.
 
Trollsten sanoi:
Mondeon uusi hinnasto näyttää ihan jännältä. Mm. ledien hinnasta on hävinnyt lähes tonni.

Koskas tuosta nyt on facelift tulossa?
Netcarshowssa löytyy jo Fusion V6 Sport 2017, mutta onko tuo jo sama kuin tuleva Euroopan versio? Toivottavasti ei - on meinaan keula mielestäni muuttunut hiukan jopa huonompaan suuntaan nykyisestä.

Nykyinen Mondeo on oikeastaan ensimmäinen Ford joka allekirjoittanuttakin on kiinnostellut. Etenkin ulkoa sedanina ja kattoikkunalla varustettuna iso ja hieno ilmestys + takaloosteri joka ei jätä ikävöimään farkkua. Harmi vaan että sisäpuolen design ja mittaristo on sitten sitä tuttua Fordia.
Pitäis tuotakin joskus käydä kokeilemassa.
 
Minulla on siis Mondeo 2016, jolla on ajettu 23000km. Auto on halvinta Trend-varustetasoa. Olen pettynyt auton sisätilan materiaalien laatuun. Auton kuljettajan istuimeen ilmestyi pitkittäinen vekki jo vähän yli 10 000km ajettuna ja kyseisen istuimen verhoilu vaihdettiin takuuseen.

Repsikan puolikin on alkanut osoittaa merkkejä samanlaisen vekin syntymisestä myös siihen, vaikka siinä on istunut yleensä vain n. 60 kiloinen vaimoni silloin tällöin.

Nyt huomasin että ratista on alkanut pieneltä alueelta hilseilemään nahkan pintakäsittely pois. Takuuseenhan nuo menevät (kai?), mutta surullisen heikkoa on, ainakin Trend:ssä, Fordin verhoilun ja sisätilamateriaalien laatu. Aikoinaan 350000km ajetussa Citroen BX Gti:ssä plyysipenkit olivat märkäpesun jälkeen kuin uudet, ilman kulumaa tai venymisiä. Harmittaakin ajatella millaiselta tuon sisätilat näyttää kun mittariin tulee se yli 100 000km mitä olen ajatellut Mondeota pitää.

Olisi ilmeisesti pitänyt ottaa tuo Mondeo paremmalla varustetasolla, koska ainakin Nettiauton kuvien mukaan siinä on hyvinkin kestävät verhoilut istuimissa. Trend-varusteista Mondeota ei ollut silloin nähtävissä kun tilalasin oman autoni, joten en päässyt näkemään auton "laatua" koeajolla.

Muilla samanlaisia huomioita?
 
Basso74 sanoi:
Nyt huomasin että ratista on alkanut pieneltä alueelta hilseilemään nahkan pintakäsittely pois. Takuuseenhan nuo menevät (kai?), mutta surullisen heikkoa on, ainakin Trend:ssä, Fordin verhoilun ja sisätilamateriaalien laatu....

Hoida nuo verhoilut kuntoon alle 2 vuotiaana. Fordin lisätakuu 2-3/(5) vuotta ei vastaa verhoiluihin eikä mm valoihin liittyviin vikoihin mitenkään.

Kyllähän parempien varustelutasijen verhoilut on aina laadukkaampia muutenkin kuin vain näöltään. "Halpis" Volvoissa penkit jotain mitä ei myyjätkään osaa luokitella onko kangasta vai muovia.
 
Paikallinen Ford-myyjä tiesi kertoa, että Mondeon farkustakin on tulossa hybridi-versio, mutta aikataulusta hänellä ei ollut tietoa. Oli siis maahantuojalta tullut sellaista tietoa. Onko joku kuullut, milloin voisi olla tulossa?
 
autokuumeilija sanoi:
Paikallinen Ford-myyjä tiesi kertoa, että Mondeon farkustakin on tulossa hybridi-versio, mutta aikataulusta hänellä ei ollut tietoa. Oli siis maahantuojalta tullut sellaista tietoa. Onko joku kuullut, milloin voisi olla tulossa?

Olikos Mondeoon facelift tulossa pian? Ehkä siinä yhteydessä?
 
Tuon hybridifarkun CO2-arvo on 101g/km, mikä on melko hyvä saavutus tämän kokoiselle autolle. Saattaa tarkoittaa varsin kilpailukykyistä hintaa.
 
Eikös tuossakin ole se kamala variaattori joka pilaa auton täysin.
 
Jos tämä on hybridifarkun takaloosteri niin ei liikaa ole jouduttu uhraamaan hyötytilaa akuille:

ford-mondeo-facelift.jpg


Ihan kivan näköinenhän Mondeo on vieläkin:

ford-mondeo-facelift.jpg

ford-mondeo-facelift.jpg
 
Tuleva hybridifarkku kiinnostaa kovasti. Jenkeissä ajelin pari viikkoa hybridi-sedanilla ja tykkäsin kaikin puolin. Paitsi takakontti toki oli onnettoman ahdas, mutta toivottavasti  uuden farkun myötä tuo ei ole enää ongelma.
 
Eilen tuo on julkistettu:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/eikos-taman-suositun-automallin-pitanyt-jo-kuolla-sittenkin-uusi-painos-ja-viela-hybridi/a810c7c8-8433-4d00-aea6-074ac0218c68

https://www.express.co.uk/life-style/cars/1075396/Ford-Mondeo-2019-price-specs-range

Voimalinjalla on 2-litrainen Atkinson bensiinimoottori, sähkömoottori ja generaattori. Näiden jatkeena on Fordin kehittämä portaaton power-split-automaattivaihteisto. Akusto on 1,4 kWh litiumioniakku, joka latautuu vain ajossa.

Täytyy sanoa, että tämä on kyllä tyylikkään näköinen auto, etenkin sedan-korimallin ulkonäöstä ja käytännöllisyydestä todella tykkään.
 
Urlaub sanoi:
Faceliftattu Mondeo hinnat alkaen 36.842 euroa ja automaatti tekee vielä 2000 euroa lisää.

Eikö tuo ole melko kallista kun alkaa olemaan pienelläkin varustelulla 40 tonnin auto. Kuitenkin "vain" Mondeo.

https://tekniikanmaailma.fi/uudistunut-ford-mondeo-sai-suomi-hinnat-jotka-alkavat-36-842-eurosta-onko-hintoihin-tullut-viisi-tonnia-lisaa?utm_source=emaileri&utm_medium=email&utm_campaign=
Trend varustetaso puuttuu kokonaan? Nyt käytössäni oleva liisari Mondeo maksoi Fordin laskurin mukaan noin 35 000€ toukokuussa 2018. 2.0 tdci manual trend liftpack. Lisävarusteina, sporttipenkit, vetokoukku ja visability pack (jotain sinnepäin).

Melkoinen hinnan nousu hinnat alkaen mallissa. Muuten sitten ei välttämättä. Toki varusteet varmasti eläneet jonkun verran. Jättää kyllä todella hyvin tilaa Focukselle. Hyvään aikaan sai kyllä Mondeon otettua työsuhde autoksi. 32tkm nyt takana. Voisi iltasella kirjoitella kokemuksia.
 
^^Et sitten lukenut tuota linkkiäsi... Vaihtoehdot ovat hyvin varusteltuja. Ainakin kolmisen vuotta vanhan version kokemuksella voin sanoa, että kyse on varsin mallikkaasta autosta kaiken kaikkiaan ja nuo hinnat ovat kyllä varsin kohdallaan.
 
jni sanoi:
^^Et sitten lukenut tuota linkkiäsi... Vaihtoehdot ovat hyvin varusteltuja. Ainakin kolmisen vuotta vanhan version kokemuksella voin sanoa, että kyse on varsin mallikkaasta autosta kaiken kaikkiaan ja nuo hinnat ovat kyllä varsin kohdallaan.

No toki luin, mutta perinteisesti Mondeo on ollut suosittu työsuhdeauto kulivarustelulla. Samaan hintaan kuin Golf saanut paljon enemmän peltiä.

Myös Passat tuntuu erkaantuneen tuosta merkonomi-mersu luokasta kun vielä viime kesänä hinnat alkaen maksoi 28 tonnia. Nyt hinnat alkaen 32.680. Reilut 4 tonnia lisää hintaa, joka on melko paljon sekin.
 
Toukokuussa 2018 vaihtui auto Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 150hv man 5d malliin. Nyt reilussa 8 kuukaudessa tullut 32tkm mittariin. Tarkistin vanhoista kuvista ja auton bruttohinnaksi oli antanut Fordin nettisivut noin 34500€. Lisävarusteina vetokoukku, visibility pack (automaattiset pyyhkijät, ajovalo automatiikka  (;D), automaattiset pitkät sekä automaattisesti himmentyvä taustapeili) sekä sporttipenkit. Muutenkin Trend sattui tuohon aikaan olemaan varsin hyvin varusteltu. Oikeastaan webasto, led-valot sekä avaimeton käyttö ovat ainoat mitä jäi kaipaamaan. Hurjat 0,25€/kk jäi kuukausi leasingrajaan varaa joten ilman on pärjättävä. Samoin automaattivaihteisto olisi dieseliin aina kiva. Onneksi kilsat tulevat pääasiassa ruuhka paikkojen ulkopuolelta ja vieläpä maantiellä.

Ajotietokoneen tiedot seuraavat. Kertaakaan nollaamatta. Jos jossain välissä nollaa automaattisesti niin sitten nollaa. Keskinopeus 49km/h, keskikulutus 5,3L/ 100km. Tunteja en muista mutta riittävästi. Kesällä ajotietokoneen kulutus oli pitkään 5,2l/100km. Nyt suksiboksin ja talven myötä vähän noussut. Mielestäni pienellä menee joka tapauksessa, vaikka ajotietokone valehtelisi yhden litrankin 100km kohden. Hybridi veisi melko varmasti enemmän. Auton kotipaikka Espoo ja pääasiallinen liikumisalue Helsinki-Länsi-Uusimaa.

Plussat:
- Ajettavuus
- Hiljaisuus
- Ajoasento & tilat
- Juuri ja juuri riittävä teho
- Viattomuus
- Leasingin helppous, pitkä toimintasäde
- ulkonäkö varauksin

Miinukset:
- Auton viihdejärjestelmä
- sisätilojen viimeistely
- ulkonäkö varauksin
- Maavara
- Fordin laadunvarmistus tehtaalla

Ajettavuus & Hiljaisuus:
Ford Mondeo on yksinkertaisesti todella hyvä ajettava kaikissa olosuhteissa. Oli sitten alla kuiva moottoritie tai luminen mutkapätkä menee Mondeo todella eleettömästi. Huonoon keliinkään lähteminen ei pahemmin tällä autolla stressaa. En yhtään ihmettele että näitä tulee vastaan maanteillä varsin paljon. Eleettömyys kuvaa autoa parhaiten, kaikkialla voi ajaa varsin reipasta kyytiä rennon letkeästi. Ainoastaan kaupunkiin annan pienen miinuksen kankeudesta. Omassa autossa on kohtuullinen rengastus mikä vaan parantaa ominaisuuksia Suomen heikoilla teillä. Menee hiljaisesti ja mukavasti, kuitenkin tunnokkaasti. Ero edelliseen Aurikseen hurja, Mx-5:seen itse asiassa yllättävän pieni.

Ajoasento & tilat:
Sporttipenkit ovat itselleni hyvät. Kaikille ei varmasti sovi mutta minulle sopii, mikä onkin mukavaa vähintää pari tuntia autossa istuvalle. Iso auto, isot tilat. Hyvin mahdutaan tyttöystävän kanssa kahdestaan. Joulu reissusta asti ollut boksi katolla ja nyt ei tarvi suksiluukkuakaan turhaan käyttää. Riittäisi varmaan perheellisellekkin, me ollaan saatu kaikkea turhaakin mukaan.  :rolleyes:

Teho:

Kaksilitrainen diesel on mielestäni minimi tähän autoon. Raskas kuorma tekee autosta vähän tahmean mutta toistaiseksi olen selvitty. Rekkoja saan maakunta kierroksella ohittaa sen, minkä jaksan ja tällä on joten kuten kerennyt. 1,5l diesel ei tähän mielestäni riitä. Sporttisuutta ei kyllä löydy yhtään mutta ohi pääsee.

Viattomuus:
Tämä ei ole enää itsestään selvää. Mondeo toiminut moitteettomasti. Ei vian vikaa. Laadunvalvonnan piikkiin parit jutut, niistä myöhemmin. Kolegoiden autot ovat olleet korjaamoilla, tämä ei. Plussat siitä.

Leasingin helppous & toimintasäde:
Se on aina plussaa, jos ei tarvitse usein tankata. Shellin palvelumestaria nähdään noin tuhannen kilsan välein. Keskimäärin kerta viikkoon siis. Kahvikulut Shellillä pysyvät kurissa.

Ulkonäkö varauksin:
Perusmuotoilu hyvää. Väri (Blazer Blue) kesällä ehkä vähän huti, talvella harmaudessa ja pimeydessä ihan jees. Kesärenkaat peltivanteilla -> kesällä auto karun näköinen. Onneksi ajaessa ei peltivanteita pölykapseleineen näe, vaan päinvastoin keveyden ja pienehkön koon (16) tuoma ajettavuuden paraneminen auttaa kestämään rumat vanteet. Pienten vanteiden/ renkaiden takia Ford on mielestäni hiljainen.

Auton viihdejärjestelmä:
Tämä on kyllä vanhanaikainen vaikka kosketusnäyttö onkin. Helppo käyttää, mutta modernempia toteutuksia on olemassa. Navigaattorin kartat olivat myös ikivanhat, nyt huollossa päivitetty ja paljon parempi. Mulle riittää, it-nörttien suosittelen tutustumaan ennen ostoa.

Sisätilojen viimeistely
Ei ole Audien, volkkareiden eikä ehkä Skodankaan tasolla. Listat parissa kohtaa vähän vinksallaan, kovamuovia sielä täällä ja ehkä isoimpana koelauta näyttää vähän siltä että olisi keskitetty päin honkia. Matkustajan puolella oveen on huomattavasti isompi väli kuin toisella puolella. Itse en muoveja ja sisustaa hiplaile mutta joillekkin nämä ovat tärkeitä asioita, miinus tähän osioon. En jaksa kuitenkaan mennä edellä mainituista valittaamaan, ettei vaan ala mistään resonoimaan tai pitämään muuta meteliä, nyt ei tule mitään säröääniä. :rolleyes:

Maavara
Pieni maavara, pitkä akseliväli ja etuhelma aika kaukana etuakselin etupuolella. Raapii jatkuvasti jostain nurkasta, varsinkin talvella. Vielä on pysynyt muovit mukana, siltäosin laadukas. Etupuskin alahelma raapii kesällä välillä jopa hiekkateiden heitoissa. Jos tämän omistaisi pitäisi kyllä ajaa välillä todella varovasti. Suomeen tarvitsisi kyllä korotetun alustan.

Laadunvarmistus
Takavalon kiinnike oli valon ulkopuolella, sisustan kasaus, todella vanhat kartat navigaattorissa. Kaikki nämä olisi voinut vaikka olla kunnossa ennen auton luovutusta. Jos tämän omistaisi niin olisin tiukempi näiden kanssa, nyt en stressaa. Ei haittaa työkalun käyttöä.

Yhteenveto:
Todella tyytyväinen olen ollut autoon. Itselleni auton tärkein ominaisuus on hyvä ajettavuus ja tässä se on omaan makuuni kunnossa. Kestän helposti yllä mainitut heikkoudet kunhan minulle tärkeät osa-alueet (ajettavuus ja kuljettajan penkki) ovat kunnossa. Täydellinen ei tämäkään ole mutta hinta-laatu suhteen osalta enemmän kuin kunnossa. Sain mielestäni paremman auton, mitä kollegat saavat nyt tilattua (uusi focus litraisella ecoboostilla). Mikäli nyt ostaisin omalla rahalla autoa vastaavaan käyttöön, olisi neliveto automaatti diesel Mondeo todella korkealla listalla.

PS. Facelifti hybridi farkku voi nousta yllättävän suosituksi työsuhdeautoksi. Muut mallit saattaa monilla karata nykyään liian kalliiksi.





 
Flinkki sanoi:
Toukokuussa 2018 vaihtui auto Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 150hv man 5d malliin. Nyt reilussa 8 kuukaudessa tullut 32tkm mittariin. Tarkistin vanhoista kuvista ja auton bruttohinnaksi oli antanut Fordin nettisivut noin 34500€. Lisävarusteina vetokoukku, visibility pack (automaattiset pyyhkijät, ajovalo automatiikka  (;D), automaattiset pitkät sekä automaattisesti himmentyvä taustapeili) sekä sporttipenkit. Muutenkin Trend sattui tuohon aikaan olemaan varsin hyvin varusteltu. Oikeastaan webasto, led-valot sekä avaimeton käyttö ovat ainoat mitä jäi kaipaamaan. Hurjat 0,25€/kk jäi kuukausi leasingrajaan varaa joten ilman on pärjättävä. Samoin automaattivaihteisto olisi dieseliin aina kiva. Onneksi kilsat tulevat pääasiassa ruuhka paikkojen ulkopuolelta ja vieläpä maantiellä.

Ajotietokoneen tiedot seuraavat. Kertaakaan nollaamatta. Jos jossain välissä nollaa automaattisesti niin sitten nollaa. Keskinopeus 49km/h, keskikulutus 5,3L/ 100km. Tunteja en muista mutta riittävästi. Kesällä ajotietokoneen kulutus oli pitkään 5,2l/100km. Nyt suksiboksin ja talven myötä vähän noussut. Mielestäni pienellä menee joka tapauksessa, vaikka ajotietokone valehtelisi yhden litrankin 100km kohden. Hybridi veisi melko varmasti enemmän. Auton kotipaikka Espoo ja pääasiallinen liikumisalue Helsinki-Länsi-Uusimaa.

Plussat:
- Ajettavuus
- Hiljaisuus
- Ajoasento & tilat
- Juuri ja juuri riittävä teho
- Viattomuus
- Leasingin helppous, pitkä toimintasäde
- ulkonäkö varauksin

Miinukset:
- Auton viihdejärjestelmä
- sisätilojen viimeistely
- ulkonäkö varauksin
- Maavara
- Fordin laadunvarmistus tehtaalla

Ajettavuus & Hiljaisuus:
Ford Mondeo on yksinkertaisesti todella hyvä ajettava kaikissa olosuhteissa. Oli sitten alla kuiva moottoritie tai luminen mutkapätkä menee Mondeo todella eleettömästi. Huonoon keliinkään lähteminen ei pahemmin tällä autolla stressaa. En yhtään ihmettele että näitä tulee vastaan maanteillä varsin paljon. Eleettömyys kuvaa autoa parhaiten, kaikkialla voi ajaa varsin reipasta kyytiä rennon letkeästi. Ainoastaan kaupunkiin annan pienen miinuksen kankeudesta. Omassa autossa on kohtuullinen rengastus mikä vaan parantaa ominaisuuksia Suomen heikoilla teillä. Menee hiljaisesti ja mukavasti, kuitenkin tunnokkaasti. Ero edelliseen Aurikseen hurja, Mx-5:seen itse asiassa yllättävän pieni.

Ajoasento & tilat:
Sporttipenkit ovat itselleni hyvät. Kaikille ei varmasti sovi mutta minulle sopii, mikä onkin mukavaa vähintää pari tuntia autossa istuvalle. Iso auto, isot tilat. Hyvin mahdutaan tyttöystävän kanssa kahdestaan. Joulu reissusta asti ollut boksi katolla ja nyt ei tarvi suksiluukkuakaan turhaan käyttää. Riittäisi varmaan perheellisellekkin, me ollaan saatu kaikkea turhaakin mukaan.  :rolleyes:

Teho:

Kaksilitrainen diesel on mielestäni minimi tähän autoon. Raskas kuorma tekee autosta vähän tahmean mutta toistaiseksi olen selvitty. Rekkoja saan maakunta kierroksella ohittaa sen, minkä jaksan ja tällä on joten kuten kerennyt. 1,5l diesel ei tähän mielestäni riitä. Sporttisuutta ei kyllä löydy yhtään mutta ohi pääsee.

Viattomuus:
Tämä ei ole enää itsestään selvää. Mondeo toiminut moitteettomasti. Ei vian vikaa. Laadunvalvonnan piikkiin parit jutut, niistä myöhemmin. Kolegoiden autot ovat olleet korjaamoilla, tämä ei. Plussat siitä.

Leasingin helppous & toimintasäde:
Se on aina plussaa, jos ei tarvitse usein tankata. Shellin palvelumestaria nähdään noin tuhannen kilsan välein. Keskimäärin kerta viikkoon siis. Kahvikulut Shellillä pysyvät kurissa.

Ulkonäkö varauksin:
Perusmuotoilu hyvää. Väri (Blazer Blue) kesällä ehkä vähän huti, talvella harmaudessa ja pimeydessä ihan jees. Kesärenkaat peltivanteilla -> kesällä auto karun näköinen. Onneksi ajaessa ei peltivanteita pölykapseleineen näe, vaan päinvastoin keveyden ja pienehkön koon (16) tuoma ajettavuuden paraneminen auttaa kestämään rumat vanteet. Pienten vanteiden/ renkaiden takia Ford on mielestäni hiljainen.

Auton viihdejärjestelmä:
Tämä on kyllä vanhanaikainen vaikka kosketusnäyttö onkin. Helppo käyttää, mutta modernempia toteutuksia on olemassa. Navigaattorin kartat olivat myös ikivanhat, nyt huollossa päivitetty ja paljon parempi. Mulle riittää, it-nörttien suosittelen tutustumaan ennen ostoa.

Sisätilojen viimeistely
Ei ole Audien, volkkareiden eikä ehkä Skodankaan tasolla. Listat parissa kohtaa vähän vinksallaan, kovamuovia sielä täällä ja ehkä isoimpana koelauta näyttää vähän siltä että olisi keskitetty päin honkia. Matkustajan puolella oveen on huomattavasti isompi väli kuin toisella puolella. Itse en muoveja ja sisustaa hiplaile mutta joillekkin nämä ovat tärkeitä asioita, miinus tähän osioon. En jaksa kuitenkaan mennä edellä mainituista valittaamaan, ettei vaan ala mistään resonoimaan tai pitämään muuta meteliä, nyt ei tule mitään säröääniä. :rolleyes:

Maavara
Pieni maavara, pitkä akseliväli ja etuhelma aika kaukana etuakselin etupuolella. Raapii jatkuvasti jostain nurkasta, varsinkin talvella. Vielä on pysynyt muovit mukana, siltäosin laadukas. Etupuskin alahelma raapii kesällä välillä jopa hiekkateiden heitoissa. Jos tämän omistaisi pitäisi kyllä ajaa välillä todella varovasti. Suomeen tarvitsisi kyllä korotetun alustan.

Laadunvarmistus
Takavalon kiinnike oli valon ulkopuolella, sisustan kasaus, todella vanhat kartat navigaattorissa. Kaikki nämä olisi voinut vaikka olla kunnossa ennen auton luovutusta. Jos tämän omistaisi niin olisin tiukempi näiden kanssa, nyt en stressaa. Ei haittaa työkalun käyttöä.

Yhteenveto:
Todella tyytyväinen olen ollut autoon. Itselleni auton tärkein ominaisuus on hyvä ajettavuus ja tässä se on omaan makuuni kunnossa. Kestän helposti yllä mainitut heikkoudet kunhan minulle tärkeät osa-alueet (ajettavuus ja kuljettajan penkki) ovat kunnossa. Täydellinen ei tämäkään ole mutta hinta-laatu suhteen osalta enemmän kuin kunnossa. Sain mielestäni paremman auton, mitä kollegat saavat nyt tilattua (uusi focus litraisella ecoboostilla). Mikäli nyt ostaisin omalla rahalla autoa vastaavaan käyttöön, olisi neliveto automaatti diesel Mondeo todella korkealla listalla.

PS. Facelifti hybridi farkku voi nousta yllättävän suosituksi työsuhdeautoksi. Muut mallit saattaa monilla karata nykyään liian kalliiksi.

Hyvä kirjoitus, kiitos. Olen itsekin päätymässä e90 330i:stä tähän kun työmatka triplaantuu ja bemari vaan vie liikaa.

https://www.nettiauto.com/ford/mondeo/10264397

Tuota nyt silmäillyt, kun suht läheltä löytyisi :p

työmatkaa tulisi 25k vuoteen, 80% ajasta varmasti motaria.
 
Inso sanoi:
Hyvä kirjoitus, kiitos. Olen itsekin päätymässä e90 330i:stä tähän kun työmatka triplaantuu ja bemari vaan vie liikaa.

https://www.nettiauto.com/ford/mondeo/10264397

Tuota nyt silmäillyt, kun suht läheltä löytyisi :p

työmatkaa tulisi 25k vuoteen, 80% ajasta varmasti motaria.
Hyvä että jollekin on iloa.  :) Tuossa sama ruma väri kuin käytössäni olevassa. Kannattaa käydä katsomassa ennen ostoa. Muuten varusteet kunnossa. Hinta/ maantie ominaisuudet on kyllä mondeossa kunnossa. Nyt 42tkm ja kulutus 5.4l/100km ajotietokoneen mukaan, keskinopeus 49km/h. Suksiboksi oli joulukuu-pääsiäinen välin katolla humisemassa ja lisäämässä kulutusta. On kyllä ollut hyvä työsuhdeauto tämä. Tankkausta, silloin tällöin pesua, lukuunottamatta pelkkää kovaa ajoa. Vuosi tulee parin viikon päästä täyteen, vaivaiset kolme edessä  ;D
 
Heh, minusta hienoin väri  8)

Millaiset popit tässä on? Saako tähän eded tehtaalta parempia kajareita? Bemarissa hifisetti tehtaalta ja sitä tulee kyllä ikävä.
 
Inso sanoi:
Heh, minusta hienoin väri  8)

Millaiset popit tässä on? Saako tähän eded tehtaalta parempia kajareita? Bemarissa hifisetti tehtaalta ja sitä tulee kyllä ikävä.
Audiojärjestelmiä on kaksi eli vakio ja Sony jollainen tässä linkin autossa on (teksti näytön alapuolella ja oma design keskikonsolissa). Sonyssä taisi olla kymmenen kaiutinta, tavaratilan reunassa on jopa ”subbari”. Ei tosin aiheuta suuria elämyksentunteita, on lähinnä semmoinen perus ok tason setti maksimissaan.
 
Jees, koitetaan hieroa kauppoja linkin autosta :D Ruotsista se on aikoinaan tuotu, 19k€ lupasivat myydä, tingitään lisää. ;)