autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä  (Luettu 25350 kertaa)

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15727
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #20 : 01.11.2014 16:36 »
Eiköhän tuo ole ihan kohtuullista ja kertoo siitä, että isännälläkään ei ole tapana kovin usein nauttia ajotilaa heikentäviä antimia, jos vain kerran vuodessa tarvitaan vaimoa kuskiksi.

Poissa Kettu

Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #21 : 12.01.2015 14:37 »
Nainen ratissa, kuinka poikkeaa... Hmmm.
Kun auto jää keskelle risteystä, mitä tekee nainen?
Kävelee kotiinsa keittämään kahvia.

Kummipoika soitti, että auto on keskellä risteystä, voikko tulla jeesaamaan.
No minä sinne, siellä se pökötti nökötti, jäisenä kalikkana keskellä kaistaa nenu melkein risteyksessä.
Kummipoika nökötti, myös jäisenä kalikka auton vieressä.

Minä siihen sitten jalkakäytävälle vähän matkan päähän valmistelemaan pois hinausta.
Viereen pysähtyy BMW, nainen ratissa, jotta voisko ton auton työntää pois.
Joo, mihin, keskelle risteystä?
Muut olivat jo jonkin aikaa sujuvasti ohittaneet auton ja liikennemerkin jalkakäytävän puolelta kiertämällä.
Nainen että ei hän tosta pääse, on niin matala auto, eikä ole neliveto  ;D ;D ;D ;D ;D
No, pääsi se siitä sitten, ihan ilman nelivetoakin.

Minä koitan saada sitä perk... siis läppää irti takapuskurista, kun sen alla on se hinaussilmukan paikka.
Paljain käsin alareunasta nykäsin, mutta kun siinä on se kehys alhaallakin.
Kaikki kynnet repesivät kivasti, verta pitkin ja poikin.
Mutta lähti se läppäkin. Mieleni maltoin, en heittänyt kuikkaan.

No, sitten silmukkaa kiertämään. Ihme, ei tarraa. Mutta sitten tajusin, että siinä on erisuuntainen kierre.
Miksi?

Eikun sinne pökötin eteen, köysi kiinni ja kysymään kummipojalta, että ookko ollu hinattavana.
No ei, en ole. No sitten kun lähdetään, mä kirraan köyden, sun homma on sitten pitää köysi kireänä, jarrulla vähän vastusta, ei liikaa, mutta vallankin tossa alamäessä jne.
En mä tiedä mikä on jarru... :o
Joo, eihän kummipojalla ole korttia.
Soitto tyttöystävälle, tuu kuljettajaksi.

No tyttö tuli. Olivat siis pässeet ihan pienen matkaa ennen kuin auto teki tenän.
Ennen tytön tuloa yritin vähän putsata sisältä :o umpijäässä olevaa ikkunaa.
Kojetaulu hileessä. Ihan kuin oisi lapiollisen lunta sisälle heittänyt.

Sitten sama juttu, ookko ollu hinattavana. En oo. No, naru kireenä jne.
Kysyin että onko kaikki valmiina, joo, lähetään.
Naru kireeks, hyvin lähtee, siististi läpi risteyksen, pieni käännös ja pökötti suoraan penkkaan, töms, siinä.
Mitämitä? No, ei ollut avain virtalukossa, rattilukko päällä. Sissus. ???
No, osin minun vika, olisi pitänyt tarkistaa, kun tiesin olevan niin kokematonta porukkaa.

No, lapio takakontista, hetken lapiointi, avain virtalukkoon ja menoks.
Siitä sitten mentiin ihan siististi, pieni kiekka ympyrässä ja auto pihaan parkkiin ja laturiin.

Mitä tästä opimme?
Emme mitään.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa Eskoop

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 6883
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #22 : 12.01.2015 15:14 »
^ ;D

Poissa HAL9000

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 392
  • Skoda Octavia III Combi Elegance
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #23 : 12.01.2015 18:26 »
 ;D
Se on selvästikin budjetti – siinä on paljon numeroita.

      - George W. Bush

Poissa HAL9000

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 392
  • Skoda Octavia III Combi Elegance
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #24 : 12.01.2015 18:46 »
Meillä menee työmatkat aika 50/60 autolla. Molemmat pääsee hyvin julkisillkin ja itse kävelen kun voin. Mutta, millaista on istua rouvan kyydissä?

Ensinnäkin tuntuu siltä että kaasu-, jarru- ja kytkinkoordinaatio puuttuu kokonaan. Jokaisen vaihtamisen aikana nytkähtä kaksi kertaa, kytkimen mennessä pohjaan ja tullessa ylös.

Kaikkia risteyksiä lähestytään aina kytkin pohjassa. Sitten kun ollaan päästy siihen kohtaan risteyksessä (tai mutkassa) jossa voi vauhtia lisätä, päästetään kytkin ylös (nytkis) ja painetaan kaasua.

Hidasteita ja kuoppia lähestytään myös aina jarruttaen ja kytkin pohjassa. Mieluiten niin että mahdolliseen esteeseen mennä jarrutaen. Kun este on ohitettu, nostetaan kytkin (muistetaan se nykäys) ja annetaan kaasua.

Punaisiin valoihin tullaan aina kytkin pohjassa. Mitään jarrun kevennystä ei pysähtyessä tehdä, tottumattomilla saattaa olla pieni whiplash-vaara näissä tilanteissa.

Ohittaminen on ihan turhaa ja jos ohitus tehdään, se tehdään sillai varovasti hivuttaen. Omalle kaistalle palatessa pitää kyllä vauhtia lisätä, että varmaan mahtuu.

Seuraava auto on sitten automaatti. Ihan vaan sen takia ettei niin kauheasti tarvitse kiinnittää huomiota noihin motoriikkaa vaativiin voimansiirron hallintatehtäviin.

En muuten koskaan huomauta hänelle hänen ajamisestaan yhtään mitään, pidän suuni visusti kiinni. Hän taas erittäin kärkkäästi huomauttelee, muistuttelee ja ylipäätään pitää huolen siitä ettei mikään liikkuva tai liikkumaton 100m säteellä jää huomaamatta.  :o
Se on selvästikin budjetti – siinä on paljon numeroita.

      - George W. Bush

Poissa Kettu

Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #25 : 12.01.2015 19:28 »
^Hyacint Bucket?
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15727
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #26 : 12.01.2015 20:28 »
Ihan sama tuli mieleen.

Poissa rane

Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #27 : 13.01.2015 02:49 »
Auto ilman kuljettajaa = akka ratissa.  :P
-Vanha viidakon sananlasku, sanos Musta Naamio....  ;D

Jeep Grand Cherokee 4L 6-kone.
Oldsmobile Ninety Eight. Luxury Sedan 425cid super rocket. vm-66

Makkis

  • Vieras
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #28 : 14.01.2015 22:03 »
Kyllä oli taas niin arkinen perhetapahtuma tänään marketin pihassa ja menin perkele suuni aukaisemaan niin ovet paukkui, alahuuli lerpotti ja haarat on taatusti kiinni seuraavatkin 3 vuotta. Minun kanssa ei kuulemma voi keskustella.

Ok, vaimo ajoi, minä ja lapset kyydissä. Mentiin marketin pihaan ja parkkiruutuun. Vaimo laittoi auton vapaalle ja nosti kytkimen jolloin sen moottori sammui (SS). Avasi turvavyönsä ja polkaisi kytkimen pohjaan laittaakseen ykköselle niin luonnollisesti se käynnistyi (SS) ja tuli loikka. Auto on kuulemma ihan paska.

Minä kommentoin tuohon että ne on aika monet muutkin autot mitkä pitää sammuttaa kun ajo lopetetaan eikä tämä sen paskempi tai parempi ole kuin ne muutkaan. Tämäkin kun näet pitää sammuttaa. On ihme homma, jos sammuttaminen pitää tehdä avaimesta, homma okei ja hyppyjä ei tule ja autotkin hyviä. Jos sama asia pitää tehdä napista, tulee hyppyjä ja auto on paska.


Poissa JiiJii71

Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #29 : 14.01.2015 22:06 »
^ jännä homma,  das sheiße getriebellä s/s ei enää starttaa turvavyön auettua. Infotauluun tulee teksti start manually tms.
Kyll on lust ku tulitta.

Makkis

  • Vieras
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #30 : 14.01.2015 22:08 »
Olet muuten tseitsei asian ytimessä, ei starttaa manuaalikaan. Ehkäpä hän ei avannut vyötään vaan häsläsi jotain muuta. Keskittyminen kun pruukaa olemaan 114% muualla kuin ajamisessa.

Makkis

  • Vieras
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #31 : 14.01.2015 22:09 »
Et muuten käyny meillä kun kylillä olit? En tosin olis ollut kotonakaan kun sai olla töissä.

Poissa JiiJii71

Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #32 : 14.01.2015 22:13 »
Teillä kotosalla? ;D Naiset ratissa ketju.... En käynyt, hätäinen parituntinen tuli vietettyä tiskipöytien parissa ja käytin tämän jälkeen jälleenmyyjän rehvakkaasti pisneslounaalla Nesteellä.
Kyll on lust ku tulitta.

Makkis

  • Vieras
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #33 : 14.01.2015 22:22 »
Lainaus
käytin tämän jälkeen jälleenmyyjän rehvakkaasti

Juha-Matin vai?

No oisit sitten käyny konttorilla kylässä, tosin minusta harvoin tietää olenko pohjoiskonttorilla kuopijossa vai etelän konttorilla Warkaudessa, vähän siitä kiinni minne aamulla inspis kääntää kotitieltä  :D ja pisnislounaillahan minä käytännössä päivät istun... varsinainen konttorirotta eli myyntireiska.

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8876
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #34 : 14.01.2015 22:26 »
Vuodesta toiseen jaksan ihmetellä sitä, että miten monta känkkäränkkää vältettäisiin sillä, jos ukot suostuisivat ostamaan perheen käyttöautoksi automaatin. Miksi ihmeessä on väkisin pakko ostaa aina se manuaali, jos on selvästi tiedossa, että naisväki ei siitä pidä.

Joo, tiedostan toki, että myös päinvastaisia tilanteita on olemassa ja pieni vähemmistö naisväestä ehdottomasti haluaa manuaalin. Mutta noin yleisesti ottaen automaatti tekee monen naisen ajamisesta rennompaa, sujuvampaa ja vähemmän stressaavaa. Ja sitä myötä myös turvallisempaa.

Makkis

  • Vieras
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #35 : 14.01.2015 22:49 »
Lainaus
Vuodesta toiseen jaksan ihmetellä sitä, että miten monta känkkäränkkää vältettäisiin sillä, jos ukot suostuisivat ostamaan perheen käyttöautoksi automaatin. Miksi ihmeessä on väkisin pakko ostaa aina se manuaali, jos on selvästi tiedossa, että naisväki ei siitä pidä.

Tämä on aivan totta.

Olisin ostanut tämän vuoksi viime lauantaina vaimolle Jaguarin mutta ei kelvannut. Lupasin sitten laittaa hintapyynnön millä rahalla räsä vaihtuisi V60 T6 automaattivolvoon mutta ei kuulemma Volvo kelpaa. Pitää olla Mersu tai Bemari. Takavetoinen ehdottomasti, automaatti ja sittari. Onko tämmöistä ylipäätään mersun tai bemarin valikoimissa? Eikös jotain sittaribemuja saa myös takapotkuna?

No, niin tai näin. Mulla meni hermo ja sanoin että osta mieleisesi. Minulla on nyt Jaguar kuume, ja manuaalina. Ja vanha, missä ei ole mitään fucking blingbling aspespabsdtcacsedldsg yms. joutavuuksia vaan rautalukko. Tähänkin vaimo sanoi että ei meillä ole rahaa sellaiseen... (maksaa about tonnin kaks, hänen takavetosittarihärdellinsä todennäköisesti 50k-70k väliin  :D) ja lapsia ei kuulemma saa millään Jaguarilla kuljettaa kun ne on niin vaarallisia autoja.

Just!

Ja vielä pyytää virallisesti vihille... huh huh.

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3493
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #36 : 14.01.2015 23:15 »
^ Osta sille salaa nelivetoinen mersu/bemari/tms. Hoksaisiko jekun piankin?  ;D

Poissa -P-

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10255
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #37 : 14.01.2015 23:25 »

^ Osta sille salaa nelivetoinen mersu/bemari/tms. Hoksaisiko jekun piankin?  ;D
Ja sen jälkeen tuskin enää takaveto eikä varsinkaan etuveto kelpais enää koskaan :)

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #38 : 14.01.2015 23:28 »
Siin on makkiksen vaimolle takatuuppari-tomaatti-cittari:
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/bmw/x1/103970

Poissa -P-

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10255
Vs: Naiset ratissa, kuinka poikkeaa miehistä
« Vastaus #39 : 14.01.2015 23:33 »

Siin on makkiksen vaimolle takatuuppari-tomaatti-cittari:
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/bmw/x1/103970

Samaa meinasin ehottaa. Kollega hommas rouvalleen X1:n pari vuotta sitten. Rouva kuulemma tykkää, kollega ei yhtään...