autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Sähköpotkulauta  (Luettu 3234 kertaa)

Poissa Markku J

Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #40 : 04.04.2021 20:35 »
Xiaomi'lta on tullut Mersun F1 -koristeltu malli tarjolle. Tekniikka lienee entisellään. Tämäkin näyttäisi olevan sukua Segway Ninebot G30 Maxille, jos ulkoista rakennetta vertailee. Erojakin on (levyjarru takana, pienemmät renkaat ja pienempi akku).

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/69443/qjxns/Xiaomi-Mi-Electric-Scooter-PRO-2-Mercedes-AMG-Petronas-F1-Te
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa Holkki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 66
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #41 : 04.04.2021 21:43 »
Ovat nyt laskeneet tuon skuutin hinnan 420$ ja samalla em. alekoodi on päättynyt, mutta nyt koodilla 30TAOFF saa tuosta -30$ jolloin maksettavaa jää 390$, eli 335€ :)

Olikos tämä nettikauppa USAssa?

Silloinhan hintaan pitäisi lisätä 6% tullimaksu ja 24% alv, jotka lisäävät hintaa reilun 100e.

Tullin laskurilla voi laskea em. maksut, https://tulli.fi/tullilaskuri#/

Vasta äsken huomasin, että HiTec olikin jo aiemmin maininnut tullimaksut, sorry.
Sen verran tässä välissä on jo tapahtunut, että tilauksen jälkeen laitoin vielä sähköpostia valmistajalle, jotta lähetetäänhän se nyt ihan varmasti saksasta, EU:n sisältä ja näin se tulee kotiin saakka tulleitta ja alveitta. No vastauskin tuli parissa tunnissa ja lupasivat jotta näin tapahtuu :)
« Viimeksi muokattu: 04.04.2021 21:50 kirjoittanut Holkki »

Poissa FullFrame

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 291
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #42 : 04.04.2021 22:06 »
Xiaomi'lta on tullut Mersun F1 -koristeltu malli tarjolle. Tekniikka lienee entisellään. Tämäkin näyttäisi olevan sukua Segway Ninebot G30 Maxille, jos ulkoista rakennetta vertailee. Erojakin on (levyjarru takana, pienemmät renkaat ja pienempi akku).

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/69443/qjxns/Xiaomi-Mi-Electric-Scooter-PRO-2-Mercedes-AMG-Petronas-F1-Te


Tämä vaikuttaa ihan samalta kuin normaali pro 2 malli, josta itse maksoin vajaa 500e viime vuonna. Vai meneekö jotain ohitse mitä en ymmärrä.

Volvo V60 T8 AWD R-Design my20

Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #43 : 05.04.2021 08:40 »
Sen verran tässä välissä on jo tapahtunut, että tilauksen jälkeen laitoin vielä sähköpostia valmistajalle, jotta lähetetäänhän se nyt ihan varmasti saksasta, EU:n sisältä ja näin se tulee kotiin saakka tulleitta ja alveitta. No vastauskin tuli parissa tunnissa ja lupasivat jotta näin tapahtuu :)

Ai niin, jäikin manitsematta jotta näin myös tosiaan tapahtui, lauta laitettiin DHL:n kyytiin Hampurista ja tämän hetken sijainti on Neumünster. Pääsiäinen vaan nyt hiukka sotkee aikatauluja arkivapaillaan, mutta eiköhän tuo tällä viikolla kuitenkin jo ole kotona :)

Ja se eka kunnon testiajokin on jo buukattuna, kun Citroën pitää viedä huoltoon viikon päästä, niin skuutilahan sieltä näpsästi kotiin pääsee. Matkaa olisi suorinta tietä n. 10km, mutta veikkaan että "pari" lisämutkaa tuohon reittiin kuitenkin tulee jos vaan kelit sallii ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa jlindstrom

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4677
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #44 : 05.04.2021 11:12 »
Tullut tuossa G30:llä nyt muutama pätkä ajeltua, niin Eco- ja D-asetuksilla voima loppuu ylämäessä. Kun vaihtaa sportille homma korjaantuu. Eli nuo aaetukset vaikuttavat kaasuvasteen ja nopeuden lisäksi myös vääntömomenttiin merkittävästi.

 Vakionopeudensäädin on mukava juttu

Jos jotain käytettävyyttä miettii, niin autoista tuttu ”liipasin” millä voisi säätää regeniä olisi kiva.

Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #45 : 05.04.2021 12:01 »
Eli nuo asetukset vaikuttavat kaasuvasteen ja nopeuden lisäksi myös vääntömomenttiin merkittävästi.

Olisiko se sitten tehoasetus? Tuossa omassakin teholla on 3 helposti vaihdettavaa modea, mutta nop.rajoitinta varten pitää sitten mennä piilotettuihin valikoihin muuttamaan ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa jlindstrom

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4677
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #46 : 07.04.2021 16:36 »
Varmaan se käytännössä on tehoaaetus, mutta tosiaan nimetty eco, drive, sport.

Täytynee suorittaa elopainon vähennystä, niin jaksaa mennä paremmin noilla maltillisemmillakin tehoilla. Saa siitä sitten rangea myös lisää.

Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #47 : 07.04.2021 21:08 »
Täytynee suorittaa elopainon vähennystä, niin jaksaa mennä paremmin noilla maltillisemmillakin tehoilla. Saa siitä sitten rangea myös lisää.

Massalla on aika suurikin vaikutus rangeen. Vielä kun renkaatkin joustaa suuremman massan alla enempi, niin se on ikäänkuin 2x vaikutus :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Kaapo

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5368
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #48 : 07.04.2021 21:13 »
Varmaan se käytännössä on tehoaaetus, mutta tosiaan nimetty eco, drive, sport.

Täytynee suorittaa elopainon vähennystä, niin jaksaa mennä paremmin noilla maltillisemmillakin tehoilla. Saa siitä sitten rangea myös lisää.
No auttaisko tohon toiseen ongelmaan ihan lihasvoimalla toimiva potkulauta  ;)

Poissa jlindstrom

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4677
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #49 : 07.04.2021 22:04 »
No auttaisko tohon toiseen ongelmaan ihan lihasvoimalla toimiva potkulauta  ;)
Ja autonkin voisi vaihtaa polkuautoon?

Ei mun elopainoa ratkaista liikunnalla tai ainakaan pelkästään sillä. Se ratkaistaan 90% sillä, mitä laittaa hampaiden välistä sisään.

Mutta kaikkineen tuo on kokonaan toisen topicin juttuja.

Seuraavaksi pitäisi keksiä noille seinätelineet autotalliin ja myös asuntoauton takatalliin joku ratkaisu. Ja siihen sitten pistokkeet viereen latausta varten.

Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #50 : 07.04.2021 22:47 »
Seuraavaksi pitäisi keksiä noille seinätelineet autotalliin ja myös asuntoauton takatalliin joku ratkaisu. Ja siihen sitten pistokkeet viereen latausta varten.

Pari koukkua seinälle, skode nippuun ja seinälle stongastaan pystyyn roikkumaan? Tai jos koukun saa seinän suuntaisesti, niin koukku takavanteen läpi samalla tavalla nipussa roikumaan? ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa jlindstrom

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4677
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #51 : 07.04.2021 23:39 »
Pari koukkua seinälle, skode nippuun ja seinälle stongastaan pystyyn roikkumaan? Tai jos koukun saa seinän suuntaisesti, niin koukku takavanteen läpi samalla tavalla nipussa roikumaan? ???

Nämä koukut ei ilmeisesti poskettomia maksa..

Virittää seinälle joku vesivaneri tuohon taustaksi, niin saa tarpeen mukaan helposti putsattua.


Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #52 : 08.04.2021 08:54 »
Joissain skuuteissa vaan takavannekin voi olla umpinainen tai muuten vain ahdas esim. jarrulevyn vuoksi niin ettei sieltä tuollainen koukku läpi mahdu. Tällöin tuollainen ihan perinteikäs fillari-koukku voisi kenties olla toimiva ratkaisu, riippuen stongan rakenteesta, paljoko siellä on tavaraa edessä, mittaristoa yms ???


Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Kaapo

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5368
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #53 : 09.04.2021 10:10 »
AUTS.... pelkkä katsominenkin jo sattui

Sähköpotkulautailevan aussinuoren tarkkaavaisuus herpaantui - päätyi näyttävään ilmalentoon
https://www.iltalehti.fi/iltvhullumaailma/a/bf75c26b-3966-441e-9500-6143893a70b2

Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #54 : 09.04.2021 11:01 »
Pääsiäinen vaan nyt hiukka sotkee aikatauluja arkivapaillaan, mutta eiköhän tuo tällä viikolla kuitenkin jo ole kotona :)

Jaa-a, tiukkaa tekee kerkiääkö kun vasta tänä aamuna tuli ilmoitus jotta skuutti olisi postin lajittelukeskuksessa ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #55 : eilen kello 19:36 »
Minulle tänään posti toi härvelin kotio. Jämäkältä laite tuntui ja kun laittoi renkaisiin tarpeeksi ilmaa, jaksoi turboant kuljettaa tällaista +100 kg kuskia ihan ok.
Volkswagen Passat GTE Variant Plug-In Hybrid, vm. 2017
Citroen Grand C4 Picasso THP 140 Exclusive Vision Automaatti, vm. 2009

Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #56 : eilen kello 21:23 »
No tänään Kusti kantoin tuon omakin "Turbomurkkuni" kotiovelle, heti akku latinkiin, renkaisiin suositellut 35psi ja koeajolle :)

No tuota lenkkiä tuli lopulta 7.5km verran, eri modet tuli kokeiltua läpi, tietty jarrut ja valojakin pääsi kokeilemaan kun alkoi hämärtää. Niin ja tuota elopainoa on itselle kertynyt 110kg verran. Ihan vain itsesuojelun vuoksi asetin ennen lenkkiä 20km/h rajottimen niin ei tule turhaan "luukuteltua" ja kohta taas sattuisi Teroa leukaan :-\

Plussaa: Tasaisella tuo kuljettaa rajottimeen saakka pienelläkin osakaasulla ihan keposeen. 10" ilmakumirenkaat tosiaan tuo aika hyvän pehmustuksen alustan röpinöitä vasten, matkalle kun sattui myös sepeliä ja kaikenlaista töyssyäkin. Kotiin saavuttua akun latauksesta oli mittarin mukaan lähtenyt vasta 1 tappi. Ajovalo on skuutille ihan riittävä. Cruise oikeasti säästää peukkua.

Miinuksia: Ei tartte olla kummoinenkaan ylämäki kun jo "mopo" hyyty. Painoahan tuolla vermeellä on niin ettei sitä mielellään pitkiä matkoja kantele, mutta onneksi sitä voi ohjaustangon keskeltä vetää perässään kuin mummon kauppakassia. Regenerointi ei tosiaan kovin häävi ole, joten sen varaan ei kannata laskea. Lauta on melko kaponen noille meikäläisen siroille koon 47 viulukoteloille.

Winkki: Skuuttia on helpointa työntää pitämällä kiinni juurikin tuosta mittariston päältä yhdellä kädellä. Kaksin käsin työnnettäessä takarengas irtoaa melko helposti maan pinnasta ja skuutti on kohta poikittain nilkoilla.

Koukkasin samalla Biltemasta tuon 15€ kaarilukon. Ikävä kyllä sitä ei skuuttiin saa kuljetuksen ajaksi kiinni, mutta kulkeepahan näpsästi repussa. Lukitukseen tuo riittää juuri ja juuri kääntölaakerin juuresta, mutta tolppa tms. ei saa kovin jykevä olla tai kaaren "syvyys" loppuu jo kesken. Ja takarenkaan läpi tuo ei mahdu, kaari on liian paksu ettei se mahdu vanteen ja jarrulevyn välistä.



On muuten tarjoukset sitten tällä hetkellä loppu, pyynti on nettikaupassa meinaan nyt 500$ :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #57 : eilen kello 21:59 »
Laitoin kanssa alkuun rajoittimen päälle, ei meinannut jaksaa nousta kovinkaan kummoista nyppylää. Kun vapautin kaiken tehon (heh), niin vääntöä tuli aika paljon lisää.

Juu, aavistuksen leveämpi saisi olla lauta, oma numeron 43 kengät mahtu ok.
Volkswagen Passat GTE Variant Plug-In Hybrid, vm. 2017
Citroen Grand C4 Picasso THP 140 Exclusive Vision Automaatti, vm. 2009

Poissa HiTec

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3761
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #58 : eilen kello 22:48 »
Laitoin kanssa alkuun rajoittimen päälle, ei meinannut jaksaa nousta kovinkaan kummoista nyppylää. Kun vapautin kaiken tehon (heh), niin vääntöä tuli aika paljon lisää.

Vaikuttaako se P4 myös tuohon? Itse luulin että se on vain nop.rajoitin. Toki tuota voi rajoittaa myös sillä slow, eco, fast vaihtoedoilla ja tässä tosiaan se tehokkain punainen täplä tuo tehoja niin että tasaisella mennään ihan pintakaasullakin jo tuonne P4 asettamani rajoittimen tappiin 20km/h saakka 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Vs: Sähköpotkulauta
« Vastaus #59 : eilen kello 22:56 »
Laitoin sen P4 kohdan FF asentoon ja punaisen D eli fast asennon päälle. En kokeillut P4 eri asetuksilla, vaan pelkästään pikavalinnoilla. Laitoin alkuun slow asentoon ja vielä siinä vaiheessa renkaiden paineet oli alhaiset, ei se meinannut jaksaa kulkea mihinkään. Meidän 6 ja 8 vuotiaita jätkiä slow asento kuljetti ihan tarpeeksi kovaa, kun härveliä testasivat.
Volkswagen Passat GTE Variant Plug-In Hybrid, vm. 2017
Citroen Grand C4 Picasso THP 140 Exclusive Vision Automaatti, vm. 2009