autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Uusi C-sarja (206 2021->)  (Luettu 7173 kertaa)

Poissa GTA1

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4595
  • BMW 3Gt
  • F34 320iA x-Drive ///M-Sport
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #20 : 13.02.2021 11:44 »
Cheap-Class on Cheap-Class. Kyllä siinä vissi ero on Eemeliin kaikinpuolin.

No nyt aukes minullekkin noi C ja E sarjojen erot ja nimeämis logiikat.
Cheap class ja Expensive class ;)

S on sitten varmaan Super Expencive class ;D

Poissa Insomnia

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 498
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #21 : 13.02.2021 11:47 »
No nyt aukes minullekkin noi C ja E sarjojen erot ja nimeämis logiikat.
Cheap class ja Expensive class ;)

S on sitten varmaan Super Expencive class ;D
S on Sonderklasse eli erikoisluokka.

Paikalla VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4286
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #22 : 13.02.2021 12:19 »
Edellinen henkilöauto oli Eemeli ja kyllä se sisälsi hyvin paljon samoja osia kun mitä c sarjassa on, tietenkin niitä on muissakin mersuissa.
Eli en kyllä ihan purematta niele että c olisi jotenkin huonompi, on mulle joskus osunut tosi huono mersukin mutta aina uudessa mallissa on riskinsä.

Poissa Taky

Volkswagen ID.4 Pro Performance 1ST Glacier White
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green
Nissan X-Trail T30 2.5 l, manuaali, 2004. sininen

Poissa pantero

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2622
  • MB GLC 300 e
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #24 : 13.02.2021 13:57 »
Luulisi että tuolla akulla pääsee kesällä pidemmällekin - 150km?
......

Haa, mikä spekuloinnin paikka. :)

1. Tuo C:lle luvattu 62 miles/100 km on WLTP range. Kun nyky GLC:ssä 13,5 kWh akulle on luvattu WLTP 44 km ja omilla kesän jätskin hakumatkoilla olen päässyt 52 km, voisi arvioida suoraan extrapoloimalla kesärange-enkaksi C:lle noin 100 / 44 * 52 = 118 km.

2. Toiseksi voidaan spekuloida, mikä lataus on uudella akustolla mahdollista. Mahdollisuuksia on ainakin seuraavanlaisia (arvio: akuston netto 18,6 kWh ja seinästä ladattavaa 22,4 kWh):

- nykyinen 2 * 16 A vaihtovirralla 7,4 kW teholla. Latausaika ~ 3h 5 min

- 3 * 16 A vaihtovirralla 11 kW teholla. Latausaika 2 h 5 min

- nykyinen 2 * 16 A vaihtovirralla 7,4 kW teholla ja myös 48 A (hatusta…) DC:llä. Latausajat 3 h 5 min AC:lla ja ~20 min DC:llä

===================

Tuleeko 3-vaihe AC vai myös DC mahdollisuus, jää nähtäväksi. Lataus tuskin säilyy ennallaan, onhan mersu latausnopeuksissa ollut plugarien kärkipäässä. Kymmenen päivän päästähän tuo selviää...

Poissa JuhaSS

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 572
  • G20 330e xDrive
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #25 : 13.02.2021 16:46 »
Luultavasti samat latausjutut kuin uudessa Ässässä, eli 11KW vakiona Ja lisävarusteena pikalataus 60KW.

Poissa Lakari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 368
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #26 : 13.02.2021 18:27 »
Luultavasti samat latausjutut kuin uudessa Ässässä, eli 11KW vakiona Ja lisävarusteena pikalataus 60KW.

... tai uudessa GLE:ssä eli 7,4 kW lataus ja optiona 60kW DC lataus.

Poissa mvt

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #27 : 13.02.2021 19:29 »
Jokohan tähän saadaan ratti penkin kanssa samalle keskilinjalle niin kuin on vihdoin uudessa S:ssä.

Poissa JuhaSS

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 572
  • G20 330e xDrive
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #28 : 21.02.2021 07:36 »
Tiistaina 23.2 on sitten ensi-ilta tälle C-sarjalle.



Poissa Muke

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1027
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #29 : 21.02.2021 17:04 »
Kuvia "vuotanut" jo nettiin..

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=aCp2hFoJrWI" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=aCp2hFoJrWI</a>



Poissa Muke

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1027
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #30 : 23.02.2021 15:43 »
Siitä sitten:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=2jAKqMeZXMQ" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=2jAKqMeZXMQ</a>

Paikalla volovoilija

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #31 : 23.02.2021 17:38 »
11 kW AC / 50 kW DC latausteho ja 25 kWh akku hybridissä, alkais olla pidemmilläkin reissuilla mielekästä latailla ja ajaa enemmän sähköllä. Akku ei enää syö tavaratilaa, sekin plussaa. Autokuumemittari värähti hieman...
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium 2018
MB E 300 eA Business Avantgarde Edition EQ Power

Poissa ReijoM

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 248
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #32 : 23.02.2021 17:50 »
Audi pitäisi vaihtaa jossain välissä ja pää pyöreänä mietin että mikä olisi seuraava. Ei tämäkään varmaan huono olisi, mutta meneekö tuon saanti liian pitkälle syksyyn ja meneekö hybridit vielä pitemmälle

Tuossa tiivistelmää uudesta ceestä:
https://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/c-sarja-uudistuu-s-sarjan-esimerkin-mukaisesti-ja-tarjoaa-ensi-kertaa-vain-sahkoistettyja-bensiini--,c3294061
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T     

Poissa Tipi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 807
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #33 : 23.02.2021 17:57 »
11 kW AC / 50 kW DC latausteho ja 25 kWh akku hybridissä, alkais olla pidemmilläkin reissuilla mielekästä latailla ja ajaa enemmän sähköllä. Akku ei enää syö tavaratilaa, sekin plussaa. Autokuumemittari värähti hieman...

Kyllähän tämä vaikuttaa melko kovalta, riippuen toki hinnasta. Tulkitsen akun kuitenkin syövän n. 100 litraa tavaratilaa, mutta hyvä että ovat päässeet kyhmystä eroon. Pidemmänkin matkan kulutusta saa tosiaan mukavasti alas lataamalla joko AC:llä tai DC:llä. Akussa on myös lämmitys toisin kuin ilmeisesti nykyisissä malleissa.

Vaikuttaa aika käyttäjälähtöisesti suunnitellulta ja enää ei tarvitse puhua huijaushybridistä (en tosin käyttäisi sitä termiä mersun nykyistenkään tuotteiden kohdalla).

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4907
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #34 : 23.02.2021 17:58 »
tuo vaikuttaa speksien ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta V60 seuraajaksi itselle.
iso akku ja nopea lataus tuo aika paljon etua.
ajallisesti myös ok vaikka menis sinne 1,5 v päähän toimitus

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4907
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #35 : 23.02.2021 18:02 »
Kyllähän tämä vaikuttaa melko kovalta, riippuen toki hinnasta. Tulkitsen akun kuitenkin syövän n. 100 litraa tavaratilaa, mutta hyvä että ovat päässeet kyhmystä eroon. Pidemmänkin matkan kulutusta saa tosiaan mukavasti alas lataamalla joko AC:llä tai DC:llä. Akussa on myös lämmitys toisin kuin ilmeisesti nykyisissä malleissa.

Vaikuttaa aika käyttäjälähtöisesti suunnitellulta ja enää ei tarvitse puhua huijaushybridistä (en tosin käyttäisi sitä termiä mersun nykyistenkään tuotteiden kohdalla).

tuosta tekstistä napattuna, niin akku sijoitettu korirakenteeseen, eikä syö tavaratilaa...? missä se mahtaa sitten olla?
kardaanitunnelissa kuten volvossa?

Toisin kuin edeltävässä C-sarjan hybridimallissa, akku on sijoitettu korirakenteeseen siten, että tavaratilaan ei enää jää kynnystä. Tämä helpottaa tavaratilan käyttöä ja koko tilan hyödyntämistä selvästi – erityisesti farmarimallissa, jonka tavaratilan lattian pituus on kasvanut 63 milliä 1043 milliin. Korkeiden esineiden ja kassien lastaaminen onnistuu entistä helpommin, sillä farmarimallin tavaratilan korkeus on lisääntynyt 150 millillä 732 millimetriin. Edelliseen plug-in-hybridimalliin verrattuna tavaratila on kasvanut sedanissa 45 litralla 360 litraan. Farmarimallissa tilaa on (selkänojat kaadettuina) 40 litraa enemmän eli 1375 litraa. Ladattavan hybridin yhteydessä kummassakin korimallissa on vakiovarusteena ilmajousitus ja taka-akseliston tasonsäätö. Tavaratilan lastauskorkeus on hieman matalampi kuin aikaisemmin.

Paikalla Zaphod

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 2808
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #36 : 23.02.2021 18:11 »
Toivottavasti 4Matic tulee myös plugariin ja tilat ovat riittävän suuret, silloin tämäkin voisi olla harkinnan arvoinen seuraava auto.

Poissa pantero

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2622
  • MB GLC 300 e
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #37 : 23.02.2021 18:12 »
Audi pitäisi vaihtaa jossain välissä ja pää pyöreänä mietin että mikä olisi seuraava. Ei tämäkään varmaan huono olisi, mutta meneekö tuon saanti liian pitkälle syksyyn ja meneekö hybridit vielä pitemmälle

Tuossa tiivistelmää uudesta ceestä:
https://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/c-sarja-uudistuu-s-sarjan-esimerkin-mukaisesti-ja-tarjoaa-ensi-kertaa-vain-sahkoistettyja-bensiini--,c3294061


Tuosta tiedotteesta poimintoja plugarin voimalinjasta, joka esitellään myöhemmin tänä vuonna (AMS:n mukaan):

- akusto 25,4 kWh, jäähdytys ja lämmitys, sijaitsee tavaratilan alla, ei kynnystä  :D
- WLTP range 100 km
- latausmahdollisuudet: 11 kW AC ja 55 kW DC (lisävaruste)
- sähkömoottorin teho noussut 95 kW:iin, vääntö edelleen 440 Nm

Poissa XoAntero

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 180
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #38 : 23.02.2021 18:17 »
tuosta tekstistä napattuna, niin akku sijoitettu korirakenteeseen, eikä syö tavaratilaa...? missä se mahtaa sitten olla?
kardaanitunnelissa kuten volvossa?
Tämä on kardaaniauto, en tiedä mihin on sijoitettu.

Paikalla Erkka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1555
  • SFC 11252
Vs: Uusi C-sarja (206 2021->)
« Vastaus #39 : 23.02.2021 18:29 »
Jospa akkupaketti on sijoitettu kardaaniakselin sivuille lattian alle, kahdessa osassa?
- VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG 2021
- Ex. VW T-Roc Stvm, Style 1.5 TSI EVO 110 kW DSG 2020
- Asuntovaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ vm. 2020