autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Land Rover  (Luettu 65539 kertaa)

Poissa DiscoKai

Vs: Land Rover
« Vastaus #380 : 15.09.2019 19:03 »
Kuvaa en ottanut, mutta Hämeenlinnan rautatiepysäköinnin kaaoksessa sorakasan rinteeseen

Poissa ConD

Vs: Land Rover
« Vastaus #381 : 27.03.2020 10:52 »
Nyt alkaa tipahdella uudesta Defenderistä myös koeajorevikkaa:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=e1r3Ce3129w" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=e1r3Ce3129w</a>


Onhan tämä ihan mielenkiintoinen auto, paitsi hinnaltaan. 110-malli osimoilleen alkaen 45 kilopuntaa...

Ihan mielenkiinnosta... mitä olette mieltä, jos mallilla on näitä "kaupunkisuveja" joilla maastoonkin pääsee useampia samoissa hintaluokissa ja kokoluokissa? Disco, Defe, Sporttirange... kaikki semmoisia että pääsee sinne minne perusdusteri ei, mut mukava myös muksuja kuskata kouluun.
VCDS@Oulu, PM/@

Treg@Spritmonitor:

Poissa Teme

Vs: Land Rover
« Vastaus #382 : 27.03.2020 11:07 »
Land Roverin mallisto on kyllä supersekava on overläppiä on paljon.

Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery
Land Rover Defender (90 ja 110)
Range Rover Evoque
Range Rover Velar
Range Rover Sport
Range Rover (SWB ja LWB)

Ja kaikista on sitten 4-6 eri varustetasoa? Ja parhaimmillaan 7 eri voimalinja-vaihtoehtoa joissakin malleissa.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2020 11:10 kirjoittanut Teme »
Audi Q2 -18 / Mercedes SLK -03 / Porsche 911 -84

Poissa Taski

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Land Rover
« Vastaus #383 : 28.03.2020 11:16 »
Mitä sekavaa tuossa nyt on? Mun mielestä ihan looginen rivistö tuossa sunkin viestissä on?
Miksei muuten Jaguaria käsitellä samassa threadissa, nämähän ovat käytännössä samoja autoja? Eikö olisi ihan loogista yhdistää nämä saman valmistajan vehkeet yhden otsikon alle.

Poissa ePa

Vs: Land Rover
« Vastaus #384 : 28.03.2020 11:53 »
Onhan noissa vähän päällekkäisyyksiä, mutta merkki varmaan hakee uutta asiakaskuntaa, kun joku versio saattaa olla liian työkalu taikka liian ökyilevä tai jotain muuta. Kaikki mallit ovat ilmeisesti varsin maastokelpoisia joka on tietenkin merkille ominaista, mutta kuka sitten oikeati vie tuollaista "full size" maasturia sinne kaikkein pahimpaan pöpelikköön. Voi jopa olla ettei tuollainen edes näe hiekkatietä.

Mielestäni Jaguar kuuluu oman merkkinsä alle kuten vaikka VAG konsernin tuotteetkin. Samaa tekniikkaa niissäkin on läpeensä ja joillekin "erikoisversioille" on jopa omat säikeensä.

JLRn merkkivalikoima on mielenkiintoinen josta löytyy paljon hienoja autoja, mutta koko katrasta vaivaa iso epätietoisuus tulevasta.
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa Taavetson

Vs: Land Rover
« Vastaus #385 : 28.03.2020 12:27 »
Land Roverin mallisto on kyllä supersekava on overläppiä on paljon.

Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery
Land Rover Defender (90 ja 110)
Range Rover Evoque
Range Rover Velar
Range Rover Sport
Range Rover (SWB ja LWB)

Ja kaikista on sitten 4-6 eri varustetasoa? Ja parhaimmillaan 7 eri voimalinja-vaihtoehtoa joissakin malleissa.

Mites Audin, BMWn tai Mersun maasturimallisto? Mielestäni paljon sekavampia, tuossa on kuitenkin LRllä selkeä logiikka.

Poissa Teme

Vs: Land Rover
« Vastaus #386 : 28.03.2020 12:46 »
Mites Audin, BMWn tai Mersun maasturimallisto? Mielestäni paljon sekavampia, tuossa on kuitenkin LRllä selkeä logiikka.

No mun mielestä esim Bemulla on 1-sarja -> X1, 2-sarja -> X2, 3-sarja -> X3, jne. On tossa joku logiikka.

Jos katsoo JLR valikoimaa, niin miten XE suhteutuu Land Rover ja Range Rover mallistoon? Evoque? Ja miten XF? Velar, Range Sport vai Disco Sport? Ja mä on oikein sisäistänyt mikä idea Velar vs Range Sport. Pituuseroa noin 5cm, hinnat aika lähellä toisiaan ja sisätilat todella lähellä toisiaan? Mun mielestä Velar olis hyvin voinut olla Range Sportin seuraaja. Ja sittenhän Jaguarilla on vielä se oma maasturimallistokin sekoittamassa pakkaa (vaikka siellä ehkä jonkin verran tota BMW:n tyylistä logiikkaa)...

Mut kai näitä asioita voi kukin katsoa minkäväristen lasien läpi haluaa ja nähdä logiikkaa yhtäällä ja kiistää sen olemassaolon muualla.

« Viimeksi muokattu: 28.03.2020 12:48 kirjoittanut Teme »
Audi Q2 -18 / Mercedes SLK -03 / Porsche 911 -84

Paikalla JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #387 : 28.03.2020 13:17 »
Velar on enemmän life-style kuin RRS. RR on taas sitten taas se herrasmiesmalli ja siitä top-of-the-top on LWB. RRS:n voi bongata heppatallilta kun taas Velar on enemmän varakkaalle perheenäidille näyttäytymisajoneuvo - jossa tosin on enemmän kuin kelvolliset maasto-ominaisuudet.

Discovery on käytännössä sama auto kuin RRS. Samoin Jaguar F-Pace. Samat jousituksen komponentit (ilmajouset) tosin löytyy kaikista pitkittäismoottorisista; RR, RRS, Disco ja F-Pace.

E-Pace, Disco Sport ja Evoque ovat poikittaismoottorisia, käytännössä samoja autoja.

Jaguarin sähköauto on i-Pace.
People don’t want to hear the truth, because they don’t want their illusions destroyed.

Poissa MJK

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 450
Vs: Land Rover
« Vastaus #388 : 28.03.2020 14:30 »
Jos katsoo JLR valikoimaa, niin miten XE suhteutuu Land Rover ja Range Rover mallistoon? Evoque? Ja miten XF? Velar, Range Sport vai Disco Sport? Ja mä on oikein sisäistänyt mikä idea Velar vs Range Sport. Pituuseroa noin 5cm,...

Miksi sotkea eri merkkejä keskenään, yhtä sekavan listan vielä pienemmillä eroavaisuuksilla saa vertailemalla VAG:n SUVeja. Velar vs. Range Sport on sama asetelma kuin Audin Q8 vs. Q7. Velarin ja Q8 saa vain 5-paikkaisena, Sportin ja Q7 seitsemällä. Tuo JiiJii71:n lifestyle oli hyvä kuvaus noille malleille. Vaikka bemari harrastaa tuota muotoilemalla vielä enemmän eroa ulkonäköön, mutta ihan turhiahan X4/X6 mallit X3/X5 rinnalla periaatteessa ovat.

Poissa Benkku

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: Land Rover
« Vastaus #389 : 28.03.2020 15:25 »
Luin jostain, että Land Rover/Jaguar tulee karsimaan mallistoaan ovat itsekkin vissiin huomanneet päällekkäisyyden. Toisaalta karsintaan voi olla selkeitä myynnillisiä syitä Jaguarin sedan -mallit ovat olleet pitkään erittäin huonosti meneviä, Land Roverilla puolestaan Discovery ja Velar. Niin Euroopassa kuin jenkeissä. Nykyistä soppaa vielä sekoittaa uusi Defender, jonka on nyt tehty Premium-luokan SUV -maasturiksi. 

Poissa ePa

Vs: Land Rover
« Vastaus #390 : 03.04.2020 13:02 »
Hinnat julkistettu.

90 -malli alkaen 77 205 €
110 -malli alkaen 87 366 €

Nyt ennakkomyynnissä rajoitettu erä Defender malleja. 90 -malli D200-dieselmoottorilla ja S-varustetasolla. 110 Launch ja 110 First Edition -mallit D240 -dieselmoottorilla ja P400 MHEV kuusisylinterisellä bensiinimoottorilla.

Defender pakettiauto -version hinnasto julkistetaan kesällä 2020.
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa arsi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 31
Vs: Land Rover
« Vastaus #391 : 03.04.2020 13:19 »
Defenderin kevythyridi MHEV malleissa ei ole mitään järkeä ostaa kun hinnat verottomana ja verollisena on tuhansia euroja isommat kuin vastaavassa perusmalleissa ja kulutus ja muu performanssiluvuissa ei oikeastaan mitään eroa.
Ohessa esimerkkinä 90 HSE mallin hinnat:

             veroton        autovero      kokonaishinta
D200     66 550,00    36 316,76    102 866,76
D240     70 950,00    38 727,48    109 677,48
P300     70 950,00    45 466,86    116 416,86
MHEV    79 200,00    49 522,47    128 722,47

   

Poissa fillari

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 40
Vs: Land Rover
« Vastaus #392 : 03.04.2020 13:34 »
^Hurja tuo autovero sarake :)
kait P400e Plug-in Hybrid jossain vaiheessa tulee ja vero tippuu 1/10 osaan.
Kannattaako Suomeen kalliimmista autoista muita enää tuodakkaan kuin plugareita. Taitaa kauppamäärät olla isommissa töpselittömissä maastureissa sormin laskettavissa.

Poissa arsi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 31
Vs: Land Rover
« Vastaus #393 : 03.04.2020 13:50 »
Jos uudella Defenderillä haluaa vaikka mennä metsään möyrimään tai vetää kärryä niin noissa hinnoissa ei ole mukana lisävarusteena saatavia vetokoukkua, tasauspyörästön lukkoa tai ilmajousitusta.

Nätit pakettihinnat:
Vetokoukku paketti, sähköisesti esiin taittuva  2446,85 - 8023,78€
Advanced Off-Road Capability -paketti              4971,12 - 5552,32€ 
Hinnat siis riippuen veron määrästä

Koukun ja muut saa tietenkin erillisinäkin mutta ei paljoa halvemmalla.

Ei näitä taideta montaa Suomessa myydä. Tai voin olla väärässäkin.

Poissa Teme

Vs: Land Rover
« Vastaus #394 : 03.04.2020 14:02 »
^Hurja tuo autovero sarake :)
kait P400e Plug-in Hybrid jossain vaiheessa tulee ja vero tippuu 1/10 osaan.
Kannattaako Suomeen kalliimmista autoista muita enää tuodakkaan kuin plugareita. Taitaa kauppamäärät olla isommissa töpselittömissä maastureissa sormin laskettavissa.

Ton plugarin veroton hinta lienee noin 80t€? Mutta verot sitten 5-6t€?
Audi Q2 -18 / Mercedes SLK -03 / Porsche 911 -84

Poissa fillari

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 40
Vs: Land Rover
« Vastaus #395 : 03.04.2020 15:29 »
^Varmaankin tuota luokkaa, jos vertaa:
Range Rover sport P400e Plug-in Hybrid. Veroton hinta 94200€ ja autovero 4869€

Poissa Urlaub

Vs: Land Rover
« Vastaus #396 : 03.04.2020 22:04 »
Defender pakettiauto -version hinnasto julkistetaan kesällä 2020.

Tuo lienee tärkein osuus tänään julkaistua hinnastoa.

Defenderin speksit (kantavuus & teho) riittää pääsyy alennetun veron pakettiautoksi eli hinta tulee tippumaan useita kymmeniä tuhansia henkilöautoversioihin verrattuna. Sitten vielä alvit palautuksena jyväjemmareiden ja yrittäjien ostaessa.

Pakuna niitä tullaan Suomessakin myymään jonkin verran, henkilöautoina jäänevät paljon harvinaisemmiksi. Kunnes muutaman vuoden päästä alkaa tulemaan käytettyinä.

Poissa ePa

Vs: Land Rover
« Vastaus #397 : 05.04.2020 08:46 »
Tuo lienee tärkein osuus tänään julkaistua hinnastoa.

Defenderin speksit (kantavuus & teho) riittää pääsyy alennetun veron pakettiautoksi eli hinta tulee tippumaan useita kymmeniä tuhansia henkilöautoversioihin verrattuna. Sitten vielä alvit palautuksena jyväjemmareiden ja yrittäjien ostaessa.

Pakuna niitä tullaan Suomessakin myymään jonkin verran, henkilöautoina jäänevät paljon harvinaisemmiksi. Kunnes muutaman vuoden päästä alkaa tulemaan käytettyinä.
Näinhän se menee.

Kyllä tuollainen pitää oikeasti haluta, jos meinaa henkilöautoksi rekisteröidä. Sellaisiakin Suomestakin löytyy, mutta ei tule olemaan ”harmaa Octavia” ja ihan varmasti löytää omansa parkkipaikalta.

Alkuperäiseen verrattuna tässä ei taida olla enää muuta yhteistä kuin maastossa etenemiskyky. Vanha oli nätisti sanottuna karu. Lyhyt hyttisestä avolavaversiosta en löytänyt sopivaa ajoasentoa, kun en mahtunut ratin ja penkin väliin.
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Paikalla JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #398 : 05.04.2020 09:52 »
Discopaku on ilmeisesti jätetty pois jotta Defepakulle on raivattu tilaa hinnastossa?
People don’t want to hear the truth, because they don’t want their illusions destroyed.

Poissa Urlaub

Vs: Land Rover
« Vastaus #399 : 05.04.2020 10:00 »
Discopaku on ilmeisesti jätetty pois jotta Defepakulle on raivattu tilaa hinnastossa?

Jos oikein myyjän puheita ymmärsin niin Disco V ei enää täytä alennetun veron rajoja. Se oli aiemminkin ihan rajalla eli jos on tullut vähän lisää massaa niin ei onnistu. Myyjä ei joko tiennyt itsekään tai sitten vaan luokitteli minut sellaiseksi, ettei se kuitenkaan ymmärrä. Vaikka mitään faceliftiä ei ole tullutkaan niin kyllähän automallien speksit vaihtelevat vuosimallienkin välillä.