https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Land Rover

Katsoin ekasta kuvasta, että siinähän on Skodan Yeti ja ihmettelin miten se tähän ketjuun liittyy.  ;D

Nyt on tulossa sellainenkin malli, johonkin minunkin lompakostani voisi löytyä riittävästi pelimerkkejä:
 
arsi sanoi:
Oletan että on sama P400e mallin PHEV kuin jo on pari vuotta saanut Range Rovereihin. Ainakin muut uuden Defenderit  moottorit on samoja kuin muissa maleissa on tarjolla.
P400e: 2.0 Bensakone, sähkömoottorin kanssa 398hp/640Nm. (sähkö oli jotain ~100hp ja bensa ~300hp)

Rangen kokonaishinta PHEVilla on 25% halvempi kuin vastaavantehoisella V6 dieselillä. Tuo on kaikki verosta pois kun veroton Rangen hinta PHEVilla on hinnaston mukaan 10k€ suurempi.

Eli jotain vastaavaa 20-25% voi maksimissaan olettaa PHEVin olevan halvempi.

Jotenkin noin minäkin sen laskisin.

Luultavasti kuitenkin tuloilla on myös miedompia PHEV-malleja. Ei siinä 400 hevosvoimaa tarvitse, ei varsinkaan jos hintaa olisi kymppitonnin tai kaksi vähemmän.

Tämä pätee tietysti moneen muuhunkin automerkkiin.
 
Uuden Defenderin P400 3.0l suora kutonen on MHEV kevythybridi.
Ei se paljoa suorituskyvyssä/kulutuslukemissa näy. Tai siis ilman MHEViä olisi tietenkin vielä huonompi performanssi.
Samoinhan on Evokin kaksilitraisessa MHEVissä. Ei näy olennaisesti hinnassa/suorituskyvyssä verrattuna edellisiin malleihin. Tätä 2.0 MHEViä voi olettaa tarjottavan myös Defenderiin sellaisenaan tai PHEV versiona.


 
Discoa ei tarvitse parkeerata tien varteen. Voi ihan kylmän viileästi ajaa ojaan parkkiin. ;D
 

Liitteet

  • 9A17C7FD-68BF-41D4-95D9-0458C8524B12.jpeg
    9A17C7FD-68BF-41D4-95D9-0458C8524B12.jpeg
    129,4 KB · Katsottu: 177
  • B860B4ED-EAD4-4754-ACF8-CB204D2AE914.jpeg
    B860B4ED-EAD4-4754-ACF8-CB204D2AE914.jpeg
    103,5 KB · Katsottu: 157
  • 3B513387-3555-4C2C-BCE4-388FCB0F20B9.jpeg
    3B513387-3555-4C2C-BCE4-388FCB0F20B9.jpeg
    115,1 KB · Katsottu: 165
Nyt alkaa tipahdella uudesta Defenderistä myös koeajorevikkaa:


Onhan tämä ihan mielenkiintoinen auto, paitsi hinnaltaan. 110-malli osimoilleen alkaen 45 kilopuntaa...

Ihan mielenkiinnosta... mitä olette mieltä, jos mallilla on näitä "kaupunkisuveja" joilla maastoonkin pääsee useampia samoissa hintaluokissa ja kokoluokissa? Disco, Defe, Sporttirange... kaikki semmoisia että pääsee sinne minne perusdusteri ei, mut mukava myös muksuja kuskata kouluun.
 
Land Roverin mallisto on kyllä supersekava on overläppiä on paljon.

Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery
Land Rover Defender (90 ja 110)
Range Rover Evoque
Range Rover Velar
Range Rover Sport
Range Rover (SWB ja LWB)

Ja kaikista on sitten 4-6 eri varustetasoa? Ja parhaimmillaan 7 eri voimalinja-vaihtoehtoa joissakin malleissa.
 
Mitä sekavaa tuossa nyt on? Mun mielestä ihan looginen rivistö tuossa sunkin viestissä on?
Miksei muuten Jaguaria käsitellä samassa threadissa, nämähän ovat käytännössä samoja autoja? Eikö olisi ihan loogista yhdistää nämä saman valmistajan vehkeet yhden otsikon alle.
 
Onhan noissa vähän päällekkäisyyksiä, mutta merkki varmaan hakee uutta asiakaskuntaa, kun joku versio saattaa olla liian työkalu taikka liian ökyilevä tai jotain muuta. Kaikki mallit ovat ilmeisesti varsin maastokelpoisia joka on tietenkin merkille ominaista, mutta kuka sitten oikeati vie tuollaista "full size" maasturia sinne kaikkein pahimpaan pöpelikköön. Voi jopa olla ettei tuollainen edes näe hiekkatietä.

Mielestäni Jaguar kuuluu oman merkkinsä alle kuten vaikka VAG konsernin tuotteetkin. Samaa tekniikkaa niissäkin on läpeensä ja joillekin "erikoisversioille" on jopa omat säikeensä.

JLRn merkkivalikoima on mielenkiintoinen josta löytyy paljon hienoja autoja, mutta koko katrasta vaivaa iso epätietoisuus tulevasta.
 
Teme sanoi:
Land Roverin mallisto on kyllä supersekava on overläppiä on paljon.

Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery
Land Rover Defender (90 ja 110)
Range Rover Evoque
Range Rover Velar
Range Rover Sport
Range Rover (SWB ja LWB)

Ja kaikista on sitten 4-6 eri varustetasoa? Ja parhaimmillaan 7 eri voimalinja-vaihtoehtoa joissakin malleissa.

Mites Audin, BMWn tai Mersun maasturimallisto? Mielestäni paljon sekavampia, tuossa on kuitenkin LRllä selkeä logiikka.
 
Taavetson sanoi:
Mites Audin, BMWn tai Mersun maasturimallisto? Mielestäni paljon sekavampia, tuossa on kuitenkin LRllä selkeä logiikka.

No mun mielestä esim Bemulla on 1-sarja -> X1, 2-sarja -> X2, 3-sarja -> X3, jne. On tossa joku logiikka.

Jos katsoo JLR valikoimaa, niin miten XE suhteutuu Land Rover ja Range Rover mallistoon? Evoque? Ja miten XF? Velar, Range Sport vai Disco Sport? Ja mä on oikein sisäistänyt mikä idea Velar vs Range Sport. Pituuseroa noin 5cm, hinnat aika lähellä toisiaan ja sisätilat todella lähellä toisiaan? Mun mielestä Velar olis hyvin voinut olla Range Sportin seuraaja. Ja sittenhän Jaguarilla on vielä se oma maasturimallistokin sekoittamassa pakkaa (vaikka siellä ehkä jonkin verran tota BMW:n tyylistä logiikkaa)...

Mut kai näitä asioita voi kukin katsoa minkäväristen lasien läpi haluaa ja nähdä logiikkaa yhtäällä ja kiistää sen olemassaolon muualla.

 
Velar on enemmän life-style kuin RRS. RR on taas sitten taas se herrasmiesmalli ja siitä top-of-the-top on LWB. RRS:n voi bongata heppatallilta kun taas Velar on enemmän varakkaalle perheenäidille näyttäytymisajoneuvo - jossa tosin on enemmän kuin kelvolliset maasto-ominaisuudet.

Discovery on käytännössä sama auto kuin RRS. Samoin Jaguar F-Pace. Samat jousituksen komponentit (ilmajouset) tosin löytyy kaikista pitkittäismoottorisista; RR, RRS, Disco ja F-Pace.

E-Pace, Disco Sport ja Evoque ovat poikittaismoottorisia, käytännössä samoja autoja.

Jaguarin sähköauto on i-Pace.
 
Teme sanoi:
Jos katsoo JLR valikoimaa, niin miten XE suhteutuu Land Rover ja Range Rover mallistoon? Evoque? Ja miten XF? Velar, Range Sport vai Disco Sport? Ja mä on oikein sisäistänyt mikä idea Velar vs Range Sport. Pituuseroa noin 5cm,...

Miksi sotkea eri merkkejä keskenään, yhtä sekavan listan vielä pienemmillä eroavaisuuksilla saa vertailemalla VAG:n SUVeja. Velar vs. Range Sport on sama asetelma kuin Audin Q8 vs. Q7. Velarin ja Q8 saa vain 5-paikkaisena, Sportin ja Q7 seitsemällä. Tuo JiiJii71:n lifestyle oli hyvä kuvaus noille malleille. Vaikka bemari harrastaa tuota muotoilemalla vielä enemmän eroa ulkonäköön, mutta ihan turhiahan X4/X6 mallit X3/X5 rinnalla periaatteessa ovat.
 
Luin jostain, että Land Rover/Jaguar tulee karsimaan mallistoaan ovat itsekkin vissiin huomanneet päällekkäisyyden. Toisaalta karsintaan voi olla selkeitä myynnillisiä syitä Jaguarin sedan -mallit ovat olleet pitkään erittäin huonosti meneviä, Land Roverilla puolestaan Discovery ja Velar. Niin Euroopassa kuin jenkeissä. Nykyistä soppaa vielä sekoittaa uusi Defender, jonka on nyt tehty Premium-luokan SUV -maasturiksi. 
 
Hinnat julkistettu.

90 -malli alkaen 77 205 €
110 -malli alkaen 87 366 €

Nyt ennakkomyynnissä rajoitettu erä Defender malleja. 90 -malli D200-dieselmoottorilla ja S-varustetasolla. 110 Launch ja 110 First Edition -mallit D240 -dieselmoottorilla ja P400 MHEV kuusisylinterisellä bensiinimoottorilla.

Defender pakettiauto -version hinnasto julkistetaan kesällä 2020.
 
Defenderin kevythyridi MHEV malleissa ei ole mitään järkeä ostaa kun hinnat verottomana ja verollisena on tuhansia euroja isommat kuin vastaavassa perusmalleissa ja kulutus ja muu performanssiluvuissa ei oikeastaan mitään eroa.
Ohessa esimerkkinä 90 HSE mallin hinnat:

            veroton        autovero      kokonaishinta
D200    66 550,00    36 316,76    102 866,76
D240    70 950,00    38 727,48    109 677,48
P300    70 950,00    45 466,86    116 416,86
MHEV    79 200,00    49 522,47    128 722,47

 
 
^Hurja tuo autovero sarake :)
kait P400e Plug-in Hybrid jossain vaiheessa tulee ja vero tippuu 1/10 osaan.
Kannattaako Suomeen kalliimmista autoista muita enää tuodakkaan kuin plugareita. Taitaa kauppamäärät olla isommissa töpselittömissä maastureissa sormin laskettavissa.
 
Jos uudella Defenderillä haluaa vaikka mennä metsään möyrimään tai vetää kärryä niin noissa hinnoissa ei ole mukana lisävarusteena saatavia vetokoukkua, tasauspyörästön lukkoa tai ilmajousitusta.

Nätit pakettihinnat:
Vetokoukku paketti, sähköisesti esiin taittuva  2446,85 - 8023,78€
Advanced Off-Road Capability -paketti              4971,12 - 5552,32€ 
Hinnat siis riippuen veron määrästä

Koukun ja muut saa tietenkin erillisinäkin mutta ei paljoa halvemmalla.

Ei näitä taideta montaa Suomessa myydä. Tai voin olla väärässäkin.
 
fillari sanoi:
^Hurja tuo autovero sarake :)
kait P400e Plug-in Hybrid jossain vaiheessa tulee ja vero tippuu 1/10 osaan.
Kannattaako Suomeen kalliimmista autoista muita enää tuodakkaan kuin plugareita. Taitaa kauppamäärät olla isommissa töpselittömissä maastureissa sormin laskettavissa.

Ton plugarin veroton hinta lienee noin 80t€? Mutta verot sitten 5-6t€?
 
^Varmaankin tuota luokkaa, jos vertaa:
Range Rover sport P400e Plug-in Hybrid. Veroton hinta 94200€ ja autovero 4869€
 
ePa sanoi:
Defender pakettiauto -version hinnasto julkistetaan kesällä 2020.

Tuo lienee tärkein osuus tänään julkaistua hinnastoa.

Defenderin speksit (kantavuus & teho) riittää pääsyy alennetun veron pakettiautoksi eli hinta tulee tippumaan useita kymmeniä tuhansia henkilöautoversioihin verrattuna. Sitten vielä alvit palautuksena jyväjemmareiden ja yrittäjien ostaessa.

Pakuna niitä tullaan Suomessakin myymään jonkin verran, henkilöautoina jäänevät paljon harvinaisemmiksi. Kunnes muutaman vuoden päästä alkaa tulemaan käytettyinä.
 
Urlaub sanoi:
Tuo lienee tärkein osuus tänään julkaistua hinnastoa.

Defenderin speksit (kantavuus & teho) riittää pääsyy alennetun veron pakettiautoksi eli hinta tulee tippumaan useita kymmeniä tuhansia henkilöautoversioihin verrattuna. Sitten vielä alvit palautuksena jyväjemmareiden ja yrittäjien ostaessa.

Pakuna niitä tullaan Suomessakin myymään jonkin verran, henkilöautoina jäänevät paljon harvinaisemmiksi. Kunnes muutaman vuoden päästä alkaa tulemaan käytettyinä.
Näinhän se menee.

Kyllä tuollainen pitää oikeasti haluta, jos meinaa henkilöautoksi rekisteröidä. Sellaisiakin Suomestakin löytyy, mutta ei tule olemaan ”harmaa Octavia” ja ihan varmasti löytää omansa parkkipaikalta.

Alkuperäiseen verrattuna tässä ei taida olla enää muuta yhteistä kuin maastossa etenemiskyky. Vanha oli nätisti sanottuna karu. Lyhyt hyttisestä avolavaversiosta en löytänyt sopivaa ajoasentoa, kun en mahtunut ratin ja penkin väliin. [emoji51]
 
JiiJii71 sanoi:
Discopaku on ilmeisesti jätetty pois jotta Defepakulle on raivattu tilaa hinnastossa?

Jos oikein myyjän puheita ymmärsin niin Disco V ei enää täytä alennetun veron rajoja. Se oli aiemminkin ihan rajalla eli jos on tullut vähän lisää massaa niin ei onnistu. Myyjä ei joko tiennyt itsekään tai sitten vaan luokitteli minut sellaiseksi, ettei se kuitenkaan ymmärrä. Vaikka mitään faceliftiä ei ole tullutkaan niin kyllähän automallien speksit vaihtelevat vuosimallienkin välillä.