autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Land Rover  (Luettu 60762 kertaa)

Poissa Alltour

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 384
Vs: Land Rover
« Vastaus #320 : 25.04.2018 11:35 »
En ole huomannutkaan, että uusi Defender on jo näin pitkällä kehitysputkessa. Jos tuo lopullinen malli on lähelläkäkään taiteilijoiden näkemyksiä, ei vanhoista muodoista enää paljon ole jäljellä. Toisaalta tuo tulee nyt varmasti valtaamaan aivan uusia asiakkaita, mikä lienee vahvasti tarkoituksenakin.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-land-rover-defender-edges-closer-production-cold-weather-testing-commences
Nykyiset nelipyöräiset: BMW X3 20d xdrive A LCI -14, Volvo V40 D4 A -13

Poissa Benkku

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Land Rover
« Vastaus #321 : 25.04.2018 13:35 »
En ole huomannutkaan, että uusi Defender on jo näin pitkällä kehitysputkessa. Jos tuo lopullinen malli on lähelläkäkään taiteilijoiden näkemyksiä, ei vanhoista muodoista enää paljon ole jäljellä. Toisaalta tuo tulee nyt varmasti valtaamaan aivan uusia asiakkaita, mikä lienee vahvasti tarkoituksenakin.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-land-rover-defender-edges-closer-production-cold-weather-testing-commences


Olisi varmaan parempi ollut jättää tekemättä.

Poissa JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #322 : 02.05.2018 21:44 »
Sattuuko kenelläkään olevan tietoa, paljonko vitosdiscon (180hp) adBlue säiliö olisi tilavuudeltaan? Ja paljonko tuonne mahtuisi tavaraa, jos tietokone herjailee DEF säiliön riitävän 2200 km:n ajan?
Kyll on lust ku tulitta.

nokivasara

  • Vieras
Vs: Land Rover
« Vastaus #323 : 02.05.2018 22:35 »
En ole huomannutkaan, että uusi Defender on jo näin pitkällä kehitysputkessa. Jos tuo lopullinen malli on lähelläkäkään taiteilijoiden näkemyksiä, ei vanhoista muodoista enää paljon ole jäljellä. Toisaalta tuo tulee nyt varmasti valtaamaan aivan uusia asiakkaita, mikä lienee vahvasti tarkoituksenakin.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-land-rover-defender-edges-closer-production-cold-weather-testing-commences
Jutussa kerrotaan, että siinä on vain modattu Range Rover sport koppa päällä.. alustaa yms. testaillaan. Lopullinen on tottakait maasturin näköinen koriltaankin.

Poissa arsi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 26
Vs: Land Rover
« Vastaus #324 : 03.05.2018 09:50 »
AdBluetankin koko on 18 litraa. Minulla mahtui 10 litran kanisteri hyvin kun tietokone alkoi herjaamaan lisäyksen tarpeesta. En mitannut miten paljon olisi sen lisäksi mahtunut.


Poissa Benkku

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Land Rover
« Vastaus #325 : 04.07.2018 11:06 »
Näyttää siltä, että Freelander on tullut takaisin. Kun siinä erillisripustus edessä ja takana niin kannattaa jättää se maastoautoilu maastureille. SUV -luokasssa varmaan ihan ok, mutta eikös siellä ole jo muitakin ihan samannäköisiä JLR:n -malleja. Olen vähän samaa mieltä, tuon 4x4 Maailman facebook -kirjoituksen myötä, jossa tämä uusi sai Offroadin Xtreme -lehdeltä täyslaidallisen mm. "Yhtään vakavasti maastoautoksi luokiteltavaa autoa ei Land Rover enää tee, sen sijaan lukuisan määrän kaikkea viritelmää SUV:in ja crossoverin väliltä."

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 609
Vs: Land Rover
« Vastaus #326 : 02.10.2018 20:25 »

Poissa JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #327 : 13.10.2018 19:40 »
Discon renkaat ovat kyllä rankat. Painoa vanteineen todnäk pitkälle päälle +30kg. Vanteet on pakko olla suorasovitteiset, melkoinen tujuaminen noissakin.

Renkaanvaihtoa varten ilmajousitus ajetaan ja lukitaan ala-asentoon. Tunkkina on turha käyttää kahdenkympin halpistunkkeja, noissa ei riitä kertakaikkiaan nostovara.

Renkaanvaihdon jälkeen on hyvä ajaa jousitus maastoasentoon ja päästää sen jälkeen normitilaan.
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa Urlaub

Vs: Land Rover
« Vastaus #328 : 14.10.2018 20:05 »
Discon renkaat ovat kyllä rankat. Painoa vanteineen todnäk pitkälle päälle +30kg. Vanteet on pakko olla suorasovitteiset, melkoinen tujuaminen noissakin.

Lantikan pyörät on jo siinä rajalla, että kannattaa ottaa käyttöön raskaan kaluston toimintamalli.

Puupalikka ja rengasrauta (tai vast.) käyttöön, jolloin pyörän saa ihan mukavasti toisella kädellä hollailtua paikalleen. Ilman tuota kannattelua alkaa olemaan aika riskialtista touhua.

Poissa JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #329 : 14.10.2018 20:27 »
Tuo voisikin olla hyvä idea, pitää muistaa keväällä. :)

Ristikkoavaimestakin piti kaivaa esille harvoin käytetty 22mm pää. Muttereissa (!!!) on holkki sekä prikka. Nostokohdat ovat puolipyöreät alumiinilatat, paksuus noin 15mm.

Normiauton renkaita mahtuu peruskottikärreihin kaksi tai kolme. Yhtä enempää Lantikan renkaita on niihin yrittää mahduttaa. ;D

Muoks, talvirenkaat ovat siis 275/55/19, kesäiset 255/50/20.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2018 20:29 kirjoittanut JiiJii71 »
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa arsi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 26
Vs: Land Rover
« Vastaus #330 : 14.10.2018 20:41 »
Miten saat lukittua jousituksen ala-asentoon? 

Minulla sekä D5:llä että D3:lla, vaikka kuinka yritän manuaalin mukaan tehdä, joka kerta jonkun renkaan kohdalla jousitus herää ja alkaa säätää renkaita kohti maanpintaa. Irti olevan renkaan kohdalla tämä sitten merkitsee jousituksen asettumista extended modeen ja tunkkia saa nostaa parikymmentä senttiä ylemmäs ihan tunkin rajoille.
Olenko vaan liian hidas vaihtamaan kaikki?

Poissa JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #331 : 14.10.2018 20:46 »
Sisäänmenokorkeudesta painaa alaspäinkytkintä vielä kerran, keskinäyttöön tulee ilmoitus ”jousitus lukittu alasmenokorkeuteen”. :) muoks, typo ULOSmenokorkeuteen. :) ;D
« Viimeksi muokattu: 14.10.2018 20:48 kirjoittanut JiiJii71 »
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa arsi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 26
Vs: Land Rover
« Vastaus #332 : 14.10.2018 21:00 »
Tuleeko alaspäinkytkimen viereen lukon kuva? D3:ssa ainakin tulee, mutta en muista että se olisi estänyt jousitusta heräämästä.
 

Poissa JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #333 : 14.10.2018 21:03 »
Tuleeko alaspäinkytkimen viereen lukon kuva? D3:ssa ainakin tulee, mutta en muista että se olisi estänyt jousitusta heräämästä.

Joo, sekä tuo tekstinkeskinäyttöön. En mitään kiirettä kyllä pitänyt vaihtaessa, muttei auto alkanut kyllä koipiaan oikoa. :)
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3734
  • Tulossa Bass olut
Vs: Land Rover
« Vastaus #334 : 04.01.2019 17:36 »
Tässä on tullut mietittyä Kodiaqille seuraajaa. Tilantarve tulee jatkossa kasvamaan, kun eläköitymisen myötä talouteen tulee toinen koira ja tavaratkin pitäisi saada kulkemaan.

Ajatuksissa on ollut hommata pakumallinen pick-uppi lavakatteineen, mutta pakuversio Discoverystakin voisi olla varteen otettava vaihtoehto.

Miten Discon pakuvarustelu on toteutettu? Onko takaistuimen kohdalla oleva tila hyödynnetty?

Ajettavuus lienee edellä luetun perusteella kunnossa sekä tiellä että maastossa.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa dingdongpingpong

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9894
Vs: Land Rover
« Vastaus #335 : 04.01.2019 17:51 »
^

Pikuppi ei varsinaisesti ole kahdelle isolle koiralle hyvä, kyllä sinne mahtuu mutta ei se ole niin mukava koirille (onko edes oikea paikka kuskata selän takana ilman häkkiä). Lavakatteesta en ymmärtänyt mutta tarkoititko koppia vai katetta, koppi on noin 60cm lavaa korkeampi ja kate on lavan laitojen korkeudella, minulla on jälkimmäinen. Discossa on penkit pakuversiossa varmaan kaadettu, lukittu ja etuistuimille verkko. Aivan saman tilan saat nykyiseen skodiakkiin kaatamalla penkit ja asentamalla verkon...sen voi sitten rekata bensapakuksi, josta ei taida olla kyllä mitään hyötyä rahallisesti.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3734
  • Tulossa Bass olut
Vs: Land Rover
« Vastaus #336 : 04.01.2019 18:03 »
Häkit laitetaan koirille. Pickupissa takapenkkien paikalle. Tavaroille sitten lava katteen kera (matala, tai sitten korkea?). Kodiaqissa loppuu tila omille tavaroille kesken.

Disco on sen verran isompi, että tilojen puolesta olisi OK? JiiJii varmaan osaa kertoa, miten nuo pakumodaukset käytännössä toimii.

Ja off topic: Hilux ja Mersun X-sarjalainen on koeajettu - ei jatkoon! Molemnat olivat todella levottomia maantiellä ja Mersu aivan järkyttävä muovikippo, jossa 20teur ylihintaa!
« Viimeksi muokattu: 04.01.2019 18:06 kirjoittanut jni »
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.


Poissa JiiJii71

Vs: Land Rover
« Vastaus #338 : 04.01.2019 18:17 »
Tuu jni pyörähtämään Imatralla, niin pakudiscon koeajokin onnistuu.

SCC tuntuisi tekevän vanerista muutoksen lattiaan. Tampereella ja Raisiossa noita ei ilmeisesti tehdä. Yhdellä tutulla on pakudiscossa teetetty avattavat laatikot takapenkin tilalle.  Muoks, siis Raisiossa ja Tampereella takapenkit yksinkertaisesti vain otetaan pois ja kierteet tulpataan.

Muita mitä huomioisin:

Yrittäisin venyttää varustetason HSE:hen tai HSE Luxuryyn, tuolloin tulee led ajovalot, nahkapenkit, isompi näyttö, nahkapenkit ja enemmän säätöjä penkkeihin. HSE:stä ylöspäin takaluukun sisäosa ja nykyään digimittarit.



Muita ”hyviä tai kivoja” ruksiteltavia:

Lämmitettävä tuulilasi, hud, ilmajousitus ihan ehdottomasti+sähkötoiminen vetokoukku, jääkaappi istuinten väliin, acc...


Muoks2. Pakussa kannattaa säästää takapenkit (vaikka autotallissa) ja autoveron pienennettyä vuosien saatossa pakun voi tarvittaessa rekata henkilöautoksi.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2019 18:28 kirjoittanut JiiJii71 »
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3734
  • Tulossa Bass olut
Vs: Land Rover
« Vastaus #339 : 04.01.2019 18:23 »
SCC:n kuvissa näyttäisi olevan tuollaiset avattavat laatikot.

Hieman juu mietityttää, kun lähin huoltopistekin on Jyväskylässä. Toisaalta, voisihan sitä Imatrallakin pistäytyä...

On aika sekava tuo nykyinen hinnasto. Katsellaan...
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.