https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volkswagen ID.4

Taky sanoi:
Toki "" merkkien välissä, mutta muuten en päässyt jyvälle mikä sen hyydytti?
Se, että vaihtamalla nykyinen krematorio "ilmaisella sähköllä" ajettavaan autoon nimellisellä 500-600€/kk veloituksella ei ollut mitään järkeä vallitsevassa tilanteessa.

Okei, voisin aivan hyvin ladata autoa kotona tallissa. Ei ongelma, ajoprofiili olisi pääasiassa hyvinkin sähkäriä tukeva, nykyduunit suosii vuokrapeliä tai muita kulkuneuvoja. Ei ongelmaa. Mutta kun miksi mun pitäisi nyt sit uusi auto ostaa ja maksaa siitä yhtäkkiä satoja euroja kuussa sitten enemmän? Mitä sillä saisin "lisää"?

Eli isossa kuvassa en saanut täsmäämään euroja oikein päässäni. Toisaalta tässä on isosti tosiaan se, että ominaisuudet ei riitä siihen että pääsisi täysin muutaman muuttujan aiheuttamaan mahdolliseen tarvetilaan. Tämä vaatii ihan täysin vaan päätöksiä tässä päässä näyttöä, mutta siihen liittyy esimerkiksi mahdollisuus uretaanikoppiin ja sen kiskomiseen...

Jos tuon vetomiesasian voisi unohtaa, antaa anteeksi tällä hetkellä vallitsevan malliston vetotapapuutteen (vain takaveto tarjolla ID4:ssa), niin sittenhän tässä alkaa olla 55k€ hintaluokassa aika osuva peli tarjolla mukavasti varusteltuna. Se että nelikko on tulossa, sen hintaa ei vielä tiedä on sellainen asia mikä hillitsee. Jos minulla nyt olisikin tulossa takaveto-ID4 ja nelikko "järkirahaan" tulisi saataville, voisi olla ketutus tasoa "orava jolla on pähkinä jäässä". Tämän vuoksi jäitä sisältävä hattu meni päähän tuossa taannoin ja vaihtohousut viikattiin kaappiin.

Kuten aiemmin jo sanoin VW mallistossa oikeastaan mikään muu malli ei kiinnosta kuten ID3 ja ID4, molemmat omalla tavallaan. Jos utrsukoppihaaveet heittäisi hiiteen, voisi jopa ID3 olla ok vaihtoehto.

Mutta silti... takaraivoon jäisi varmasti myös se jyskyttämään "Miks piru sää sen kolmelitraisen dieselin, oikean nelivedon ja mukavat kyydit menit vaihtamaan pois?". Nää on fiilisjuttuja... ainaki 50/60%:sti...
 
Ei liity mitenkään tähän ketjuun, mutta kun tuossa aikaisemmin oli keskustelua kulutuksesta.

Tesla Model S 85D 2015 vuodessa 21 000 ja kulutus kokoajalta 22,3 kWh/100 km. Nopeus aina kun mahdollista rajoitus + 10-15 kmh.
 
Espoosta löytyy jo....

152769697_10158089667966647_4499794117724513084_o.jpg
 
Täällä aikaisemmin mietittiin jotta löytyykö peruutuskameraan pesuri. Löytyy.
BL tsekkaus on menossa livenä, joten en tiedä pitääkö aika jälkeenpäin, mutta kohdassa 43:40 (noin) on pesuria.

 
ID.4 rengaskoista ollut juttua, näin tarjoilee Trafi omani kohdalla hyväksyitynä.


Akseli 1
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka Rengaslaji
235/45R21 8.5JX21 40.0 100T tyyppihyväksytty
235/55R19 8.0JX19 45.0 101T tyyppihyväksytty
235/50R20 8.0JX20 45.0 100T tyyppihyväksytty

Akseli 2
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka Rengaslaji
235/55R19 8.0JX19 45.0 101T tyyppihyväksytty
235/50R20 8.0JX20 45.0 100T tyyppihyväksytty
235/45R21 8.5JX21 40.0 100T tyyppihyväksytty
 
Taky sanoi:
ID.4 rengaskoista ollut juttua, näin tarjoilee Trafi omani kohdalla hyväksyitynä.


Akseli 1
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka Rengaslaji
235/45R21 8.5JX21 40.0 100T tyyppihyväksytty
235/55R19 8.0JX19 45.0 101T tyyppihyväksytty
235/50R20 8.0JX20 45.0 100T tyyppihyväksytty

Akseli 2
Rengaskoko Vannekoko Offset Kuormitustunnus ja nopeusluokka Rengaslaji
235/55R19 8.0JX19 45.0 101T tyyppihyväksytty
235/50R20 8.0JX20 45.0 100T tyyppihyväksytty
235/45R21 8.5JX21 40.0 100T tyyppihyväksytty
Nämähän pätee ihan mainiosti yhteen sen kanssa mitä tuossa aiemmin vannekoosta kirjailin. 18" saat laittaa myös, kun kokoa saa sen tuuman hyväksyttyjen ohi muuttaa ja leveyttäkin senverran että riittää.

ConD sanoi:
Kaikenkaikkiaan tällä hetkellä ID.4 vanteistus on perhealbumissa seuraava:

Vakio/lisävarustevanteet varustetason mukaan tai hinnastosta poimittavat:
-8x18" ET45 teräsvanne + koristekapseli (4kpl / auto)
-8x19" ET45 teräsvanne + koristekapseli (4kpl / auto)
-8x19" ET45 teräsvanne + koristekapseli "talvirenkaille" (4kpl / auto)

-8x18" ET45 alumiinivanne "Falun" (4kpl / auto)

-8x19" ET45 alumiinivanne talvirenkaille "Hamar" tumma graf / kiiltäväksihiottu (4kpl / auto)
-8x19" ET45 alumiinivanne "Hamar" alumiini / kiiltävänmusta (4kpl / auto)

-8x20" ET45 alumiinivanne "Elektra1", kiiltävä alumiini/musta (4kpl / auto)
-8x20" ET45 alumiinivanne "Elektra2", kiiltävä alumiini/musta (4kpl / auto)
-8x20" ET45 + 9x20" ET42 alumiinivanne "Drammen", alu / musta (2+2kpl / auto)
-8x20" ET45 + 9x20" ET42 alumiinivanne "Ystad", alu/musta (2+2kpl / auto)

-8,5x21" ET40 alumiinivanne "Vlad", alu/musta (4kpl / auto)
-8,5x21" ET40 + 9x21" ET42 alumiinivanne "Navrik", alu/musta (2+2kpl / auto)

Ns. tarvikelistan vanteet, joita myyjä esim talvirenkaiksi kaivaa:
-8x19" ET45 alumiinivanne "Loen", brilliant silver (4kpl / auto)

-8x20" ET45 + 9x20" ET42 alumiinivanne "Loen" brilliant silver (2+2kpl / auto)
-8x20" ET45 + 9x20" ET42 alumiinivanne "Loen" musta kiillotettu alumiini (2+2kpl / auto)

Kaikkia näitä ei löydy Suomen hinnastojen / esitteiden listoista, mutta Hamar, Drammen, Navrik + teräsvanteet on kuvattu esitteissä.
 
Tänään näyttäisi tulleen useampia iidee nelosia Ruotsiin ja Norjaan kaiken kansan koeajettaviksi! Jokohan kohta Suomessakin? 😊
 
Kuulemma halleihin olisi tupsahdellut nyt autot näytille, ja parin viikon päästä olisi myös mahdollisesti koeajettavissa. Kaippa tuota voisi itsekin käydä vilkaisemassa jahka tulee koeajoon mahdollisuus.
 
Hyvinkään K Caarassa näytillä iD4. Onhan tuossa jo ison auton tunnelma sisätiloissa.
 

Liitteet

  • 774CE415-EA48-4A5E-973E-BA420988F00C.jpeg
    774CE415-EA48-4A5E-973E-BA420988F00C.jpeg
    63,7 KB · Katsottu: 265
  • 89AE9BA6-4771-40A4-9C01-332E82D69428.jpeg
    89AE9BA6-4771-40A4-9C01-332E82D69428.jpeg
    61,9 KB · Katsottu: 257
Kale sanoi:
Pitääpä käydä Hyvinkäällä kurkkimassa. Millä varustetasolla tuo on?

Enpä huomannut tuota tsekata. Karvan alle 50.000 euroa oli hintalapussa. Autovero hieman yli 1200 euroa. Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku oli yksi lisävarusteista.
 
Yleensä tieto lukee tuossa auton viereisessä kyltissä mutta en ainakaan itse saa kuvasta selvää...
 
1St. malli tuo on. Maxissa olisi isommat vanteet ja iQ-valot edessä sekä ledit takana, joita tuosta ei kyllä löydy.

Samaa tukee myös Erkan havainto hinnoittelusta, eli alta 50k ei Maxia saa.
 
Tämä piti vielä kertoa, kun myyjän kanssa jutustelin niitä näitä. Tuli puheeksi iD4 2.1 päivitys. Myyjä vahvisti, ettei autoja luovuteta, ennen kuin päivitys näihin on tehty.
 
Erkka sanoi:
Tämä piti vielä kertoa, kun myyjän kanssa jutustelin niitä näitä. Tuli puheeksi iD4 2.1 päivitys. Myyjä vahvisti, ettei autoja luovuteta, ennen kuin päivitys näihin on tehty.

Et sitten alustavasti kauppoja hieronnut?  :) Niin se asuntovaunu, ei taida nyt vetokykyä olla riittävästi.
 
Pekka T sanoi:
No nythän se on siellä hautumassa, palataan asiaan sitten myöhemmin.  :)

Voisin alkaakin iD4 kaupoille, jos ei olisi tuota asuntovaunu matkailua joka kesä. Aloitin vaunuhommat vuonna 1975. Siksi tuo SFC 11252 numerokin on pienenpuoleinen.