- 23.2.2021 klo 15:22 / Volkswagen ID.4
Se, että vaihtamalla nykyinen krematorio "ilmaisella sähköllä" ajettavaan autoon nimellisellä 500-600€/kk veloituksella ei ollut mitään järkeä vallitsevassa tilanteessa.Taky sanoi:Toki "" merkkien välissä, mutta muuten en päässyt jyvälle mikä sen hyydytti?
Okei, voisin aivan hyvin ladata autoa kotona tallissa. Ei ongelma, ajoprofiili olisi pääasiassa hyvinkin sähkäriä tukeva, nykyduunit suosii vuokrapeliä tai muita kulkuneuvoja. Ei ongelmaa. Mutta kun miksi mun pitäisi nyt sit uusi auto ostaa ja maksaa siitä yhtäkkiä satoja euroja kuussa sitten enemmän? Mitä sillä saisin "lisää"?
Eli isossa kuvassa en saanut täsmäämään euroja oikein päässäni. Toisaalta tässä on isosti tosiaan se, että ominaisuudet ei riitä siihen että pääsisi täysin muutaman muuttujan aiheuttamaan mahdolliseen tarvetilaan. Tämä vaatii ihan täysin vaan päätöksiä tässä päässä näyttöä, mutta siihen liittyy esimerkiksi mahdollisuus uretaanikoppiin ja sen kiskomiseen...
Jos tuon vetomiesasian voisi unohtaa, antaa anteeksi tällä hetkellä vallitsevan malliston vetotapapuutteen (vain takaveto tarjolla ID4:ssa), niin sittenhän tässä alkaa olla 55k€ hintaluokassa aika osuva peli tarjolla mukavasti varusteltuna. Se että nelikko on tulossa, sen hintaa ei vielä tiedä on sellainen asia mikä hillitsee. Jos minulla nyt olisikin tulossa takaveto-ID4 ja nelikko "järkirahaan" tulisi saataville, voisi olla ketutus tasoa "orava jolla on pähkinä jäässä". Tämän vuoksi jäitä sisältävä hattu meni päähän tuossa taannoin ja vaihtohousut viikattiin kaappiin.
Kuten aiemmin jo sanoin VW mallistossa oikeastaan mikään muu malli ei kiinnosta kuten ID3 ja ID4, molemmat omalla tavallaan. Jos utrsukoppihaaveet heittäisi hiiteen, voisi jopa ID3 olla ok vaihtoehto.
Mutta silti... takaraivoon jäisi varmasti myös se jyskyttämään "Miks piru sää sen kolmelitraisen dieselin, oikean nelivedon ja mukavat kyydit menit vaihtamaan pois?". Nää on fiilisjuttuja... ainaki 50/60%:sti...