autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Teknikens Värld: Testissä Plugin-hybridit  (Luettu 1392 kertaa)

Poissa Jamo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 37
Teknikens Världin testasi Plugin-hybridit.

https://teknikensvarld.se/test-laddhybrider-2020/
https://tveassetsprod.blob.core.windows.net/editorial/2020/05/2011-laddhybrid-12-olika-modeller.pdf

Vertailun autot:

•   BMW X3 xDrive30e
•   Ford Kuga 2,5 Plug-in Hybrid
•   Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
•   Kia Ceed SW Plug-in Hybrid
•   Mercedes A 250 e
•   Mercedes C 300 de Kombi
•   Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
•   Peugeot 508 SW Plug-in Hybrid
•   Skoda Superb Combi iV
•   Volkswagen Passat Sportscombi GTE
•   Volvo XC60 T8 Twin Engine
•   Volvo V60 T6 Twin Engine



Poissa Tipi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 618
Vs: Teknikens Värld: Testissä Plugin-hybridit
« Vastaus #1 : 03.08.2020 16:02 »
Lämmitysratkaisut taisivat jäädä käsittelemättä? 508:n menestys oli itselle pieni yllätys.

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3121
  • Volvo XC60 T8 Inscription Ford Kuga 1.5 Ecoboost
Vs: Teknikens Värld: Testissä Plugin-hybridit
« Vastaus #2 : 03.08.2020 17:29 »
Lämmitysratkaisut taisivat jäädä käsittelemättä? 508:n menestys oli itselle pieni yllätys.

508 ja Kuga ovat saaneet eri maiden lehdissä hyvin erilaisia arvioita. Kumpikin on joidenkin testien mukaan kovin keskeneräinen toteutus. BMW on tietysti pärjännyt saksalaistesteissä, mutta tuossa ruotsalaisessa se jäi viimeiseksi.

Poissa Tipi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 618
Vs: Teknikens Värld: Testissä Plugin-hybridit
« Vastaus #3 : 03.08.2020 17:43 »
Mielenkiintoista muuten että bemaria haukuttiin laiskaksi "tyhjällä akulla". TM:n plugarivertailussa ei ainakaan moitittu 330e:tä moisesta.

Poissa Vempula

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10604
Vs: Teknikens Värld: Testissä Plugin-hybridit
« Vastaus #4 : 03.08.2020 18:15 »
Mielenkiintoista muuten että bemaria haukuttiin laiskaksi "tyhjällä akulla". TM:n plugarivertailussa ei ainakaan moitittu 330e:tä moisesta.

Itse asiassa TM kirjoitti tästä asiasta hiukan ristiriitaisesti. Ensin todetaan näin:

Volvon ja BMW:n suoritusarvot kulkevat lähes käsi kädessä. Niihin ei juuri vaikuta akkujen varaustaso, sillä suoritukset ovat lähes identtisiä tyhjillä ja täysillä akuilla. Näinhän sen kuuluisikin olla, sillä pidemmilläkin matkoilla suorituskykyyn olisi mukava voida luottaa.

Mutta sitten seuraavaksi todetaan kuitenkin näin:

BMW:llä rivakan lähdön tekeminen ei ole helppoa, vaan se päästää herkästi taka-akselin hakemaan pitoa epäsiististi pätkittäin sutien. Vasta usean vedon jälkeen akun saa niin tyhjäksi, että se vaikuttaa suorituksiin.

Ja lopuksi näin:

Toisaalta jo pienikin energian talteenotto paikkaa tilannetta.

Eli jos akun onnistuu ajamaan täysin tyhjäksi, niin se vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ilmeisesti Bemun akku on varsin vaikeaa ajaa arkiajossa täysin tyhjäksi.