autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: TM neljä lataushybridiä testissä  (Luettu 6567 kertaa)

Poissa völvöxc60

Vs: TM neljä lataushybridiä testissä
« Vastaus #120 : 18.06.2020 20:46 »
Vilkaisin tuota Rav4:n hintaa ja olisi otettava Premium-malli, jotta itselle olennaiset varusteet tulisivat mukaan. ilman lisävarusteita hinta 64k€ ja se alkaa olla melkoisen rouhea summa Toyotasta. Toki jos perusmalli kelpaa, niin vähän helpottaa.
Luultavasti hieman meluisampi, ajoltaan heikompi, ergonomia huonompi. 4-vetoisuus, korkeampi istuin/maavara plussaa 8)
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa ihaa

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • Kia Optima SW PHEV -19
Vs: TM neljä lataushybridiä testissä
« Vastaus #121 : 18.06.2020 20:49 »
Yli 90% käyttäjistä poltikksen käynnistyminen harmittaa..

Kuulun sitten tuohon 10 %:n joukkoon.  :D

Mua ei polttiksen käynnistyminen harmita kun se nyt on välttämätöntä mikäli tällä hetkellä haluaa ajella linjakkaan näköisellä farmarilla, niitähän ei ole sähköautoina laisinkaan.

Sitten kun bensamoottori käynnistyy, sitten alkaa se mielenkiintoinen osuus kun aletaan tuijottamaan sitä ajotietokoneen keskikulutusta että miten pieneksi sen saa ennen seuraavaa tankkausta.  ;D
Kia Optima SW plug-in hybrid MY19


Paikalla karhunik

Vs: TM neljä lataushybridiä testissä
« Vastaus #122 : 18.06.2020 20:57 »
Ja sit jatkuu testituloksista keskustelulla.
Autostadium ry:n sihteeri

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1300
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: TM neljä lataushybridiä testissä
« Vastaus #123 : 20.06.2020 12:03 »
Ja sit jatkuu testituloksista keskustelulla.

Volvon tuoma mielikuva on olemassa, mutta 10000 euroa kalliimpi hinta ajaa Passattikaupoille. C-alkaa olla pian uuden mallin edessä ja nykymalleja saa pian varusteltuina edullisesti. Skodan tuominen vertailuun on isomman auton, tilaihmeen ja muutenkin viimeistellyn mukainen, mutta joitakin status (verrattuna vaikkapa Bemariin) vieläkin karkoittaa ratista. Uusi Octavia olisi noussut Passatin rinnalle, joskus on verrattukin keskenään. Volvon on voittonsa ansainnut ja lisäksi painoa ei kannata pitää miinuksena, koska sen takana piilee turvallisuus. Volvon TuneIn ja Spotify oman SIM-kortin takana kätevä, Bemarissa Spotity (yhdistyy tiliin QR-koodilla), mutta nettiradio saisi tulla siihenkin. Rengasmeluun vielä kommentti. Renkaan kaventaminen ja nostaminen pullaan ei välttämättä auta, silti karkea asfaltti tunkee lävitse. Ainakin farkku Passatissa oli enemmän melua Pirellin P7 215/55-17 kuin eräässä 407:ssa. Passatin sivupeilit myös pitivät melkoista suhinaa ajossa. Lamonoidut lasit kannattaa ottaa, ainakin Volvoon on tyrkyllä. Ihan minkä vaan noista ostaa, niis saa hyvän auton, mutta tuota johtojumppaa ei vielä oikein sulata. Jokaisessa latauspisteessä voisi olla johto valmiina (pistokestandardi koskemaan myös Teslan Superchargereita), ei tarvitsisi kontista kaivella.