https://tummennuskalvot.fi/

Koronakesä 2020, minne matkustat?

Kjolbye sanoi:
Savonlinnassa oli porukkaa aivan valtavasti ravintoloissa. Eikä ihme, onhan se varsin mukava kesäkaupunki.

Kiva kuulla, kun oopperajuhlien puuttuminen on mietityttänyt.

Myöki mennään huomenna sinne. Tarkoitus mökkeillä viikko tai kaksi Punkaharjulla, kun alkukesä tuli annettua sisaruksille.
 
Perjantaina skootteri tulille ja länsisatamaan. Alustava matkareitti tallinna-riiga-vilna-minsk-brest-lviv (ukraina)-chisinau moldova-odessa ukraina-kiova-minsk ja sitten elokuun alkupuolella paluu baltian läpi.
Koronakaranteenit saattavat aiheuttaa muutoksia reittiin.
 
Terveisiä Pärnusta. Aikaisempia reissuja rauhallisempaa ja mm. Hea Maa ravintolaan pääsi ilman varausta. Paljon tietöitä Tallinna-Pärnu välillä.
 
Jaska sanoi:
Terveisiä Pärnusta. Aikaisempia reissuja rauhallisempaa ja mm. Hea Maa ravintolaan pääsi ilman varausta. Paljon tietöitä Tallinna-Pärnu välillä.
Sanoisin että kyllä Pärnussa porukkaa riittää. Tänään tultiin tänne Tarttosta, jossa oli huomattavasti paljon rauhallisempaa kun ei juuri suomalaisia ollut. Venäläisten poissaolon kyllä huomaa positiivisesti.
 
JakeS sanoi:
Alustava matkareitti tallinna-riiga-vilna-minsk-brest-lviv (ukraina)-chisinau moldova-odessa ukraina-kiova-minsk ja sitten elokuun alkupuolella paluu baltian läpi.

Paljonko tripille tulee km:ä?
 
Naapureillakin itäsuomessa paljon kaksoiskansalaisuuksia niin rajan yli pääsee kyllä.
 
Maanantaina Kuopioon.

Mitäs sielä voi tehdä/nähdä/kokea?

Autoa ei käytettävissä.
 
Duke sanoi:
Tuon istumisen jälkeen voi tituleerata itseänsä rautaperseeksi.  :D
Mieluummin tuolla kuin brutale dragsterillä jossa jo sadan kilometrin siivu tuntuu ahterissa  :)
Onhan mulla kolme viikkoa aikaa.
 
Kuopion tori on myös aikamoinen elämys matkailijalle. Hyvää ruokaa tarjolla ja juttukaveriksi ihka oikeita savolaisia.  ;)

Erkki
 
;aanantaina alkaa. Joutsa - Tammisaari - Mathildedal ja loppuloma stadin nurkilla
 
Eilen ajettiin Pärnusta Tallinnaan. Jälleen pistää paikallinen liikennekultturi ihmettelemään. Ohituksiin lähdetään vaikka nähdään ennalta että varmasti ei ole mahdollisuutta ehtiä ohi ja omalle kaistalle ennen vastaantulijan kohtaamista. Luotetaan vaan siihen että ohitettava ja/tai vastaantulijat väistävät pintareelle.

Se mikä näissä kaikkein räikeimmissä tapauksissa pisti silmään, että kyseessä oli aina naiskuljettaja. Olen tottunut pitämään naiskuljettajia varovaisempina ja miehiä harkitsevampina liikenteessä.
 
Sande sanoi:
Eilen ajettiin Pärnusta Tallinnaan. Jälleen pistää paikallinen liikennekultturi ihmettelemään. Ohituksiin lähdetään vaikka nähdään ennalta että varmasti ei ole mahdollisuutta ehtiä ohi ja omalle kaistalle ennen vastaantulijan kohtaamista. Luotetaan vaan siihen että ohitettava ja/tai vastaantulijat väistävät pintareelle...
Perinteet siis jatkuu, itse en ole tuosta 15v ajanut, mutta meno oli taannoin juuri tuollaista.
 
CorAveRav sanoi:
Perinteet siis jatkuu, itse en ole tuosta 15v ajanut, mutta meno oli taannoin juuri tuollaista.
Ilmeisesti juuri tuo väli on erityisen hmmm... miten sen nyt nätisti sanoisi... Mutta ajettiin tiistaina Tallinnasta Tartoon niin piti oikein ihmetellä missä kaikki kaaharit on, kun liikenne oli ihan sellaista meikäläisittäin normaalia. Sama juttu kun ajettiin Tartosta Ainaziin ja sieltä Pärnuun, ei mitään poikkeavaa. Mutta Pärnu Tallinna välillä oli varmaan 4-5 tuollaista ohitusta. Yksi eukko lähti ohittamaan avoautolla takaa ja katoin että ei varmasti ehdi ja vedin reunalle samalla jarruttaen tarjoten tälle paikkaa jonossa edessäni. Jättäytyi kuitenkin minun taakse jonossa ja varmaan kevyt jarrutukseni vaikeutti sinne menemistä, niin näytteli vielä keskaria minulle  :rolleyes:

Joku juttu tuossa oman hengen vaaralle altistamisessa on, joka ei täysin minulle aukea. Tuleehan sitä itsekin joskus ohiteltua, mutta suhteettomiin riskeihin ei tule lähdettyä. Harvoinhan minulla oikeasti kiire on mihinkään, mutta ketuttaa ajella jonkun lorvijan perässä  8)
 
Sande sanoi:
Eilen ajettiin Pärnusta Tallinnaan. Jälleen pistää paikallinen liikennekultturi ihmettelemään.

Yleisesti ottaen Virossa on viime vuodet ajeltu todella nätisti. Rajoituksia noudatetaan hämmästyttävän hyvin ja kovilla nopeuksilla tehtäviä ohituksia tehdään todella harvoin. Valvontaa on ilmeisesti runsaasti ja sakotuskynnys on matalalla.

Viime viikollakin tuli taas Baltiaa suhailtua ristiin rastiin ja jälleen ihmettelin vaimolle ääneen, miten rauhallista liikenne on maanteillä. Itse kun ajoi ysikympin alueella mittari95, niin taakse ei muodostunut käytännössä ikinä jonoa. Päinvastoin, itse sai ohitella harvakseltaan.
 
Vempula sanoi:
Yleisesti ottaen Virossa on viime vuodet ajeltu todella nätisti. Rajoituksia noudatetaan hämmästyttävän hyvin ja kovilla nopeuksilla tehtäviä ohituksia tehdään todella harvoin. Valvontaa on ilmeisesti runsaasti ja sakotuskynnys on matalalla.
Kuten edellä kirjoitin, riippuen käytetystä tiestä ja päivästä, kokemukset vaihtelevat kovastikin.

Muunlaista valvontaa en huomannut kuin automaattikameratolpat. Sakot siellä pienemmistä nopeusylityksistä ovat suomalaisittain naurettavan pieniä. En muista enää tarkalleen paljonko oli ylinopeutta, mutta kotia tuli maksulappu jossa summa oli 24 eur.
 
Sande sanoi:
Kuten edellä kirjoitin, riippuen käytetystä tiestä ja päivästä, kokemukset vaihtelevat kovastikin.

Pari viikkoa sitten ajelin Leviltä Tampereelle ja sanoisin, että Jyskylä-Tampere välillä oli selvästi kaaottisempaa ja vaarallisempaa liikennettä kuin missään koko Baltian reissun aikana :)

Ihan siis oikeasti.
 
Vempula sanoi:
Pari viikkoa sitten ajelin Leviltä Tampereelle ja sanoisin, että Jyskylä-Tampere välillä oli selvästi kaaottisempaa ja vaarallisempaa liikennettä kuin missään koko Baltian reissun aikana :)

Ihan siis oikeasti.
En epäile ollenkaan kokemuksiasi, mutta meille nyt vaan sattui erilaiset kokemukset ja tilanteet Virossa.