https://tummennuskalvot.fi/

Audi A3 2020->

tpu sanoi:
Automaattivaihteisen vaihde"keppi" on tervetullut uudistus :) Etuvaloista jäi häiritsemään ne alareunassa olevat ledihärvelit, mikähän virka niillä on muuta kuin näyttää lapselliselta? Joka tapauksessa potentiaalinen kakkosauto sitten kun saa nelivetona.
omko tuo automaatin keppi jossain kuvassa? Minä onnistui löytämään vain manuaalivaihteisen kuvia.
 
tpu sanoi:
Audin omilta sivuilta löytyy (www.audi.de)

1920x1920-audi-a3-sportback-ambiente-light.jpg
 
Saksan sivuilla on nyt konfiguraattori ja hinnastot. Erikoista että(ainakaan vielä) bensamoottorin kanssa ei saa automaattivaihteistoa, stronic oli vain dieseliin....
 
Mitä tulee tohon automaattilootan kepakkoon, niin sinänsä ok.

Mutta miksi ihmeessä on tuhlattu tilaa sen etupuolelta tuon kepakon vaihdeasentojen merkkivaloihin, kun vois olla sen kepakon sivussakin ja paljon paremmin nähtävissä kenties...?

edit:
typot korjattu
 
Taidan tykätä nykyisestä kepistä enemmän kuin moisesta kepakosta. Saako tuosta edes kunnolla kiinni isolla kädellä vai liikahtaako sormella?
 
Kaapo sanoi:
Mutta miksi ihmeessä on tuhlattu tilaa sen etupuolelta tuon kepakon vaihdeasentojen merkkivaloihin, kun vois olla sen kepakon sivussakin ja paljon paremmin nähtävissä kenties...?

Tokihan noin mutta näkee sen pykälän ihan mittaristostakin, ei sitä kepin kohdilta tartte katella.
 
Zasa sanoi:
Taidan tykätä nykyisestä kepistä enemmän kuin moisesta kepakosta. Saako tuosta edes kunnolla kiinni isolla kädellä vai liikahtaako sormella?

Liikahtaa varmaan sormella kun fyysistä yhteyttä laatikkoon ei enää ole.
Vähän niinkuin vanhoissa jenkeissä oli joissain nappivaihteet.
 
Auris sanoi:
Samaa mieltä. Hinta taitaa kyllä karata kovahkoksi, jos Golfin hinnastosta päättelee mitään.
Mitä nyt saksan hintoja katsoin niin menee kyllä kalliiksi. Veikkaan että vähänkin varustelee,niin helposti 40k€. Sama trendi myös BMW 1:ssä.
 
Tulee näillä näkymin tuolloin 20.3. Tyypitys pitäisi tulla tällä viikolla, siksi ei ole Saksassa vielä hinnastossa. Ruksailin tuossa joutessani perus-business TDI S-tronicin Saksan konffiksessa suomi-vakiovarusteilla. Suomi-hinta veroineen 3ke halvempi, kovin tarkkaan en kyllä jaksanut katsoa.
 
Nyt oli Audin sivuilla hinnastot. Alkaen noin 33000€ 110kW bensa automaatilla. Perusversiossa ei mitään erityisiä varusteita, LED-valot nyt kuitenkin löytyy. Aivan järkyttäviä hintoja varusteille, tuttuun premiumtyyliin. Kaipaisi kyllä selkeästi mersun ja bemarin tyyliin varustepaketteja kohtuullistettuun hintaan.

Nämä kaikki edellä mainitut koskee tietenkin vain köyhää yrittäjää jonka tulot korona vei. Muille on halpaa.
 
Muutaman satasen vanhaa kalliimpi, mutta 2500 euroa navigaattorista on kyllä jotakin mielipuolista
 
Quattrot ja tehokkaammat moottorit puuttuu (vielä)?
Saksan konfiguraattorissa A3 sportback edition one 35 TDI S tronic: 40 700€
Suomen hinnastossa sama auto:  38 694€
Bensakoneisissa sama trendi. 35 TFSI manuaalina on Saksassa kalliimpi, kuin vastaava stronic Suomessa autoverosta huolimatta. Joitain varuste eroja voi tottakait olla.
 
Saksassa puuttuu useita varusteita jotka Suomessa vakiona. Mm. vakkari, 40/20/40 takapenkki, automaatti-ilmastointi, takatutka, Led-takavalot, plus-ratti, kiiltolistat yms.

Muita koneita vuoden mittaan, mm. g-tron, lataushybridit, quattro, "tonninen turbo".
 
Aika erikoista, että edes S-Line versioon ei sisälly enää sporttipenkkejä. Sekin on miinus, että ristiselkä ei sisälly sporttipenkkiin, tietää jo etukäteen että hyvin harva sen tilaa niin ei tarvitse aikanaan paljoa käytettyjä katsella, kun se on itselle ehdoton. Lämppärirattiakaan ei saa lainkaan?

Metallisininen sinisillä penkeillä olisi oma valinta.  :-*
 
Exodus sanoi:
Aivan järkyttäviä hintoja varusteille, tuttuun premiumtyyliin. Kaipaisi kyllä selkeästi mersun ja bemarin tyyliin varustepaketteja kohtuullistettuun hintaan.

Joo aikalailla just sama havainto. Positiiivista kyllä että varusteita löytyy luettelosta kattavasti. 1-sarjan bemarista moni varuste listalta puuttuu, mutta huojennuksena ne loput ovat sitten edullisempia.

partasuti sanoi:
Omassa ykkösessäni metalli näkyy samalla tavalla oven karmien välistä. Ihan normaalia.

Eipä näy enää muuten uuden ykkössarjan kanssa :) Kiinnitin tähän huomiota kun a-mersuun vertailin. Ilmeisen tärkeä yksityiskohta heti nyt kun se on bemariin korjattu  ;D
 
Mrk sanoi:
Saksassa puuttuu useita varusteita jotka Suomessa vakiona. Mm. vakkari, 40/20/40 takapenkki, automaatti-ilmastointi, takatutka, Led-takavalot, plus-ratti, kiiltolistat yms.

Muita koneita vuoden mittaan, mm. g-tron, lataushybridit, quattro, "tonninen turbo".

Jokohan näihin pieniinkin Audeihin olisi tulossa nelivetohybridit vai pysytäänkö edelleen etuvetoisessa plugareiden osalta?
 
A3 sedan pysyy hyvin pinnalla, edelleenkin parhaan näköinen näistä pienistä. Mersun A sedan jää toiseksi ja bemarin 2-sarjan gran coupe on jossain kaukana perässä.

 
On kyllä todella onnistunut. Tosin A-mersu sedanina ja isoilla vanteilla myös on hyvän näköinen. Kyllähän tämäkin on sitten vaatimaton kun se suomilinjalta putkahtaa ulos.