autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Skoda Enyaq iV  (Luettu 39437 kertaa)

Poissa JiiJii71

Olikos tämä jo täällä?

Coupe tulossa seuraavaksi.





Eikös tästä ole tulossa joku sellainen hiukan coupemaisempi sisarmalli?


Tuota aiemmin jo kyselin.

Kiitokset vastauksesta, eli on tulossa joo. :)
Pessimisti ei opi.

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #561 : 15.09.2020 19:56 »
Näyttäis tuolla Skodan sivuilla olevan kuva kuljettajan pikkunäytöstä, jossa näkyy ACC kaistanäytöllä autot useammalta kaistalta. Näinköhän tuo oikeasti löytyy lopullisesta versiosta. Mitä olen nähnyt noita id.3 mittaristoja tubesta, niin niissä tuntuisi näkyvän vain oman kaistan tapahtumat. Kovin olisi yllättävää, mikäli Skodalla tämä voisi olla paremmin.
Superb iV Combi L&K

Poissa vegelius

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 188
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #562 : 15.09.2020 20:47 »
Näyttäis tuolla Skodan sivuilla olevan kuva kuljettajan pikkunäytöstä, jossa näkyy ACC kaistanäytöllä autot useammalta kaistalta. Näinköhän tuo oikeasti löytyy lopullisesta versiosta. Mitä olen nähnyt noita id.3 mittaristoja tubesta, niin niissä tuntuisi näkyvän vain oman kaistan tapahtumat. Kovin olisi yllättävää, mikäli Skodalla tämä voisi olla paremmin.
Johan nykynen esim superbi digimittaristo näyttää muidenki kaistojen samaan suuntaavien autot.

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Skoda Enyaq iV
« Vastaus #563 : 15.09.2020 20:51 »
Ajattelin vain kun tuo Enyaqin näyttö taitaa olla aika sama kuin ID.3:ssa raudaltaan. Ihmeen karsitulta tuo ID vaikuttaa.
Mulla ei kyllä Superbissa kovin usein ole muita kaistoja näkynyt. Joskus silloin tällöin joku siellä pomppii.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2020 20:54 kirjoittanut jopo »
Superb iV Combi L&K

Poissa Markku J

Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #564 : 15.09.2020 20:55 »
Turhan pieneksi on kuljettajan näyttö jätetty, kun siinä näyttäisi tärkeimmät tapahtumat olevan, ja iso keskinäyttö jää ajossa pienempään rooliin - toisin kuin Teslassa. Ehkä AR kompensoi pientä kuljettajan näyttöä. Se pitää päästä kokeilemaan.
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #565 : 15.09.2020 21:04 »
Jos ar toimii kuten luvattu, niin silloin ei tosiaan kuljettajan näytön koko ehkä niin häiritse. Itse olen kyllä tykännyt kun kuljettajan näyttöön saa navin kartan. Esim. Volvon tulevassa sähkis P8:ssa tuo näyttö tuntuu loistavalta. Siinä taas keskinäyttö on pieni, mutta kuljettajan näyttö niin iso, ettei se haittaa. Hauska nähdä saako konserni tuon hudin toimimaan ennen kuin Enyaq tulee myyntiin.
Superb iV Combi L&K

Poissa HatYai

Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #566 : 15.09.2020 21:07 »
Saiko tähän Enyaqiin HUDia ? Sehän korvaa tuon kuljettajan näytön melkein kokonaan.

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #567 : 15.09.2020 21:08 »
Hud ja AR.
Superb iV Combi L&K

Poissa Pekka T

  • Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10574
  • BMW 328i
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #568 : 15.09.2020 21:09 »
Hud ja AR.

Mikä tämä AR on, joku kehittynyt HUD?

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #569 : 15.09.2020 21:12 »
<a href="https://youtu.be/yHarQCxFUfk" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/yHarQCxFUfk</a>
Superb iV Combi L&K

Poissa kaius

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 535
  • Tesla Model 3
  • Tesla Model 3 Long Range AWD
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #570 : 15.09.2020 21:14 »
Mikä tämä AR on, joku kehittynyt HUD?
Augmented Reality HUD:ssa. Ei aavistustakaan mitä todellisuudessa tarkoittaa mutta kun lueskelee Superb iV-omistajien juttuja sen softien kypsyydestä niin veikkaan että se tarkoittaa sitä kun kuskin suusta roiskuu sylkeä tuulilasiin systeemille karjuessa. 

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #571 : 15.09.2020 21:19 »
Superbin ongelmat ovat olleet ainakin allekirjoittaneella Skoda Connect ongelmia. Niitä on riittänyt. Itse auto ja laitteet ovat toimineet hyvin. Toki puhun siis vain omista kokemuksistani. Mutta ei sillä, tuo Connect puoli on kyllä sylettänyt, vaikka viime ajat sekin jo toiminut paremmin.
Superb iV Combi L&K

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #572 : 16.09.2020 13:56 »
Enyaq lisätty Better Roadplanneriin. Sivustolla on helppo testata kuinka pitkälle pääsee vaikka pikkuakkuisella -25 asteen pakkasella. Toki Enyaqin kohdalla kyse on vielä arvioista, mutta antaa tuo hyvin suuntaa.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=02c2590b-f7f1-48ac-bb21-9c0727c08901
Superb iV Combi L&K

Poissa mabe

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 477
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #573 : 16.09.2020 15:03 »
Suuntaa antavana:
Vantaa- Levin hullu poro:

60 akkuinen, ilman lämpöpumppua -20 ja heavy snow optioilla tulee:
15min Lahdessa
51min Jyväskylässä
52min Pyhäjärvellä
59min Haukiputaalla
51min Rovaniemellä
3h 47min latauksia, 11h 21min ajoa ja totaalina 15h 9min.

Onhan siinä stoppeja mutta melkolailla pahinta kaivettu muutenkin.
Lämpöpumppu vähentää latausaikamäärää jolloin onkin 3h 22min laturissa.
14min Lahti
43min Jyväskylä
44min Pihtipudas
56min Oulu
46min Rovaniemi

80 lämpöpumpulla tarjoaa
61min Jyväskylä
52min Siikalatva
76min Kemi
Eli 3h 10min laturissa, 11h 3min ajoa ja kelloon siis 14h 13min.

Hyvinkin tehtävissä olevia ajoja ainakin meille, käytännössä muutenkin menee nuo matkat kahdelle päivälle.

Poissa jopo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
  • Superb iV Combi L&K
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #574 : 16.09.2020 15:51 »
Tuossa huomaa hyvin kun vertaa Suomessa pohjoiseen ajoa keski-Euroopan läpi ajoon. Keski-Euroopassa kun ehtii just käydä vessassa ja syödä pikaiseen latausten aikana, joutuu pohjoisemmassa Suomessa kyllä odottelemaan ihan urakalla. Ollaan vielä aikalailla pikalaturien kehitysmaa. 
Hyvin myös saa testailtua tuon 2 vs nelivedon eron 80-malleissa. Ei kovin merkittävä jollei usein aja pitkiä siivuja.
Superb iV Combi L&K

Poissa otj

Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #575 : 16.09.2020 15:59 »
Mitä, eikö tälläkään pääse kusematta kiimaliiteri perässä Lappiin? Sori, oli ihan pakko.  :D

Ei vaan, kertoo siitä että latausverkostomme on vielä kovin kehittymätön. Sekin varmistaa omaa valintaa vielä seuraavaksi autoksi plugariin, 3-4 vuoden päästä todennäköisesti tilanne on taas ihan toinen. Varsinkin kun työ vaatii liikkumista Pohjois- ja Itä-Suomessa.

Paikalla Karvis

Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #576 : 16.09.2020 16:07 »
Viikonloppuna käytiin pojan kanssa reissussa ja pysähdyttiin Iin Kärkkäisellä, mennessä kiinnitin huomiota että parkkiksen laidalla olevassa laturissa oli Tesla Model 3 roikassa ja 25min myöhemmin se oli edelleen laturissa, mutta koko perhe istuskeli autossa ja oletettavasti odotteli akun täyttymistä.
Kuinka lie kauan oli ollut latauksessa jo ennen meidän saapumista, mutta kyllä pitää olla lehmän hermot joka kehtaa istuskella autossa odottamassa patterin täyttymistä ::)

Maben esimerkissäkin 3-4kpl tunnin pausseja, huh huh.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa Corvike

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1215
Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #577 : 16.09.2020 16:17 »
Viikonloppuna käytiin pojan kanssa reissussa ja pysähdyttiin Iin Kärkkäisellä, mennessä kiinnitin huomiota että parkkiksen laidalla olevassa laturissa oli Tesla Model 3 roikassa ja 25min myöhemmin se oli edelleen laturissa, mutta koko perhe istuskeli autossa ja oletettavasti odotteli akun täyttymistä.
Kuinka lie kauan oli ollut latauksessa jo ennen meidän saapumista, mutta kyllä pitää olla lehmän hermot joka kehtaa istuskella autossa odottamassa patterin täyttymistä ::)

Maben esimerkissäkin 3-4kpl tunnin pausseja, huh huh.

Tuo odottaminen ja matkan viivästyminen sähköauton vuoksi pitkällä matkalla ei poistu latausasemia lisäämälläkään

Poissa otj

Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #578 : 16.09.2020 16:18 »
Jossain perheen kanssa lomareissussa, kun ei ole pakottavaa aikataulua, 30-45 min lataustauko on vielä ihan ok, mutta työreissulla aikaa saattaa olla max 15 min. Täytyy toivoa, että näiden Enyaqien, ID-mallien ym. yleistyessä ja tullessa "kansanautoiksi", myös latausverkosto nopeasti kehittyy, kyllähän isoakkuisen Enyaqin kanssa sitten pärjäisi melkein minkälaisissa tarpeissa vaan.

Poissa JiiJii71

Vs: Skoda Enyaq iV
« Vastaus #579 : 16.09.2020 16:27 »
Aika iso ero tuli matka-ajassa Imatralta Leville ID.3:lla ja Enyaqilla.

Edit: Model 3 LR:llä tuli sama matka-aika mutta eri stoppipaikat kuin ID.3:lla.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2020 16:33 kirjoittanut JiiJii71 »
Pessimisti ei opi.