https://tummennuskalvot.fi/

Garmin Dash Cam (45) virtajohto

Tietäjä

Klassikko
Liittynyt
28.7.2018
Kameran mukana tuli tupakansytytin adapteri jossa kiiteästi virtajohto.
Minulla kuitenkin on myös Tompan navi kojelaudalla ja syötän siihen sähköä USB adapterilla missä kaksi lähtöä.
Haluaisin liittää Garminin tuohon toiseen USB liittimeen.
Vaatiiko laite tosiaan sen oman adapterin/johdon käyttämistä kuten ohje väittää?

Miksi ihmeessä laite haluaa joka kerta käydä läpi asennusrutiinit, eli utelee mikä maa ja kieli?
Näin käy joka kerta kun siihen pistää kännykkälaturin kiinni tai jos sen käynnistä napista.
 
Ei ole normaalia toimintaa kysellä asetuksia joka käynnistyksessä. Tekeekö omalla virtajohdollakin?
 
Minullakin kysyy tiedot aina käynnistyessään. Tämä siis kotona ladatessa. Onko tilanne toinen autossa, selviää huomenna. Idioottimaistahan tuota on joka kerta kysyä 🙁
 
Autossa ei kysele. Pitäisi mennä ohi myös kotona, kun hetken odotat.

Tän voisi liittää vanhaan keskusteluun. Tallentavat.....
 
Ei mulla kysele kotonakaan, mutta eipä tuota siellä tule liitettyä kuin tietsikkaan päivitystä varten. Tuossakin muuten aika tarkka siitä, että on alkuperäinen usb-johto.
 
Entä mitenkäs virtajohdon kanssa?  Vaatiiko tuo oman johdon ja laturin?
Känykkälaturilla se joka toinen kerta valitaa että pitäisi olla Garminin oma laturi.

Menee kiertoon jos ei voi käyttää yhdessä navin kanssa ja satunnaisen kännykän latailun kanssa yhdestä auton liittimestä.
 
Jysky sanoi:
Ei mulla kysele kotonakaan, mutta eipä tuota siellä tule liitettyä kuin tietsikkaan päivitystä varten. Tuossakin muuten aika tarkka siitä, että on alkuperäinen usb-johto.

Onko tietokoneen kanssa tehty päivitys erilainen kuin Virbin kautta? Mietin vaan että pitääkö välillä käyttää sisällä päivityksessä...
 
Tietäjä sanoi:
Entä mitenkäs virtajohdon kanssa?  Vaatiiko tuo oman johdon ja laturin?
Känykkälaturilla se joka toinen kerta valitaa että pitäisi olla Garminin oma laturi.

Menee kiertoon jos ei voi käyttää yhdessä navin kanssa ja satunnaisen kännykän latailun kanssa yhdestä auton liittimestä.
Luulen ettei virta riitä. Tomtom autossani ei latautunut USB portista. Ostin tompan oman virtapistokkeen tup sytyttimeen. Sit pelitti. Toimiiko Garmin tup.sytyttimestä?
 
Harza sanoi:
Luulen ettei virta riitä. Tomtom autossani ei latautunut USB portista. Ostin tompan oman virtapistokkeen tup sytyttimeen. Sit pelitti. Toimiiko Garmin tup.sytyttimestä?

Olis ihme pskaa jos ei lataudu paketissa tulevalla johdolla ?
Pääsen tänään varmaan tutkimaan paketteja jos ehtineet saapua...

Pakkauksen sisältö: Garmin Dash Cam, matalaprofiilinen magneettiteline, ajoneuvon virtajohto 4 m, USB-kaapeli, microSD -kortti, pikakäyttöohjeet

 
Onko tuo Garminin johto sellainen, että se on tarkoitettu autoihin missä on jatkuvasti virta 12v pistokkeessa ja laturi sitten sieltä keksii, että "hei, nyt tuleekin yli 13,5v, että auto onkin startattu" ja käynnistää laitteen?

Tuo kielisi siitä että kaikki virrat ja muistit tyhjenee kamerasta jos on täysin virrattomana, ja sitten se yrittää alkaa taas tekemään asetuksia alusta asti.

Eli mikä auto kyseessä ja onko muilla samaa kameraa ja miten ne käyttäytyy?
 
ConD sanoi:
Onko tuo Garminin johto sellainen, että se on tarkoitettu autoihin missä on jatkuvasti virta 12v pistokkeessa ja laturi sitten sieltä keksii, että "hei, nyt tuleekin yli 13,5v, että auto onkin startattu" ja käynnistää laitteen?

Tuo kielisi siitä että kaikki virrat ja muistit tyhjenee kamerasta jos on täysin virrattomana, ja sitten se yrittää alkaa taas tekemään asetuksia alusta asti.

Eli mikä auto kyseessä ja onko muilla samaa kameraa ja miten ne käyttäytyy?

Täysin kelvoton laite jos näin on, omaa en ehtinyt vielä asentamaan joten vielä ehtii palauttamaan jos näin on.
 
Audissa virta katoaa kokonaan.

Laitteen mukana tulee myös perinteinen USB-välijohto. Jos sen pistää läppärin poweriin suoraan (HP laturissa on USB latausliitin) niin Garmin käynnistyy ja ehdottaa taas United States, eli vaatii käymään alkuasetus rutiinit läpi. Ainakaan parissa minuutissa se ei tuosta etene itsestään mihinkään.  Tämä siis aina kun laitteen kytkee laturiin.

Ei hyvältä näytä tuon toiminta.
 
Kyllä tuossa vika sitten laitteessa pitäisi olla ettei tallenna mitään asetuksia. Onhan muistikortti riittävän nopea ja alustettu että tallentuisi nuo asetukset varmasti?

Tuon kyllä *pitäisi* speksien mukaan toimia ihan tavan USB-virrallakin ja herätä kun auton 12v pistokkeeseen tulee virta ja sammua sitten kun virta loppuu...
 
ConD sanoi:
Kyllä tuossa vika sitten laitteessa pitäisi olla ettei tallenna mitään asetuksia. Onhan muistikortti riittävän nopea ja alustettu että tallentuisi nuo asetukset varmasti?

Tuon kyllä *pitäisi* speksien mukaan toimia ihan tavan USB-virrallakin ja herätä kun auton 12v pistokkeeseen tulee virta ja sammua sitten kun virta loppuu...

8GB muistikortti tuli laitteen mukana. Olettaisin että sen pitäisi toimia.
Käynnityminen ja sammuminen kyllä toimii virran mukaan.
 
Tietäjä sanoi:
Audissa virta katoaa kokonaan.

Laitteen mukana tulee myös perinteinen USB-välijohto. Jos sen pistää läppärin poweriin suoraan (HP laturissa on USB latausliitin) niin Garmin käynnistyy ja ehdottaa taas United States, eli vaatii käymään alkuasetus rutiinit läpi. Ainakaan parissa minuutissa se ei tuosta etene itsestään mihinkään.  Tämä siis aina kun laitteen kytkee laturiin.

Ei hyvältä näytä tuon toiminta.

Oletko kokeillut sitä mukana tullutta tup.syt virtajohtoa toimiiko sillä oikein?
 
Aivan... koska se tavan / tompan tupsytlaturi ei välttämättä jaksa ruokkia sinne riittävästi virtaa syystä tai toisesta kahdelle laitteelle ja tuo Garminin oma häkkyrä osaa taas.
 
Vasta testaillu kotosalla latureilla jotka tarjoilee 1.5A ja toinen 2A. Sama juttu molemmilla eli menee aina alustustilaan.
TUntuisi oudolta jos laturin syöttökapasiteetista on kiinni se mennään tehdasasetuksiin automaattisesti.
Ehkä se vaan on rikki.
 
Tietäjä sanoi:
Vasta testaillu kotosalla latureilla jotka tarjoilee 1.5A ja toinen 2A. Sama juttu molemmilla eli menee aina alustustilaan.
TUntuisi oudolta jos laturin syöttökapasiteetista on kiinni se mennään tehdasasetuksiin automaattisesti.
Ehkä se vaan on rikki.

1A näyttäisi tuo alkuperäinen laturi ruokkivan, eli ei ainakaan siitä luulisi olevan kiinni.
 
Mini versio pelittää ainakin siten että kameran päässä on orginaalijohto, mikä on jatkettu perus A-tyypin jatkojohdolla.
Ja muistikortin alustus tosiaan tehtävä, kortillakin saisi olla kokoa mieluimmin 128GB kuin 8GB.
256GB en ole vielä kokeillut toimiiko, koska hinnoittelu suosii vielä 128GBtä.
 
Otinpa äsken käyttöön tämän keksinnön, toimii aivan kuten pitääkin. Auton virtojen mukaan start ja stop.

2012 Walther pääsee leposijoilleen....eli roskakoriin.
 
Johan pimpeltää tämä keksintö, ärsyttävä tuo kameratolppavaroitus...pistin kaikki ne hälyt pois päältä...”menohälytys”...mikä lie.