https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Skoda Superb iV (PHEV)

slarpa sanoi:
Jaa, ihan sama minkä kielen valitsee niin latautuu tsekki- versio. Ainakin minulla näin.
Olisiko niin, että kirjoittavat manuaalin jostain kohtaa uusiksi. Ainakin tavallisen Superbin manuaalit löytyvät eri kielillä.
 
Tänään sähkäri kävi asentamassa Fibox lataus aseman vanhan sähkö tolpan paikalle. Aseman sisällä on tavallinen 24 tunnin kellolla oleva pistoke sekä 16A shuko pistoke KWH mittarilla.
Nyt puuttuu enää auto.
 
Tällä viikolla on ilmestynyt aika paljon ulkomaalaisia koeajovideoita esim youtubeen. Sen mitä yhtään ymmärsin vieraita kieliä niin vissiin monet vertaavat Passat GTE- autoon ja ei kuulemma ole yhtä hyvä. Esim ohjausta on moitittu kevyeksi jne. Makuasioita.
 
Tanskalaisessa koe ajossa ohjaus tuntumaa pidettiin hyvänä. Saksalaiset toimittajat vetävät aina kotiin päin.
 
Harza sanoi:
Tanskalaisessa koe ajossa ohjaus tuntumaa pidettiin hyvänä. Saksalaiset toimittajat vetävät aina kotiin päin.

On varmaankin jännä odottaa uutta ja jopa tässä itsekin jännittää, ennen kuin pääsee kuulolle  ;). Renkailla on oma vaikutuksensa ohjaustuntumaan. 
 
Nyt on taas manuaalit netissä saatavilla. Tuon mukaan E-managerissa on latausvirran valinta mahdollista, kuten VW:lla. Myyjä/maahantuoja ei tunnu tietävän tästä mahdollisuudesta mitään. Sinäänsä ei yllätä nykypäivänä tuo myyjän tietämättömyys, mutta luulin että maahantuojan edustaja tuntisi oman tuotteensa...
 
Tänään ilmestyi uusi Auto, Motor und Sport lehti missä on iV:n testi. En oikein ymmärrä saksaa mutta eivät he paljon moittineet autoa. Sai 4,5 tähteä viidestä.Joku joka ymmärtää saksaa niin vois valottaa vähän enemmän.
 
TM:ssa oli pikakokeilu. Kerrottiin että myös matkustamoon(!) soitetaan pörinää sähköajossa. Miksi ihmeessä?
 
tai sanoi:
TM:ssa oli pikakokeilu. Kerrottiin että myös matkustamoon(!) soitetaan pörinää sähköajossa. Miksi ihmeessä?

Tuliskohan tuo pörinä jossain sport-moodissa ainoastaan? Luultavasti saa myös pois päältä halutessaan? Pääasia ettei se sähkömoottorin ininä kuulu  ;D
 
Artikkelissa tosiaan sanotaan, että syntetisaattorilla luodaan "pehmää pörinää" matalissa nopeuksissa, joka kuuluu auton sisä- ja ulkopuolelle. Ulkopuolen ymmärrän hyvin, mutta miksi ihmeessä se kuuluu sisälle ???

Olisiko kyse siitä, että ääni kantautuu rakenteita pitkin myös sisälle, vaikka tarkoitus olisi, että se on vain varoitusääni jalankulkijoille?
 
Ihmettelen kanssa miksi pörinä kuuluu sisälle.Ulkopuolelle sen pitäisi kuulua. Sehän on varoitukseksi jalankulkijoille sekä pyöräilijöille.En ainakaan mistään youtube ja Auto,Motor und Sport testeistä ole tuollaista valitusta nähnyt tai kuullut. Onko tämä pörinä taas jotain direktiiviä??
 
Juttelin myyjän kanssa ja kertoi, että pöhinän saa pois päältä sisällä. On jonkin sortin äänigeneraattori joka pitää ääntä.
 
Oma auto on valmistunut tehtaalla eilen, kertoi myyjä. Tehdas menee nyt tulevana viikkona kiinni kahdeksi viikoksi. Sen jälkeen varmaan aloittavat autojen rahtaukset maailmalle. Auto junalla Lyypekkiin ja sieltä laivalla Hankoon missä varustelevat sen. Ymmärsinköhän oikein ettei uutta plugaria saa toimittaa asiakkaalle ennen virallista lanseerausta Suomessa.
 
Tänään sain iloisen uutisen myyjältä. Heille oli tullut kaksi iV:tä. Esittelyauto ja minun auto.
Pitihän se käydä heti pihassa kuvaamassa vanhan kanssa vierekkäin. Samaltahan ne aika pitkälti näyttää, mutta perä muuttunut enemmän. Tykkään, koska perä oli aiemmin minusta vähän vaisu. Teknisesti ja sisällä paljon uutta.

Ensiviikon lopulla luovutus.  :-*

20200102_154009.jpg

20200102_153628.jpg

20200102_153848.jpg

20200102_154520.jpg

20200102_154457.jpg

20200102_154323.jpg

20200102_154409.jpg
 
Tuo peräpeilin iV merkki näyttää kyllä poikkeuksellisen halvan oloiselta. Raapaisisin mäkeen.
 
Jos ja kun joku uuden Superbin ostaneista poistaa tai poistattaa joitain kohokirjaimia autonsa takapäästä, niin kuvat poiston jälkeen kiinnostavat kovasti. Vaikka oma silmäni ei ole vielä tottunut leveään Skoda tekstiin, en tiedä miltä se ilman sitä näyttäisi.