autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Skoda CITIGOe iV  (Luettu 6562 kertaa)

Paikalla Markku J

Vs: Skoda CITIGOe iV
« Vastaus #60 : 20.01.2020 20:54 »
Minä en osaa kommentoida leasinghintaa, mutta aika houkutteleva tuollainen 245 eur/kk kulu uudesta autosta sinällään olisi minulle.

Värien hinnoittelu eri maissa on näköjään villiä ja vapaata. UK:ssa punainen on nollahintainen perusväri, ja muut maksavat saman ekstran (540 puntaa) kuin metallivärit. Ruotsissa kaikki perusvärit ovat nollahintaisia, ja metallivärit maksavat 3700 SEK ekstraa. Onkohan Suomen maahantuoja ajatellut, että kukaan ei halua keltaista, ja jättänyt vain sen nollahintaiseksi? Minulle tuo keltainenkin kelpaisi.
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa kahe

« Vastaus #61 : 20.01.2020 21:08 »
Vertailuna leasing hintaan Yaris Hybrid 208€/kk 3 vuoden sopparilla.

Pirteä keltainen kelpaisi mullekin.

Poissa tuRboman

« Vastaus #62 : 20.01.2020 21:40 »
Kyllä tämä laskelmissa on toki houkuttava vaihtoehto Foresterille taloudellisessa ja ekologisessa mielessä. Tiukkaa puntarointia joutuu käymään... pikaisella laskulla tuo liisari menee hyvin liki samoille lukemille Foresterin kanssa, hieman jopa alle kun huomio polttoaineet, huollot, vakuutukset, verot yms ilman arvon alenemaa.

Kotiväki näyttää täysillä vihreää valoa ( kirjaimellisesti ) värivalinta vaikea jako. Minä: keltainen, vaimo: lime ja tyttö: punainen. Eli punainen

Kyse on nyt siitä mitä minä ajattelen. Vaimo ei halua "päättää". Eli tarvitaanko oikeasti kahta vetokykyistä, riittääkö range, palaako talvella käpy etuvedolla vailla maavaraa ( toki OB käytettävissä ) ja entäs ne tilat.
Isoja kysymysmerkkejä joihin ei taida vastausta löytyä mistään yksiselitteisesti. Eli tunteella menee tämäkin päätös. Ja jokainen arkipäivä jonka käyttää vatulointiin siirtää toimitusta kauemmas.
Vaikeaa.
"Oh it´s the price we gotta pay,
And all the games we gotta play
Makes me wonder if it´s worth it to carry on" - Daniel Dee Snider

Paikalla Markku J

« Vastaus #63 : 20.01.2020 21:48 »
^Ymmärrän oikein hyvin päätöksen vaikeuden. Minä olin kerran jo päättänyt, että tilaan sen. Sitten aloin miettiä pihassa olevan, uudenkarhean Polon vaihtoarvon kehitystä ja laitoin "jäitä hattuun". Mutta edelleen tämä sähköinen Citigo polttelee mielessä.

Poissa tuRboman

« Vastaus #64 : 20.01.2020 21:57 »
Näin on. Kiteytettynä mulla porkkana: edullinen, sähköinen. Muuten ei kyllä kiinnosta itse malli sitten pätkääkään. Polokin on ison tuntuinen tuon jälkeen

Mutta latausmahdollisuus kotona järjestettävissä helposti, molemmilla töissä toistaiseksi veloituksetta. Minä tosin käyn todella harvoin töissä autolla. Mutta joskus kumminkin.

Yksi kysymysmerkki tähän vielä lisää, eli mitä sitten kolmen vuoden jälkeen? Joku liisari ehdottomasti, jos edelleen tarvimme kaksi autoa.

Foresterista luopuminen kirpoisi minua rajusti. Halusin tällaisen Foresterin ja se on täyttänyt paikkansa 100% ollen hyvä kaikessa siinä missä kuvittelinkin. Luotettavasti. Näitä vanhoja XT malleja ei ole joka nurkalla tarjolla kohtuu kilsoilla alkuperäisenä. Vaikea ajatus pistää kiertoon mutta ei näitä voi kotiinkaan kerätä.

Tuo konfiguraattori oli kiva kun pääsi värejä katselemaan. Parashan se ois vielä kum pääsisi ajamaan tällaista sähkäriä kotikulmilla, missä sitä käytettäisiinkin. Avaisi päätöstä varmasti helpommaksi huomattavasti. Voi voi...

Poissa Arimo

• Uudenkarhea
« Vastaus #65 : 20.01.2020 22:10 »
Lasketutin neljä eri tarjousta. Pyysin tarjouksen 3000€ käsirahalla Citigo Ambiet kaksilla renkailla ja metalliväri: 300€/kk. Tähän mukaan valtion tuki n 55€/kk. Eli mun tarjouksessa hinta on 245€/kk. Tässä nyt puntaroidaan, että mille aletaan tän kanssa.
Kallein vaihtoehto Style malli ilman käsirahaa 407€kk ja valtion tuella 352€/kk.
Kaskotarjous 53€/kk.

Jotenki kuulostaa hintavalta. Itse sain SEAT miistä ennen vuodenvaihdetta leasing-tarjouksen siitä perusmallista kaksilla renkailla ja matkalaturilla varustettuna 4v/85tkm 235,16€/kk, huolenpitosoppari nostaa hintaa reilulla parilla kympillä mutta aika turha ottaa kun on pitkä takuu ja sähköauton huolto ei juuri yli 100€ maksa. 3v/60tkm ois ollu 255,3€/kk. Ilman käsirahaa oli molemmat tarjoukset.

Poissa tuRboman

« Vastaus #66 : 20.01.2020 22:15 »
Samankaltaisen minäkin sain Seatilta. 3v/10tkm. Merkitsevä tekijä oli se maahantuojan 2000€. Sitä minä sillä käsirahalla ajattelin tasoitella ei tuntuis niin kuukausierä isolta.

Mutta tosi se on, Seatin tarjous oli parempi. Skodalla alkaneet arpoa sitä jälleenmyyntihintaa, vaiko mikä nostaa leasinghintaa?

Mutta täytyy muistaa, ettei sitä Seattia ois enää saanut samalle vuodelle. Voihan se tosin olla, ettei kohta saa Skodaakaan.

Poissa Karvis

« Vastaus #67 : 20.01.2020 22:21 »
Foresterista luopuminen kirpoisi minua rajusti. Halusin tällaisen Foresterin ja se on täyttänyt paikkansa 100% ollen hyvä kaikessa siinä missä kuvittelinkin. Luotettavasti. Näitä vanhoja XT malleja ei ole joka nurkalla tarjolla kohtuu kilsoilla alkuperäisenä. Vaikea ajatus pistää kiertoon mutta ei näitä voi kotiinkaan kerätä.

Jos tämän erheen päädyt tekemään, niin eläpä hukkaa Foresteria ihan tietämättä ;)
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa tuRboman

« Vastaus #68 : 20.01.2020 22:22 »
Aaarghh... äläs nyt vielä

Mutta joo, en hävitä mihinkään Kamuxeille. Eikä ne toki tällaisia käsittäis ostaakaan

Paikalla Markku J

« Vastaus #69 : 20.01.2020 22:25 »
Varusteissa taitaa olla hiukan eroja. Skodan perusmallissa on peruutustutka, latauskaapelit, nahkaratti ja 6 kaiutinta. Miin perusmallissa taas on lämmitettävä tuulilasi.

Paikalla Markku J

« Vastaus #70 : 21.01.2020 18:33 »
Elo-syyskuun toimitukseen Citigo e:tä lupaillaan nyt. Yritän edelleen jarrutella ostokuumettani  ;) .

Poissa Taky

« Vastaus #71 : 21.01.2020 18:42 »
Yritän edelleen jarrutella ostokuumettani  ;) .

Ei onnistu - menetetty tapaus olet... :P
KIA Niro EV Business Luxury 2020 Gravity Blue
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green

Poissa tuRboman

« Vastaus #72 : 14.02.2020 13:36 »
Mun osalta tämä pähkäily päättyi tarjouksen hylkäämiseen. Asiaa mietittiin todella pitkään ja hartaasti. Lopputulema oli, että auto ei ole meille riittävä tilojen ja ominaisuuksien puolesta. Toki vaakakupissa on monta asiaa ja siksi tämä oli oikeasti todella vakavassa harkinnassa. Tarjouksia tuli kysyttyä kolmesta liikkeestä. Hinnat aikalailla apteekkia kun vaihtaria ei olisi laitettu menemään. Leasing malli oli prioriteettinä, mutta myös osto rahoituksella oli vaihtoehto ja siitäkin tarjoukset kysyttiin.

Kun viimein pääsin tutustumaan autoon kunnolla ( edelleenkään en ajanut ) vaaka keikahti pois Citoigosta. Pääasialliset syyt lopulta se, että ei voi vetää mitään ja meillä on hyvin usein koira autossa. Nämä seikat ei puolla pientä sähköautoa. Ja ne säästötkin karisee mielestä kun vertailee siihen malliin, että olisinko valmis maksamaan ~50€/kk, sekä näkemään hieman vaivaa huoltojen kanssa, siitä että saan pienen sähkärin sijasta ajaa nelivetoisella turbomallilla jossa fiilis on pääasiassa

Poissa Zaphod

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #73 : 14.02.2020 13:38 »
Veikkaan että oli erittäin järkevä päätös. Nämä VAG:n pikkusähkärit ovat varmasti omiaan kakkosautona kaupunkipyörityksessä, mutta käyttökelpoisuus muuhun tarpeeseen aika heikko.