autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Seat Mii Electric  (Luettu 20638 kertaa)

Poissa repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #140 : 08.11.2019 23:26 »
Mitä autoja jengi antaa vaihdossa tähän Mii:hin? Tai siis minkälainen auto on tähän asti palvellut kakkosautona?

En ajatellut edes yrittää tyrkyttää tuota aikakapselia vaihdossa. 1. omistajan Corolla HB furhat-edition vm 2005 ajettuna alle 180000, oletan että sen johonkin rahaan joku hakee pihasta, kun on uudet kesärenkaatkin. Jos ei, niin viedään romutettavaksi sitten.

Tilojen puolesta tuolla Miillä on tarkoitus vaimon päästä kauppaan ja töihin. Satunnaisesti sillä saattaa liikkua koko perhe, jolloin takapenkille istahtaa kaksi tyttöä. Ei ole rattaita eikä turvaistuimia. Ykkösauto on kuitenkin farmari, sillä liikutaan silloin kun pitää siirtää jotain isompaa tai pitää päästä pidemmälle.

Poissa Pekki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 83
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #141 : 09.11.2019 06:57 »
Ainakin itse sain ihan yksityisleasing-sopimuspaperit ehtoineen eikä missään ole mitään taattua hyvitysarvoa näkyvillä.

Ymmärsin automyyjän puheista, että kyse on nimenomaan tuosta osamaksurahoituksesta takaisinostoehdolla. Kun saan tietoa myyjältä niin kirjoittelen lisää.

Poissa batman14

Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #142 : 09.11.2019 10:51 »
Kiitos asiallisista kommenteista tuohon aikaisempaan kysymykseeni. Onhan nuo kaikki perustelut oikeasti hyviä kun suurimmalla osalla vaihtuu vanha auto tähän uuteen, ja jos osuu käyttötarkoitukseen niin mikäs sen parempi.

ini:n kanssa hieman eri mieltä. Otetaan esimerkkinä tuo nykyinen Polo, niin onhan se aivan eri auto kuin Mii. Ja mielestäni hyppy Mii:stä -> Poloon on isompi kuin Polo -> Golf. Tämä voi myös olla maku/mielipideasia johon ei saada absoluuttista totuutta.

On muuten myynti lähtenyt hyvin käyntiin, tämä on hienoa!

https://www.talouselama.fi/uutiset/nain-myy-suomen-halvin-sahkoauto-aloitus-on-ollut-taysin-kasittamaton/85e40d9b-0f4e-4d7a-aefe-3569b0ded898

Poissa Markku J

Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #143 : 09.11.2019 11:17 »
^Tuosta olen aivan samaa mieltä. Kun suunnittelin meidän pikkuauton hankintaa niin koeistuin Upin ensin. Sen jälkeen Polo tuntui paljon "autommalta". Hyppy nykyisestä Polosta Golfiin ei olekaan yhtä iso.

Ymmärrän kyllä oikein hyvin kaikkia sähkö-Miin tilanneita. Uusi tekniikka kiinnostaa minuakin niin paljon, että olisin valmis hyväksymään vielä nykyistä paljon karumman ja pienemmän auton meidän kakkosautoksi. Jos taas olisin hankkimassa autoa isompaan ajotarpeeseen tai ykkösautoksi, niin Polo / Ibiza tulisi valittua.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa rka1

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 769
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #144 : 09.11.2019 12:02 »
Mobile.de:ssä näkyy olevan 169 kpl myynnissä heti toimitukseen.

Poissa Pekka P

Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #145 : 09.11.2019 14:51 »
En taida olla kovin tosissani, mutta tallin B-Maxin tilalle tätä pohdin. Melkoinen tasonlasku auton tasossa yleisesti ottaen.
Superb Combit 2.0 TDI 150 DSG7 L&K -18 menossa, PHEV iV DSG6 Style -20 tulossa.          B-Max 1.0 Ecoboost 100 M5 Titanium -14.
Ex:t 3 x Skoda, 3 x VW, 3 x Fiat, 2 x Seat, 1 x Volvo, 1 x Mazda, 1 x Hyundai.

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12357
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #146 : 09.11.2019 15:05 »
Koeajettu e-Up eli tämä Mii.

Ei mennyt ihan putkeen, tämä oli vanha malli jossa luvattu range 160km, noutaessa täyteen ladattuna ilmoitti 103km hallin lämmöissä. Eipä uskallettu edes ottaa viikonlopuksi koska päivittäinen range pitäisi olla min.150km eikä autossa ollut pikalaturia vaan shuko 8A laturi jolla ei ehdi seuraavalle päivälle ladata edes 100km rangea. No ajeltiin kaupunkissa rinkiä sitten ja päästiin 87km kun akku lähes tyhjä, jätettiin myymiön pihaan 6km rangella.

Autona aivan mainio niin ajoltaan kuin tiloiltaan, ja kulkupuoli kunnossa...dynaamisemmankin bemarikuskin perässä pysyy kaupunkipyörityksessä ja motarin rampilta lähtee liukkaasti, kulkee motarilla vakaasti 120-130kmh nopeudessa ja huiput 135kmh. Erinomainen siis kaikinpuolin...

Mutta.
Tämä vanha malli ei ole tätä päivää vaikka auto olikin todella viihtyisä sisältä ja hyvä ajoltaan, mutta kun meillä ei ole kakkos autoa...ainoastaan ykkös autoja joilla pitää päästä vähintään se 150-200km ilman että jalat palelee tai ajaminen on jatkuvaa rangen silmäilyä, ei kiitos.

Näissä pitäisi range ilmoittaa minimin mukaan eikä maksimin, olisi reilumpaa jos auto ylittää luvatun kuin että alittaa 50% luvattua...

Odotellaan nyt kuitenkin se uusi malli. Näyttää siltä että kallistutaan e-Up malliin jos Mii on vain mustalla sisustalla, upissa on valkoinen pirteä sisusta...

Lähetän oikoluettavaksi.

Poissa nokonzok

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2201
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #147 : 09.11.2019 18:18 »
Mobile.de:ssä näkyy olevan 169 kpl myynnissä heti toimitukseen.

Itse olin lukevinani jostain, että tuotanto alkaa vasta joulukuussa. Siksi jälleenmyyjillä ei ole edes mallikappaleita ennen vuoden vaihdetta.

Poissa Pepeto

Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #148 : 09.11.2019 18:31 »
Mobile.de:ssä näkyy olevan 169 kpl myynnissä heti toimitukseen.


Itse tein haun, niin löytyi 7 kpl. Niistä kahdelle viiden kuukauden toimitusaika tilauksesta ja viidessä lukee, että helmikuusta eteenpäin toimitukset.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=22500&makeModelVariant1.modelId=12&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa Jaska

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 612
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #149 : 09.11.2019 18:43 »
Menevät vauhdilla!

Poissa repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #150 : 09.11.2019 20:00 »
Odotellaan nyt kuitenkin se uusi malli. Näyttää siltä että kallistutaan e-Up malliin jos Mii on vain mustalla sisustalla, upissa on valkoinen pirteä sisusta...

+ saat siihen sen peruutuskameran, jos haluat. Yleisestikin se saattaa olla inasen paremmin varusteltu.

Meille tulee se ruumisarkkumalli, musta sisusta, musta katto, sekopäinen kojelauta. Mutta ko sai halavala!

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12357
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #151 : 10.11.2019 09:42 »
+ saat siihen sen peruutuskameran, jos haluat. Yleisestikin se saattaa olla inasen paremmin varusteltu.

Meille tulee se ruumisarkkumalli, musta sisusta, musta katto, sekopäinen kojelauta. Mutta ko sai halavala!


Noo se peräytyskamera oli aika toimeton, ei tarvetta eikä oteta ainakaan varusteena. Piirsin kuvaan sen paikan, jotain 3-4” näyttö, kamera sumea eikä edes satanut...maa vain kostea.

Vaikuttaa kyllä sisustan värimaailma todella paljon tässä autossa ajamisen hauskuuteenkin, todella onnistunut värikomboltaan ja listoiltaan yms.

Tulipa vielä mieleen että yötakakontissa oli kolme johtoa...ja se hidas 8A laturi, mitä liene ne kaikki johdot siellä....?

Ehdottomasti tämän mukana pitää tulla se 7,2kw laturi, tuolla hitaalla shiukolaturilla ei tee mitään ellei autoa käytetä vain joka toinen päivä...



Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1464
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #152 : 10.11.2019 09:59 »

Ehdottomasti tämän mukana pitää tulla se 7,2kw laturi, tuolla hitaalla shiukolaturilla ei tee mitään ellei autoa käytetä vain joka toinen päivä...

Tuolla 8A latausteholla saa 20kWh päivässä (12h piuhassa), tasaisella käytöllä 20tkm/v helposti, riittänee useimmille.

Poissa repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #153 : 10.11.2019 10:10 »
Kieltämättä tuo Upin sisusta on fiksumman näköinen väreiltään. Aivan sama toisaalta. Akan kauppakassi.  ;D

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12357
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #154 : 10.11.2019 11:36 »
Tietääkö kukaan mikä tuo häkkyrä-pidike on tuossa keskikonsolissa ?
BensaUpissa siinä oli navi yms juttujen näyttö...myyjäkään ei sähköupista tuon tarkoitusta tiennyt eikä siihen ollut mitään laitettakaan....

Kännykkäkään siihen ei sopinut mitenkään suuntien.....

Poissa Pepeto

Seat Mii Electric
« Vastaus #155 : 10.11.2019 12:00 »
Tuo on navigaattorin teline.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa ini

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 813
  • Skoda Superb
  • 7(+1)2xVAG 5xGM 2xmuut
    • Škoda Superb 2016
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #156 : 10.11.2019 12:17 »
Oikeasti se on kännykkäteline. Sivusuuntaisessa säädössä on joku jippo. Tarvisko jopa työkalun säätöä varten?
Škoda Superb 2016

Poissa Patteri

Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #157 : 10.11.2019 12:29 »
Tietääkö kukaan mikä tuo häkkyrä-pidike on tuossa keskikonsolissa ?
BensaUpissa siinä oli navi yms juttujen näyttö...myyjäkään ei sähköupista tuon tarkoitusta tiennyt eikä siihen ollut mitään laitettakaan....

Kännykkäkään siihen ei sopinut mitenkään suuntien.....

Se teline on puhelinteline. Omaa älypuhelinta käytetään auton näyttönä joka säästää kustannuksia, säästää tehtaan turhilta päivityksiltä jne. Homma rokkaa äppin kautta eli OTA päivitys Teslan tapaan :D

Poissa Bronkiitti

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 20
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #158 : 10.11.2019 13:24 »
Oikeasti se on kännykkäteline. Sivusuuntaisessa säädössä on joku jippo. Tarvisko jopa työkalun säätöä varten?

Siinä telineessä on alla kaksi painiketta, jotka laukaisevat auki pidikkeen kolme haaraa. Siihen laitetaan oma älypuhelin, jonka kautta Miissä SEATDriveMii App:n kautta käytetään navigointia lisäksi polttomooriautoss tulee kierroslukumittarit, kulutus tiedot yms näkyviin. Puhelin yhdistetään bluetoothilla autoon, jonka jälkeen tiedot ovat käytettävissä.

Poissa repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Seat Mii Electric
« Vastaus #159 : 11.11.2019 19:28 »
Varmistin myyjältä että Mii lataa kahdesta vaiheesta AC:ta. Tuo pistää ainakin itselläni latauslaitekuvion uusiksi, mutta onhan tässä nyt aikaa miettiä.

Halvimmillaan Ebaysta saa jokseenkin kotikutoisen näköisen 11kW kytkentärasian kiinteällä type-2 johdolla hintaan 299. Saattaa olla halvempiakin jossain. Tuon lisäksi tulee sitten vielä B-tyypin vikurin hinta koska olen melko varma, ettei kyseisessä kötöstyksessä sellaista ole. Tuommoisesta se sitten lataisi jotain karkeasti kuutta kilowattia kai.

Pitäisi varmaan jossain sähköautoryhmässä kysellä näiden dummylatauslaitteiden perään, että mikä kannattaisi laittaa ja mitä ominaisuuksia löytyy mistäkin. Perusmallit kai on enempi auton armoilla, mutta hifimmät sitten pyytävät autoa rajoittamaan virtaa tilanteen mukaan, vaikka talon kuormitusta seuraillen. Tai ainakin näin tekisi se Accel-Ev, joka ei nyt sitten taida ollakaan se fiksuin ja kustannustehokkain valinta.

Maahantuoja saisi kyllä laittaa tarkemmat latausspeksit nettiin. Esim että ottaako sekä 1x32 että 2x16 jne..