autoilua & elämää

Äänestys

Onko sinulla Volvo täyssähköauto ja miksi juuri Volvo on kiinnostava täyssähköisenä ?

Minulla on jo täyssähkö Volvo
Olen tilannut täyssähköisen Volvon
Olen ajatellut tilata täyssähköisen Volvon
Sähköautolle kyllä, mutta ei Volvoa
Volvo on edelläkävijä uudessa tekniikassa
Volvo säilyttää arvonsa
Volvo on taattua laatua

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Volvon sähköautoista, odotuksista ja myöhemmin kokemuksia  (Luettu 36572 kertaa)

Poissa jkk

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 194
toki ymmärtänyt tämän polen idean oman merkkinään koko ajan, mutta polestaria ei edes toistaiseksi kukaan tiedä, muista kuin korkeintaan 10 hepan tehonlisäyksistä ja tuolla pole 2:lla ei nyt todellakaan kukaan mitään wauta saa vaan muistuttaa edelleen cross countrya. tietty polelta muita malleja tulee jatkossa, voi tilanne muuttua mutta kestää kauan että polesta jonkun brändin saa. pole 1 valmistus jo vissiin lopetettu?

Mihin sen rajan sitten vetää, rohkenen väittää että otetaan sattumanvaraisesti kaduntallaaja niin ei se AMG:ään välttämättä paljoa kelloja soita.


Lainaus
olen lukenut nuo samat geelyn jutut, vertaus johonkin AMG jopa kornia ja kestää tooodella pitkään että pole niihin housuihin joskus kykenee.

Jostain se on aina aloitettava, samaa mieltä siitä että tekemistä Polestarilla kyllä riittää.

Poissa jkk

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 194
Ja siitä ensi tiistain tilaisuudesta, onkohan se käytännössä pelkästään sen C40(?) rummutusta vai kerrotaankohan jotain muutakin? Esimerkiksi jotain tietoja siitä SPA2:sta jota nyt sitten värkkäävät.

Poissa CarMan

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 306
Eikös siinä tilaisuudessa kerrota Volvon tulevaisuuden sähköisistä suunnitelmista... Kerrotaan paljon oikeasti kertomatta mitään  :-X Luodaan visioita ja pidetään mielenkiintoa yllä.
Kuulijat voivat sitten jäädä haaveilemaan ja pohtimaan millaisia malleja tai tekniikoita tulevaisuus tuo tullessaan ja odottamaan juuri sitä...

Poissa miklos

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 94
Mihin sen rajan sitten vetää, rohkenen väittää että otetaan sattumanvaraisesti kaduntallaaja niin ei se AMG:ään välttämättä paljoa kelloja soita.


Jostain se on aina aloitettava, samaa mieltä siitä että tekemistä Polestarilla kyllä riittää.

Jos miettii AMG tarinaa sieltä vuodesta 1967 motorsportin huipulle,  toki ei yksin mutta kyllä bottaksenkin työnantajan nimestä nuo 3 kirjainta löytyy.

Urheilullista autoa etsivälle ei paljon polestar sano, mutta AMG:een tietää aika helvetin moni.

Ajat muuttuu,  ja mistäs tietää vaikka sitten kun formula ykköset sähkiksiä niin polestar esim. Jonkun tallin nimestä löytyy.

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3282
  • Volvo XC60 T8 Inscription Ford Kuga 1.5 Ecoboost
Itse olen järkeillyt asian samaan kastiin kuin muutkin "saman firman premium merkit" eli Lexus <> Toyota, Cupra <> Seat, Infiniti <> Nissan

Kumpi näistä mielestäsi on premium, Volvo vai Polestar? Polestar 2 on käytännössä saman hintainen kuin XC40 P8. Polestar on kai suunnattu nuorekkaille ekohenkisille kaupunkilaisille. Ei varsinaisia liikkeitä, vain joitakin showroomeja ja tarkoitus on ostaa auto netistä. Valikoimassa on pelkkiä sähköautoja. Ei eläimennahkaa ja korostetaan kierrätysmateriaalien käyttöä. Urheilullisemmaksikaan sitä on vaikea tämän hetkisen tiedon valossa sanoa, vaikka juuret sinne viittaavatkin.

Poissa ZimKörk

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 329
Kumpi näistä mielestäsi on premium, Volvo vai Polestar? Polestar 2 on käytännössä saman hintainen kuin XC40 P8.

P8 on kaikkein kallein XC40, Volvon saa puolet halvemmallakin. Polestarin hinnat alkaen on tuo P8 taso, joten kyllä ihan hintalapun mukaan Polestar on se premium. Saahan kalleimpaan Skodaankin kaikilla varusteilla upotettua yhtä paljon rahaa kuin kuleimpaan malliin Audia, mutta on Audi silti se premium versio. Etenkin kun verrataan hinnat alkaen -malleja.

Tuohon aiempaan C90 -> Polestar 1 juttuun vielä lisämaininta että oli oikeastaan nerokas veto. Jos Volvo olisi julkaissut vain 90-sarjaan coupen, se olisi ollut pieni kuriositeetti joka ei ehkä olisi myynyt paljoa enempää kuin tuo 1500 kpl, mutta nyt kun siitä tehtiin uuden merkin "rajoitettu erä" kaikille halukkaille ei riittänyt ja siitä tulee aikanaan haluttu harvinaisuus käytetyilläkin markkinoilla. Ovelaa markkinointia.

Poissa miklos

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 94


Tuohon aiempaan C90 -> Polestar 1 juttuun vielä lisämaininta että oli oikeastaan nerokas veto. Jos Volvo olisi julkaissut vain 90-sarjaan coupen, se olisi ollut pieni kuriositeetti joka ei ehkä olisi myynyt paljoa enempää kuin tuo 1500 kpl, mutta nyt kun siitä tehtiin uuden merkin "rajoitettu erä" kaikille halukkaille ei riittänyt ja siitä tulee aikanaan haluttu harvinaisuus käytetyilläkin markkinoilla. Ovelaa markkinointia.

Tää rupee nyt oleen sellainen jos ja jos keskustelu, mutta itse sitä mieltä että jos pole1 olisi tehty C90 volvona ja 1500 stygen numeroitu spessuerä,  niin keräilyarvo olisi isompi.

Edelleenkään se pole ei käytännössä mitään, sukupolven päästä ehkä ja toivon että onnistuu. Maailmaan putkahtaa tällä hetkellä koko ajan uusia autonvalmistajia, ja markkinoilla alkaa olemaan tungosta.

Poissa ZimKörk

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 329
No niin lisätietoja tihkuu. Ehdottomasti tulossa XC40 modifikaatio, ei Polestar 2 -klooni:

"In an interview with Automotive News Europe in November 2020, Hakan Samuelsson, President & CEO, Volvo, talked about the upcoming Volvo EV. When asked if it will be an SUV-coupe like the BMW X2 (but all-electric), he clearly indicated that it will be derived from the Volvo XC40 Recharge.

Samuelsson said that the next launch will be a variation on the underbody of the XC40 using the same technology, but with a streamlined top hat.

While the 452 litre boot space and the rear headroom would be compromised by the sharply falling roofline, the 31 liter ‘frunk’ should be unaffected.

Production of the Volvo C40 is planned at 8,000 units for its first year on the market"

Lähde: topelectricsuv.com

Poissa Leo

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 620
Varttimaili alle 13s:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=FWSI-jwGELo" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=FWSI-jwGELo</a>

Poissa Leo

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 620
Varmaan jotain tämän tyylistä Volvo C40 voisi olla. Kuvassa Lynk&Co 05, joka siis samalla CMA pohjalevyllä.

Poissa CarMan

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 306
Jonkun taiteilijan näkymys c40:stä joka näytästäisi pohjautuvan edelliseen kuvaan 05:sta...

Poissa jkk

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 194

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3282
  • Volvo XC60 T8 Inscription Ford Kuga 1.5 Ecoboost
https://www.hs.fi/talous/art-2000007832834.html (maksumuuri) kertoo:
 
Lainaus
Volvon ensimmäisestä täyssähköautosta XC40 Rechargesta on paljastunut ohjelmistohäiriö, joka voi aiheuttaa auton yllättävän pysähtymisen. Volvo tiedotti maanantaiaamuna, että XC40 Recharge -autoihin tehdään nyt automaattinen ohjelmistopäivitys, jonka yhteydessä auton voimansiirrosta korjataan turvallisuuteen liittyvä häiriö.


Johan tuo sama moottorin vedon yllättävä häviäminen oli esillä Polestar 2:n kanssa syksyllä (mm. AMS). Eikö sitä silloin korjattu vai eikö samaa vikaa uskottu olevan Volvossa?

Poissa Duke

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1345
  • Osa-aikainen sähköautoilija
https://www.apu.fi/artikkelit/volvo-taysin-sahkoiseksi-jo-vuoteen-2030-mennessa

Volvo Cars on sitoutunut tavoittelemaan johtavaa asemaa nopeasti kasvavilla premium-sähköautojen markkinoilla ja aikoo tulla pelkkien sähköautojen valmistajaksi vuoteen 2030 mennessä.

Lainaus
Kun siirtymävaihe on päättynyt, Volvo aikoo myydä vain täyssähköautoja. Se poistaa vaiheittain mallistostaan autot, joissa on polttomoottori. Tämä koskee myös hybridejä.
Volvo V90 T8 —> Volvo XC40 P8, VW T-Roc 1.5 TSI DSG 4-Motion, BMW Z3 1,9

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4934
^ jääkö myymälät turhiksi ?

Volvon kaikki täyssähkömallit tulevat olemaan saatavilla vain verkossa.

Poissa Taky

^ jääkö myymälät turhiksi ?


Joko olisi aika - myyjät asiakkaan luo ja verkossahan tuo kauppa nykyäänkin käydään, eikä niin että pitää raahautua lasipalatsiin.
Volkswagen ID.4 Pro Performance 1ST Glacier White
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green
Nissan X-Trail T30 2.5 l, manuaali, 2004. sininen

Poissa Pirhonen

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 771
  • OcuIIItsidsg
^^Johtaa siihen, että se on sitten yksi tarjous jonka asiakas voi kysyä.

Tosin niinhän se menee Teslallakin.

Poissa Erkka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1565
  • SFC 11252
Minä olen sen verran vanhanaikainen, että mielummin hieron autokaupat myyjän kanssa kahdenkesken "lasipalatsissa". Hienosäätö ja välirahan tinkiminen ym. kauppaan liittyvät toimenpiteet sujuvat jouheammin "nenät vastakkain rupatellen". Piintyneistä tavoista on vaikea päästä eroon.
- VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG 2021
- Ex. VW T-Roc Stvm, Style 1.5 TSI EVO 110 kW DSG 2020
- Asuntovaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ vm. 2020

Poissa Taky

^^Johtaa siihen, että se on sitten yksi tarjous jonka asiakas voi kysyä.

Totta - tosin nykyinen keskittymis vauhti niin eipä noita eri organisaatoita kohta muutenkaan ole - valitettavaa.
Volkswagen ID.4 Pro Performance 1ST Glacier White
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green
Nissan X-Trail T30 2.5 l, manuaali, 2004. sininen

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4934
Enemmän varmaan menee leasing touhuun yksityiselläkin puolella, niin ei ole sitten vaihtoauton hinnallakaan mitään väliä, kun sitä ei ole.