autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: MB C-sarja (205, 2014-)  (Luettu 104755 kertaa)

Poissa Harza

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 677
  • M-B C200
Vs: MB C-sarja (205, 2014-)
« Vastaus #580 : 26.08.2018 20:29 »
Eikö nuo ole vasta sporttipenkissä - esim AMG-linessä vakiona?
Ei mulla ole AMG malli. Olisikohan niin, että Exclusive mallissa on.
Enjoy it while it lasts

Poissa Taky

Vs: MB C-sarja (205, 2014-)
« Vastaus #581 : 26.08.2018 20:51 »
Olisikohan niin, että Exclusive mallissa on.

Varmaan ja erikseen tilattavissakin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa audioman

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 145
Vs: MB C-sarja (205, 2014-)
« Vastaus #582 : 26.08.2018 21:48 »
Eikö nuo ole vasta sporttipenkissä - esim AMG-linessä vakiona?
Sähköiset penkin ja ristiselän tuen säädöt (kaikki muu paitsi penkin etäisyys) ovat business-malleissa mukana. Sekä W204 että W205 -sarjoissa.
Mercedes Benz C220d 4matic, Exiä MB C220CDI, Skoda Octavia RS, Skoda Octavia 2.0TDI

Poissa Timppe

Vs: MB C-sarja (205, 2014-)
« Vastaus #583 : 31.08.2018 19:50 »
Uudessa C-sarjassa näyttää olevan WLTP CO2-päästöt dieselillä ja bensalla nelivedolla käytännössä samat samassa teholuokassa:

220 d 4Matic T A Business AMG 164 g/km
200 4Matic T A Business AMG    167 g/km

Bensakoneinen on tästä(kin) syystä huomattavasti (lähes 6000€) halvempi.

Mersulla on kaikki uudet WLTP-hinnastot nyt julkaistu ja pakka on sekaisin monelta osin.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Poissa audioman

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 145
Vs: MB C-sarja (205, 2014-)
« Vastaus #584 : 31.08.2018 22:24 »
Uudessa C-sarjassa näyttää olevan WLTP CO2-päästöt dieselillä ja bensalla nelivedolla käytännössä samat samassa teholuokassa:

220 d 4Matic T A Business AMG 164 g/km
200 4Matic T A Business AMG    167 g/km

Bensakoneinen on tästä(kin) syystä huomattavasti (lähes 6000€) halvempi.

Mersulla on kaikki uudet WLTP-hinnastot nyt julkaistu ja pakka on sekaisin monelta osin.
Minäkin tutustuin uusiin hinnastoihin tänään heti tuoreeltaan. Nykyinen C220d 4maticini vaihtuu ensi kesänä, joten uuden tilaaminen on ajankohtaista viimeistään talvella. Tällä hetkellä vahvin ehdokas seuraajaksi on C200 4matic. Vähän tuossa pohdituttaa nykyistä autoani hiukan heikompi suorituskyky (numeroiden perusteella), kun on tottunut aika voimakkaaseen moottoriin. Toisaalta viehättää ajatus sivistyneestä ja hiljaisesta EQboostilla varustetusta bensakoneesta, joka käynnistyy ilman korahdusta ja tärinää.

Bensa- ja dieselmallin hintaero on niin suuri, että yhdessä pois jäävän dieselveron kanssa C200 4matic on kiinnostava vaihtoehto siitäkin huolimatta, että kilometrejä tulee vuodessa 25 - 30 0000. Olen jo sopinut C200 4maticin koeajosta.

Lisäksi saataville on tullut uusi kiinnostava väri, smaragdinvihreä. Minä en osaa ajaletta itselleni harmaasävyistä tai mustaa autoa. Valkoinen voisi nippa nappa menetellä.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2018 22:37 kirjoittanut audioman »
Mercedes Benz C220d 4matic, Exiä MB C220CDI, Skoda Octavia RS, Skoda Octavia 2.0TDI

Poissa audioman

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 145
Vs: MB C-sarja (205, 2014-)
« Vastaus #585 : 12.09.2018 20:57 »
C200 facelift Business Avantgarde koeajettu. Ohessa joitakin huomioita. Verrokkina nykyinen autoni, joka on C220d 4matic 30years edition + Airmatic.

- C200 tuntui suorituskykyisemmältä kuin odotin. Taisin suhtautua vähän ennakkoluuloisesti 1.5 -bensamoottorin ja pienen sähkömoottorin yhdistelmään. Kyllä tämä auto tuntuu lähtevän ohitukseenkin ihan kivasti.
- Rengasmelu ei häirinnyt. Koeajoauton renkaat olivat Michelinit. Rengasmelua ei tunnu olevan enempää kuin nykyisessä autossani, jossa on alla Nokian Hakka Bluet.
- Moottori piti kiihdytyksissä vähän enemmän ääntä kuin odotin. Ei kuitenkaan häiritsevästi, ja eihän sitä koko ajan kiihdytetä.
- Pysäköintitutkien indikaattori on nyt kokonaan näytöllä. Mittaristossa ja takana ei enää ole led-palkkinäyttöjä. Tutkat näyttävät myös sivuilla olevia objekteja visuaalisesti selkeällä grafiikalla. Tämä systeemi tuntuu todella hyvältä ja korvaa mielestäni aika hyvin myös 360 asteen kameran (sellainenkin toki on saatavilla).
- Koeajamani takavetoinen auto oli todella suuntavakaa ja hyvä ajaa moottoritiellä.
-  Istuin tuntui erinomaiselta, paremmalta kuin nykyisessä autossani.
- Teräsjousitettu alusta tuntui hyvältä sekä mukulakivellä että maantiellä. Tähän autoon en enää ottaisi ilmajousitusta.
- Leveä 10,5" näyttö on hyvä.
- Takapuskuri oikeine (tai oikean näköisine) pakoputkineen näyttää paremmalta kuin nykyinen, jossa on "feikkipakoputket".

Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus. Tämä auto saattaa hyvinkin olla nykyisen autoni seuraaja.
Mercedes Benz C220d 4matic, Exiä MB C220CDI, Skoda Octavia RS, Skoda Octavia 2.0TDI

Poissa Taky

Vs: MB C-sarja (205, 2014-)
« Vastaus #586 : 09.11.2018 12:56 »
Mercedes-Benz C 300de Messukeskuksessa näytillä - tuttuhan C:läinen sinällään, aika ison osaan akku lohkaisee T:n tavaratilasta joka ei niin kauhian iso muutenkaan ole.

3/2019 julkaisu - hinnatkin kuulema vasta sitten.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005