autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: MB C-sarja (205, 2014-)  (Luettu 107008 kertaa)

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3731
  • Tulossa Bass olut
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #40 : 20.03.2014 19:27 »
Mikäs kone-variantti oli ?

Ja mitä mieltä kohderyhmästä ? Ei mielestäni enää pelkästään + 50 v. herrasmiehille.

170 hp 400 Nm diesel, Premium Busines Avantgarde.

Kohderyhmä on selvästi nuorekas. Ainakin tällaiselle noin 50 uppoaa. Toki ovat uponneet Mersut aina.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa TON-III

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5636
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #41 : 20.03.2014 19:40 »
Oisit kokeillu sitä 'lilliputtia' (180), 160 kiloa kevyempänä jopa kivempi kuin tuo 'powerhouse'   8)  .

Omastakin mielestäni on kohdennettu jo hieman nuoremmille ....... mitä nyt seuraavaksi 47 v. täyttävä ukko voi sanoa  :P   .
« Viimeksi muokattu: 20.03.2014 19:52 kirjoittanut TON-III »

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3731
  • Tulossa Bass olut
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #42 : 20.03.2014 19:57 »
^ Onneksi on meille papparaisille tarjolla se perinteisellä keulalla oleva malli puukoristeineen. Ei sen puoleen, kyllä tuo Avantgardekin menettelee.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3731
  • Tulossa Bass olut
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #43 : 20.03.2014 20:01 »
Tuohon polttoainesäiliönkokoon vielä.

 Todellakin kyse on painon säästöstä virallisia päästömittauksia ajatellen. Kaikki Suomern tulevat autot on varustettu suuremmalla 66 l säiliöllä. Ainoastaan kuulemma ensimmäisissä Launche Editon malleissa on tuo 41 l polttoainesäiliö.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Taky

Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #44 : 20.03.2014 20:33 »
Ainoastaan kuulemma ensimmäisissä Launche Editon malleissa on tuo 41 l polttoainesäiliö.

Samaa ikävään myös B-sarjassa, eco naku malli, tankki 40L, muissa onneksi sentään 50L joka sekin kyllä saisi olla isompi, 60L olisi passeli 5L/100km kuluttavalla pirssille.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

JMK

  • Vieras
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #45 : 20.03.2014 22:26 »
Onkos Mersun nettisivuilla virhe vai onko tuossa 220 diesel moottorissa kaksi turboa? Ohessa lainaus:
 "Suuri voima ja hienostunut käynti: Suuri sytytyspaine ja kaksi turboahdinta varmistavat tukevan väännön moottorin kaikilla kierroslukualueilla."
Tähän asti ollut siinä luulossa, että se on vain 250cdi mallissa.

Poissa Timppe

Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #46 : 20.03.2014 22:47 »
Alkuperäinen teksti kuuluu:
"Viel Kraft und Laufruhe: Für das hohe Drehmoment in jedem Drehzahlbereich sind der hohe Zünddruck sowie die zweistufige Turboaufladung verantwortlich, die nötige Laufruhe gewährleisten zwei Ausgleichswellen"

---suuri sytytyspaine kuten myös kaksivaiheinen turboahtaminen---

Tarkoittaako tuo kahta ahdinta? Kyllä tarkoittaa. Sekä 220CDI:ssä että 250CDI:ssä on kaksi peräkkäistä ahdinta (korkea- ja matalapaineahtimet).
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Poissa Marko_K

Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #47 : 21.03.2014 11:49 »

Tarkoittaako tuo kahta ahdinta? Kyllä tarkoittaa. Sekä 220CDI:ssä että 250CDI:ssä on kaksi peräkkäistä ahdinta (korkea- ja matalapaineahtimet).

Ja täsmennyksenä, että sekä 220 CDI että 250 CDI ovat molemmat olleet tuplaturboja jo kauan.
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

JMK

  • Vieras
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #48 : 23.03.2014 18:48 »
Ok, eli jälleen kerran luulo ei ole ollut tiedon väärti.

Ja täsmennyksenä, että sekä 220 CDI että 250 CDI ovat molemmat olleet tuplaturboja jo kauan.

Poissa TON-III

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5636
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #49 : 27.03.2014 15:51 »
Käväsin pyörittelemässä uudestaan tuota Ceemeliä ihan tunnin edestä, olen edelleen samaa mieltä sen ohjauksesta - hyvä on ! Perusalustakin ihan huippu ns. perusautoon, ajettiin 'oman testiratani' erääseen hidasteeseen hidastamatta ja että otti auto/alusta sen hienosti, ilman paukkunoita, takapää saisi olla hieman tanakampi (?! / farkussa erilainen?).

Mutta en kyllä pystyis laitamaan 30 donaa väliä omaan autooni, ei se auto niin paljoa 'parantuisi' vai miten sen sanoisi, toisille tosin riittää se että se olisi uusi.

Poissa Timppe

Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #50 : 08.04.2014 21:38 »
No niin, nyt on C200 Premium Business Avantgarde koeajossa. Muuten "kuli", mutta lisävarusteina Comand navi ja metalliväri.

Tänään päästelin vajaat 200km tuolla ja mitä kauemmin sillä ajaa, sitä paremmalta se tuntuu. Ohjaus on todellakin ihan
huippua. Ei ollenkaan tyypillistä Mersua, vaan erittäin tunnokas ja tarkka. Suorituskykykin on ihan riittävä ja polttoainetta meni ajotietokoneen mukaan sekalaisessa ajossa keskinopeudella 40km/h 5.6L/100.

Auto etenee junamaisesti ja on erittäin helppo ajettava. Vaihteisto vaihtaa pehmeästi. Joskus se vähän rykäisee pienemmälle vaihtaessaan tai vapaarullauksen jälkeen.

Jousitus on hieman keinahteleva auton seuratessa kuitenkin pehmeästi epätasaisuuksia, muttei kuitenkaan ole pintakova. Mitään rysähdyksiä ei kuulu terävissäkään saumoissa. Tähän vielä ilmajousitus, niin johan alkaa olla tämän luokan huippua.

Melutaso on kohtuullisen vaimea, vaikka alla onkin kesärenkaat (Hankookit  :o) nastojen rouhimalla karkealla kevätasfaltilla.

Haittapuolena on kylläkin se seikka, että tälläisessä mukavuudenhaluisessa "comfort" kuskissa tämä Mersu saa esiin "sport" Hyden.

Auto on oikeasti premiumia. Materiaalit ja viimeistely on erinomaiset myös tässä premium business kulimallissa.

Koejo jatkuu vielä huomenna. Katsotaan sitten, jatkuuko innnostus... ::)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Poissa Harza

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 693
  • M-B C200
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #51 : 10.04.2014 21:55 »
Nyt rekisteröidyin tälle foorumille.Tilasin uuden C 200 Exclusive mallisen Mersun.Auto oli mielestäni erittäin onnistunut paketti kun kävin koeajolla.Sisältä raikkaan olinen ,valoisa ja hyvät materiaaalit käytössä.Ajotuntuma oli mielestäni tosi mukava.Ohjaus tarkka .Auto äänetön.Alusta napakka.Kori onnistuneen näköinen.Takaosasta kaikki eivät pidä mutta kaikkea ei voi saada.Auto on luvattu kesäkuun alkuun.On kuulemma huhtikuun tuotannosta.Nykyinen auto BMW 320IA xDrive.
Tuleva auto on C200 A Exclusive Premium Business seuraavilla lisäkilkkeillä:
Airpanel,jäähdyttimen säleikön adapt.sulkemistoiminto
Burmester Surround Soundsystem 9 kanavainen DSP vahvistin
Exclusive sisätilan paketti
Exclusive ulkopuolen paketti
Metalliväri,sitriinin ruskea
Somiste elementit ruskea korkeakilltoinen pähkinäpuu
Tunnelmavalaistus
Aktiivinen pysäköinti avustin
Keyless Start käynnistys
Etuistuinten mukavuuspaketti
Peruutuskamera
LED älykkäät valot
Ensimmäinen Mersu minulle.
Enjoy it while it lasts

Paikalla Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13362
  • Volvo XC60
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #52 : 10.04.2014 22:07 »
Tervetuloa, Harza, foorumille! Toivottavasti viihdyt täällä ja löydät laadukasta seuraa. Ja onnittelut tilauksesta! Uudet mallit kiinnostavat aina, ja erityisesti C-Mersu ;D. Aika jännittävän värin, sitriininruskean, olet valinnut ;). Tiedätkö, onko se aivan uusi väri vai onko se ollut ennenkin Meseen saatavilla?
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Harza

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 693
  • M-B C200
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #53 : 10.04.2014 22:11 »
Tietääkseni se ei ole uusi väri Mersun väriskaalassa.Halusin poikkeavan värin sillä edelliset autot ovat olleet valkoisia.Kaveri sanoi,että kun kerran ostat uuden auton niin osta nyt hyvä mies edes väri siihen.
Enjoy it while it lasts

Paikalla Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13362
  • Volvo XC60
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #54 : 10.04.2014 22:18 »
Lainaus
Kaveri sanoi,että kun kerran ostat uuden auton niin osta nyt hyvä mies edes väri siihen.

Tuosta olen kyllä samaa mieltä. Ei sillä, ettei valkoinen Mersukin olisi upea. Tyylikkäseen autoon sopii kyllä useampikin sävy.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Harza

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 693
  • M-B C200
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #55 : 10.04.2014 22:22 »
Onhan valkoinen hieno väri mutta sen on oltava aina puhdas.Kyllästyin valkoiseen kun niitä on ollut jo viidessä autossa .
Enjoy it while it lasts

Poissa CeeViis

Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #56 : 10.04.2014 23:17 »
Nyt rekisteröidyin tälle foorumille.Tilasin uuden C 200 Exclusive mallisen Mersun.
Onneksi olkoon hienosta valinnasta. Täytyy myöntää, että vaikka allani on uusi auto olen käynyt aika monta kertaa selaamassa tuota C-sarjan sivua. Kuvien, teknisten tietojen ja foorumeilta lukemieni kokemusten pohjalta kiinnostavin uutuus. Olisin voinut ostaa, jos olisi takataskussa ollut tarpeeksi pätäkkää  :)

Ainoa asia, joka C-sarjalaisessa minua hieman häiritsee on tuo keskikonsolin päällä oleva näyttö, joka ei näytä siihen suunnitellulta. Mutta matkustusmukavuuden pitäisi olla huippua. Aioin mennä tilaisuuden tullen vielä piruuttani koeajamaan.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa jkvi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 505
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #57 : 11.04.2014 07:18 »
Ainoa asia, joka C-sarjalaisessa minua hieman häiritsee on tuo keskikonsolin päällä oleva näyttö, joka ei näytä siihen suunnitellulta. Mutta matkustusmukavuuden pitäisi olla huippua. Aioin mennä tilaisuuden tullen vielä piruuttani koeajamaan.
Minua häiritsi itse keskikonsoli; Oikea jalka joutuu olemaan ihan suorassa kaasupolkimen suuntaan ja silti polvi/ jalan sivu on kiinni konsolissa.

Poissa Harza

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 693
  • M-B C200
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #58 : 11.04.2014 11:31 »
Minua häiritsi itse keskikonsoli; Oikea jalka joutuu olemaan ihan suorassa kaasupolkimen suuntaan ja silti polvi/ jalan sivu on kiinni konsolissa.
Itse en tuota asiaa huomannut tai tuntunut.Totta on ,että keskikonsolit vievät tilaa.Oli auto sitten etu-taka tai neliveto.Näytöstä ja sen paikasta on myös keskusteltu.Ei se nyt ole mikään kaunistus siinä mutta paikka on ainakin hyvin kuljettajan edessä.Näytttää ihan iPadilta.Ehkä tulevaisuudessa voit kytkeä iPadin ja ottaa se sitten mukaasi suoraan kojetaulusta.Ei taida löytyä sitä ihanne autoa oikein helposti.Kaikki kikkailevat päästöjen kanssa.Ja sit pitää tehdä mahdollisimman kustannus tehokkaasti autotkin.
Enjoy it while it lasts

Poissa Children of the damned

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 840
Vs: Uusi C-sarja
« Vastaus #59 : 11.04.2014 14:12 »
Minua häiritsi itse keskikonsoli; Oikea jalka joutuu olemaan ihan suorassa kaasupolkimen suuntaan ja silti polvi/ jalan sivu on kiinni konsolissa.

Sama "vika" on myös bemarin 3-sarjassa (E90/E91 ja uusin F30/F31), keskikonsoli ja sen alaosa on niin jykevä, että kuskinpenkillä istutaan jalat vinossa ja toinen jalka nojaten keskikonsolin alaosaan. Jalat levällään tai muuten normaalisti/ihanteellisen mukavasti ei pysty istumaan kuin joku rimppakinttu kimma tai italialaistyyppinen kuikelo ukko.

Tää uusi Cee kiinnostaa toki minuakin, mutta ei takavetona eikä tällä vanhalla automaatilla. Odottelen nelivetomallia ja sitä uutta automaattia. Sitten kun ne on tarjolla, niin koeajot alkaa vasta minua kiinnostamaan.