autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: 1.5 tsi evo  (Luettu 11877 kertaa)

Poissa Juhani

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 223
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #60 : 20.08.2019 21:24 »
Syliinterinlepuutus toimii hienovaraisesti - mittaristosta tiedän milloin se on aktiivinen. Autossani on myös hiukkasloukku, mutta sekin on huomaamaton.

Tänään jäi kylmän moottorin nypytykset havaitsematta, vaikka monesti olen sen huomannut. Ongelma ei minun autossani ole kummonen, mutta silti se tulisi korjata täysin oireettomaksi.
Skoda Superb 1.5 TSI DSG -19

Poissa AHJ313

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #61 : 22.08.2019 09:39 »
Skodahuollosta tuli vastaus, että autolloni on tulossa päivitys ja se on tällähetkellä tilassa "Valmistellaan".

Poissa iltanen

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 60
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #62 : 26.08.2019 10:53 »
Skodahuollosta tuli vastaus, että autolloni on tulossa päivitys ja se on tällähetkellä tilassa "Valmistellaan".
Kävin tänään Kodiaqin päivityttämässä. Saa nähdä auttaako tämä sitten kylmillä keleillä.

Poissa Peetu3

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #63 : 04.09.2019 09:40 »
Kävin tänään Kodiaqin päivityttämässä. Saa nähdä auttaako tämä sitten kylmillä keleillä.

Oliko vaikutusta?  :) Ensimmäiset kylmät aamut tuolla omalla ovat jo herättäneet kengurua kesähorroksesta  :D
NSKarhu & G3Cab

Poissa iltanen

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 60
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #64 : 04.09.2019 10:30 »
Oliko vaikutusta?  :) Ensimmäiset kylmät aamut tuolla omalla ovat jo herättäneet kengurua kesähorroksesta  :D
Pitää nyt oikein tuota seurata. Pomppimista en ole nyt huomannut kun aamukasilta töihin lähtenyt.

Poissa AHJ313

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #65 : 09.09.2019 11:35 »
Nyt tuli ilmoitus, että myös Octaviaan on saatavilla päivitys.

Poissa AHJ313

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #66 : 23.09.2019 08:46 »
Omassa Ocussa päivitys näyttää toimivan varsin hyvin: Aamuiset kylmän moottorin nykimiset ovat poistuneet, mutta sylinterinlepuutuksen aktivoinnin/päältä poistamisen edelleen kylmällä moottorilla huomaa.

Poissa Peetu3

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #67 : 11.10.2019 16:53 »
Tänään tuli postia Helkamalta: "Kutsu autonne tarkistukseen" ja bingo: "...pienessä erässä 1.5TSI on mahdollista, että blaablaa...". Pieni erä taitaa olla suhteellinen käsite kun lueskelee esim. brittifoorumeilta aiheesta  ;D
Noh, soitellaan ensi viikolla paikalliset liikkeet läpi että koska ehtisivät ajaa uuden softan sisään.
NSKarhu & G3Cab

Poissa Sande

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4463
  • Volvo XC60
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #68 : 11.10.2019 17:11 »
Käsittääkseni naapurin Atecassa on tämä kone? Oli tullut kutsu päivitykseen ja naapuri totesi että alavääntöä tuli kolme kertaa enemmän kuin oli ennen. Kylmänä myös toimii nöyremmin.
"Jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei yleensä sitä olekaan. Sama pätee KIA:n 7 vuoden takuuseen"

Poissa Peetu3

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #69 : 11.10.2019 21:39 »
Käsittääkseni naapurin Atecassa on tämä kone? Oli tullut kutsu päivitykseen ja naapuri totesi että alavääntöä tuli kolme kertaa enemmän kuin oli ennen. Kylmänä myös toimii nöyremmin.

Kyseisiä ominaisuuksia mielellään ottaisin myös tuohon omaan möhköön :) Alavääntöä, tai sanotaan "ajettavuutta", saa kyllä kummasti kun naputtelee tuon ajomoodin Sportille / Individual, mutta joka kerta sitä ei jaksa tai muista laittaa. Ja olisihan se kiva jos auto toimisi normaalitilassakin niin että sillä voi ajaa ;D
NSKarhu & G3Cab

Poissa Juhani

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 223
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #70 : 01.11.2019 11:14 »
Helkaman kirjeitse saapuneen pyynnön myötä käytin Superbini moottorinohjauksen päivityksessä. Vuorokauden kokemuksella sanoisin, että moottorin käytös pienillä kierroksilla parani.
Skoda Superb 1.5 TSI DSG -19

Poissa Peetu3

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #71 : 03.11.2019 19:22 »
Kyseisiä ominaisuuksia mielellään ottaisin myös tuohon omaan möhköön :) Alavääntöä, tai sanotaan "ajettavuutta", saa kyllä kummasti kun naputtelee tuon ajomoodin Sportille / Individual, mutta joka kerta sitä ei jaksa tai muista laittaa. Ja olisihan se kiva jos auto toimisi normaalitilassakin niin että sillä voi ajaa ;D

Ja tulihan niitä, tähän mennessä ei huonoa sanottavaa tuosta päivityksestä. :)
NSKarhu & G3Cab

Poissa batman14

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1920
  • Seat Ibiza
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #72 : 07.12.2019 11:15 »
Ibizaan oli tullut saataville päivitys joten tuli päivitettyä öljynvaihdon yhteydessä. Paljon en ole vielä ehtinyt ajamaan, mutta ainakin liikkellelähdöt tuntuvat sivistyneemmiltä. Ei se aiemminkaan ollut ongelma, ja laitoin sen oman kytkinjalan piikkiin kun välillä vähän sitä 'kangaroo' ilmiötä oli havaittavissa kun 1-vaihteella päästi kytkimen ylös. Nyt päivityksen jälkeen tätä en havainnut, ja matalilla nopeuksilla moottori ei tunnu yhtä hermostuneelta. Huoltoneuvojan mukaan tämä päivitys koski sitä, että joissain tilanteissa laturille annetaan liikaa tehoa joka saattaa aiheuttaa tehottomuuden tunnetta. Tällaista en ole suoranaisesti havainnut, ja voihan tuo olla valmistajan virallinen selitys johonkin toiseen ongelmaan mitä eivät halua myöntää.

Tyytyväinen olen ollut moottoriin. Kulutus on todella maltillista ja kulkua on riittävästi (aina voisi olla lisää), ja uskon, että esim. harkitsemani 1.0TSI samassa kopassa veisi lähes saman ja minun ajoissani jopa enemmän koska varsinkin kesällä tulee vähän pidempiä maantie, moottoritiesiirtymiä. Vaikka kyydissä on 4 henkilöä jaksaa tämä viedä ainakin Ibizaa vaivattomasti.

Poissa batman14

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1920
  • Seat Ibiza
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #73 : 15.12.2019 12:52 »
^ Ei voi muuta kun nauraa itselle. Vanha kunnon placebo efekti moottorinohjauksen päivityksen osalta.

Huollosta soitettiin, että eivät tehneet mitään päivitystä jostain syystä öljynvaihdon yhteydessä, eli vasta ensi viikolla saan päivityksen sisään. Ja minä kun luulin, että ominaisuudet paranivat kun tiskillä sanoivat että tekevät päivityksen. Olen edelleen sitä mieltä, että liikkellelähtö on sujuvampi huoltokäynnin jälkeen, mutta jos siellä vaihdettiin vaan öljyt niin ei sen pitäisi tuohon vaikuttaa pätkääkään. Eli ilmeisesti ongelma ei ole itselleni kauhean iso jos koin, että ominaisuukset paranivat vaikka mitään päivitystä moottorinohjaukseen olla tehty  :D Aika jännää palvelua, että kun auton hakee öljynvaihdosta ei tästä sanottu mitään, eli olin siinä käsityksessä, että päivitys tehtiin sovitusti.

Oli pakko myöntää tämä asia. Välillä pitää pystyä nauramaan omille kömmähdyksille  :) Palataan asiaan taas ensi viikon jälkeen 1.5TSI EVO:n ominaisuuksiin kun päivitys on oikeasti tehty.

Poissa eGe

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Audi A4 Avant
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #74 : 15.12.2019 13:10 »
Itselläni ainakin nuo "ominaisuudet" esiintyvät niin satunnaisesti, että en ihmettele tuota ollenkaan ;D Laitoin itsekin perjantaina huoltoon kyselyä, että jokohan tuohon omaankin alkaisi olla softapäivitystä tarjolla.

Poissa artturiT

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 33
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #75 : 13.01.2020 19:44 »
Onkos nuo täristykset ja kengurunloikat saatu kuriin päivityksillä myös manuaali vaihteisten osalta??

Poissa rosso

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1528
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #76 : 13.01.2020 20:04 »
Eikös 1.5tsi ja gtin hintaero ole aika marginaalinen. Ottaa suoraan siis gti 2.0 tsi dsg ja välttää koko ongelman.

Poissa eGe

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Audi A4 Avant
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #77 : 13.01.2020 20:16 »
Eikös 1.5tsi ja gtin hintaero ole aika marginaalinen. Ottaa suoraan siis gti 2.0 tsi dsg ja välttää koko ongelman.
Marginaalinen 10ke hintaero. Itse ainakin kärsin mieluummin pikkujuttuja tuolla hintaerolla ::)

Ja ei, eipä tuo softapäivitys itselläni ainakaan kaikkia ominaisuuksia poistanut (on tosin DSG). Jos siis odottaa bensiinimoottorilta täydellisen tasaista suoritusta kylmänä ja lämpimänä niin suosittelen katsomaan muualle :)

Auris

  • Vieras
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #78 : 13.01.2020 20:27 »
Kyllähän moottorin kuin moottori kuuluu toimia tasaisesti kylmänäkin, kun käyttömoottoreista puhutaan. VAG ei taas osaa.

Poissa rosso

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1528
Vs: 1.5 tsi evo
« Vastaus #79 : 13.01.2020 20:33 »
Marginaalinen 10ke hintaero. Itse ainakin kärsin mieluummin pikkujuttuja tuolla hintaerolla ::)

Ja ei, eipä tuo softapäivitys itselläni ainakaan kaikkia ominaisuuksia poistanut (on tosin DSG). Jos siis odottaa bensiinimoottorilta täydellisen tasaista suoritusta kylmänä ja lämpimänä niin suosittelen katsomaan muualle :)


4 tonttua hintaero?

https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/hinnastot/tammikuu/Polo-nro-2-WLTP.pdf

Meinasin että kai se seuraava auto voisi olla gti kuin noin pieni on hintaero