autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake  (Luettu 29906 kertaa)

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15727
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #40 : 17.03.2015 00:39 »
Hyvä vaan kun maksaa reippaasti. Sen kun tekivät vielä että perusmallikin kunnon varustelu ja alkaen hinta sen mukaan, nii ei joka kadunkulmassa tulisi näitä jänistäjän metsästysautoja vastaan. Ketunmetsästäjät ajavat edelleen jatkossakin Range Roverilla.

Paikalla dingdongpingpong

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9855
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #41 : 17.03.2015 00:51 »
Mutta jos itse haluaisin oikeasti kauniin auton, niin kyllä ostaisin sitten ihan aidon coupen kaksiovisena. Kaunista tuon auton perästä ei oikein saa tekemälläkään.

Makukysymys, josta ei voi kiistellä.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 586
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #42 : 17.03.2015 01:08 »
Kiistellään silti :)

Mielestäni ihan mukiin menevän näköinen auto joka varmasti löytää ostajakuntansa. Jos ei tarvitse tilaa niin miksei tämä kilpailisi ihan hyvin esim A4 farkun kanssa. Tunnen ihmisiä jotka valitsevat Avantin ennen sedania koska hienompi. Perus CLAtakin pyörii ainakin Helsingissä melko paljon varttuneemman väen kulkupelinä.

Tässäkin tosin lienee sama optinen harha kuin perus CLAssa tai A3 sedanissa eli promokuvissa näyttää nätiltä mutta sitten reaalimaailman kulibusineksiin kun 19 tuuman vanteet on vaihdettu 14 tuuman kottikärrynpyöriin, s-line ja amg levikkeet riisuttu pois ja sporttialusta vaihdettu huonon tien alustaan niin johan näyttää ihme kapealta koppimopolta.

Paikalla dingdongpingpong

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9855
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #43 : 17.03.2015 01:08 »
Ihan off topiccina, mutta minusta makukysymyksethän ovat ainoita, josta voi kiistellä :) Faktoista kiistely onkin sitten paljon hankalampaa ;)

Nimenomaan, oma mielipide makuasioista on aina fakta....vai voitko sanoa jonkun ruuan maistuvan paskalle jos toinen maistaa sitä puolestasi ? ;)

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15727
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #44 : 17.03.2015 01:40 »
Nytkö jo A-marsu kamppailee A4:n kanssa. Sanokaa nyt että nämäkin ovat keskenään samankokoisia sisältä ja ulkoa.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 586
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #45 : 17.03.2015 02:35 »

Nytkö jo A-marsu kamppailee A4:n kanssa. Sanokaa nyt että nämäkin ovat keskenään samankokoisia sisältä ja ulkoa.

Ota silmä käteen ja lue. Sanoin että jos tilalla ei ole merkitystä.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15727
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #46 : 17.03.2015 05:39 »
No sokea pitää olla jos CLA ja A4 ovat mitenkään vaihtoehtoisia tai sitten ei tiedä yhtään mitä on vailla.

Poissa Urlaub

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #47 : 17.03.2015 06:23 »
No sokea pitää olla jos CLA ja A4 ovat mitenkään vaihtoehtoisia tai sitten ei tiedä yhtään mitä on vailla.

Tietenkin ne voivat olla vaihtoehtoja, koska hintaluokka on sama. Ei kaikki tarvitse tilaa, mutta rahamassi asettaa useimmiten jonkinlaiset rajat.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1111
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #48 : 17.03.2015 07:33 »
Oli ihan ok ajaa, mutta tuo rengas meteli oli kyllä kitkoillakin aika kauhea mersuksi. Meidän tuo leon st on yhden talven ajetuilla nastoillakin yhtä äänekäs, no olihan tuossa isommat pyörätkin alla.
Jotenkin oli sisältä pelkistetyn näköinen, ei tullut semmoista mersu fiilistä. Ulkoa päin kyllä omaan silmään tosi makee. Hintahan kyllä sitten äkkiä pompsahti tuosta 36te kun katseli hinnastoa :)

Tämä on kyllä todellinen kate-malli. Lisähinta vastaavaan A-malliin on 6500€, kun normisti farkku maksaa 1500€ lisää. Tämähän on golf-luokan malli. Hinnat manuaali 122hv premium business maksaa saman kuin Leon 265hv cupra. Kumman ottaisit?

Poissa Skula

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9073
  • Audi A5
  • MC Ball's..
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #49 : 17.03.2015 07:44 »
Tämä on kyllä todellinen kate-malli. Lisähinta vastaavaan A-malliin on 6500€, kun normisti farkku maksaa 1500€ lisää. Tämähän on golf-luokan malli. Hinnat manuaali 122hv premium business maksaa saman kuin Leon 265hv cupra. Kumman ottaisit?

Merssun tietenkin.

Poissa Urlaub

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #50 : 17.03.2015 07:49 »
Tämä on kyllä todellinen kate-malli. Lisähinta vastaavaan A-malliin on 6500€, kun normisti farkku maksaa 1500€ lisää. Tämähän on golf-luokan malli. Hinnat manuaali 122hv premium business maksaa saman kuin Leon 265hv cupra. Kumman ottaisit?

Melko pahan laitoit.

En osaa varmaksi sanoa, mutta luultavasti päätyisin Meseen. En koe tarvitsevani 265 hevosvoimaa ja merkkikin on jokin manjana. Ehkä pitäisi kuitenkin koeajaa molemmat, mutta eihän tuollaisia Seateja missään ole tarjolla.

Poissa Ohikulkija

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 137
  • Audi A4 allroad -17
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #51 : 17.03.2015 08:23 »
Oli ihan ok ajaa, mutta tuo rengas meteli oli kyllä kitkoillakin aika kauhea mersuksi. Meidän tuo leon st on yhden talven ajetuilla nastoillakin yhtä äänekäs, no olihan tuossa isommat pyörätkin alla.
Jotenkin oli sisältä pelkistetyn näköinen, ei tullut semmoista mersu fiilistä. Ulkoa päin kyllä omaan silmään tosi makee. Hintahan kyllä sitten äkkiä pompsahti tuosta 36te kun katseli hinnastoa :)
Tuulilasin ensituntuma artikkelissa sanotaan näin:
"Meno oli helppoa, hiljaista ja vakaata koko nopeusalueella. Vain karkeahkon asvaltin herättämä rengasmelu kiinnitti kielteistä huomiota."
Miten auto voi olla hiljainen kun rengasmelu aiheuttaa kielteistä huomiota?? Ei avaudu minulle.
CLA:n olen ajanut ja siinä ainakin oli talvikiekot todella meluisat. Silloin ei voi sanoa autoa hiljaiseksi.
Lisäksi perheessä: Audi TT 1.8T 165 kW quattro -99 ja BMW Z4 2.2 -04.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1111
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #52 : 17.03.2015 08:25 »
Melko pahan laitoit.

Toisessa saa koko rahalla tekniikkaa: koneen lisäksi mm säädettävän DCC-alustan ja toisessa kauniiksi muotoiltuja peltejä. Kumpikin perustuu halpaan alemman keskiluokan rakenteeseen ja se esim kuuluu melutasossa.

Poissa Urlaub

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #53 : 17.03.2015 08:32 »
Toisessa saa koko rahalla tekniikkaa: koneen lisäksi mm säädettävän DCC-alustan ja toisessa kauniiksi muotoiltuja peltejä. Kumpikin perustuu halpaan alemman keskiluokan rakenteeseen ja se esim kuuluu melutasossa.

Totta, mutta miksi alustaa pitäisi säätää, jos se on tehtaalla säädetty mukavaksi? En oli Shooting Brakea ajanut, joten en osaa arvioida sen alustaa.

Se mitä olen säädettävillä alustoilla ajanut, niin eipä niissä muuta tulisi käytettyä kuin comfortia tai miksi sitä kukin valmistaja nimittääkään. Suomen tiet on niin karseassa kunnossa, että mukavuudesta melkein maksaisi lisähintaa.

Poissa RoccoScientist

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #54 : 17.03.2015 13:36 »
Totta, mutta miksi alustaa pitäisi säätää, jos se on tehtaalla säädetty mukavaksi? En oli Shooting Brakea ajanut, joten en osaa arvioida sen alustaa.

En tiedä eroaako CLA tai CLA shooting brake alustan osalta A-sarjasta, mutta ainakin A-sarja on saanut jonkin verran negatiivista palautetta autotoimittajilta sporttiseksi viritetystä alustastaan. Eritoten AMG Sport -varusteisen auton alustaa on luonnehdittu jopa liian kovaksi arkikäyttöön, mutta tällaisia heittoja ei tietenkään kannata liian tosissaan ottaa. Henkilökohtaiset mieltymykset näissä asioissa vaihtelevat paljon. Yleisesti ottaen voitaneen kuitenkin todeta, että alustaa ei ole suunniteltu mukavuuspainotteiseksi. Tokkopa se sellaiseksi säädettävän alustankaan myötä muuttuisi, jos sellainen olisi tarjolla (en tiedä onko). Nuo järjestelmät eivät ainakaan oman kokemuksen mukaan mitenkään dramaattisesti muuta alustan toimintaa, vaan ainoastaan hienosäätävät sen luonnetta. Hyöty jää siis tosiaan aika pieneksi sellaisessa autossa, jos normialusta on valmiiksi säädetty omaan makuun sopivaksi.

Poissa Urlaub

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #55 : 17.03.2015 13:42 »
En tiedä eroaako CLA tai CLA shooting brake alustan osalta A-sarjasta, mutta ainakin A-sarja on saanut jonkin verran negatiivista palautetta autotoimittajilta sporttiseksi viritetystä alustastaan. Eritoten AMG Sport -varusteisen auton alustaa on luonnehdittu jopa liian kovaksi arkikäyttöön, mutta tällaisia heittoja ei tietenkään kannata liian tosissaan ottaa.

Rengaskoko on ratkaisevassa asemassa. Sama auto 18" 35 millin profiililla tuntunee erilaiselta kuin 16" 55 millisenä tai jarrusatuloiden mahdollistaessa jopa 15" 65 millisenä.

Poissa RoccoScientist

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #56 : 17.03.2015 13:46 »
Totta tuokin. Lehtien testeihin lähetettäneen usein isommalla vanteella varustettua mallia, koska ne näyttävät lehtien kuvissa paremmilta. En muista milloin olisin nähnyt kulimallia testattavan. Lisäksi tuolla on vaikutusta meluun. Mersulla ei sentään onneksi taida olla mitään runflat-renkaita kuviota sotkemassa.

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3493
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #57 : 17.03.2015 15:23 »
Tässäkin tosin lienee sama optinen harha kuin perus CLAssa tai A3 sedanissa eli promokuvissa näyttää nätiltä mutta sitten reaalimaailman kulibusineksiin kun 19 tuuman vanteet on vaihdettu 14 tuuman kottikärrynpyöriin, s-line ja amg levikkeet riisuttu pois ja sporttialusta vaihdettu huonon tien alustaan niin johan näyttää ihme kapealta koppimopolta.

Tässä onkin jännä, kun omassa ympäristössä en ole tuollaista karvahattu-CLA:ta nähnyt. En ihan tarkkaan osaa yksityiskohtia lukea, mutta liekö kaikki näkemäni sitten AMG:tä kun ovat olleet järjestään tosi hyvän näköisiä. Tykkään sedan-CLA:n samoin kuin tämän shooting braken muotoilusta, mutta näin köyhänä tuntuu kalliilta ollakseen kuitenkin vain etuvetoinen muka-mersu.

A3 sedanit on sitten kaikki samaa harmaata massaa samoine liisariyhtiön vanteineen.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 586
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #58 : 17.03.2015 16:47 »
En tiiä mistä johtuu. Kävin veholla CLAn katsomassa ensiesittelyssä ja halliautona oli AMG paketillinen, kovasti tykkäsin. Sen jälkeen kadulla vastaan tulevia ei meinaa tunnistaa saman sukulaisiksi.

Paikalla dingdongpingpong

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9855
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #59 : 17.03.2015 17:18 »
Rengaskoko on ratkaisevassa asemassa. Sama auto 18" 35 millin profiililla tuntunee erilaiselta kuin 16" 55 millisenä tai jarrusatuloiden mahdollistaessa jopa 15" 65 millisenä.

Eikös profiili ole prosenttia leveydestä ?