autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake  (Luettu 29967 kertaa)

Poissa Taky

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #20 : 25.11.2014 19:04 »
Oudot linjat joka suuntaan ja takavalot näyttää siltä, kuin olisi toisesta autosta otettu ja lätkäisty tuohon.

Noin varsinkin valkoisessa, punaisessa valojen efekti ei läheskään noin voimakas.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Taky

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #21 : 10.12.2014 09:12 »
Minusta tämä kärsii ihan samoista ongelmista kuin kaikki muutkin shooting brake mallit.


Ei tuo kaksi (kolmi) ovisena mitenkään hassumpi olisi...



Eikä neli( viisi) ovisenakaan kun väri on kohdallaan...

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa ePa

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #22 : 10.12.2014 09:34 »
Eilen Teknavia selatessani ihastelin CLA isosiskoa CLS sedania ja en edelleenkään voi olla tykkäämättä näistä. CLS oli joku erikois punainen ja nyt tämä CLA "ihan" punaisena. Voi veljet!

Vaikka nämä nelioviset coupe(farmari)t ovat "järjettömiä" ja "turhia", niin aivan sama. Me like! Ei kaiken tarvi aina olla järkevää. Omaan makuun CLA on liian pieni joten haaveet kohdistuu tarkemmin isompaan versioon.

Tuo CLA shooting brake 2/3 ovisena ja 2 paikkaisena voisi olla aika huima lifestyle auto. Ainoa mistä en tykkää siinä on takalokarien pokkaukset. 4 ovisessa on paremmat pokkaukset.
Samassa pihassa: W164, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Paikalla focceristi

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7401
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #23 : 14.03.2015 19:52 »
Tänään tuli luettua Ilta-hömppää ja takasivulla oli tämän mainos. 36000 lähtöhinta ja ei se tästä mersusta varmaan paha hinta ole?
Jotenkin tykästyin tähän! Mersuksi muotojakin kivasti. Totuttelua tuo perä vaatii sivulta varsinkin katsoen mutta ei paha.
Oletin takavetoiseksi mutta edestähän tuo raapii.
Mersun sivuilla jo kävin koeajolla ja pähkäilin värejä. Valkoisena varmaan tyylikkäin omaan makuun ja tuo muotoilun paremmin esiin. Kuka ei muodoista tykkää, ottakoon mustana!
Keulastakin tykkään ja interiöörikin ok.
Harmaja-06 Trend Sportback Montikka.

Poissa Hyle

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 144
  • Passat variant GTE -17
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #24 : 14.03.2015 20:56 »
Autonvaihto pohdiskeluissa oli tämäkin mukana.
Hyvä oli ajaa mutta se rengasmelu  :o jopa kitkarenkailla aiva kauhia.
Tuli auto konffattua 200 A premium bisnes, amg line yms. ja tarjouksessa hinta varusteineen 55800e. Ulkopuolelta auto on älyttömän hieno ja sisältäkin ihan ookoo. Senttiäkään ei raision veholla saanut alennusta  >:(
Vaihtoautosta sain 7000e huonomman tarjouksen mitä esim Jaguariin tai bmw:hen.
 
Passat variant GTE -17

Poissa Taky

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #25 : 15.03.2015 10:49 »
Tuli auto konffattua 200 A premium bisnes, amg line yms. ja tarjouksessa hinta varusteineen 55800e.

Niin se hinta äkkiä on tupla hinnaston lähtöön.. ;-)

Perjantaina Koivuhaan Veholla käydessä hallissa tutkailin punaista mustalla sisustuksella, niin ensimmäinen havainto oli sigun B-sarjalaiseen että onpa pieni sisältä - tyköistuvan oloinen, varsinkin kulkuaukko ohjaamoon.

Mutta jotenkin se edelleen kiehtoo w246:sen seuraajaksi, mutta CLA 180 CDI puuttuu edelleen CLA Shooting Brake mallistosta, C:n - mallistoonkin sen jo saa - joka piisaa motaria päästä päähän suhatessa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Timppe

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #26 : 15.03.2015 16:50 »
Kävinpäs ohimennen Vehossa tutustumassa tähän Shooting Brakeen. Esittelyautossa oli hienot vanteet ja spoilerit ja olihan se kieltämättä menevän näköinen ja varusteltu (mm. sähkötoiminen takaluukku), mutta...

Hintaa oli 60000€ ja pellin alla 1.6-litrainen 156hv moottori. Ei siis taida olla mikään tykki kuitenkaan.

Auto oli ilmeisesti vain kahdelle aikuiselle tarkoitettu. Tein normaalin istumistestini: asettelin 187-senttisen 100-kiloisen kehoni etupenkille itselleni hyvään ajoasentoon. Sitten siirryin takapenkille kuskin taakse. Se jäi yritykseksi, koska en saanut kohtuudella väännettyä ruhoani takapenkille.

Näissä kaikissa A-sarjan spin-offeissa on kyllä myös A-sarjan sisätilat ja laskeva kattolinja vielä korostaa ahtautta.

Sijoittaisin tuon 60K€ mielummin kohtuullisen hyvin varusteltuun C-sarjalaiseen tai miksei jopa jonkinlaiseen E:hen.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Poissa Rascasse

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 714
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #27 : 15.03.2015 17:07 »
Miksi sinne taakse tulisi mahtua kolmas 187 senttinen? Montako kertaa on kolme isoa miestä kyydissä? Jos on usein, niin silloin ei A sarja tietenkään ole oikea ratkaisu.

Poissa jappa

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 39
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #28 : 15.03.2015 18:37 »

Hyvä oli ajaa mutta se rengasmelu  :o jopa kitkarenkailla aiva kauhia.


Oli ihan ok ajaa, mutta tuo rengas meteli oli kyllä kitkoillakin aika kauhea mersuksi. Meidän tuo leon st on yhden talven ajetuilla nastoillakin yhtä äänekäs, no olihan tuossa isommat pyörätkin alla.
Jotenkin oli sisältä pelkistetyn näköinen, ei tullut semmoista mersu fiilistä. Ulkoa päin kyllä omaan silmään tosi makee. Hintahan kyllä sitten äkkiä pompsahti tuosta 36te kun katseli hinnastoa :)

TeBsu

  • Vieras
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #29 : 15.03.2015 18:39 »
Onneks on piäni ja voi alkaa säästään eläkepäiviin tommosta autoa varten... Aivan hiton tyylikäs tuo "farmari" pidetään sitten focen kanssa as:n mersumiitti  ;D

Trollsten

  • Vieras
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #30 : 15.03.2015 19:22 »
40+ tonnia 156 heppaisesta epäkäytännöllisen ahtaasta ja rumasta etuvetovessasta, jossa ei ole vakiona edes automaatti-ilmastointia xenoneista puhumattakaan. Onko edes vakkaria vakiona, kun ei noista Mersun surkeilta sivuilta ota selvää. Perus-Aakkosessahan ei ollut. Kukahan pöljä näitä ostaa.

Poissa RoccoScientist

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #31 : 16.03.2015 13:40 »
Taitaapi A-sarjan tilavin malli olla hatchback, jos ei tarvitse pitkää tavaraa kuljettaa. Myöskin selvällä marginaalilla parhaan näköinen. Ei se silmä vain ota tottuakseen tuohon CLA:n ja sitä myöten shooting braken "sulaneeseen" perään, vaan rumalta näyttää. Shooting braken osalta tämä tuntuu kaikista naurettavimmalta:



Lastausaukkohan on alareunastaan kapeampi kuin Ollilan hartiat! CLA:ssa tuo sopii paremmin kuvaan, kun autossa on muutenkin uhrattu tilat rumalle muotoilulle, mutta shooting braken pitäisi sentään vähän paremmin soveltua tavaran kuljettamiseen. Eihän tuo lastausaukko viisiovisessakaan mikään iso ole, mutta muodoltaan jotenkin selkeämpi sentään.


Poissa ClintMeatwood

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 802
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #32 : 16.03.2015 14:56 »
Meikäläiseen tämä muotoilu puree todella hyvin! Shooting brake olisi meidän talouteen juuri sopivan kokoinen tötterö ja mukavan erilainen. Koira mahtuu konttiin ja emännän kanssa sovitaan etupenkille. Todella harvoin on suuremmalle tilalle tarvetta meillä. Kerran kesässä tulee heitettyä mökki reissu Itä-Suomeen, silloin on oikeastaan ainoa kerta vuodessa kun tiloille on todellista tarvetta. Onnistui tuo reissu kyllä Polollakin. Nykyinen farmari tuntuu täysin turhalta 95% ajasta. Onhan sinne helppo heittää lätkäkassi konttiin tai koira, mutta mahtuisi nuo kyllä pienempään!

Jos lompakossa olisi katetta kävisin oikein mielelläni raapimassa nimen tilaussoppariin. No jos sitten joskus käytettynä löytyisi.

Poissa Kettu

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #33 : 16.03.2015 15:00 »
Ei tuo koko niinkään, mutta se hinta. Tuolla hinnalla saa oikeastaan hyvin vähän autoa,
mikäli ketjussa aiemmin mainittu äänekkyys pitää paikkaansa.
Jotenkin sulatan tämän Octavian sirinät ja kolinat, mutta jos autosta maksaa kaksi kymppiä enemmän,
pitäisi hälyäänten loistaa poissaolollaan.

Katselin aikanaan tätä uutta A-sarjaa, istuin vain, ajanut en, mutta tuntui heti hyvältä.
Ajattelin, että suksiboxin kanssa tilat riittäisivät varmasti.
Mutta se hinta.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Paikalla Urlaub

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #34 : 16.03.2015 15:12 »
40+ tonnia 156 heppaisesta epäkäytännöllisen ahtaasta ja rumasta etuvetovessasta, jossa ei ole vakiona edes automaatti-ilmastointia xenoneista puhumattakaan. Onko edes vakkaria vakiona, kun ei noista Mersun surkeilta sivuilta ota selvää. Perus-Aakkosessahan ei ollut. Kukahan pöljä näitä ostaa.

Vakiona ja vakiona.. Mersuthan rakennetaan yksilöllisiksi. Siksi tilauskuponkiin pitäisi osata rastittaa mieltymystensä mukaiset varusteet. Suomalaisille tullee tarjolle kulibisnes, niin ei tarvitse pähkäillä..
Taitaapi A-sarjan tilavin malli olla hatchback, jos ei tarvitse pitkää tavaraa kuljettaa. Myöskin selvällä marginaalilla parhaan näköinen. Ei se silmä vain ota tottuakseen tuohon CLA:n ja sitä myöten shooting braken "sulaneeseen" perään, vaan rumalta näyttää. Shooting braken osalta tämä tuntuu kaikista naurettavimmalta:

Lastausaukkohan on alareunastaan kapeampi kuin Ollilan hartiat! CLA:ssa tuo sopii paremmin kuvaan, kun autossa on muutenkin uhrattu tilat rumalle muotoilulle, mutta shooting braken pitäisi sentään vähän paremmin soveltua tavaran kuljettamiseen. Eihän tuo lastausaukko viisiovisessakaan mikään iso ole, mutta muodoltaan jotenkin selkeämpi sentään.

Mersulla löytyy valikoimasta pakettiautoja niitä tarvitseville. Osta Citan, niin on takaluukku tarpeeksi iso. Jos ei riitä, niin Vito ja Sprinter tarjoavat lisää tilaa.

Poissa RoccoScientist

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #35 : 16.03.2015 15:40 »
Mersulla löytyy valikoimasta pakettiautoja niitä tarvitseville. Osta Citan, niin on takaluukku tarpeeksi iso. Jos ei riitä, niin Vito ja Sprinter tarjoavat lisää tilaa.

No tokihan sitä aina tarvittaessa markkinoilta sellainen auto löytyy, joka kuljetustarpeet täyttää. Ei se kuitenkaan shooting braken muotoilun järkevyyttä paranna, että jossain muussa mallissa asiat ovat paremmin. Itse näen tuon hukattuna mahdollisuutena, mutta eihän tällaisten lifestyle-autojen kanssa tarvitse tietenkään aina maksimaalista monikäyttöisyyttä hakea - eikä varmasti ole haettukaan, kuten kuvista näkyy.

Jos muuten Citanille olisi tarvetta, ostaisin mieluummin melko lailla saman auton Kangoon nimellä varustettuna. Säästyneillä rahoilla voisi sitten ostaa jotain nättiä itselle.

Trollsten

  • Vieras
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #36 : 16.03.2015 15:46 »
Vakiona ja vakiona.. Mersuthan rakennetaan yksilöllisiksi. Siksi tilauskuponkiin pitäisi osata rastittaa mieltymystensä mukaiset varusteet.
Tottakai ja jokainen rasti on +1000 euroa.

nokivasara

  • Vieras
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #37 : 16.03.2015 16:06 »
Olenko ainoa jonka silmään tuo mersun ikkunalinja takana ei oikein istu? Siis juuri tuo terävä särmä jossa esim BMW:llä on Hofmeister kink?
Sama asia häiritsee lähes läpi malliston. Jopa hieno CLS kärsii tuosta. Niinkuin joku entinen Vectran malli.
En osaa selittää mikä siinä tökkii. Nytkin tuo komea shooting brake menee "pilalle" tuolla linjalla. Joku pokkaus sinne perään ja ois paljon paremmin tasapainossa.
...
Et ole ainoa.. takapään ikkunalinjaus näyttää hölmöltä. Myös cls shooting brake muotoilu pilattu samalla tavalla. Vastaavantyylisiä virityksiä on joissain Korea / Japani - akselin katumaastureissakin, joissa virhe on, jos mahdollista, vielä isompi.. maasturin pitää olla kauttaaltaan kantikas.

Paikalla Urlaub

Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #38 : 16.03.2015 16:07 »
 :'(
Tottakai ja jokainen rasti on +1000 euroa.

Kyse on Mersun life Style -kiesistä! Rahaa ja järkeä painottavien kannattaa suosiolla valita se Skoda Combi!  ;)

Minusta on erihienoa, että Shooting Brakien, X6:n, Cactusten kaltaisia life style -autoja valmistetaan. Hienoa on sekin, että niitä on nykyisin tarjolla muussakin kuin sadantonnin hintaluokassa.

Moni mielensä pahoittaja näyttää tosin nyrpeätä kokkaa, mutta ei se mitään. Perusautoja on edelleen tarjolla riittämiin.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2015 16:09 kirjoittanut Urlaub »

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 670
Vs: CLA Shooting Brake
« Vastaus #39 : 16.03.2015 18:25 »
Juuri näin. Forumilla ja autolehdissä joka ikistä muotoilun ehdoilla tehtyä autoa motkotetaan epäkäytännölliseksi tai ahtaaksi. Ihme kun jotain Lamborginiakin ei mollata koska kolmen sukupolven mökkiviikonlopun tavarat eivät mahdu kyytiin ja auto ei sovellu mökkitielle.