https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi Q5 TFSI e

Nalle sanoi:
Uusi Q5 TFSI e oli jo esittelyssä audi.fi sivulla, hintatietoja ei vielä ollut saatavilla, tuleeko tuo Sportback versio myös ladattavana ja milloin sen esittely mahtaa olla?

Tulee Sportback hyrpiitinä. Facelift hybridien hinnasto voimaan about 16.2.2021. Aiemmin Q5 hybridi on ollut vain se tehokkaampi 55 TFSI e, nyt tulee myös miedompi 50 TFSI e.
 
Hmm, tämähän tulee aiheuttamaan itselle lievää kiinnostusta. Q5 Sb 50 TFSIe varmaan menee hyvin varusteltuna xc60t6 vollen kanssa samoihin hintaluokkiin, eli toistaiseksi kovin lyhyelle ostolistalle. Neliveto ei nyt sinällään itseisarvo, mutta monien torsen- nelikkojen jälkeen ei vaan psyyke salli ostaa etuveto cittaria.... ei tuo hybridi ravistinkaan ole varsinainen neliveto, mutta on sillä kitkarenkailla tullut pari työpaikan takavetobemaristia nolattua kun eivät pääse työpaikan ylämäessä olevasta sähköportista sisään näillä talvikeleillä. Toki tasamaalla on toinen sisäänkäynti, mutta en nöyrry sitä käyttämään ;D

Ja jottei mene bmw dissaukseksi, niin 2 etuveto tojoa ja yksi takaveto mb myös tällä viikolla nöyrtyi edessäni.
 
Faceliftattu Q5 TFSI e saanut näemmä tänään hinnat ja uutuutena 50 - versio 55:n rinnalle. On kyllä tuo 50 - malli hinnoiteltu mielenkiintoisesti, alkaen 59 300,-, kun dieselmalli on vain reilun tonnin halvempi. Uskoisi tällä hinnalla kaupan käyvän mukavasti.
 
Akun nettokapasiteetti 14,4kWh kuulostaa hyvältä. Missä audissa on akusto? pohjassa vai peräkontissa...
 
Takakontissa. Normaalikorissa kontissa litroja 550l mutta akullisessa muistaakseni 480l. Plussa siitä, että kontissa ei ole kyhmyä kuten Mersun ja BMW:n vastaavissa malleissa.
 
Samppari sanoi:
Takakontissa. Normaalikorissa kontissa litroja 550l mutta akullisessa muistaakseni 480l. Plussa siitä, että kontissa ei ole kyhmyä kuten Mersun ja BMW:n vastaavissa malleissa.

Mutta kyhmyttömyydestä huolimatta Q5e kontti on kyllä aika pieni. Ero XC60 T8:aan on käytännössä isompi mitä litroista olisi arvannut. Volvolla pystyi vielä 4 henkinen perhe juuri ja juuri tekemään viikon lomareissun ilman suksiboksia, mutta Audilla ei toivoakaan. Ja meidän perheessä ei edes lasketella 🙂
 
A6 Avant 50 TFSIe tulossa ja isolla akulla. Tämä saattaa kiinnostaa, jos ensi vuonnakin on pelimerkkejä.
 
Kyllä kiitos kiinnostaa, Q5 korissa kylläkin.

Nyt lyhyellä to buy- listalla ton hybridiravistimen seuraajaksi tuo em. SB korilla tai sitte MB GLC tai Volle XC60t6. Audi nyt (nojoo, epäreilua kun kymmenkunta Audia jo ollu) listan kärkeen, jos vaan liidut kestää hinnan...? Tää on omalla rahalla auton ostavan dilemma.
 
Zaphod sanoi:
A6 Avant 50 TFSIe tulossa ja isolla akulla. Tämä saattaa kiinnostaa, jos ensi vuonnakin on pelimerkkejä.
Samoin.
Kunhan hinta pysyy aisoissa (alle 70k€ riittävin varustein), niin on kiinnostava vaihtoehto. ehkä jää haaveeksi...
 
Mielenkiintoisia vaihtoehtoja ylläluetellut kyllä, tulis nyt äkkiä se Q4 e-tronin julkistus + hinnat, niin pääsis tekemään päätöksiä.
Q5 sportback ja nyt tää uusi A6 Avant 50 TFSI e varteenotettavia vaihtoehtoja.
 
no niin, piti tulla auto mutta tulikin vain ilmoitus myöhästymisestä  :(

No toivottavasti kuitenkin "kesäkeleillä" vielä saapuu.
 
j7u sanoi:
no niin, piti tulla auto mutta tulikin vain ilmoitus myöhästymisestä  :(

No toivottavasti kuitenkin "kesäkeleillä" vielä saapuu.

Kannatti avautua, heti soitti kauppias, että auto on saapunut  ;D
 
Positiivisena havaintona kun ajoi audiliikkestä ulos näytti yli 60 km sähköistä ajomatkaa, eli talvellakin saattaa sen 30 km päästä.
 
No niin päästiinhän sitä liki 3 kk. Olisi mukava kun ottaisi latausta vastaan eikä sähköajo hyytyisi valoihin.  :mad:
 
Exodus sanoi:
Mitä tarkoitat tuolla valoihin hyytymisellä?

Korjataan lausumaa sen verran, että sähköajon hyytyminen  ;D

Oli siis sähköajo päällä, valoihin stop normisti vaan kun vihreä vaihtui ja painoi kaasupoljinta ei tapahtunut mitään.
Akussa näytön mukaan 25% jäljellä. Stop/start autolle eikä edelleenkään minnekkään.

S-kehiin jolloin polttis käynnistyi ja päästiin liikkeelle. Sittemmin toiminut mutta jos yrittää edes kohtuullista kiihdytystä sähköllä niin hyytyy....  ja ei ota latausta vastaan kun piuhalla yrittää ladata. Ajossa jarrutukset/alamäet näyttäisi ainakin mittariston mukaan lataavan akkuja.

Tuntuu hieman ruuhkaa olevan korjaamolla kun loppukuusta vasta pääsee pajalle.
 
Onko Q5 TFSI e :ssä erillistä 12 v akkua? En ole sellaista havainnut. Kavereilla on Hyundaissa ja Volkswagenissa akut tyhjenneet lyhyessä ajossa jossa ei ole käytetty polttomoottoria. Ilmeisesti 12 v akku latautuu vain moottorin käydessä. Paljosta akkuajosta huolimatta en ole omassa Q5 havainnut mitään ongelmaa.
 
Takakontin pohjan alla, lähellä takapenkkiä. Jos erikseen haluaa ladata vaikka ylläpitolaturilla niin konehuoneessa on navat.