- 5.7.2019 klo 11:43 / Audi Q5 TFSI e
Corvike sanoi:Audi vaikuttaa pätevältä lukuunottamatta vanhanaikaista infotainmentia.
Makuasioita. Minusta tuo rullalla ohjaus on kertaluokkaa mukavampaa kuin kosketuskäyttö.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Corvike sanoi:Audi vaikuttaa pätevältä lukuunottamatta vanhanaikaista infotainmentia.
teknisissä tiedoissa on tavaratilan kooksi mainittu 395l joka on siis yhteensä (pohjan alla olevan lisätilan kanssa) 155l pienempi kuin pelkissä polttomoottoriversioissa. Eli koko sama kuin GLC:n hybridissä jossa näkyy selvästi pohjan olevan koholla.Mrk sanoi:Tasainen on. Kontin pohja muutaman sentin ylempänä kuin normi koneisissa. Korkeusmuutoksen erottaa kun katsoo takaluukun kynnystä ja noita takaselkänojissa olevia lastenistuinkiinnikkeitä. Kontin pohjan alle ei ole lisätilaa niin kuin on normikoneisissa.
tpu sanoi:Makuasioita. Minusta tuo rullalla ohjaus on kertaluokkaa mukavampaa kuin kosketuskäyttö.
jti sanoi:Tuo irtonainen tablettinäyttö on mielestäni jo aikansa elänyt ja integroidut näytöt tulisi moderneissa autoissa olla osana kojelautaa, ohjattavissa joko kosketusnäytöllä tai rullalla tai touchpadillä. Jonkun mielestä voi irtonainen tabletti olla kaunis ja kevyt, mahdollistaahan se matalamman kojelaudan ja näytön sijoittamisen hiukan ylemmäs mutta kieltämättä se on vähän jälkiasenteisen oloinen.
vr6@luukku.com sanoi:Mäkään en ymmärrä sitä näkökulmaa, että jos voit laittaa hyvän auton, joka on ehkä kalliskin. Niin miksei se kallis auto voi olla myös taloudellinen? Ei tietenkään millään litran kulutuserolla ole merkitystä mut jos toistakymppiä alkaa vetää bensaa ninsaattaa se vain tuntuakin jossain
Itse nykyistä autoa ostaessa halusin suht tehokkaan ja ylläpitokuluiltaan kuitenkin järkevän. Ainiin eihän tehokas auto saa olla kulutukseltaan järkevä.
Btw. työkaverin auton on yksityisliisari eli varmaan kiinnostanee jonkun verran onko kulutus 8 vai 15 sataselle.
Siltikin erinomainen asia Audilta toteuttaa neliveto tuolla tavalla vs Volvo. Aika harva kuitenkaan kehunut Volvon T8 nelikkoa,.pl ne joilta se itseltä löytyy
Corvike sanoi:Audi vaikuttaa pätevältä lukuunottamatta vanhanaikaista infotainmentia. 50 tfsi e tosiaan riittäisi yhteistehojen suhteen, mutta harmi kyllä tehoero on suurelta osin heikommassa sähkömoottorissa, mikä kuulostaa huonolta jutulta.
jti sanoi:Tuo irtonainen tablettinäyttö on mielestäni jo aikansa elänyt ja integroidut näytöt tulisi moderneissa autoissa olla osana kojelautaa, ohjattavissa joko kosketusnäytöllä tai rullalla tai touchpadillä. Jonkun mielestä voi irtonainen tabletti olla kaunis ja kevyt, mahdollistaahan se matalamman kojelaudan ja näytön sijoittamisen hiukan ylemmäs mutta kieltämättä se on vähän jälkiasenteisen oloinen.
Corvike sanoi:Mistä olet löytänyt kuvia audin plugarien tavaratilasta? itse katselin eilen eikä missään oikein ollut mitään. Myös A6 kiinnostaisi
tpu sanoi:Makuasioita. Minusta tuo rullalla ohjaus on kertaluokkaa mukavampaa kuin kosketuskäyttö.
pantero sanoi:Audi 50 TFSI e:ssä on 85 kW sähkömoottori, joka riittää kyllä minulle. GLC:ssä on myös 85 kW sähkömoottori ja kiinteä kardaaniveto, jolle AMSS mittasi 0-100 kmh 15,7 sekunttia (XC 60 T8 :n 65 kW takatuuppari ei riitä; 0-100kmh vei 26 sekunttia). GLC:n sähköajolla pysyykin ihan hyvin liikenteen rytmissä.
Kun suoralla asfaltilla 50 TFSI e on todennäköisesti etuvetoinen, kiihtyy se 0-100kmh noin 15 sekunnissa. 55:ssa on 105 kW:n sähkömoottori, jolloin 0-100 kmh menee villinä veikkauksena alle 12 sekunnissa…
======================================
Tuo 55:sen isompi sähkömoottori näkyy parempina suoritussarvoina kauttaaltaan ja myös erittäin hyvinä maantiekiihtyvyyksinä. Eipä tosin 85 kW:llakaan ole jalkoihin jääty… On mielenkiintoista nähdä, miten autojen WLTP-arvot eroavat toisistaan.
jti sanoi:teknisissä tiedoissa on tavaratilan kooksi mainittu 395l joka on siis yhteensä (pohjan alla olevan lisätilan kanssa) 155l pienempi kuin pelkissä polttomoottoriversioissa. Eli koko sama kuin GLC:n hybridissä jossa näkyy selvästi pohjan olevan koholla.
Ilmajousituksen maavaraa, onko sitä jossain tarkempaa speksiä muutakuin että sillä voi nostaa maks 45mm maavaraa?
Jos polttomoottori-ilmajousitettu Q5 on 22mm matalampi niin tuo tarkoittaa että säätövaraa olisi rautajousiin verrattuna vain 23mm ylöspäin.
Drpepper sanoi:Joskus naurattaa se miten hartaasti kulutuksia ynnäillään, vaikka kulutuserojen vaikutus muiden autoilun kulujen jälkeen on aika mitätön. Esim hybrideissä, onko merkityksellistä jos kulutus on 2.9 vai 4.1 litraa / 100km ja webasto pöhisee jo syksyllä?
Samppari sanoi:Audin sivuilta teknisistä tiedoista löytyi oikea tilavuus eli 465l, mielestäni suht OK.
Aamulla tuolla samalla sivulla luki 395l eli ovat sitten korjanneet. Tuo on riittävä ja koska ilmeisesti molemmilla puolilla on levennykset niin pidempääkin tavaraa voi kuljettaa poikittain tavaratilassa niin sitten varsinkin on ok. Nykytrendin mukaiset kapeat tavaratilan on huonot kun pitäisi jotain 120-130cm kovaa laukkua kuljettaa niin se menee pakostakin diagonaalisesti vieden enemmän tilaa.Samppari sanoi:Audin sivuilta teknisistä tiedoista löytyi oikea tilavuus eli 465l, mielestäni suht OK.
Nalle sanoi:Mikäs ulkoväri tuossa edellisen sivun videossa on?
K70 sanoi:Näyttäisi olevan Arasininen, exclusive valikoimasta. Voin olla väärässäkin.
Markku J sanoi:Tuo on kyllä hieno väri ja sopii hyvin ainakin pienempään Q5:een. Lisähinta on melko kova, mikä jättänee nämä harvinaisuuksiksi. Kelpaisi kyllä minulle.