antsu
Legenda
- Liittynyt
- 23.6.2018
- 8.2.2020 klo 09:47 / Sähköautojen yleistymisen esteet
dingdongpingpong sanoi:Ja liruttaa sitä joka tankkausella 30minuuttia pakkasessa...
Eiköhän se sähkö osaa sinne akkuun vahtimattakin 8)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
dingdongpingpong sanoi:Ja liruttaa sitä joka tankkausella 30minuuttia pakkasessa...
Toki se osaa, mutta aikaa pitää tappaa.antsu sanoi:Eiköhän se sähkö osaa sinne akkuun vahtimattakin 8)
dingdongpingpong sanoi:Ja liruttaa sitä joka tankkausella 30minuuttia pakkasessa...
Kettu sanoi:Jos kaikki nämä esteet ovat vain kuviteltuja, niin kertokaa nyt ihmeessä, miksi ei sähköautot ole yleistyneet.
Classic sanoi:Lapin 50 sähköautoa on toistaiseksi erinomainen tekniikan saavutus - eikä latausverkosto ole maakunnan ykköskiireitä...
Volvo67 sanoi:Siinä kiteytykin nykyajan ongelma perusteellisesti; kaiken pitäisi tapahtua rutiinilla uhraamatta asioille ajatustakaan ja se kyllä näkyykin, valitettavasti.
Joo, mutta jos ajot on kohtuu vähäisiä, niin se jatkuva kahvilla olo alkaa helposti närästämään.JiiJii71 sanoi:Tai että ajattelisi, että joka aamu autoon olisi yön aikana kuin ihmeen kaupalla tullut tuo parikymmentä litraa...
Sitten voi mielessään kanssa visualisoida, että se sähköauton jerrykannullinen maksaa kahvin + sämpylän verran ja se toinen... ...ööh no nyt yhtä paljon kuin kanisterillinen bensaa. Eli paljon.30 egee
Sande sanoi:Joo, mutta jos ajot on kohtuu vähäisiä, niin se jatkuva kahvilla olo alkaa helposti närästämään.
Varmaan Lapin sähköautoilijat ovat näitä "tamperelaisia", kuten Ylen jutun esimerkki.Taky sanoi:Entä %-osuus/henkilö vaikka verrattuna Tempereeseen?...
CorAveRav sanoi:Tutkimus ladattavien hybridien päästöistä
https://www.hs.fi/autot/art-2000006405827.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=5&utm_source=tf-other&share=2560ac4cc7f1cc7b1c6f34de785314e5
Esimerkiksi Volkswagen Passat GTE:n koeajossa ilmoitettu WLTP-testin mukainen kulutuslukema oli 1,5 litraa 100 kilometrillä, mutta ajossa mitattu lukema oli 3–5,5 litraa.
Kolme litraa oli lukema hybriditilassa, jolloin auto käyttää vuorotellen sähköä ja bensaa. Viiteen ja puoleen litraan kulutus nousi, kun laski koko 500 kilometrin koeajon kulutuksen, sähköllä siitä oli ajettu 170 kilometriä.
tet sanoi:Jos hybriditilassa auto kulutti 3 l/100km, niin miten koko testilenkin lukema voi nousta tätä korkeammaksi, jos kuitenkin osa matkasta mentiin vieläpä pelkällä sähköllä? Ei kai tuossa mitään "fossiilitilaa" ole valittavissa, jossa ei sähkömoottori avustaisi lainkaan? Äkkiseltään luulisi koko lenkin keskikulutuksen olevan alhaisempi, kuin hybriditilan kulutuksen.
tet sanoi:Olipa taas aika outoa tekstiä paikoitellen. Tämä ei ainakaan itselleni oikein avautunut:
Jos hybriditilassa auto kulutti 3 l/100km, niin miten koko testilenkin lukema voi nousta tätä korkeammaksi, jos kuitenkin osa matkasta mentiin vieläpä pelkällä sähköllä? Ei kai tuossa mitään "fossiilitilaa" ole valittavissa, jossa ei sähkömoottori avustaisi lainkaan? Äkkiseltään luulisi koko lenkin keskikulutuksen olevan alhaisempi, kuin hybriditilan kulutuksen.
tpu sanoi:Tuo 3 l / 100 km on ollut matalin hetkellinen kulutus hybriditilassa, mitä ajotietokone on näyttänyt koeajon aikana. Todellinen kulutus sitten koko 500 km matkalla on ollut tuo 5,5 l / 100 km.
dingdongpingpong sanoi:Aika kova kulutus minusta, eipä ole kummoista kehitystä tapahtunut polttoainetaloudessa siis....
rka1 sanoi:Electrek-julkaisun mukaan Audi e-tron -täyssähköauto on siitäkin huolimatta muistutellut omistajiaan lähestyvästä öljynvaihdosta – ikään kuin alla olisi valmistajan polttomoottorimalli.
Kaapo sanoi:Omalla kohdalla "esteet" näin:
Maantieajoa ja heti motarille maakuntaan 95% ajoista (50 tkm/v). Kaupunkiajoa lähinnä kaupassa käynnit 1- 2 krt/vko
Työmatkalla ei ole aikaa latailla ja päivämatkat yleensä 300-600km. hyöty jää alkumatkaan ja hieman latauksiin matkalla.
Lataushybridi tod näk seuraava kuitenkin aikanaan, vaikka km kulut olisikin hiemna suuremmat, niin käyttömaksussa hieman säästöä.
4-veto tarve veneen nostoon ja lisäksi mökkimatkat, joissa kääntöpisteessä ei ole latausmahdollisuutta.
Vaimon puolesta:
profiili sopisi kyllä sähköautoon/hybridiin 100%, mutta 2v vanha ja alle 20tkm ajettu nykyinen, niin ei kannata vaihtaa vaikka sähkö kuinka halpaa...
seuraavat molemmat on siitten jonkinlaisella sähkömoodilla...
pari vuotta lisää siis ennekuin siirrytään meillä.
Kaapo sanoi:Höpö höpö jutttua oli tämä minulta... este olikin lopulta sitten vain hidaste
Eipä tuosta siis yli päässyt ja seuraavaksi tulee alle V60 T8 ja dieselit jää nyt tällä erää taakse.
hieman alle 3 tkm ajettu esittelyauto ja ensiviikolla haen kotiin maakunnasta.
Saas nähdä tuleeko minustakin nyt tollanen latauspaikakkyttääjä... ;D
Kaapo sanoi:... dieselit jää nyt tällä erää taakse.