autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Porsche 911 / 992  (Luettu 1699 kertaa)

Poissa ePa

Porsche 911 / 992
« : 28.11.2018 08:47 »
Niin se aika rientää ja "juuri tullut" 991 korvataan 992 mallilla.

Virallinen julkaisu tapahtuu LA Autoshowssa, jossa on luvassa vielä spesiaalimpaakin, mutta siitä toisessa säikeessä sitten.

<a href="https://youtu.be/DLLN7f-a8xk" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/DLLN7f-a8xk</a>


Lisää kaikkea ja lujempaa. Ulkoisesti varmaan suurimmalta osalta menee ohi

https://newsroom.porsche.com/en/products/porsche-911-new-eighth-generation-992-timeless-machine-world-premiere-los-angeles-2018-news-tv-live-broadcasting-16473.html





Samassa pihassa: W164, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa partasuti

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1223
  • BMW M140i
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #1 : 28.11.2018 18:24 »
Porschet ovat sellaisia, ettei mallistosta oikein ole koskaan löytynyt kauniita autoja. Silti ne ovat haluttavia.

Poissa lao

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 714
  • Volvo V90
  • T8 R Design
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #2 : 28.11.2018 19:05 »
Nopeasti se aika rientää..991 jäi itseltä väliin. 997 Turbo ja GT3 tuli ajettua, aivan mahtavia autoja. Joku näissä saksalaisen insinöörityön näytteissä aina viehättää, vaikka erotiikkaa näissä ei ole yhtään verrattuna kuumaverisiin italialaisiin. Näillä voi ajaa herättämättä liikaa kateutta/huomiota ja käytettynä käyttökulut pysyvöt vielä edes jotenkin kohtuullisina.

Poissa clima

Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #3 : 28.11.2018 19:46 »
Ulkoiset muutokset eivät aiheuta mitään erityisiä hurraa huutoja:
Keula näyttää tältä emojilta 😬 ja perä spoileri ylhäällä ukkometsolta soitimella...

Sisustaan on saatu enemmän ilmettä, muutamia retrotyylisiä ratkaisuja nykyaikaisten näyttöjen lomaan. Uudet penkit näyttävät tukevilta, mutta toisaalta vähän paksuilta ja raskailta edellisiin verrattuna.

Moottoripuolella kiinnittää huomion suoritusarvot: nyt Carrera S:kin peittoaa esimerkiksi kiihtyvyydessä mm. 997 turbon, varsin kunnioitettavaa perusässältä.
Ja en epäile yhtään etteikö ajettavuus olisi huippuluokkaa, hyvää on vain parannettu kuten tuppaavat Porschella tekemään.

Poissa partasuti

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1223
  • BMW M140i
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #4 : 29.11.2018 18:18 »
Uusi malli on saman tien mukautettavissa mikä on aika harvinaista. Käyttäjäystävällisin taitaa olla Yhdysvaltain versio.

https://www.porsche.com/usa/modelstart/all/?modelrange=911#s911-carrera-models

Tuolta voi klikkailla ja katsoa millaisia varusteita kannattaa sitten 20 vuoden kuluttua vaatia käytetyiltä. Voi ottaa vaikka auton sivunäkymän ja klikkailla keraamisia jarruja päälle ja pois. Kokoero teräksisiin on aika suuri.

Mutta ei Suomeen keraamisia kannata ottaa, muutoin joutuu ottamaan matalaprofiiliset myös talvirenkaiksi.

Mielenkiintoisesti Porsche suosittelee rengaspaineiksi 2,3 eteen ja 2,6 taakse. Kolmen baarin väen ei kannata siis hinkua tämän merkin perään.