autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Porsche 911 / 992  (Luettu 3987 kertaa)

Paikalla ePa

Porsche 911 / 992
« : 28.11.2018 08:47 »
Niin se aika rientää ja "juuri tullut" 991 korvataan 992 mallilla.

Virallinen julkaisu tapahtuu LA Autoshowssa, jossa on luvassa vielä spesiaalimpaakin, mutta siitä toisessa säikeessä sitten.

<a href="https://youtu.be/DLLN7f-a8xk" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/DLLN7f-a8xk</a>


Lisää kaikkea ja lujempaa. Ulkoisesti varmaan suurimmalta osalta menee ohi

https://newsroom.porsche.com/en/products/porsche-911-new-eighth-generation-992-timeless-machine-world-premiere-los-angeles-2018-news-tv-live-broadcasting-16473.html





Samassa pihassa: VW Touareg, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa partasuti

Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #1 : 28.11.2018 18:24 »
Porschet ovat sellaisia, ettei mallistosta oikein ole koskaan löytynyt kauniita autoja. Silti ne ovat haluttavia.

Poissa lao

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1576
  • V60 T8
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #2 : 28.11.2018 19:05 »
Nopeasti se aika rientää..991 jäi itseltä väliin. 997 Turbo ja GT3 tuli ajettua, aivan mahtavia autoja. Joku näissä saksalaisen insinöörityön näytteissä aina viehättää, vaikka erotiikkaa näissä ei ole yhtään verrattuna kuumaverisiin italialaisiin. Näillä voi ajaa herättämättä liikaa kateutta/huomiota ja käytettynä käyttökulut pysyvöt vielä edes jotenkin kohtuullisina.

Poissa clima

Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #3 : 28.11.2018 19:46 »
Ulkoiset muutokset eivät aiheuta mitään erityisiä hurraa huutoja:
Keula näyttää tältä emojilta 😬 ja perä spoileri ylhäällä ukkometsolta soitimella...

Sisustaan on saatu enemmän ilmettä, muutamia retrotyylisiä ratkaisuja nykyaikaisten näyttöjen lomaan. Uudet penkit näyttävät tukevilta, mutta toisaalta vähän paksuilta ja raskailta edellisiin verrattuna.

Moottoripuolella kiinnittää huomion suoritusarvot: nyt Carrera S:kin peittoaa esimerkiksi kiihtyvyydessä mm. 997 turbon, varsin kunnioitettavaa perusässältä.
Ja en epäile yhtään etteikö ajettavuus olisi huippuluokkaa, hyvää on vain parannettu kuten tuppaavat Porschella tekemään.

Poissa partasuti

Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #4 : 29.11.2018 18:18 »
Uusi malli on saman tien mukautettavissa mikä on aika harvinaista. Käyttäjäystävällisin taitaa olla Yhdysvaltain versio.

https://www.porsche.com/usa/modelstart/all/?modelrange=911#s911-carrera-models

Tuolta voi klikkailla ja katsoa millaisia varusteita kannattaa sitten 20 vuoden kuluttua vaatia käytetyiltä. Voi ottaa vaikka auton sivunäkymän ja klikkailla keraamisia jarruja päälle ja pois. Kokoero teräksisiin on aika suuri.

Mutta ei Suomeen keraamisia kannata ottaa, muutoin joutuu ottamaan matalaprofiiliset myös talvirenkaiksi.

Mielenkiintoisesti Porsche suosittelee rengaspaineiksi 2,3 eteen ja 2,6 taakse. Kolmen baarin väen ei kannata siis hinkua tämän merkin perään.

Poissa Presidentti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1154
  • Autopersoona
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #5 : 21.01.2019 18:09 »
Jokos näitä on saatavilla/liikenteessä? Nelostiellä ajeli Jkl:n pohjoispuolella Cayenne ja 911 vastaan, joista matalamman takavalo(t) kiinnitti pimeässä huomion

Poissa MJK

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 459
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #6 : 21.01.2019 18:36 »
Jokos näitä on saatavilla/liikenteessä? Nelostiellä ajeli Jkl:n pohjoispuolella Cayenne ja 911 vastaan, joista matalamman takavalo(t) kiinnitti pimeässä huomion



Ettei ollut tällainen vanhempi malli?




Trollsten

  • Vieras
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #7 : 21.01.2019 18:38 »
Suomessa kaksi Porschea peräkanaa viittaa aina valmistajan testiautoihin. Olisikohan uusi 911 testeissä Lapissa.

Paikalla ePa

Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #8 : 21.01.2019 18:45 »
Suomessa kaksi Porschea peräkanaa viittaa aina valmistajan testiautoihin. Olisikohan uusi 911 testeissä Lapissa.

Melko vahva yleistys.

Todennäköisyys kyllä kohenee, jos olivat saksalaisissa kilvissä. Tosin eiköhän testit ole jo testattu suljettujen porttien takana ja aavistuksne "haastavimmissa" oloissa kuin Jkl. :D

Samassa pihassa: VW Touareg, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa jlindstrom

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3878
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #9 : 10.03.2019 10:45 »
Mielenkiintoista tulossa taas ulos 992 osalta. Olin jossain lukevani, että plugin hybridi 991 esiteltäisiin vielä tänä vuonna. Tuolla on sikäli merkitystä, että leikkaa veroa melkoisesti.

Jos iteroi panamera pluggarin hinnasta, niin tuolla voimalinjalla lähtöhinta tippuu 130k tasolle, mikä on luokkaa 50k pois nykyisen Carrera S hinnasta.

Lisäpainoa on tulossa luokkaa 250kg vs Carrera.

Poissa Lebis

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 988
Vs: Porsche 911 / 992
« Vastaus #10 : 25.08.2019 00:34 »
Tein pikaisen koeajon uudella 992 Carrera 4S:llä. Siitä muutamat viivat:

- ohjaus, alusta ja vaihteisto miellytti
- suorituskyky hyvää luokkaa, tuntui nopealta autolta
- ulkonäkö parempi luonnossa kuin mitä kuvista katsottona. Ihmettelen tuota nokkapellin kulmikasta muotoilua ja puskurisauman kohdan kanssa syntyvää vinkkeliä/porrastusta, itselläni se särähtää silmään.
- moottorista en oikein pitänyt; 3 litran moottori turboilla ja sen äänet eivät saa kehujani, poislukien suorituskyky. Aivan eri fiilis oli istahtaa takaisin oman Cayman S:n penkille koeajon jälkeen, startata auto ja lähteä ajamaan. Ei nuo turbot oikein nappaa minua, tämä alkoi häiritä aikanaan myös BMW M2:ssa. Jossain ruohonleikkurin moottoreissa(=maitopurkin tai kahden kokoisissa) ne ehkä vielä ymmärtää.
- neliveto ei nappaa tässä (jos ei minulla henk. koht. muutenkaan), en vain voi ymmärtää nelivetoa Porscheissa. Itse valitsisin ehdottomasti takavetoisen version.
- en pitänyt uudistetusta ja liian modernista kabiinista. Kaikenlaista tingelitangelia, suurta näyttöä, "vaihdekeppikin" oli vain pieni nysä ja mittaristo näytti aivan Skodan mittaristolta.