https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mazda 3 (2013-)

Tosiaan viime pe. kun haettiin vaimolle sijausauto niin sanoivat, että niputtavat autoon sen tässä kiinni.
Äsken vaimo soitti ja mitään ei ole tässä viikon aikana tapahtunut..
 
Kennedy sanoi:
Äsken vaimo soitti ja mitään ei ole tässä viikon aikana tapahtunut..

Soitin tuolloin heti perään huoltoon, että kerkeisivätkö tehdä vuosihuollon samalla kun nosturissa on.
Puhelimeen vastannut jätti soittopyynnön koska ei niin sekavan työkuvauksen takia tiennyt ajasta. Seuraavana aamupäivänä ilmoitettiin, että auto on kunnossa ja iltapäivästä vastaus sähköpostilla. Valitettavasti en kerennyt soittaa.
4vk se siellä huollossa oli. Viimeksi 6vk.

No 3vk mennyt rempasta. Eka viikko vaikutti ihan hyvälle. Taisi saada kerran sen viikon aikana 2->3 äänen.
Seuraavalla viikolla alkoi toistumaan vielä useammin ja eilen vaimo sano, että jotain pitää tehdä kun vähän väliä rutisee.

Tänään käytin Tuusulan Ykkösautossa vuosihuollossa (.n280e) koska Laakkonen ei sitä pystynyt suorittamaan. Takapalat oli jumittuneet paikoilleen. Ei mitään muuta erikoista.
Pyysin huoltoa koeajamaan jotta saan niiden mielipiteen asiasta. Huoltokundi oli saanut pari kertaa 2->3 vaihdossa pienen rusahduksen aikaiseksi. Asia merkattiin paperiin asti.
2-3 syncro pitäisi vaihtaa, mutta mazdan järjestelmässä ei ole kunnolla tietoja mitä Laakkonen tehnyt niin he ei viitsi tässä kohtaa sekaantua.
Päivässä pitäisi moinen remppa onnistua. Maksimissään viikko saisi auto olla pajalla oli heidän kommentti. Ihmetteli mitä ne on tehnyt kun noin monta viikkoa ollut siellä.

( Laakkosella ketään duunissa niin, että saisin sieltä kaikki paperit mitä tuosta autosta on? )
 
Kennedy sanoi:
Soitin tuolloin heti perään huoltoon, että kerkeisivätkö tehdä vuosihuollon samalla kun nosturissa on.
Puhelimeen vastannut jätti soittopyynnön koska ei niin sekavan työkuvauksen takia tiennyt ajasta. Seuraavana aamupäivänä ilmoitettiin, että auto on kunnossa ja iltapäivästä vastaus sähköpostilla. Valitettavasti en kerennyt soittaa.
4vk se siellä huollossa oli. Viimeksi 6vk.

No 3vk mennyt rempasta. Eka viikko vaikutti ihan hyvälle. Taisi saada kerran sen viikon aikana 2->3 äänen.
Seuraavalla viikolla alkoi toistumaan vielä useammin ja eilen vaimo sano, että jotain pitää tehdä kun vähän väliä rutisee.

Tänään käytin Tuusulan Ykkösautossa vuosihuollossa (.n280e) koska Laakkonen ei sitä pystynyt suorittamaan. Takapalat oli jumittuneet paikoilleen. Ei mitään muuta erikoista.
Pyysin huoltoa koeajamaan jotta saan niiden mielipiteen asiasta. Huoltokundi oli saanut pari kertaa 2->3 vaihdossa pienen rusahduksen aikaiseksi. Asia merkattiin paperiin asti.
2-3 syncro pitäisi vaihtaa, mutta mazdan järjestelmässä ei ole kunnolla tietoja mitä Laakkonen tehnyt niin he ei viitsi tässä kohtaa sekaantua.
Päivässä pitäisi moinen remppa onnistua. Maksimissään viikko saisi auto olla pajalla oli heidän kommentti. Ihmetteli mitä ne on tehnyt kun noin monta viikkoa ollut siellä.

( Laakkosella ketään duunissa niin, että saisin sieltä kaikki paperit mitä tuosta autosta on? )
Pitkä pinna sinulla. Ajattelitteko vielä kauan katsella tuota autoa ja huollon toilailua vai onko lähtölaskenta autolle jo alkanut?
 
Mun autoon vaihdettiin muistaakseni kolmosen ja nelosen synkrot sekä rattaat ja homma otti päivän verran.
 
Täytyy kyllä sanoa, että harvinaisen saamatonta touhua Mazdan puolelta. Pitäisi ymmärtää, että tuollainen toiminta syö myös myyntiä. Omassa on nyt 81 tkm ilman mitään vaihteisto- tai muitakaan huolia. Ainoa remppa tosiaan on ollut tuo takapään jarruremppa keväällä. Tuo oma kolmonen on Japanissa koottu.
 
Foxit sanoi:
Pitkä pinna sinulla. Ajattelitteko vielä kauan katsella tuota autoa ja huollon toilailua vai onko lähtölaskenta autolle jo alkanut?

Vaimon käytössä. Mä ajelen Civillä. Kyllähän tuo vähän ärsyttää, mutta ei taida vielä lähteä vaihtoon.
Vuoden verran takuuta tuossa Laakkosen puolelta vielä. Kovasti houkuttelisi siirtää korjaus tuusulaan, mutta siihen voi vielä tulla kustannuksia omasta pussista. Nyt se kustannus on lähinnä hermoissa.

Panda sanoi:
Onkos Kennedyn Mazda Japanista vai Mexicosta?

Hofu, Japan

Trollsten sanoi:
Mun autoon vaihdettiin muistaakseni kolmosen ja nelosen synkrot sekä rattaat ja homma otti päivän verran.

Sitä tässä ihmetellytkin, että mitä ne siellä oikein tekee..

klo19 tuli lukukuittaus, että korjaamo päällikkö Laakkosella lukenut mun sähköpostin. Vähän ehdottelin jo maahantuojan kanssa keskustelua uudesta laatikosta.
 
Aihe ansaitsisi ehkä uuden ketjun, mutta mainittakoot nyt täällä, että seuraavan sukupolven Mazda 3 on hyvin lähellä. Ensimmäisiä kuvia on ilmaantunut näin virallisen esittelyn alla.

https://www.carscoops.com/2018/11/new-2019-mazda3-hatchback-looking-sleek-inside-first-spy-shots/

Uusi kolmonen paljastetaan ensi kuun vaihteessa Los Angelesin autonäyttelyssä. Vaikka Kai Conceptin upeat muodot on tylsistyneet arkipäivän realiteettien edessä, niin hyvältä näyttää. Uuden mallin myötä myös Skyactive-x moottori menee tuotantoon.
 
Toivottavasti uutta kolmosta tuotaisiin suomeenkin isommalla moottorilla. Ihmeellistä touhua maahantuojalta, kun pitänyt jätää tehokkaammat moottorin pois tuontiohjelmasta poistuvan mallin osalta.
 
Sain eräältä jälleenmyyjältä sellaista tietoa, että Suomessa lanseeraus alkuvuodesta 2019.
Alkuvaiheessa ei kuitenkaan skyactive-x moottoreita tarjolla Suomen osalta. Tulossa ilmeisesti vasta
kesällä 2019.
 
Kennedy sanoi:
klo19 tuli lukukuittaus, että korjaamo päällikkö Laakkosella lukenut mun sähköpostin. Vähän ehdottelin jo maahantuojan kanssa keskustelua uudesta laatikosta.

Mitään ei ole kuulunut. Pitäisköhän laittaa viestiä uusiksi tuonne vaiko alkaa maahantuojalta kyselemään neuvoa?
 
Huomaa, että duunikiireitä ollut ja unohdellut tätäkin asiaa.
Tänään laitettu uusi posti huoltopäällikölle. Melkein 2kk edellisestä postista joka luettiin, mutta mitään ei vastattu.
 
Aika nopeasti tuli viestiä takasiin. Oli delegoinut tehtävän eteenpäin seuraavalla viikolla viestistä.
Kukaan vaan ei ollut hoitanut sitä. Muistelisin, että olisi ollut sama homma viimeksikin.
No joulukiireiden takia vaimo heittää auton vasta vuodenvaihteen jälkeen korjaamolle jossa taas koeajetaan auto.
 
Eilen -15c pakkasta ja pääsin nauttimaan työmatkaa-josta tällä. Ei sitten mitään ongelmia ollut 2-3 vaihtamisessa. Joka ikinen kerta kun itse käyttänyt tai ollut kyydissä tuo on rusahtanut..
 
mmnnmm sanoi:
Kohta 10 000km ja puoli vuotta takana huolettomia kilometrejä ja matka jatkuu. Kolmonen on meillä kolmihenkisen perheen autona ja tilat on riittänyt yllättävänkin hyvin vaikka kontissakin on matkarattaat jatkuvasti, ehkäpä farkku tulee kuitenkin seuraavaksi  :rolleyes:

Vaihteista en jaksaisi taas narista koska vaivat alkaa pikkuhiljaa väistyä vaikkakin vielä läsnä ovat. Netissä törmännyt muutamaan kertaan tuon 120hp koneen ohjelmointiin "täysitehoiseksi", tästä kenelläkään mitään tietoa? Käytännössä tehot nousee tuon 165hp koneen nurkille. Vähän kun tuo kaipaisi potkua kierroksilla  :) Muuten oikein kiva auto ajaa jota vahvisti parin päivän ajelu uudella qashqailla.

mmnnmm sanoi:


http://optimoiautosi.fi/database/9310/mazda/mazda3-iii/20-skyactiv-g-120hp-210nm/
On muuten eka firma suomessa jonka sivuilla tuo tullut vastaan.

edit: kappas.. https://turbotec.fi/tuning-database-mazda/
 
Jahas

Jos ois kolmonen alla niin joutuis soittelee turbotecille  ;D

Dieseliin 210hp ja 480nm 8)
 
Veikkaan että siellä 6000rpm kohdilla vääntöä on pikkasen enemmän kuin 6%.
Kolmosen ilmoitettu huippuvääntö 210nm/4000rpm tuottaa jo tuon vakiotehon (120hv), siitä eteenpäin softalla kuristettu. Olisi kiva kyllä nähdä käppyröitä.
 
Optimoiautosi.fi -linkissä nuo paikkansapitämättömät käppyrät ovat esillä. 6 % väännönlisäys tietyllä kierrosluvulla tuottaa 6 prosentin tehonlisäyksen kyseiselle kierrosluvulle, ei yhtään sen enempää.
 
Sen takia soittelisinkin turbotecille  ;)

Mitälie taiteilijan näkemyksiä noi optimoiautosi viivat on.
 

Liitteenä kuvakaappaus dyno käyrästä. Ei se vääntö tuossakaan niin kamalasti nouse.
 

Liitteet

  • Screenshot_2018-12-25 Dia Show Tuning Mazda3 2 0 SkyActiv G by BBR GTI - YouTube.png
    Screenshot_2018-12-25 Dia Show Tuning Mazda3 2 0 SkyActiv G by BBR GTI - YouTube.png
    22,1 KB · Katsottu: 77
Olisi mielenkiintoista tietää miten tehoa tuossa 120hv versiossa on teknisesti rajoitettu, mitä asiaa se softa rajoittaa jotta teho saadaan alas mutta vääntö pysyy hyvänä? Vääntää kuitenkin yhtä hyvin kuin 165hv kone mutta teho rajoitettu.
 
Juuha sanoi:
Olisi mielenkiintoista tietää miten tehoa tuossa 120hv versiossa on teknisesti rajoitettu, mitä asiaa se softa rajoittaa jotta teho saadaan alas mutta vääntö pysyy hyvänä? Vääntää kuitenkin yhtä hyvin kuin 165hv kone mutta teho rajoitettu.

Varmaankin sitä tehoa (vääntöä) on rajoitettu vain ylemmillä kierroksilla? Tuolloin alemmilla kierroksilla tapahtuva vääntöhuippu saadaan pysymään samana, mutta ylemmillä kierroksilla on käytössä vähemmän vääntöä ja vähemmän tehoa.

Tehohan on vain vääntömomentti kertaa kierrosnopeus.