autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Camry  (Luettu 107560 kertaa)

Poissa IC1970

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1046
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1040 : 17.07.2019 17:11 »
Sen verran piti käydä kurkkaamassa myyntilukuja, että ensimmäisen täyden kuukauden Camry-myynti Euroopassa oli 1354 kpl. Valmistaja asetti Euroopan tavoitteeksi n. 11000 myytyä autoa vuodessa, joten siihen nähden tuo oli ihan hyvä aloitus. Kesäkuun luvut ovat vielä tuloillaan.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08
Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04

Poissa JuhaSS

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 350
  • BMW 530e
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1041 : 17.07.2019 17:23 »
Sen verran piti käydä kurkkaamassa myyntilukuja, että ensimmäisen täyden kuukauden Camry-myynti Euroopassa oli 1354 kpl. Valmistaja asetti Euroopan tavoitteeksi n. 11000 myytyä autoa vuodessa, joten siihen nähden tuo oli ihan hyvä aloitus. Kesäkuun luvut ovat vielä tuloillaan.

No ei ole  suuret tavoitteet myynnin suhteen..

Poissa IC1970

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1046
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1042 : 17.07.2019 17:33 »
^Eurooppa on marginaalissa, Usassa myytiin vastaavaa kampetta toukokuussa reilut 36000 kpl ja vuosimyynti tullee tänä vuonna olemaan yli 350000 kpl.

Pääasia, että Camrya taas tuodaan tänne ja on halukkaiden saatavilla.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08
Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04

Poissa CorAveRav

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1112
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1043 : 17.07.2019 17:41 »

Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1098
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1044 : 17.07.2019 17:51 »
^Eurooppa on marginaalissa, Usassa myytiin vastaavaa kampetta toukokuussa reilut 36000 kpl ja vuosimyynti tullee tänä vuonna olemaan yli 350000 kpl.

Pääasia, että Camrya taas tuodaan tänne ja on halukkaiden saatavilla.
Tosin useimmat kuutoskoneella 301 hv.
Uti

Poissa JiiJii71

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1045 : 13.08.2019 14:45 »
Kävin tuollaista kokeilemassa, kun olivat vartavasten järkänneet koeajopäivän kotikylälle.

Mikäpä tuossa, ihan laadukkaalta peliltä tuntui. Rengasmeteli loistaa poissaolollaan, penkkien sähkösäädöt on mukavat, ohjaustuntokin on ihan ok. Keskinäyttö oli hiukan pienenoloinen.

Voimalinja taas... mitenhän sen nyt sanoisi. Tykkään aikalailla enemmän tuosta Pruiskan plugari voimalinjasta kuin tälläisestäa itselataavasta. Yritin kytkeä EV ajotilaa päälle, niin aina tuli joku ilmoitus EV ajotilan poiskytkeytymisestä. Milloin painoin muka kaasua liikaa, millloin kiihdytys oli liian raju. Tai sitten EV ajoakku oli liian tyhjä. Jossain muualla oli kuvattu Toyotan itselataavaa vain kehittyneemmäksi start/stop automatiikaksi. Aika osuvasti kuvattu.

Kohdallani ei jatkoon tällä voimalinjalla. Plugarina tai täyssähköisellä voimalinjalla ihan harkittava laitos.
Safety Built In.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1046 : 13.08.2019 15:22 »
Jossain muualla oli kuvattu Toyotan itselataavaa vain kehittyneemmäksi start/stop automatiikaksi. Aika osuvasti kuvattu.

Aika vahvasti sanottu kun tietää Toyotan tekniikan eli auto kulkee paljonkin pelkän sähkömoottorin voimin.

Ei se tietysti kunnon moottoritoimittajia ilahduta, kun pitää olla pärinää ja pakoputken pauketta. Simuloitukin kelpaa..

Kohdallani ei jatkoon tällä voimalinjalla. Plugarina tai täyssähköisellä voimalinjalla ihan harkittava laitos.

Tästä samaa mieltä.

45 tonnilla täyssähkö Camry, niin olisi jo nimet paperissa.

Paikalla repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1202
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1047 : 13.08.2019 15:31 »
Aika vahvasti sanottu kun tietää Toyotan tekniikan eli auto kulkee paljonkin pelkän sähkömoottorin voimin.

Minun sanomisiani.  ;D

100% toyotan hybridien liikkumiseen käyttämästä energiasta on peräisin polttoaineesta. Myös se, joka on otettu talteen jarrutuksista. Tuolla tekniikalla vähennetään harakoille jarrutettavan energian osuutta ja ajellaan polttomoottoria paremmalla hyötysuhteella samalla akkua ladaten, ja välillä ei sitten ajeta polttomoottorilla ollenkaan.

Tykkään silti todella paljon näiden voimalinjoista. Lähtevät liikkeelle täysin vailla mitään nykimisiä ja viiveitä. Todella hienoja vehjeksiä minun mielestäni. Plugarin ottaisin silti mielellään.

Poissa Sgigge

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 262
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1048 : 13.08.2019 15:44 »
Normaali-Prius, joita on siis tehty jo useampi sukupolvi, on ollut jo kauan ennen termin "itselataava" keksimistä todella arvostettu ja pidetty. Sen EV-ajotila on aina ollut vain pakollinen paha tehtaalle. Moni ekoautoilija oli aikoinaan myös pellepeloton ja tuunasi taannoin itse tuon EV-napin autoihinsa.

Toyotan normaalin täyshybridin - itselataavan, jos sitä sellaiseksi haluaa kutsua - erinomaisuus on aina perustunut sähkön ja polttomoottorin saumattoman yhteistyöhön ja sillä saatuun erinomaisen pieneen kulutukseen ja varsinkin päästöihin. Jossa sähköllä kuljettu matka tulee automatiikan aivoituksin suureksi vaikka puhdas pakotettu EV-matka on minimaalinen. Lähinnä parkkipaikkasiirtelyyn sopiva.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1049 : 13.08.2019 16:44 »
Minun sanomisiani.  ;D

100% toyotan hybridien liikkumiseen käyttämästä energiasta on peräisin polttoaineesta. Myös se, joka on otettu talteen jarrutuksista. Tuolla tekniikalla vähennetään harakoille jarrutettavan energian osuutta ja ajellaan polttomoottoria paremmalla hyötysuhteella samalla akkua ladaten, ja välillä ei sitten ajeta polttomoottorilla ollenkaan.

Joo, mie tiiän, kun on ollut itsellä:

1* Prius II
2* Prius III
2* Auris I
2* Yaris III ja kaikki hybrideinä.

11 vuotta Tojotan hybrideillä ajoa ja välissä vain muutaman kuukauden taukoja. Nyt valitettavasti suhde on katkolla kun marraskuussa palautan nykyisen Yariksen liikkeeseen.

Tekninen etumatka on hukattu jonnekin kun Tojota ei vieläkään ole saanut täyssähköautoja hihnalle. Pian on kyllä tulossa, kun piti herrojen ottaa puheet takaisin vetyautoihin panostamisesta.


Tykkään silti todella paljon näiden voimalinjoista. Lähtevät liikkeelle täysin vailla mitään nykimisiä ja viiveitä. Todella hienoja vehjeksiä minun mielestäni. Plugarin ottaisin silti mielellään.

Sähköautojahan nuo liikkeellelähdöltään ovat ja siksi Leafikin tuntui heti omalta.

Paikalla repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1202
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1050 : 13.08.2019 16:58 »
^Oikeassa olet. Vaikka tämä toitsun hybriditekniikka on ihan ok, niin ei voi puhua mistään teknisestä etumatkasta. Kyllä korealaiset ja muutkin osaa tehdä hybridejä, plugareja ja vieläpä sähköautojakin.

Kelpais mulle silti Camrykin..

Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1098
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1051 : 13.08.2019 17:11 »
^Oikeassa olet. Vaikka tämä toitsun hybriditekniikka on ihan ok, niin ei voi puhua mistään teknisestä etumatkasta. Kyllä korealaiset ja muutkin osaa tehdä hybridejä, plugareja ja vieläpä sähköautojakin.

Kelpais mulle silti Camrykin..
No ehkä kuitenkin sanoisin, että Toyotan planeettavaihteisto ja voimansiirto siten että linjassa ei ole erillisiä kuivakytkimiä, latureita, peruutusvaihdetta tai starttia on edistyksellinen ratkaisu. Kestää isältä pojalle. Hyundain Ioniq esim. käyttää kaksoiskytkin- vaihteistoa jonka oletettava kestoikä ei ole varmaankaan Toyotan luokkaa. Kokemus jälkimmäisestä kylläkin puuttuu minulta.
Uti
« Viimeksi muokattu: 13.08.2019 17:24 kirjoittanut Uti »

Poissa antsu

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1745
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1052 : 13.08.2019 17:22 »
Toyotalla on mietitty ja suunniteltu. Hyundailla enemmän vain kasattu olemassa olevia osia nippuun. Molemmat kuitenkin toimivat ilmeisesti ihan hyvin.

Paikalla arska

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 943
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1053 : 13.08.2019 17:28 »
No ehkä kuitenkin sanoisin, että Toyotan planeettavaihteisto ja voimansiirto siten että linjassa ei ole erillisiä kuivakytkimiä, latureita, peruutusvaihdetta tai starttia on edistyksellinen ratkaisu. Kestää isältä pojalle. Hyundain Ioniq esim. käyttää kaksoiskytkin- vaihteistoa jonka oletettava kestoikä ei ole varmaankaan Toyotan luokkaa. Kokemus jälkimmäisestä kylläkin puuttuu minulta.
Uti

Laturit, kytkimet, peruutusvaihteet yms. on kyllä aika yleisiä autokäytössä. Toyotakin taitaa käyttää niitä muissa kuin hybridimalleissaan. Kaikki noista voidaan tehdä luotettavaksi ja planeettavaihteistonkin voi tehdä epäluotettavaksi

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1054 : 13.08.2019 18:05 »
Jos Camryyn palataan niin sen jälleenmyyntiarvo lienee luokkansa parhaita.

Maine on kova ja jos on kohtuullisesti ajettu auto vanhojen taksi-Camryjen joukossa niin luulisi olevan haluttu.

Toki kyse on vain prosenteista ja Camryn hintainen auto pudottaa rahassa arvoaan melko paljon. Muut luokkatoverit toki pudottaa vielä enemmän.

Poissa IC1970

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1046
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1055 : 14.08.2019 00:04 »
Sen verran piti käydä kurkkaamassa myyntilukuja, että ensimmäisen täyden kuukauden Camry-myynti Euroopassa oli 1354 kpl. Valmistaja asetti Euroopan tavoitteeksi n. 11000 myytyä autoa vuodessa, joten siihen nähden tuo oli ihan hyvä aloitus. Kesäkuun luvut ovat vielä tuloillaan.

Itseäni lainaten, kesäkuussa Euroopassa myytiin 827 Camrya, eipä tehtaan tavoite kovin paljon yläkanttiin ainakaan ole, jos noin jatkuu...
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08
Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04

Poissa MyyjäX

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 31
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1056 : 23.08.2019 20:19 »
Camry on suht mukava kulkine. Takatilat ovat oikein hyvät ja eikä korin natinoitakaan ole ainakaan vielä kuulunut. Puhelimen paritus onnistui nopsaan, samoiten auton personointi kohtuullisen helppo nakki.
e-cvt toimii paremmin kuin olin ennakkoon uskaltanut kuvitella. Polttoaineen kulutus on kohtuulista.
Renkaiden W-nopeusluokitus hiukan ihmetyttää.

Omistan Camryn

Poissa Autofan

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1057 : 31.08.2019 22:43 »
Onko tässä Toyota camrys muisti paikat kuljettajan penkissä? En ainakaan moista tietoa ole löytänyt mistään. Erikoista jos Ei ole ???

Poissa Eki79

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1058 : 31.08.2019 23:44 »
Ei ole muistipaikkoja. Se on pieni miinus mutta ei haittaa mua koska ajan itse 100% autolla. ei ole ketään muuta kuskia.

Poissa Pirhonen

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 587
  • OcuIIItsidsg
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #1059 : 01.09.2019 08:47 »
Ohitin eilen motarilla hissukseen (ei ollut takana ketään) täysin mustan putipuhtaan tämmöisen pitkäkilpisen. Täytyy sanoa että herätti kyllä omistamisen halua, tyylikäs peli kertakaikkiaan. Taustapeilistä vilkuilin vielä niin se maskikin uppoaa mustaan autoon ihan ok, ei hyppää niin silmille.