autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Camry  (Luettu 99227 kertaa)

Poissa Bawuka

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #40 : 21.06.2018 16:45 »
Tänään tuli Toyotalta virallinen ilmoitus eli Camry tulee Euroopan myyntiin ensivuoden alussa. Euroopan malli on varustettu 2,5-bensakoneella ja on saatavissa ainoastaan hybrid -versiona. CO2 -lukemat ovat 70-85 g/km. Tehoja löytyy 175hv ja vaihteistona on CVT. Malli on sama kuin USA:ssa myynnissä oleva. Eurooppa versioon jousitusta muutetaan ja muuta hienoa säätöä Euroopan teille ja nopeuksille. Euroopan Camry esitellään lokakuussa Pariisin autonäyttelyssä.

Tuossahan on yhteisteho 208hp.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa yason

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 304
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #41 : 21.06.2018 17:06 »
Eurooppa versioon jousitusta muutetaan ja muuta hienoa säätöä Euroopan teille ja nopeuksille.

Tässä todennäköisesti taas pilattiin yksi mukava perhesedan...

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2548
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #42 : 21.06.2018 17:25 »
Tässä todennäköisesti taas pilattiin yksi mukava perhesedan...

Camrya tuskin juurikaan saadaan kaupaksi Saksassa, joten voisi suosiolla jättää Saksan moottoritienopeudet huomioimatta alustan optimoinnissa

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 662
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #43 : 21.06.2018 17:54 »
Tänään tuli Toyotalta virallinen ilmoitus eli Camry tulee Euroopan myyntiin ensivuoden alussa. Euroopan malli on varustettu 2,5-bensakoneella ja on saatavissa ainoastaan hybrid -versiona. CO2 -lukemat ovat 70-85 g/km. Tehoja löytyy 175hv ja vaihteistona on CVT. Malli on sama kuin USA:ssa myynnissä oleva. Eurooppa versioon jousitusta muutetaan ja muuta hienoa säätöä Euroopan teille ja nopeuksille. Euroopan Camry esitellään lokakuussa Pariisin autonäyttelyssä.


Ainakin ameriikan mallissa tuo mainitsemasi teholukema on pelkkä polttomoottorin teho, yhteensä sähkömoottorin kera noissa on 208 hv. Asiallinen peli, autoverojen pitäisi olla varsin kohtuulliset noilla päästöillä.


<a href="https://www.youtube.com/watch?v=uZAOyqXNSw4" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=uZAOyqXNSw4</a>

Poissa Pirhonen

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 509
  • OcuIIItsidsg
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #44 : 23.06.2018 09:30 »
Jenkkien hinnastossa Camry Hybrid ja RAV4 hybrid 4wd molemmat n. $27k.

Suomen hinnastossa neliveto hybrid RAV4 47ke, joten jos tuosta johtaa tulevan Camryn hinnan niin ei voi povata suurtakaan menestystä tälle. No saa nähdä, pakkohan tuota hintaa on painaa tuosta alaspäin jos noita meinaa myydä täällä yksittäiskappaleita enemmän.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #45 : 23.06.2018 09:55 »
Tietojeni mukaan Camry, joka tuodaan Eurooppaan Japanista, poikkeaa monilta osin USA:n mallista. Kuinka paljon, saamme nähdä myöhemmin.

Olisiko tekniikka kuitenkin vaikka mallia Lexus ES300h?

Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Robi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #46 : 23.06.2018 10:00 »
Tietojeni mukaan Camry, joka tuodaan Eurooppaan Japanista, poikkeaa monilta osin USA:n mallista. Kuinka paljon, saamme nähdä myöhemmin.

Toivotaan että poikkeaa niinkin paljon, että myös farmarimalli olisi saatavana. Nythän Camrya on pelkkänä sedanina.
Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Active 2019
Toyota Corolla Sedan Hybrid Active 2019

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1317
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #47 : 23.06.2018 10:05 »
Jenkkien hinnastossa Camry Hybrid ja RAV4 hybrid 4wd molemmat n. $27k.

Suomen hinnastossa neliveto hybrid RAV4 47ke, joten jos tuosta johtaa tulevan Camryn hinnan niin ei voi povata suurtakaan menestystä tälle. No saa nähdä, pakkohan tuota hintaa on painaa tuosta alaspäin jos noita meinaa myydä täällä yksittäiskappaleita enemmän.

Toisaalta Yaris 1.5 5ov automaatilla jenkeissä liki 17k€ ja suomessa liki 19k€. Ilman autoveroa suomessa 16k€. Jos Camry tulee japanista, niin 10% tulli taitaa vielä olla. Se käsittääkseni selittää myös Priuksen korkeaa hintaa, ilman tullia olisi kaiketi noin 31,5k€ (?).

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 662
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #48 : 23.06.2018 10:14 »
Toisaalta Yaris 1.5 5ov automaatilla jenkeissä liki 17k€ ja suomessa liki 19k€. Ilman autoveroa suomessa 16k€. Jos Camry tulee japanista, niin 10% tulli taitaa vielä olla. Se käsittääkseni selittää myös Priuksen korkeaa hintaa, ilman tullia olisi kaiketi noin 31,5k€ (?).


Voi ne tulla USA:stakin, saksalaiset autonvalmistajat ovat jo tukeneet 10% -> 0% veromuutosta amerikkalaisille autoille (jotta USA ei nosta omaansa eurooppalaisille autoille 2.5% -> 20%).

https://www.wsj.com/articles/germanys-largest-auto-makers-back-abolition-of-eu-u-s-car-import-tariffs-1529492027

Mutta joo, Amerikan hinnat ovat Amerikan hinnat ja Suomen hinnat ovat Suomen hinnat, suoraa kytköstä noiden välillä ei ole olemassa.

Ja eipä se 200 heppainen Passat tai muu saman kokoluokan euroauto ihan ilmaiseksi kaupasta kotiin lähde sekään.

Poissa Pirhonen

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 509
  • OcuIIItsidsg
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #49 : 23.06.2018 10:20 »
Ja eipä se 200 heppainen Passat tai muu saman kokoluokan euroauto ihan ilmaiseksi kaupasta kotiin lähde sekään.

Tämä on kyllä totta, että ei tuota Camryä kannata verrata noihin kilpailijoiden hinnat alkaen malleihin.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #50 : 23.06.2018 10:22 »
Camryt tulevat Japanista. EU ja Japani ovat jo tehneet vapaakauppa sopimuksen, astunee voimaan n. 2021, joten hintapaineet kevenevät japseille.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #51 : 25.06.2018 09:51 »
Toyota Camry tekee paluun Euroopan markkinoille

Lehdistötiedote


 

Toyota Camry tekee paluun Euroopan markkinoille – pääosassa TNGA ja uusin hybriditeknologia

Maailman suosituin sedan tekee paluun läntisen Euroopan markkinoille 14 vuoden jälkeen

Uusi, neljännen sukupolven itselataava hybriditekniikka

Uusi TNGA-alustaratkaisu takaa loistavat ajo-ominaisuudet ja sisätilat

Elegantti design yhdistyy erinomaiseen matkustusmukavuuteen, väljiin sisätiloihin ja korkeatasoiseen varusteluun

Saatavilla Suomessa ja muualla läntisessä Euroopassa alkuvuodesta 2019



Toyota esittelee 14 vuoden poissaolon jälkeen Camryn läntisen Euroopan markkinoille voidakseen tarjota asiakkailleen loistavan mallin D/E-segmentissä.

Uusi Camry on varustettu neljännen sukupolven itselataavalla hybriditekniikalla ja laajentaa siten Toyotan Euroopan malliston hybridimallien lukumäärän kahdeksaan. Uusi 2,5-litraiseen bensiinimoottoriin perustuva hybriditekniikka yhdistää polttoainetaloudellisuuden, pienet päästöt, ja jouhean tehon erittäin miellyttävään kokonaisuuteen.

Täysin uusi, kahdeksannen sukupolven Camry on saumatonta jatkumoa mallisarjalle joka esiteltiin ensimmäistä kertaa vuonna 1982. Mallia on myyty maailmanlaajuisesti yli sadassa maassa yli 19 miljoonaa kappaletta. Yli 700 000 kappaleen vuosimyynnillä Camry on pysynyt jo pitkään maailman myydyimpänä D/E-segmentin autona.

Camry on TNGA-alustarakenteen uusin esiintyminen ja ensiesiintyminen tässä kokoluokassa. TNGA tarjoaa tässä mallissa, kuten muissakin samaa filosofiaa hyödyntävissä malleissa iloa ja tarkkuutta ajamiseen samalla kun se mahdollistaa erinomaiset sisätilat ja käyttäjäystävällisen teknologian käytön kaikissa varusteissa.

Uusi Camry rakentuu sekä voimakkaiden perinteiden – laadun, hiljaisuuden ja ajomukavuuden – että täysin uusien linjojen varaan.  Täysin uusi ulko- ja sisädesign, luokkansa kärkeä oleva ajomukavuus, erittäin kehittynyt voimalinja ja korkea varustelutaso tekevät uudesta Camry-mallista erityisesti eurooppalaiseen makuun soveltuvan kokemuksen.

Elegantti kattolinja tuo ulkoasuun näyttävyyttä samalla kun se takaa hyvät pääntilat ja kompaktisti mitoitetut ikkunalinjat aikaansaavat uniikin tyylikkään ja urheilullisen vaikutelman. Sisätilat ilmentävät tyylin, mukavuuden ja käsinkosketeltavan laadun ideaalia yhdistelmää, jonka kuljettajakeskeinen ergonomia tarjoaa yhtäältä upean ajokokemuksen kuljettajalle kuin erinomaiset tilat matkustajille.

Täysin uusi Toyota Camry Hybrid saapuu läntiseen Eurooppaan vuoden 2019 alussa. 







Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Antza

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #52 : 25.06.2018 10:17 »
Tämä on kyllä totta, että ei tuota Camryä kannata verrata noihin kilpailijoiden hinnat alkaen malleihin.
Passat GTE lienee hyvä vertailukohde, kokoluokan ja tekniikan puolesta. Hinnat alkaen 48102eur sedanina.
Työkoneissa on automaattilaatikko ja dieselmoottori

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #53 : 25.06.2018 10:54 »
Toyota Camry tekee paluun Euroopan markkinoille

Lehdistötiedote


 

Toyota Camry tekee paluun Euroopan markkinoille – pääosassa TNGA ja uusin hybriditeknologia

Maailman suosituin sedan tekee paluun läntisen Euroopan markkinoille 14 vuoden jälkeen

Uusi, neljännen sukupolven itselataava hybriditekniikka

Uusi TNGA-alustaratkaisu takaa loistavat ajo-ominaisuudet ja sisätilat

Elegantti design yhdistyy erinomaiseen matkustusmukavuuteen, väljiin sisätiloihin ja korkeatasoiseen varusteluun

Saatavilla Suomessa ja muualla läntisessä Euroopassa alkuvuodesta 2019



Toyota esittelee 14 vuoden poissaolon jälkeen Camryn läntisen Euroopan markkinoille voidakseen tarjota asiakkailleen loistavan mallin D/E-segmentissä.

Uusi Camry on varustettu neljännen sukupolven itselataavalla hybriditekniikalla ja laajentaa siten Toyotan Euroopan malliston hybridimallien lukumäärän kahdeksaan. Uusi 2,5-litraiseen bensiinimoottoriin perustuva hybriditekniikka yhdistää polttoainetaloudellisuuden, pienet päästöt, ja jouhean tehon erittäin miellyttävään kokonaisuuteen.

Täysin uusi, kahdeksannen sukupolven Camry on saumatonta jatkumoa mallisarjalle joka esiteltiin ensimmäistä kertaa vuonna 1982. Mallia on myyty maailmanlaajuisesti yli sadassa maassa yli 19 miljoonaa kappaletta. Yli 700 000 kappaleen vuosimyynnillä Camry on pysynyt jo pitkään maailman myydyimpänä D/E-segmentin autona.

Camry on TNGA-alustarakenteen uusin esiintyminen ja ensiesiintyminen tässä kokoluokassa. TNGA tarjoaa tässä mallissa, kuten muissakin samaa filosofiaa hyödyntävissä malleissa iloa ja tarkkuutta ajamiseen samalla kun se mahdollistaa erinomaiset sisätilat ja käyttäjäystävällisen teknologian käytön kaikissa varusteissa.

Uusi Camry rakentuu sekä voimakkaiden perinteiden – laadun, hiljaisuuden ja ajomukavuuden – että täysin uusien linjojen varaan.  Täysin uusi ulko- ja sisädesign, luokkansa kärkeä oleva ajomukavuus, erittäin kehittynyt voimalinja ja korkea varustelutaso tekevät uudesta Camry-mallista erityisesti eurooppalaiseen makuun soveltuvan kokemuksen.

Elegantti kattolinja tuo ulkoasuun näyttävyyttä samalla kun se takaa hyvät pääntilat ja kompaktisti mitoitetut ikkunalinjat aikaansaavat uniikin tyylikkään ja urheilullisen vaikutelman. Sisätilat ilmentävät tyylin, mukavuuden ja käsinkosketeltavan laadun ideaalia yhdistelmää, jonka kuljettajakeskeinen ergonomia tarjoaa yhtäältä upean ajokokemuksen kuljettajalle kuin erinomaiset tilat matkustajille.

Täysin uusi Toyota Camry Hybrid saapuu läntiseen Eurooppaan vuoden 2019 alussa.
Lehdistötiedotteen mukaan Camry on täysin uusi malli. Mutta jos ulkomitat ovat nykyisen jenkki-mallin mukaiset, on vaikea kuvitella Camrystä Euroopan markkinoilla kovin kummoista suosiota. Sedanit ei yksinkertaisesti nykyään käy kaupaksi, ja isot sedanit vielä vähemmän. Paitsi BMW ja Mersu.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #54 : 25.06.2018 11:22 »
Camryt tulevat Japanista. EU ja Japani ovat jo tehneet vapaakauppa sopimuksen, astunee voimaan n. 2021, joten hintapaineet kevenevät japseille.
Uti
Hyvä piriste tuo Camry on mallistoon täällä jatkossa, vaikkakin sedanin myynti on alamäessä melkein kaikkialla. Noita näkynee jatkossa muutamia myös taksitolpilla...

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #55 : 25.06.2018 11:41 »
Hyvä piriste tuo Camry on mallistoon täällä jatkossa, vaikkakin sedanin myynti on alamäessä melkein kaikkialla. Noita näkynee jatkossa muutamia myös taksitolpilla...

Kunhan eivät tapa alkuunsa hinnoittelulla. Paljon yli 35 tonnin ei voi nousta jos aikoo volyymilla myydä.

Paikalla googleismyfriend

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 404
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #56 : 25.06.2018 11:51 »
Kunhan eivät tapa alkuunsa hinnoittelulla. Paljon yli 35 tonnin ei voi nousta jos aikoo volyymilla myydä.

Mihin tämä perustuu?

200hv hybridi ei vaan kaupasta lähde millään merkillä alle 40t€. Siksi toisekseen, Toyotan merkki keulalla tarkoittaa sitä että ei se pelkkä alhainen hinta ainoa kilpailuvaltti ole...

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #57 : 25.06.2018 12:46 »
Jos Camryssä on uusin hybriditekniikka Toyotalta, kokonaisteho hybridissä on vähintään 223 hv.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Pirhonen

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 509
  • OcuIIItsidsg
Vs: Toyota Camry
« Vastaus #58 : 25.06.2018 13:02 »
uuden Camryn luvataan olevan erityisesti eurooppalaiseen makuun soveltuva. Mitähän tuo tarkoittaa käytännössä, onko tämä euro-camry ollenkaan sama auto kuin jenkeissä tarjottava. Ei taitaisi olla eka kerta kun samaa merkkiä ja mallia myydään ihan eri autoina riippuen kummalla puolen atlanttia ollaan, Accord, Passat jne.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Camry
« Vastaus #59 : 25.06.2018 13:26 »
Mihin tämä perustuu?

200hv hybridi ei vaan kaupasta lähde millään merkillä alle 40t€. Siksi toisekseen, Toyotan merkki keulalla tarkoittaa sitä että ei se pelkkä alhainen hinta ainoa kilpailuvaltti ole...

Siihen, että jos tarkoitus on korvata Anjoviksen markkinoita.

Edellisen kerran Camry maksoi yli 200.000 FIM ja kauppa oli yksittäiskappaleita.