https://tummennuskalvot.fi/

Skoda Scala

Automaattori

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
29.12.2013
Skoda Rapidin seuraaja on Scala. Skoda on kaavaillut Scalasta Golf -sarjaan kilpailijaa ja siten edessä on melkoinen haaste. Ensimmäisen kerran perässä lukee logon paikalla S K O D A. Nähtäväksi jää yleistyykö käytäntö myös muissa uusissa Skodissa.

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/skoda/scala-hatchback/

https://www.carscoops.com/2018/10/skoda-reveals-scala-name-rapids-replacement/

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/skoda-scala-2019/

https://skodamagazine.fi/ensimmainen-kuva-skodan-uudesta-perheautokokoluokan-automallista/
 

Liitteet

  • skoda_scala_100.jpg
    skoda_scala_100.jpg
    24,1 KB · Katsottu: 239
  • skoda_scala_101.jpg
    skoda_scala_101.jpg
    21,1 KB · Katsottu: 263
Lainaus tuosta Skodamagazinen tekstistä: "sekä useita tässä kokoluokassa innovatiivisia kuljettajan avustinjärjestelmiä". Tuossahan ei sinänsä ole mitään ihmeellistä mutta tähän asti ei Rapid ole juuri varusteilla juhlinut. Jospa nyt linja mahdollistaisi parempaa varustelua  :)

Aika veto tuo takaräpylän korvaaminen Skoda-kirjaimilla...
 
Scala olisi kyllä kokonsa puolesta itselle sopiva seuraavaksi peliksi. Se on tietysti täysin selvää että Scalasta tulee jos ei heti alkuun, niin pian kuitenkin hybridi-malli Vision RS: tyyliin. Toivottavasti Vision RS toteutuu Scala RS:n muodossa. Ensimmäiset viralliset kuvat tulee jo aika pian ja jos alkaen malli on edes suunnilleen Vision RS tyylinen, niin hyvää pukkaa.
 

Liitteet

  • VISION_RS_04.jpg
    VISION_RS_04.jpg
    21,4 KB · Katsottu: 459
Duunissa koodarit (s)kodaa jotain Scalaa. Mulle se taas on lahtelaiskorinen 5- tai 6-sylinterinen ilmajousitettu kuljettajapalvelulla höystetty työmatkakulkine :)
 
Mullekin tulee mieleen Scania Scala -bussimallisto.

Jos tämä asemoidaan Golfin kilpailijaksi niin mikäs on Octavian tulevaisuus? Kuopataan ja tilalle jokin crossoveri?


Edit: Scala onkin lyhenne sanoista Scania + Lahden Autokori. Aina oppii uutta.
 
Urlaub sanoi:
Mullekin tulee mieleen Scania Scala -bussimallisto.

Jos tämä asemoidaan Golfin kilpailijaksi niin mikäs on Octavian tulevaisuus? Kuopataan ja tilalle jokin crossoveri?
Octavia kasvaa lähemmäs Superbia ja sen jälkeen kysymys taitaa olla mikä on Superbin tulevaisuus.
 
Keskisuomalainen kirjoittaa näin:  Škodan mukaan täyssähköistä tai hybridi-Scalaa ei ole tulossa, koska niiden valmistuskustannukset olisivat Škodan ideologiaan liian korkeat.

Nähtäväksi siis jää tuleekohan Vision RS:ää ollenkaan, vai luokitellaanko se sitten eri sarjaan kuin Scala?
 
Kuuluuko Škodan ideologiaan sitten autonvalmistuksen lopettaminen, vai miten ajattelivat selviytyä tulevista päästövaatimuksista.
 
Varmaankin sähköautot otetaan tuotantoon ensin audilla ja volkkarilla ja sitten kun teknologian hinta on laskenut niin sähköiset mallit tulevat skodaankin. Tämä vain omaa arvailua....
 
Tämä tehdään MQB A0 alustalle, eli on käytännössä venytetty Polo. Se myös asettanee rajoitteita, eli voimalinjaan ei voi tarjota kovasti erilaisia kilkkeitä kuin mitä Poloon on saatavilla.
 
Automaattori sanoi:
Luulisi Vision RS:ssä olevan sama MQB A0.

Eipä konseptimallien voimansiirrolla ole useinkaan mitään yhtäläisyyttä todellisuuden kanssa. Se nyt vaan on muodikasta kertoa, että konsepti on hybridi.
 
Moottori-lehdessä myös juttua Scalasta: https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tikapuilla-tuotantoon-vision-rs-nahdaan-pian-nimella-skoda-scala/

Jutussa on myös lainaus Automotive Newsin jutusta:
"Automotive News arvelee, että mallistoon kuuluu myös Scala RS, joka hyödyntää Vision RS -konseptiauton tavoin hybridivoimalinjaa. 1,5-litraisen 150 hevosvoiman bensiinimoottorin parina olisi 102 hevosvoiman sähkömoottori ja 13 kilowattitunnin akusto. Niinpä auton strategiset arvot olisivatkin 0–100 km/h 7,1 sekuntia ja täyssähköajo onnistuisi 70 kilometrin verran".
 
Nyt tuli naamioituja kuvia ja videota Skodalta itseltään Scalasta:
Skoda Media lehdistötiedote-linkki

Bensoissa partikkelisuodattimet:
1.0 TSI 95 hv, 5-vaihteinen
1.0 TSI 115, 6-vaihteinen manuaali tai 7-DSG
1.5 TSI 150, 6-vaihteinen manuaali tai 7-DSG
Dieselissä urea ja dpf:
1.6 TDI, 6-vaihteinen manuaali tai 7-DSG
Maakaasu:
1.0 G-TEC, 3-sylinterinen, 6-vaihteinen manuaali

Mittaristoon saa 10,25-tuumaisen Virtual Cockpitin ja radioksi 9,2-tuumaisen, eli uusimmat härpäkkeet. Ekana Skodana kaikissa on eSim hätätilanteita varten ja tuohon saa ilmeisesti lisämaksusta sitten noita etäavauksia yms mobiilia.
 
Kiitos traktori linkistä ja tiedoista. Aikamoista takakonttia lupaa, 467 litraa. Yrittäessäni suhteuttaa asioita, etsin Golfin tietoja ja se "löytyi" nopeammin volkkarin chatista... 380 l. Mielenkiintoista  :)