autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Seat Tarraco (2019 ->)  (Luettu 8696 kertaa)

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5135
Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #40 : 30.01.2019 13:19 »
Hyvältähän tuo näyttää. Tämän kun saisi samanlaisella voimalinjalla (päästöt) mikä RAV4:ssa on :P

https://content.seat.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/DE305BAB5F0859A2C225837F002D264A/$file/HINN%2027%20Tarraco%2011012019.pdf?open
« Viimeksi muokattu: 30.01.2019 13:21 kirjoittanut völvöxc60 »

Poissa ConD

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #41 : 30.01.2019 13:45 »
Hyvältähän tuo näyttää. Tämän kun saisi samanlaisella voimalinjalla (päästöt) mikä RAV4:ssa on :P
2020 tulossa plug-in hybridi Tarracosta. Ei kannata siis tyytyä itselataavuuteen vaan odottaa töpselimallin... päästöt tippunee entisestään tuolloin.
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5135
Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #42 : 30.01.2019 14:02 »
2020 tulossa plug-in hybridi Tarracosta. Ei kannata siis tyytyä itselataavuuteen vaan odottaa töpselimallin... päästöt tippunee entisestään tuolloin.
Joko "itselataava" tai täyssähkö. Ei enää sekakäyttöä ;D

Poissa ConD

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #43 : 30.01.2019 14:44 »
Joko "itselataava" tai täyssähkö. Ei enää sekakäyttöä ;D
Kuten varmaan ymmärrät, niin plugareillekin kannattajakuntansa löytyy. Itse odottelen järkiplugaria ihan siitä syystä että tarvittaessa pitää bensalla päästä sitten ne 500+ kilsatkin kelissä kuin kelissä.

Kunhan hinta, päästöt ja tekniikka kolahtaisi niin tää Tarraco voisi olla siellä ihan validi vaihtoehto. Itselataavat tai sähköt ei.
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa Jysky

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #44 : 30.01.2019 19:12 »
Joo, siis tänään tuli reilu 20 kilometriä kokeiltua tällaista 1.5 TSI manuaalina Xcelence varusteilla.

Auto tuntui mukavalle ja oli hiljainen Nokian R3 kitkoilla. Ajaessa ei tuntunut yhtään Atecaa isommalle käteen- pystyisi hyvin vaimolle myymään. Tavaratilaa tässä kumminkin 50 % enemmän- 5 paikkasena 760 l ja 7 p 700 l.

Oli ylläteksetön ajaa, paitsi nokka tuntui kevyelle lumi pöperössä, mutta luulen että nuokin hallittavuus kritiikit pitää suhteuttaa siihen että tulee itse ajeltua automaatti nelivedolla pääsääntöisesti.

Ulkoisesti itse pidän tätä yhtä hyvän näköisenä kuin Tiguan, mutta sisältä Tarraco vie tyylipisteet. Tässä Xcelencessä oli Ateca tyyliin rusehtavaa muovia kojelaudassa, mutta tämä ei ollut kiiltävä vaan tyylikkästi himmeä puusyykuvioinen. Myös penkeistä löytyi riittävästi ruskeaa.

Myyjän mielestä tässä näkyy valmistusmaa (saksa) laadussa- sitä en osaa kommentoida. Mutta hyvän oloinen auto ja voisi olla omakin valinta jos talous vaihtohetkellä sallii. Tuli käveltyä katsomassa myös uutta CRVtä, Tucsonia ja RAV4 ää. Nuo kaikki on samoissa hinnoissa Tarracon kanssa ja oma pohdinta olisi Toyotan ja Seatin välillä ja ainakin jos Seatiin tulee jonkinlainenkin hybridi niin oma valinta olisi Tarraco.

RAVit oli niin menossa ettei kokeilemaan päässyt- muiden ”tutkimista” ei myyjät tullut häiritsemään-Tucsonin esittelyautokin oli paksun lumen alla. CRV oli itselle pettymys.
Ateca TDI 4drive

Paikalla Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13669
  • Volvo XC60
Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #45 : 30.01.2019 19:54 »
Kun tuntuu Tarraco yleisestikin kiinnostavan, niin paljastetaan nyt, että kävin viikko sitten koeajamassa 1,5 bensaversion manuaalina. Laatuvaikutelma ihan ok, sisäänkäynnin vaivattomuus ansaitsee erityismaininnan. Kaikki hallintalaitteet hyvin löytyvillä, ja jopa manuaalina menetteli ihan mukavasti. Sisäväritysvaihtoehtoja ei juuri ole, joten tummaan olisi tyytyminen. Ainoa harmittava ja silmiinpistävä ruma yksityiskohta oli se keskelle ylhäälle sijoitettu "telkkari", jossa oli kämmenen kokoiset radiokanavien tunnuskuvat! En hoksannut selvittää, saako ne piiloon tai vaihdettua inhimillisempiin tunnuksiin.

Etuvetoisena ei pidossa ollut hurraamista. Rengasäänet kuuluivat kyllä ihan eri tavalla kuin Volvossa, mutta muuten tietysti bensakone kuullosti dieseliä sivistyneemmältä. Tehot tuntuivat riittäviltä, vaikka tuskin tuo moottori olisi ensisijainen valintani. Ohjaustuntumassa olin havaitsevinani pientä "mutteri"-ilmiötä - vaikka en koskaan ole ajanutkaan autolla, jossa se esiintyy pahimmoilleen. Muuten ohjaus oli tarkka ja sopivasti tehostettu.

Ajamani yksilö oli varustettu lisäpenkeillä 7-paikkaiseksi, joten kontin tiloja ei päässyt kunnolla vertaamaan.

Ei nyt mitään pidättelemätöntä kuumetta noussut, mutta kyllähän Tarracoa voisi pitää järkivaihtoehtona Volvon seuraajaksi. Toisaalta, kun nykyisessä ei ole mitään sellaista, mikä lisäisi vaihtointoa, voi ihan rauhassa puntaroida eri vaihtoehtoja.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Paikalla Markku J

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #46 : 30.01.2019 20:28 »
Rengasäänet kuuluivat kyllä ihan eri tavalla kuin Volvossa

Tämä rengasmelun kovuus on yllättävää, kun Kodiaq taas on erittäin hiljainen tämän suhteen, ja mielestäni minun ex XC60:a hiljaisempikin. Olisko Tarracossa sitten erilainen äänieristys. Rengaskoko tuossa 1.5 -koneisessa kai oli maltillinen 18", kuten minullakin ?
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Paikalla Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13669
  • Volvo XC60
Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #47 : 30.01.2019 20:32 »
Ei se rengasmelu koko ajan häirinnyt, enkä voi sanoa edes olevani kovin allerginen sille. Sain sen esille suht. rivakassa, sutivassa lähdössä, jolloin yllätyin, miten hyvin ääni tuli sisälle. Kannattaa kokeilla ihan omin korvin.

Juu, rengaskoko oli tuo Markun mainitsema.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Jysky

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #48 : 31.01.2019 08:37 »
Oliko Q n ajamassa nastat kun ruopiessa äänteli?

Mua ei tässä tuo keskinäyttö häirinnyt kun oli kumminkin kojelaudan edessä eikä kokonaan sen yläpuolella. Jos radiokuvakkeet oli noin kun noissa minun kuvissa ensimmäisessä niin noinhan tuo taitaa näkyä joka VAGissa nykyään.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2019 08:40 kirjoittanut Jysky »
Ateca TDI 4drive

Paikalla Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13669
  • Volvo XC60
Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #49 : 31.01.2019 10:10 »
Juu, nastat oli. Tuo näyttö on kyllä häiritsevä. Mutta jos välttämättä VAG:n haluaa, niin siihen on sitten tyytyminen.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Jysky

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #50 : 31.01.2019 10:27 »
Ei ainakaan noiden takia kannata hylätä VAGia- noita kuvakkeita löytää netistäkin valmiina mm musta/valkoisena ja jos on taiteilijan ja bittinikkarin vikaa niin voi tehdä itsekin. Mutta älä multa kysy miten.
Kuvake topicia ei muuten taida tääl meillä vielä ollakaan?!
Ateca TDI 4drive

Paikalla Markku J

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #51 : 31.01.2019 10:30 »
Juu, nastat oli. Tuo näyttö on kyllä häiritsevä. Mutta jos välttämättä VAG:n haluaa, niin siihen on sitten tyytyminen.

Tarracon keskinäytön toteutuksesta en minäkään pidä. Radiologot sinällään ovat minulle ok, mutta saahan näyttöön muitakin näkymiä. Kodiaqin keskinäytön perinteisemmästä toteutuksesta pidän enemmän. Tarracon lisävarusteluettelosta onkin jätetty isompi 9,2" näyttö pois - ja ihan oikein, jos sen hinta olisi yhtä järkyttävä kuin Skodalla.


Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #52 : 09.03.2019 19:38 »
Kävinpä sitten kokeilemassa tuonkin uutuuden. Auto oli erittäin hyvin varusteltu. Myyjän mukaan hintaa 68 t. 190hv diesel. No eikun auto tulille ja menoksi. Tilaa tuntu olevan ihan hyvin ja varusteita varmaan enemmän kuin tarpeeksi. Mutta sitten ne ikävät puolet. Auto vaikutti melko traktorilta kone äänien osalta. Rengasmeluakin ihan kiitettävästi noksu r3 kitkoilla. Taisivat olla 19 tuumaiset. Ajettavuudeltaan ei mitenkään ihmeellinen.Vein auton melko pian pois. Ei vaan iskenyt.

Heti perään kävin ajamassa kodiaqin 190 bensana. Olisiko ollut joku sportline malli. Mutta tämä auto tuntui selkeästi paremmalta kuin tuo seatti. Melutasoltaan auto oli hiljainen. Rengasäänet todella hyvin eristetty. Ei suhinoita.

Ajettavuuskin oli omaan makuuni huippua, meni suoraan kuin juna. Tässä ei ollut edes sitä säädettävää alustaakaan. Skoda ei kolahdellut tiekatkojen kohdalla lähellekään niin kovasti kuin seatti.


Tätä skodaa voisi harkita ihan tosissaan. Oli erittäin miellyttävä auto.

Onko kukaan vertaillut 190 hv bensan ja dieselin melutasoa? Muistelen lukeneeni jostain, että 190 hv disukassa parempi äänieristys kuin 180 hv bensamalleissa? Tuossa testissä oli se vanhempi malli bensasta.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2019 19:43 kirjoittanut Bemmisti »

Paikalla Markku J

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #53 : 09.03.2019 20:24 »
^Mielenkiintoisia koeajohavaintoja. Minä oletin Tarracon ja Kodiaqin olevan kokolailla yksi yhteen sama auto. Minulla oleva Kodiaq 2.0 TSI on tosi hiljainen rengasmelun osalta, eikä moottorin ääntäkään juuri kuule, mutta en ole tehnyt vertailua dieseliin. Tämä on hiljaisimpia minulla olleita autoja - ja muutenkin kokonaisuutena parhaan vaikutuksen tehneitä.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #54 : 09.03.2019 21:15 »
Kodiaqissa oli näköjään laminoidut lasit vakiona. Silläkin varmaan joku merkitys. Seattissa oli panoraamakattoluukku joka voi melua lisätä? Skodassa oli myös 19 tuuman kitkat contin 7 kitkoilla.

Nuo laminoidut lasit taisi tulla my 19 malleihin?

Paikalla Markku J

Vs: Seat Tarraco (2019 ->)
« Vastaus #55 : 09.03.2019 21:20 »
Kodiaqissa oli näköjään laminoidut lasit vakiona. Silläkin varmaan joku merkitys. Seattissa oli panoraamakattoluukku joka voi melua lisätä? Skodassa oli myös 19 tuuman kitkat contin 7 kitkoilla.

Nuo laminoidut lasit taisi tulla my 19 malleihin?

Jos Kodiaq oli 180 hv, niin siinä ei ollut laminoituja laseja. Ne tulivat malliuudistuksen myötä tarjolle samalla kun 190 hv tehot. Ja tuolloin tuli tarjolle myös progressiivinen ohjaus, jonka olisin halunnut.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.