autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Seat Leon 5F  (Luettu 52153 kertaa)

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4324
  • Audi A3 Sedan BS S-tronic FL-17
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #360 : 25.04.2018 21:31 »
Yksi tähän vielä pultin kuvaa uudestaan katsoaessani. Olisiko pultit voineet "pohjata" tarvikevanteilla takana? Pitäisin mahdollisena.

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7216
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #361 : 25.04.2018 21:35 »
Yksi tähän vielä pultin kuvaa uudestaan katsoaessani. Olisiko pultit voineet "pohjata" tarvikevanteilla takana? Pitäisin mahdollisena.

Minä en... pultit ruuvataan jarrulevyn läpi napaan. Navassa kierteinen osa on läpiasti reikään tehty, joten pultin pää pääsee kiertymään "ilmaa vasten".

Näin... kuvan etupintaa vasten tulee jarrulevy:
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4324
  • Audi A3 Sedan BS S-tronic FL-17
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #362 : 25.04.2018 21:42 »
No, oudosti kierre on venynyt ja pultti melkein poikki kartion jälkeen. Edelleenkään en usko materiaalivikaan takarattaiden pulteissa.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2018 21:46 kirjoittanut Zaasa »

Poissa Daatta

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #363 : 27.04.2018 10:26 »
Venyvät renkaanpultit... Nuo ovat auton mukana tulleet pultit, joita on ilmeisesti käytetty myös talvivanteiden kanssa? En tiedä muista, mutta itse olen käyttänyt eri pulttisettejä kesä- ja talvivanteissa. Kesävanteissa on alkuperäiset "kevennetyt" pultit ontolla kannalla. Tarvike talvivanteissa on rengasliikkeen tarvikepultit. Mutta jos vanteissa on sama kartio, ei sillä liene merkitystä vaikka yksiä pultteja käyttäisikin. Jotenkin vaikuttaisi, että pultti on käännetty pitkällä varrella lähes poikki. 130nm ei ole paljon, muutama päräytys pulttipyssyllä.
Leon Cupra ST 300 4drive -18, ex. Leon Cupra 265 MY15

Poissa Lukkomutter1

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 990
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #364 : 03.05.2018 09:51 »
Mitähän rasvaa se on tuo valkonen mähmä ovien lukoissa? Käviskö esim. Wurth HHS 2000, vai onko jotain parempaa olemassa? Alkoi stana taas naksutus kuulumaan auton kallistellessa ja viimeksi ongelma korjaantui, kun huollossa säätivät ja rasvasivat lukon.

No, hommasin tuota Wurthia. Eihän tuo tietenkään niin paksua ole kuin se alkuperäinen rasva, mutta tuntui kuitenkin auttavan ongelmaan, joten rasvasin sitten kaikki paikat. Semmosta tahmeaa mähmää tuo on.

Poissa Vuorisaario

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #365 : 03.05.2018 20:26 »
Jostain syystä menin aikanaan tilaamaan kaasu-Leon ST:n business-varusteilla.
Luovutus on tässä kuussa ja nyt etsin muiden kokemuksia kaasuautosta.
Kovasti jännittää se että testeissä on moitittu laiskaksi.

Poissa tmr97

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 929
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #366 : 03.05.2018 23:05 »
Jostain syystä menin aikanaan tilaamaan kaasu-Leon ST:n business-varusteilla.
Luovutus on tässä kuussa ja nyt etsin muiden kokemuksia kaasuautosta.
Kovasti jännittää se että testeissä on moitittu laiskaksi.


Videovertailua kaasuversiot Leon ja Ibiza:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=MgIuoTE2j7g" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=MgIuoTE2j7g</a>

Poissa Daatta

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #367 : 09.05.2018 11:32 »
Tuollaista paksumpaa rasvaa voisi kokeilla, tuntuu että lukon mekanismi kolisee edelleen. Ja/tai oven tiivisteet narisevat...

Tilasin myös uudet pissapojan suuttimet, oli todellakin helppo asentaa. Lähtevät irti kun nostaa tuulilasin puoleisesta reunasta. Liittimet lähtevät myöskin irti ilman työkaluja. Alkuun oli pientä säätöongelmaa (ruuvi etupuolella), mutta kun ruuvasi molemmat yläasentoon niin suihku alkoi osua keskelle ikkunaa. Hyvin pyyhkii, eikä kastele koko autoa. En löytänyt muovipussista tai suuttimista mitään VAG numeroita, voi olla aitoa kiinantuotantoa tai hyvää kopiota. Jos toimii niin mitä välii. 8)
Leon Cupra ST 300 4drive -18, ex. Leon Cupra 265 MY15

Poissa Dirti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 123
  • Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 Style 2011
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #368 : 13.05.2018 22:08 »
Minkäslaisia kulutuksia on saavutettu 1.4 tsi act:lle ja 1.8 tsi:lle?

Väännöt koneissa samaa luokkaa, eri kierrosalueilla tosin. Ja luonnollisesti heppoja 1.8:ssa enemmän. Joten kuinka paljon eroja sitkeydessä yms?

Poissa Daatta

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #369 : 14.05.2018 11:36 »
Aika pieniä taitaa kulutuserot olla. Itse ajelin eilen Cupralla 300km 5,8l keskikulutuksella. Ei mitään talousajoa vaan rajoitus + 10km (80 ja 100kmh alueilla) ja ohi aina kun tuli hitaampi vastaan. Päällä 2 henkeä + takakontti täynnä tavaraa.

Käytännön ero 1.4 ja 1.8 koneissa on kuulemma pieni. Jos tehoa haluat niin osta Cupra, muuten 1.4.
Leon Cupra ST 300 4drive -18, ex. Leon Cupra 265 MY15

Poissa Jopemies

Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #370 : 16.05.2018 21:57 »
Rouvan vuoden ikäisessä ja 7000km ajetussa kodinkoneesta kuuluu jotain rutinaa apukuskin puoleisen etupyörän alueelta kun kääntää oikealle. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Volvo V90 D4 AWD R-Design -18, Seat Leon 1.0 TSI DSG - 17

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7216
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #371 : 16.05.2018 22:01 »
Rouvan vuoden ikäisessä ja 7000km ajetussa kodinkoneesta kuuluu jotain rutinaa apukuskin puoleisen etupyörän alueelta kun kääntää oikealle. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Kivi jossain laakerin tai nivelen osissa välissä, tai jos ääni on enempi metallinen niin laakeria iskarin yläpäästä kaput. Jos ei itsekseen lähde pois ja ääni on jatkuvaa niin huollon tiskille mars, kyllä ne sielä sen pois hoitaa.
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa Jopemies

Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #372 : 16.05.2018 22:17 »
Kivi jossain laakerin tai nivelen osissa välissä, tai jos ääni on enempi metallinen niin laakeria iskarin yläpäästä kaput. Jos ei itsekseen lähde pois ja ääni on jatkuvaa niin huollon tiskille mars, kyllä ne sielä sen pois hoitaa.
Kiitti vinkistä. Vuosihuolto ensi kuussa joten tarkistetaan siellä viimeistään.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Volvo V90 D4 AWD R-Design -18, Seat Leon 1.0 TSI DSG - 17

Paikalla Supe

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 202
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #373 : 17.05.2018 11:22 »
mikä on nykyään moottorin ilmansuodattimen vaihtoväli? eli missä kohdin vaihtavat eka kerran tuon huollossa? 30tkm huollossa ei ainakaan vielä vaihdettu.

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7216
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #374 : 17.05.2018 11:24 »
mikä on nykyään moottorin ilmansuodattimen vaihtoväli? eli missä kohdin vaihtavat eka kerran tuon huollossa? 30tkm huollossa ei ainakaan vielä vaihdettu.
Mulla ainakin oli omassa Istuimessa 90tkm. Ja se tuntuu olevan aivan liikaa tänne...

Vaihdoin itse 44tkm mittarissa ja erittäin paskainen oli mokoma.
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Paikalla Supe

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 202
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #375 : 17.05.2018 11:31 »
Mulla ainakin oli omassa Istuimessa 90tkm. Ja se tuntuu olevan aivan liikaa tänne...

Vaihdoin itse 44tkm mittarissa ja erittäin paskainen oli mokoma.

täytyypä hakea uusi myös itse,eihän tuo kauheita varmaan maksa.näytti olevan melko likainen myös omassa 2v/33tkm ajetussa,ku äsken tarkistin

Poissa JS88

Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #376 : 17.05.2018 11:40 »
On tosiaan pitkän oloinen vaihtoväli tuo ilmoitettu. En kyllä rehellisyyden nimissä tiedä mikä on virallinen väli omassakaan autossa, mutta tuo on tullut vaihdettua/vaihdatettua kyllä aina öljynvaihdon yhteydessä... Likainen se on jo 20tkm ajollaki eikä paljoa maksa.

Poissa Lukkomutter1

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 990
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #377 : 17.05.2018 11:42 »
^ Mikä on ei paljoa? Tarkastushuolto (valohoito) pitäs tehä parin kk:n sisään ja vois tuon vaihtaa samalla.

Poissa JS88

Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #378 : 17.05.2018 12:00 »
Tulee nyt offtopiccia kun ei ole itsellä seattia. Mutta alkup laatuinen mahlen suodatin tilattuna vajaa parikymppiä. Erikseen en kysynyt hintaa vaihdolle mutta öljyjen, ösuodattimen ja ilmansuodattimen vaihtotyö oli yhteensä 60e viimeksi. Wetterillä eli volvon merkkiliikkeessä. Hilppeet siis lisäksi. Tilaillut aina huoltokamoja sen verran kerralla, että saanut ilman postikuluja ja päätynyt "laatu merkkeihin".

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7216
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Seat Leon 5F
« Vastaus #379 : 17.05.2018 12:07 »
Huolto-osia ja huoltopaketteja Seatiinkin voi tilata täältä:

http://ahw-shop.de/

Esim allergeeni-sisätlasuodatin 21,50€, Suomessa 43€

Moottorin ilmansuodatin 1.8/2.0TSI/1.6/2.0TDI, 19,50€, Suomessa 32,40€

Öljylle suodattimet, proput, tiivisteet tai muut osat ovat samassa suhteessa edukkaita.  Itse tilasin just esim DSG:n huoltopaketin tuolta, joka oli jo pelkkien DSG öljyjen osalta merkittävästi halvempi, että postikulut muille kamppeille kuittaantui sillä.
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

 

https://www.efh.fi