autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz EQC  (Luettu 11429 kertaa)

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2532
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #60 : 21.12.2018 19:02 »
Nykyisin (oli niitä ennenkin) on todella hienoja/näyttäviä ja mukavia kankaita autoihin.

Vähän näkee hienoja/näyttäviä kankaita. Range Rover Velariin saa kyllä, mutta esim. saksalaisten premium-merkkien kankaat ovat ankeita auton hintaluokkaan verrattuna. Ysärillä oli ainakin saksalaisilla hienompia kankaita tarjolla. Ja vielä minun ensimmäisessä A6:ssa 2005 oli lisähintaan ostettu korkeatasoinen kangas.

Paikalla dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10058
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #61 : 21.12.2018 19:27 »
Vähän näkee hienoja/näyttäviä kankaita. Range Rover Velariin saa kyllä, mutta esim. saksalaisten premium-merkkien kankaat ovat ankeita auton hintaluokkaan verrattuna. Ysärillä oli ainakin saksalaisilla hienompia kankaita tarjolla. Ja vielä minun ensimmäisessä A6:ssa 2005 oli lisähintaan ostettu korkeatasoinen kangas.

Makuasioita. Viimeiseen uutena ostamaani audiin oli ihan vakio vaaleahko beesi kangas laadukas, mukava ja silmälle ilo...ennenkuin kaikista vaatteista jäi tummaa sinne tänne. Buimurissa mustakin kangas on huomattavasti nätimpi kuin venähtänyt nahka, ja mukavampi niin kesällä kuin talvella. Puolinahat, penkin istuinosan/selkänojan sivut nahkaa ja keskiosa kangasta (sopivan luikasta) on ehkä paras yhdistelmä, näissä ei vaatteet jää ruttuun istuutuessa.
Thank you.

Poissa AdvForester

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 51
    • Adventure Forester Youtube-kanava
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #62 : 06.02.2019 20:30 »

Helsingin visiitiltä videomatskua. Hieno auto kaikinpuolin! Mielenkiintoista nähdä jahka koeajoraportteja alkaa ilmaantumaan.

<a href="https://youtu.be/ys6VseDhfe8" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/ys6VseDhfe8</a>

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2532
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #63 : 06.02.2019 20:48 »
Helsingin visiitiltä videomatskua. Hieno auto kaikinpuolin! Mielenkiintoista nähdä jahka koeajoraportteja alkaa ilmaantumaan.

Mielenkiintoista odottaa vertailutestejä I-Pace - e-tron - EQC. Paperilla EQC ei ole kovin vahvoilla, mutta kuinka käytännössä?

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 653
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #64 : 18.04.2019 19:13 »
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=9c1pzH-kYhw" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=9c1pzH-kYhw</a>

Paikalla jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 517
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #65 : 06.05.2019 11:16 »
Jokos EQC:n hinnat oli täällä?

Perusversio 81 737 euroa, ja erikoisversio "Edition 1886"  maksaa 98 510 euroa. Ensimmäiset autot tullevat maahan heinäkuussa.

Tässä vielä lähde:

https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-benzin-eqc-sahkoauton-hinnat-tulivat-julki-halvempi-kuin-audi-e-tron/

« Viimeksi muokattu: 06.05.2019 11:21 kirjoittanut jtp_fi »
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 340
  • Sprinter -19
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #66 : 06.05.2019 18:21 »
Suorimmat kilpailijat, eli Jaguar I-Pace ja Audi E-tron maksavat perusversioinaan 84 041 ja 87 027 euroa.

MB -3k€ edukkaampi kuin Jaguar.
Ja Audi +6k€ kalliimpi kuin MB.

Aika huimasti silti EQC kalliimpi kuin vastaavan kokoluokan GLC, ei taida EQC:stä(kään) kansan autoa tulla.

Poissa Bear

Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #67 : 06.05.2019 18:28 »
EQC tulee varmasti löytämään ostajansa, mutta jokaisen kaduntallaajan kulkupeli se ei ole.
Muotoilullisesti ihan onnistunut paketti, vaikka keulasta tulee ainakin minulla mieleen Volkswagen T-Roc. ???

Poissa Urlaub

Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #68 : 06.05.2019 19:25 »
Aika huimasti silti EQC kalliimpi kuin vastaavan kokoluokan GLC, ei taida EQC:stä(kään) kansan autoa tulla.

Aika kaukana on 60 tonnin GLC:kin kansanautosta.

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3123
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #69 : 06.05.2019 19:36 »
Enempi ehkä pettymys on tuo range ja se, että tämäkin auto on enempi vähempi 1 generaation rakennelma perinteisen auton rungolle vs. alusta saakka sähkölle rakennettu.

Ehkäpä nykyisen jälkeen tulee vielä yksi sukupolvi hybridejä ajeltua, ennen kuin Mersu/Audi/BMW saa kunnollisia sähkäreitä ulos sopivalla rangella.

Toki Audilla se GT tulee olemaan mielenkiintoinen, samoin kuin Possulla Taycan. Lievästi epäillen odotan kuitenkin noitakin..

Paikalla jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 517
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #70 : 06.05.2019 20:00 »
Hintojen vertaaminen kilpailijoihin on melko vaikeaa, ennen kuin tietää mitä vakiovarusteina on.
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 340
  • Sprinter -19

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3123
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #72 : 07.05.2019 10:56 »
Tuolla hieman ensi tunnelmia:

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-mercedes-benz-eqc-taman-verran-sahkotekniikkaa-saa-81-372-eurolla/


Ajokokemukset tulevat olemaan mielenkiintoiset. Tosin veikkaan tulevan suitsutusta, ainakin pohjaten omaan glc hybridin kokemukseen.

Tuo latausteho on todellinen let down. Tuohan tarkoittaa sitä, että yön yli ei akkua ladata kotona tyhjästä täyteen

11kw laturi olisi ollut kyllä ihan minimi odotus ja mieluummin myös 22kw tarjolle vaikka lisävarusteena.

Nurkkasurffaajalle tuo toki riittää, mutta esim itselle aiheuttaisi selviä ongelmia.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 770
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #73 : 07.05.2019 11:59 »
Veikkaan toimittajan sekoilua. Eihän nyt noin surkeaa laturia voi ollakaan.

Poissa Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 340
  • Sprinter -19

Poissa Urlaub

Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #75 : 07.05.2019 12:35 »
Veikkaan toimittajan sekoilua. Eihän nyt noin surkeaa laturia voi ollakaan.

Kyllä voi, kun kyse on auton omasta laturista.

Sitä ei pidä sotkea pikalatauspisteisiin, joissa laturi on siellä ulkoisessa pömpelissä ja autolle tarjotaan suoraan tasavirtaa. Auton laturin hitaus tai nopeus ei vaikuta pikalataamiseen mitenkään, koska kyse on eri asiasta.


Poissa lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • BMW 530e
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #76 : 07.05.2019 12:46 »
Tuota mersun 7.4 kW laturia on kommentoitu tuolla facen sähköautot nyt -keskustelualueella näin

Lainaus
tuolla on 3 x 2.5kW laturia rinnakkain, jolle jokaiselle on vaiheenvalintakontaktori AC-syötössä. Nerokas systeemi, miksei kaikissa autoissa ole tätä?

Jos tuo on totta, niin kuulostaa nerokkaalta ratkaisulta.

Tietysti kokonaislataustehoa vois aina olla enemmän, mutta se optio on tulossa. Itse en siitä kuitenkaan extraa maksaisi.

Poissa Taky

Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #77 : 07.05.2019 12:51 »
Tuo latausteho on todellinen let down.

No onpa typerä juttu!

Reiluakulutusta voisi hyvin kompensoida kunnollisella latauksella, mutta ei nyt.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 770
Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #78 : 07.05.2019 12:54 »
Kyllä voi, kun kyse on auton omasta laturista.

Sitä ei pidä sotkea pikalatauspisteisiin, joissa laturi on siellä ulkoisessa pömpelissä ja autolle tarjotaan suoraan tasavirtaa. Auton laturin hitaus tai nopeus ei vaikuta pikalataamiseen mitenkään, koska kyse on eri asiasta.

Puhun juurikin auton sisäänrakennetusta laturista.

Todella outoa kun kyseessä on kuitenkin 80ke auto. Jossaln liiffissä nyt ymmärtää laturissa säästämisen.

Sakut näemmä jatkaa sähköissä samaa linjaa kuin dinoissa eli vakiona tulee vain kääntyvät pyörät ja kaikki muu maksaa erikseen.

Poissa Urlaub

Vs: Mercedes-Benz EQC
« Vastaus #79 : 07.05.2019 13:01 »
Puhun juurikin auton sisäänrakennetusta laturista.

Todella outoa kun kyseessä on kuitenkin 80ke auto. Jossaln liiffissä nyt ymmärtää laturissa säästämisen.

Sakut näemmä jatkaa sähköissä samaa linjaa kuin dinoissa eli vakiona tulee vain kääntyvät pyörät ja kaikki muu maksaa erikseen.

Mihinkäs se muuttuisi?

Eikä laturikaan varmaan ihan heti tuosta parane kun tarjolle tulee pienemmät ja halvemmat sähkö-Mersut.

Johan B-sarjan sähköauto oli kokonaan vailla pikalatausta. Kaikenmaailman liiffeissä ja muissa pikalataus on ollut alusta pitäen, mutta ei Beemelissä. Sillä ei siis voi ajaa Tampereelta Hesaan ilman parin-kolmen tunnin lataustaukoa..