autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Madeira  (Luettu 3101 kertaa)

Poissa Paha71

• Hallitusjäsen
  • Klassikko
  • BMW 320dA
Madeira
« : 17.08.2018 12:13 »
Varasin viikon matkan otsikossa mainitulle saarelle joulukuun alkupäiville.

Onko foorumilaisilla näkemyksiä ja kokemuksia Madeirasta? Mikään rantaloma- ja auringonpalvontakohde ei ole kyseessä, mutta uskoisin sääolosuhteiden olevan kuitenkin miellyttävämmät kuin adventtisohjoiset kelit kotimaassa.  8)  :)
Autostadium ry:n viestintävastaava

Poissa Pekka P

Vs: Madeira
« Vastaus #1 : 17.08.2018 12:53 »
Oltiin viikko heinäkuun alussa. Siellä oli meidän makuun kesän miellyttävin sää. Hiukan hellerajan alapuolella ja hiukan tuulta. Nähtävää luontoa ja maisemaa on paljon, mutta ei tosiaan rantalomailijoille. Nelivuotiaskin viihtyi hyvin, vaikka ei tuo ole mitenkään lapsiperheille suunnattu kohde.
Superb Combi 2.0 TDI 150 DSG7 L&K Businessline -18.          B-Max 1.0 Ecoboost 100 M5 Titanium -14.
Ex:t 3 x Skoda, 3 x VW, 3 x Fiat, 2 x Seat, 1 x Volvo, 1 x Mazda, 1 x Hyundai.

Poissa Arcca

• Klassikkoainesta
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
« Vastaus #2 : 17.08.2018 18:47 »
Olin muistaakseni helmikuussa. Vähän kalsaa silloin, Suomen normi kesää vastaava ilma.

Kaikkein eniten tykkäsin olostani siellä kun olin hotellin nightclubissa kuuntelemassa amatööri Fado laulajia, viskiä siemaillen.

Hieno paikkahan se ylipäänsä. Kyllä lapsetkin viihtyi kun hotellissa on kuitenkin uima-altaat.

Saaren ympäriajo bussilla jää varmasti mieleen. Itse olin vähän liian korkeanpaikankammoinen siihen hommaan, ja ei pystynyt nauttimaan täysillä. Ai niin, taisin olla kävelyretkelläkin vuorilla, se oli ihan kivaa.
Ex - Passat 3B, 3BG, CC, B8

Poissa PgPete

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #3 : 18.08.2018 00:15 »
Olin vaimoni kanssa häämatkalla tuolla juuri samoihin aikoihin, eli joulukuun alussa muutama vuosi sitten. Yli 20°C oli koko viikon, eli sopivasti kävelyyn, vaelteluun ja bussilla kiertelyyn. Sopi meille loistavasti.
Ensi kerralla otan vuokra-auton, niin pääsee paremmin syrjäiset kylät kiertelemään ja "tavernoissa" istuskelemaan rauhassa. Sinällään kiertoajelu bussilla oli hyvä, mieleen jäi pieni vaellusretki vuorilla, sisältäen tämän piipahduksen vuoribaarissa lasillisella. Se paikallinen sitruunajuoma oli oikein hyvää. ;) Itsellä on tapana käydä myös yksinäni heppailemassa siellä täällä kun nainen lepäilee hotellilla, tulee paremmin löydettyä mielenkiintoiset paikat kun ei ole kukaan jarruttelemassa, sitten voi tehdä täsmäiskuja naisen kanssa rauhassa myöhemmin. No, tuo tietysti jokapaikassa, mutta erityisesti polveilevassa, raskaammassa maastossa/kylässä.
Viehätti kovin vanhaa pösömiestä myös autokalusto, pientä GTI-pösöä oli joka nurkalla.  :D
Ensi kerralla mennään kesällä, voimakkaamman kukinnon aikaan. (Vaimon mielipide) Vaikka kesältähän tuolla tuntui joulukuussakin.

Poissa ääliö

• Klassikkoainesta
« Vastaus #4 : 24.06.2019 15:00 »
Onko tähän liittyen jollakulla lisää kokemuksia? Olen varaamassa perheelle tuonne reissua syyslomaviikolle (42).

Poissa CorAveRav

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #5 : 24.06.2019 16:49 »
Runsaasti, mutta syysloman aikaan en ole ollut siellä (kokemusta marraskuu - huhtikuu).
Ja se perusasia heti kättelyssä, että se ei ole rantapaikka perinteisessä mielessä, eli uimista ja auringonottoa haluavat katsoo sopivan hotellin jossa nämä asiat on mieleiset.

Poissa Eppu H

• Uudenkarhea
« Vastaus #6 : 25.06.2019 12:19 »
Onko tähän liittyen jollakulla lisää kokemuksia? Olen varaamassa perheelle tuonne reissua syyslomaviikolle (42).
Oltiin viime lokakuussa kaksi viikkoa ja säät olivat erinomaiset. Aurinkoista lähes joka päivä ja päivälämmöt noin 22 astetta. Tänä vuonna mennään viikoiksi 43 ja 44. Muuten kokemukset samanlaisia kuin muillakin tämän topicin kirjoittajilla.

Poissa ääliö

• Klassikkoainesta
« Vastaus #7 : 25.06.2019 12:38 »
Onko mielestänne väliä ottaako majoituksen saaren pääkaupungista vaiko jostakin loitommalta?
Rantalomaa ei olla hakemassa, eli ns. ympäriinsä käyskentely sopii OK. Pitäisikö tuonne varautua jonkinlaisilla paremmilla ulkoilukengillä, tms. jos siis joitakin kinttupolkuja on tarjolla ja kannattaa niihin tutustua? Autovuokraus voisi olla OK. Rouva kylläkin pelkää korkeita paikkoja ja serpentiinejä, kuten Mallorcalla...

Poissa Harza

• Vakiokalustoa
  • **
  • M-B C200
« Vastaus #8 : 25.06.2019 13:47 »
Me oltiin vähän keskustan ulkopuolella aikoinaan, kävely matkan päässä kumminkin. Levadoja kannattaa käyskennellä.Mahtavia paikkoja mutta ne sijaitsevat korkeilla paikoilla.Rantalomaa en saarella nähnyt vaikka autolla kierrettiin. Kannattaa vuokrata auto ja ajella saarella.Kauniita paikkoja löytyy.
Hyvää matkaa.
Enjoy it while it lasts

Poissa CorAveRav

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #9 : 27.06.2019 20:04 »
Ehdottomasti Funchalin nähtävyyksien lisäksi koko saaren nähtävyyksien katsomiset.
Levadat kannattaa valita sen mukaan, kuinka paljon vaivaa ja aikaa haluaa käyttää niihin ja säävarauksella.
Tästä pääsee alkuun tapahtumien ja kävelyreittien osalta:
http://www.visitmadeira.pt/en-gb/homepage

Rantapromenadi on ihan mukava Lidosta Camara de Lobosiin, valitettavasti tunneli on yleensä suljettu ja aiheuttaa jumppaa mäen kiipeämisessä ja alas menossa...
Helpoimpia levadoita on Balcoes ja näköala perillä hyvä, ainoastaan paikoitus tien varteen ongelma ellei mene heti aamusta.
Yksi suosituimmista levadoista on Risco ja 25 Fontes, jälkimmäinen vaatii jo kävelyä jonkin verran ja yksi kävelysauva tueksi on hyvä valinta, valitettavasti paljon turisteja eli heti aamusta... Kannattaa mennä sillä pikkubussilla alas ja ylös, jolloin tuo Risco on melko helppo katsoa tai lyhentää ainakin tuon jälkimmäisenkin patikointia.
Pico Ruivolle helpompi reitti on autolla Achada do Teixeira:an ja sieltä polkua ylös, huimistelijoille reitti Pico Do Arieiro:lta (sää voi muuttua nopeasti todella pilviseksi eli umpisumuksi ylhäällä). Arieirolla kannattaa ainakin käydä autolla.

Poissa Corvike

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #10 : 27.06.2019 20:31 »
Onko mielestänne väliä ottaako majoituksen saaren pääkaupungista vaiko jostakin loitommalta?
Rantalomaa ei olla hakemassa, eli ns. ympäriinsä käyskentely sopii OK. Pitäisikö tuonne varautua jonkinlaisilla paremmilla ulkoilukengillä, tms. jos siis joitakin kinttupolkuja on tarjolla ja kannattaa niihin tutustua? Autovuokraus voisi olla OK. Rouva kylläkin pelkää korkeita paikkoja ja serpentiinejä, kuten Mallorcalla...

Olen käynyt tuolla pari kertaa ja se on ihan mukava paikka. Itse olin molemmilla kerroilla kävelymatkan päässä pääkaupungista, ja sinne menisin uudelleen, jos kolmannen kerran tuonne menen. Autonvuokra kannattaa