https://yliteippaus.fi/

Korjaamokokemuksia

T

Trally

Vieras
Onko foorumilaisilla kokemusta VZ-Auto autokorjaamosta? Hakusessa hyvä ja luotettava VAG korjaamo Nokian nurkilta. Onko suositella jotain?
:)

Otsikkoa muokattu. - Quality -
 
Riippuu mitä VAG:ta tarkoitat.

Skodalle ehdottomasti suositukset RS-Huollosta Sarankulmasta. Varmaan ne muitakin Vaggineita huoltavat.
 
Takavuosina ei ainakaan espoolainen VW-paja halunnut osallistua Seatin ylläpitoon. Esittivät, että ei heillä ole tietoa eikä varaosia, vaikka kysymyksessä oli aivan perusauto.

Mutta kysyminen ei maksa mitään ;)
 
Urlaub sanoi:
Riippuu mitä VAG:ta tarkoitat.

Skodalle ehdottomasti suositukset RS-Huollosta Sarankulmasta. Varmaan ne muitakin Vaggineita huoltavat.

Teetin tuolla yhteen Volkkariin jakopäärempan.
Voin suositella.
 
Onkos kellään kokemuksia tuosta VZ-autosta? Tai Autokorjaamo huoltopisteestä? RS huolto ei huolinut Audia...
 
Törmäsin tällä viikolla aika selvään kusetuksen yritykseen kun kävin vaihdattamassa jouset ja iskarit. Soittivat korjaamolta ja kertoivat että takajarrupalat loppu ja voisivat vaihtaa ne samalla. Sanoin että aika oudolta kuulostaa kun palat uusittu viime syksynä, siihen vastasivat vaan että välillä tulee huonolaatuisia jarrupaloja. Kielsin kuitenkin vaihtamasta ja kun tänään tarkistin palat, olivat vielä kuin uudet. Itse työ jonka tilasin sujui kyllä hyvin ja sovittuun hintaan, mutta en taida kyseistä korjaamoa toista kertaa käyttää. Voi kuvitella kuinka moni lankeaa tuollaiseen kun varmaan aika harva seuraa tarkasti jarrupalojen kuntoa, vielä kun on melko edullinen homma niin helposti suostutaan. En nyt laita korjaamon nimeä tähän mutta YV:llä saa kysyä jos joku käyttää Vaasassa korjaamoja.
 
Onko InCar Joensuu mistään kotoisin auton peltitöissä? Näköjään Lähitapiolan vaihtoehdot Susirajalla ovat InCar, K-Caara ja joku nyrkkipaja nimeltään Autofixaamo Timantti.

Mikähän noista olis paras paja oikomaan pari lommoa ja naarmua?
 
^ Mikäs paja tuo Jonesin Incar on alunpitäen ollut?

Incar on laajentunut nopeasti ostamalla korjaamoja mm. Delta-Autolta. Ei se yksittäisen toimipisteen osaaminen tai sen puute ole mihinkään kadonnut valokylttien vaihdolla.
 
Urlaub sanoi:
^ Mikäs paja tuo Jonesin Incar on alunpitäen ollut?

Incar on laajentunut nopeasti ostamalla korjaamoja mm. Delta-Autolta. Ei se yksittäisen toimipisteen osaaminen tai sen puute ole mihinkään kadonnut valokylttien vaihdolla.

Sen kun tietäsin.

On sen verran syrjässä että en ole aikaisemmin edes tiennyt että tuollainen on Joensuussa.

Tuota nyrkkipajaa on kyllä kehuttu Facessa, pitäisköhän viedä sinne.

 
Ei nyt suoranaisesti korjaamokokemus mutta alan asentamo. Tänään varattu aika (3h) lisävarusteen laittoon puolilta päivin. Matkaa asentamoon 37km. Auto jätetty pihaan ja avaimet tiskiin. Sitten fillarilla rennosti polkien 36 minuuttia pohjoiseen jonka jälkeen asentamolta tulee puhelu, että asennettava tuote on vauroitunut kuljetuksessa  ja sitä ei voida asentaa. Kerroin, että vapaan neljän tunnin järjestäminen kesken työpäivän on haastavaa sekä lisävarusteen saamatta jääminen siirtää yhtä tärkeää projektia horísenttiin. Korvauksista oli puhe. Muutama kirosana lenti ja päätiin vetää aikomani pyörälenkin tosin hieman lyhyempänä (2,5h). Auton noutaessa luvattiin korvata ylimääräisestä käynnistä kuluneet polttoaineet. Tiedän, että hommasta tulee myös asentamolle tulovajetta mutta miksi se on aina asiakas joka kärsii. Asentamo olisi kuitenkin pystynyt pelastamaan paljon tarkastamalla tuotteen edes tänään aamulla. En saanut edes arviota uudelle asennuksella koska tuotteen saaminen voi kuulemma kestää kun paketit tulevat euroopasta hitaasti.
 
Autofixaamo Timantti sitten lopulta korjasi mun peruutusperseilyt (vakuutuksen piikkiin).

Pakko kyllä kehua tuota puljua. Autosta oli oikaistu katostakin lommo joka ei liittynyt mitenkään tuohon "kolariin", maalattu puskuri kokonaan vaikka vain toisella puolella oli pieni naarmu, myllytetty ja vahattu kokonaan ympäri koko kottero, pesty vanteet, renkaat.

Ja ennenkaikkea +6v vanhaa autoa oli onnistuttu maalaaman siten että ainakaan minä en näe silmällä minkään sortin saumaa uuden ja vanhan maalin välillä.


 
Kerrankin meikänillittäjä on 100% tyytyväinen. Bemussa kuskin penkki on jo pidemmän aikaa pitänyt taaksepäin nojatessa ärsyttävää naksuntaa. Tekniikka penkissä on kuitenkin pelittänyt ja ajoasentokin ollut OK, joten tuon vaivan hoitaminen on vain aina lykkääntynyt. Kunnes jokin aika sitten netissä tuli jotakin kautta vastaan hyvää palautetta saanut JJ Sulan Autopalvelu Tuusulassa. Ajattelin että nyt tai ei koskaan, soitin lafkan verhoiluekspertille, jonka kanssa sovittiin puhelimessa näyttöaika (joka oli "tule milloin vaan"). Kävin näyttämässä penkkiä, sitten vähän läpändeerattiin ja sovittiin varsinainen huoltoaika. Tänään sitten täsmälleen klo 8:00 avattiin penkki ja löydettiin vika (tukirakenteessa hitsaus pettänyt). Kaveri kysyi, hitsataanko (monen tunnin homma penkin irroituksineen ja lisäpurkuineen) vai annetaanko vain riittävää ensiapua. Valitsin jälkimmäisen ja alle tunnissa homma selvä, kolinat katosivat ja alaselän istumatuntuma on tukevampi kuin ennen. Silmämääräisesti ja perstuntumalla arvioituna tämä korjaus kestää paaliin asti. Merkkarilla olisivat varmaan tilanneet uuden selkänojan ja hintaa voi vain arvailla. Tämä kaveri laskutti 65€, mutta sanoin että alta 80€ en suostu. Sovittiin 80€ ja molemmat osapuolet olivat tyytyväisiä.

Työn laatu 10
Palvelu 10
Hinta 10

https://sulanautopalvelu.fi
 
Voi vitsi mää niin nautin lukea tällaista palautetta jostain korjaamotoiminnasta!  :) Aivan mahtavaa toimintaa. Myös sinulta työn hinnoittelun osalta. Hyvää työtä pitää arvostaa. Hienoa. Tästä tulee ihan mieleen mun käyttämä Oulun Caravanhuolto, jossa korjataan juttuja joita ei hakiessa edes muisteta mainita, saatikka laskuttaa. Itse sitten havaitsee näitä jälkikäteen ja kotona peukuttelee mielissään kyseistä huoltoa.  ;D
 
Vanhemmat joutuu kokemaan ensi kertaa, ja minäkään en ole moista kokenut, nimittäin millaista on kolarikorjaamon työn jälki. Parkkikolhu, toinen autoilija peruutti Golfin takakyljen pyöräkotelon kohdalta ruttuun. Pyöränkaari painui n. 2,5 senttiä sisään, vetokoukku kai sen oli ruhjonut.
Tänään mennyt auto pajalle ja aikaisintaan maanantaina valmis.

Peltitöitä olen toki ruostevaurioiden vuoksi teetättänyt joskus.
 
Autoilija92 sanoi:
Vanhemmat joutuu kokemaan ensi kertaa, ja minäkään en ole moista kokenut, nimittäin millaista on kolarikorjaamon työn jälki. Parkkikolhu, toinen autoilija peruutti Golfin takakyljen pyöräkotelon kohdalta ruttuun. Pyöränkaari painui n. 2,5 senttiä sisään, vetokoukku kai sen oli ruhjonut.
Tänään mennyt auto pajalle ja aikaisintaan maanantaina valmis.

Peltitöitä olen toki ruostevaurioiden vuoksi teetättänyt joskus.

Ainakin Espoossa voi suositella Kilossa olevaa HS-Autopalvelua. Oman auton muovipuskuri, maskivauriot korjattiin uutta vastaaviksi ja parasta tietysti oli, että itse työn tehnyt selitti mitä oli tehty. Jäi luotettava kuva firmasta ja saihan firma korkeimmat pisteet TM:n huoltokorjaamotestissäkin... en ole niihin aikaisemmin uskonut, mutta eivät kai ne tyhjästä tule ainakaan tämän firman kohdalla.
 
Leksa sai takapuskuriin vähän reilumman pusun joltain tuntemattomalta parkissa ollessaan. Korjaus menee pysäköintivakuutukseen. Vakuutusyhtiö ehdottaa auton käyttämistä Autoklinikalla arviointia ja korjausta varten. Ymmärtääkseni auton omistaja voi viedä auton minne itse haluaa. Itse ajattelin että veisin auton Tammerautoon kun siellä on myös Lexuksen huolto ja muutenkin kulkeminen sinne on helpompaa.

Eli kysymys kuuluu, että voinko siis viedä auton sinne vai olisiko jollain suositella jotain parempaa paikkaa Tampereelta?

Tiedossa on ilmeisesti puskurin korjausta hieman ja puskurin maalaus.
 
Leksa sai takapuskuriin vähän reilumman pusun joltain tuntemattomalta parkissa ollessaan. Korjaus menee pysäköintivakuutukseen. Vakuutusyhtiö ehdottaa auton käyttämistä Autoklinikalla arviointia ja korjausta varten. Ymmärtääkseni auton omistaja voi viedä auton minne itse haluaa. Itse ajattelin että veisin auton Tammerautoon kun siellä on myös Lexuksen huolto ja muutenkin kulkeminen sinne on helpompaa.

Eli kysymys kuuluu, että voinko siis viedä auton sinne vai olisiko jollain suositella jotain parempaa paikkaa Tampereelta?

Tiedossa on ilmeisesti puskurin korjausta hieman ja puskurin maalaus.
Voit viedä auton mihin vain. Vakuutusyhtiöt suosittelevat omia kumppanikorjaamoitaan, mutta sitä ei ole pakko käyttää.

Yleisesti merkkiliikkeissä homma toimii ja jos tulee reklamoitavaa niin nekin asiat on hoituneet. Ite käytin Sarankulman Autoklinikassa viime viikolla autoni parkkipaikkakolhun vuoksi. Jälki oli kyllä hyvää, pieni valumajälki löytyi mutta niin merkityksen etten jaksanut edes valittaa siitä.
 
Kiitos. Vien sitten merkkiliikkeeseen laitettavaksi. Muutenkin on ollut hyvät kokemukset Tammerautosta jo kymmenien vuosien ajan.
 
Olen täällä aiemmin kritisoinut Volvon Omamekaanikkohuoltoa. Osin siksi että minulle ei ole muodostunut "omaa mekaanikkoa" vaikka auto (liian) usein on huollossa/korjauksessa käynytkin. Samoin olen kirjoittanut mielestäni ylipitkistä jonoista huoltoihin, minusta 2 kk on liian pitkä aika.

Jouduin Volvon viime huoltoa siirtämään ja etsimään uutta aikaa. Bilia Hertsikasta löytyi kohtuuajalla huoltoaika. En ollut ennen tuolla huollossa käynyt. Etukäteen tuli ajo-ohjeet, aja parkkihalliin ja sieltä 3. kerrokseen, mielenkiintoista. Tuolla oli hyvät opasteet huoltopaikalle missä huoltohenkilö otti työn vastaan. Kertoi että aikataulu venyy suunnitellusta mutta minulle on sijaisauto varattuna.

Menin kuittaamaan sijaisauton ja kysyin onko työpöytää jossa voisin ensin hetken tehdä töitä kun siihen olin varautunut. Minulle esiteltiin useampi lasiseinäinen huone missä oli nostopöydät, näytöt, näppikset ja hiiret valmiina, sen kuin vaan käy tekemään duunia! Sijaisauton palautettuani palasin lasikoppiin kunnes soitettiin että auto on pesussa ja 5 min. päästä valmiina pihalla. Minusta loistavaa palvelua ja taidan teettää tuolla huollot jatkossakin. Huollon pitäisi olla mahdollisimman helppoa ja tässä minusta toteutui tuo.
 
Audi Q6-ketjusta tänne:

Jos oikeasti käy taulukon jokaisen kohdan läpi siten kuin manuaali ohjeistaa
Tässähän se pihvi piilee. Huoltohan ei ota mitään vastuuta noiden tarkastettujen kohteiden kunnosta, tms. Eli jos hajoaa huomenna, niin todetaan vain, että tarkastaessa oli kunnossa. Silloin kun TM vielä teki noita huoltotestejä, niin aika isoja asioita meni läpi. Kuten vaikka pissapoika tyhjä/letku irti, polttimo palanut, yms. Mä en noille tarkastuksille laske mitään arvoa.

Mut joo, ei llity enää A6:een.
 
Kellään kokemuksia Kuopion uudesta Motonet-korjaamosta? Ihan vain määräaikaushuoltoa.
Outko sinnäe Kuopiosta?

Poika on Kuopiossa korihommiin käyttänyt tätä: https://www.autobody.fi ja ollut oikein tyytyväinen. Jetan helmassa oli ruostetta, vaihtoivat koko helman edullisesti.
Huoltoihin hän on käyttänyt tätä: https://www.atoyautohuolto.fi/toimipisteet/kuopio/ tai https://kuopionautopalvelu.fi/ Molemmista hyviä kokemuksia.