autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään hajosi - korjata vai heittää menemään?  (Luettu 14947 kertaa)

Poissa lowbero

• Sisäänajettu
  • *
  • Charging and discharging until it ends
Tuo oli ihan hyvä ratkaisu ostaa käytetty ja jättää vanha varaosiksi. En mä tuohon omaankaan kovin kallista osaa olisi ostanut vaan käytettyä / uutta tilalle ja vanha varaosiksi. Ja hintaa tosiaan tulee jos joutuu johonkin korjaamoon viemään jolloin kannattavuus on hyvin tapauskohtaista.

Edellisestä Roombasta meni yksi sensori pimeäksi. Se alkoi pyörimään paikoillaan ympyrää. Huollon mukaan olisi pitänyt yksi kokonainen sensoriyksikkö vaihtaa ja olisi ollut töineen yli 100eur juttu silloin aikoinaan.

Kun joskus oli aikaa, niin purin senkin palasiksi ja sain korjattua sensorin yhdellä 50 centin diodilla. Juottamaan vähän joutui ja aikaa tuon tutkimiseen paloi jonkun verran ettei siitä mitään tiliä tehnyt mutta olipahan mielenkiinnosta kiva touhuta.

Poissa Volvo67

Hallitunkki heitti öljyt pihalle kun olin V40 yhden talvirenkaan saanut alle. Joutu hakee samantien uuden kun toinen hallitunkki on maalla.
Tulossa Volvo Xc40 P8 10/2020,  Volvo V40 t2 aut. 2019. Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Ex Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, Ex Peugeot 406 -1997, Ex Vw golf 1,6 1990,

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
Hallitunkki heitti öljyt pihalle kun olin V40 yhden talvirenkaan saanut alle. Joutu hakee samantien uuden kun toinen hallitunkki on maalla.

Bahco ?
Niissä on ainakin ollut joku tiivisteongelma....

Poissa Volvo67

Bahco ?
Niissä on ainakin ollut joku tiivisteongelma....

Merkki täsmää . Tiiviste varmaan. Oli vaan järeä ja hyvä tunkki ja ehkä joskus puran ja katson tulisiko vielä kalua
Tulossa Volvo Xc40 P8 10/2020,  Volvo V40 t2 aut. 2019. Ex.Volvo V60 2014,Ex Mitsubishi Asx 1,6 M instyle navi -12, Ex Mitsubishi L200 Magnum 2009, Ex. Skoda Octavia Elegance -09,Ex. Volvo V50 -05,  ex. Volvo S40 -01 ja 1999, Ex. Ford Ranger -01, Ex Peugeot 406 -1997, Ex Vw golf 1,6 1990,

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
Merkki täsmää . Tiiviste varmaan. Oli vaan järeä ja hyvä tunkki ja ehkä joskus puran ja katson tulisiko vielä kalua

Kysäseppä maahantuojalta, minusta ovat korjanneet takuuseen/virhevastuuseen niitä...

Poissa vespa68

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • Toyota Verso - Peugeot 206 - MB CLK
Yleensä ne on vain ihan tavallisia o-renkaita, mitä sieltä pienellä purkamisella joutuu uusimaan.
Entisiä: Alfa Romeo, Audi, BMW *2, Buick, Cadillac, Chevrolet, Citroen, Datsun *2, Fiat, Ford *7, Mazda, Mercury, Opel *2, Plymouth, Saab, Triumph, VW *4, Volvo *3

Poissa Mechanic

• Sisäänajettu
  • *
10 v vanhasta päältäajettavasta ruohonleikkurista halkesi moottorilohko. 20 hp Kohler, öljyt vaihdettu vuosittain ja vajaat 300 h mittarissa. Hydrostaattiveto ja käytetty vain siihen nurmenleikkuuseen. Vähän harmittaa, ku ajattelin että ikuinen peli ja huollan sen mukaan.

Koko raato romuksi / myyntiin toriin vai engine swappi jollain kiinanmoottorilla?

Poissa epjbmw

… Koko raato romuksi / myyntiin toriin vai engine swappi jollain kiinanmoottorilla?

Sinulla taitaa sen verran työkalut pysyä käsissä, että asemassasi tekisin tuon viimeisen, eli kiinanmoottori elvytyksen.
Sikäli, jos tuon tyylinen harrastaminen kiinnostaa.  :)

Poissa antsu

• Klassikkoainesta
On noita hitsattukin.

Poissa Mechanic

• Sisäänajettu
  • *
On noita hitsattukin.
Epäilen, että juurisyy on jossain kampiakselin/kiertokangen laakeroinnissa koska kolisi hetken aikaa. Että sikäli se halkeaman hitsaus ei korjaa itse vikaa.

Työkalut kyllä pysyy käynnissä, mutta koneremontin teossa ei oo mitään järkeä. Uudessa moottorissa mietityttää kannattaako arvoltaan alle tonnin vehkeeseen laittaa 500 euron moottoria  ::)

Poissa Mechanic

• Sisäänajettu
  • *
No. Vähän aloin purkamaan ja kolmen vartin päästä oli vanha moottori sylissä. Kai mä vaihdan koneen. Uus samanlainen leikkuri maksaa 2500 eur, joten nyt kai sitten "säästän" kaks tonnia.  ;D

Poissa Pekka T

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • BMW 328i
No. Vähän aloin purkamaan ja kolmen vartin päästä oli vanha moottori sylissä. Kai mä vaihdan koneen. Uus samanlainen leikkuri maksaa 2500 eur, joten nyt kai sitten "säästän" kaks tonnia.  ;D

Oletko suunnitellut mitä mukavaa sillä säästetyllä 2000€ saisi?  ;)