autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ilmalämpöpumput  (Luettu 97980 kertaa)

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
Vs: Ilmalämpöpumput
« Vastaus #800 : 07.11.2019 14:28 »
Yritä muistaa mitä olit eilen tekemässä ja jätit huomiselle, jos muistat siirrä se huomiselle ettei jää tekemättä...

Poissa SkoNalle

« Vastaus #801 : 07.11.2019 19:52 »
Kiitos kaikille kysymyksiini vastaajille ("rautalangan vääntäjille")  :)
...homma jatkuu säätöjä testaamalla.

Tuon vinkatun paljun kävin kans hakemassa - toki tuossa paikassa vois olla et ei haittais suoraan maahan valumakaan, vois tosin tirpuset saada luistinradan ruokintapaikalleen. Itse en välttämättä siitä luistinradasta välittäis ruokintalautoja täyttäessä  ::)

Otin myös sähkömittarinlukeman ylös illalla ja tänään uusiks niin pystyy laskeen vähän mitä sähkönkulutus on kuukausitasolla - ja vertaamaan aiempiin vuosiin. Toki jatkan myös pidemmän aikavälin kulutuksen seurantaa.

Lainaus
Ilmeisesti sinulla polttopuut tulevat omasta metsästä, ja omalle työllehän ei tunnetusti lasketa rahallista arvoa?

Jep, oma tai kuolinpesän metsikkö mistä puut pääsääntöisesti tulee ja ei tosiaankaan tule tuolle työlle laskettua mitään arvoa. Toki välillä ostettukin puuta, kuten nytkin keväällä rankakasa joka sit itse jalostettu kahden huushollin polttopuiksi - mut ei edes näissä ostopuissa tule laskettua sitä lämmityksen arvoa, kuukausittain laatikkoon tipahtava sähkölasku vaan on jotenkin konkreettisempi  :-[

ʕ•ᴥ•ʔ
Skoda Octavia Combi 1.4TSI Dsg Style 2018
ex. Skoda Octavia Combi 1.4TSI Dsg Elegance 2015

Poissa jrinnes

« Vastaus #802 : 07.11.2019 20:07 »
^Oletko muuten ottanut MelCloud-sovelluksen käyttöön? Pumpussa on sisäänrakennettu WiFi-sovitin, jolla sen saa yhdistettyä kodin langattomaan verkkoon. Sovelluksen kautta voi sitten ohjata pumppua vaikka reissusta palatessa nostamaan valmiiksi kämpän lämpöä. :) MelCloudin kautta voi myös seurata pumpun sähkönkulutusta, vaikkakin ne lukemat ovat parhaimmillaankin vain suuntaa-antavia.  :-\
Passat 2.0 TDI 4motion DSG 2015

Poissa SkoNalle

« Vastaus #803 : 07.11.2019 20:13 »
^Juu, heti otin käyttööni kun laite oli asennettu - tuo sisäänrakennettu WiFi oli yks just tän pumpun ostoperuste.
Huomasinkin et siä MelCloudissa on kans kulutus näkyvissä, mut toi mittari lienee luotettavampi  - tai ainakin sähköyhtiö kynii maksunsa sen mukaisesti  ;D  Ja vertailukohtaa löytyy, kun etäluettava mittari vaihdettu helmikuussa 2013 ja sen jälkeen olen aina (paria unohdusta lukuunottamatta) ottanut lukeman itsekin ylös kk:n viimeinen päivä.
ʕ•ᴥ•ʔ

Poissa Mika_M

« Vastaus #804 : 07.11.2019 20:25 »
Vieläkö löytyy joku sähköyhtiö jonka nettisivuilta ei pääse itse kulutusta katsomaan? Kuvittelin että kaikilta jo tämä tieto asiakkaalle näytettäisiin.  :) Sieltä on helppo vertailla kulutuksia aiempiin vuosiin, kuukausiin, viikkoihin tai miten nyt haluaakaan, tunnin tarkkuudella.  :)
VCDS @ Kotka

Poissa Sande

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • Volvo XC60
« Vastaus #805 : 07.11.2019 21:03 »
Onko muilla merkeillä kuin Toshiballa käytössä kompressorin tehonsäädön rajoitus, vai onko tämä Toshiban oma juttu? Siis käyttäjä voi itse rajoittaa kompuran tehoa.
"Jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei yleensä sitä olekaan. Sama pätee KIA:n 7 vuoden takuuseen"

Poissa SkoNalle

« Vastaus #806 : 07.11.2019 21:25 »
Vieläkö löytyy joku sähköyhtiö jonka nettisivuilta ei pääse itse kulutusta katsomaan? Kuvittelin että kaikilta jo tämä tieto asiakkaalle näytettäisiin.  :) Sieltä on helppo vertailla kulutuksia aiempiin vuosiin, kuukausiin, viikkoihin tai miten nyt haluaakaan, tunnin tarkkuudella.  :)

Löytyishän ne netistäkin, mut vihosta on nopeempi kattoo pelkkä eri vuosien kuukausi-vertailu - ja sit jää enemp aikaa roikkuu AS:llä  ;D
ʕ•ᴥ•ʔ

Poissa HiTec

• Klassikkoainesta
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #807 : 08.11.2019 08:28 »
Meille myös tuli tällä viikolla LN25 wanhan Ultin tilalle ja kyllähän tuo puhkuu lämpöä hiukka eri malliin = jälleen mentiin tällä "päivityksellä" kehityksessä monta askelta eteenpäin :)

Tuo MelCloud on vaan melko hampaaton, jokseenkin pettymys ihan vaan perustoimintoinensa, itse kun oletin että tuolta saisi näpsää logia myös mm. lämpötiloista, sulatuksista jne. mutta ei :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa ConD

« Vastaus #808 : 08.11.2019 19:13 »
Onko joku näillä etäohjattavilla ILP:n ominaisuuksilla leikkinyt enempi esim kotiautomaation kautta? Periaatteessa tuo wlan-yhdistettävyys kai siihen antaisi mahdollisuuden?
VCDS@Oulu, PM/@

Treg@Spritmonitor:

Paikalla karhunik

« Vastaus #809 : 15.11.2019 18:31 »
Ei täällä suinkaan ketään joka näitä asentaa olisi? ;)

Syksyllä tuli tosiaan ostettua asunto, sähkölämmitteinen rivari, jossa tosin onneksi on olohuoneessa varaava takka. Vähän kypsytellyt mielessä että ilmalämpöpumppu voisi olla hyvä.

Vähän alkanut tutkimaan asiaa, Panasonicin NZ25-TKE voisi olla tähän ihan passeli jos oon yhtään ymmärtänyt oikein. Neliöitä tästä kämpästä löytyy yhteensä 73,5, iso keittiö/olohuone kombo ja pari makkaria. Sisäyksikölle olisi aika nätti paikka tässä olkkarissa takaoven yläpuolella, siitä saa puhalluksen suoraan kohti eteiskäytävää jonka molemmin puolin noi makkarit sit sijaitsee.