https://yliteippaus.fi/

Suzuki Jimny

Tuolla autolla varmasti pääsee töihin huonommassakin kelissä ja saa lapset vietyä tarhaan ja kouluun 8) Harmi kun ei saa 1.4 boosterjet koneella. GLX varustetaso on ehdoton että saa Led valot ja muut herkut.
 
Aivan mahtavia pikkumaastureita!

http://www.speedhunters.com/2019/01/the-suzuki-jimny-takes-over-tokyo/

Speedhunters_Ron_Celestine_TAS_Suzuki_Jimny_NStage-1200x801.jpg


Melkein jopa innostuisi tuollaisesta kolmos/nelos autoksi. Vaikka vakio olisi kuinka kykenevä, niin onhan se silti tylsä. Jotakin pientä rakentelua se kaipaisi.
 
Koeistuin nopeasti kun tyttöystävä varasi huollon Autoverkkokaupassa. Kaikin puolin sympaattinen ja paljon saa täällä ihailua. Veikkaan vaan, että on monen kiva unelma, mutta harvalla pokkaa ostaa. Kuinkahan paljon noita on ostettu?
 
Varmaa aika harva, mutta onhan sitä aikaa ostotella, kun mallisukupolven kierto on yli 20 vuotta. Siinä ajassa ehtii pääsemään eroon turvaistuimista ja tulla jopa isoisäksi.

Edellisen kopan Jimnyä kuitenkin näkee liikenteessä ihan mukavasti ja varmasti tämän kanssa tulee olemaan sama. Toki malli-ikä on niin pitkä, että vanhimmat ehditään jo paalaamaan kun samaa mallia on edelleen uutena tarjolla.
 
Jimnylle 5 tähteä uusimmassa AutoBildin koeajossa. Kyllähän tuo houkuttaisi. Monessa paikassa kehuttu Led-valoja tehokkaiksi ja kannattavaksi ruksia jo noiden vuoksi parempi varustetaso. Toki siinä saa muitakin herkkuja mukaan.
 
Leo sanoi:
Jimnylle 5 tähteä uusimmassa AutoBildin koeajossa.

Millähän arvosteluasteikolla Jimnystä saadaan 5 tähden auto? Jimny on varsin rajallisessa käyttötarkoituksessa hyvä ja lisäksi se tuntuu keräävän haluttavuuspisteitä olemuksestaan. Yleiskäyttöön se on pikemminkin 2 tähden auto.
 
nemos sanoi:
Millähän arvosteluasteikolla Jimnystä saadaan 5 tähden auto? Jimny on varsin rajallisessa käyttötarkoituksessa hyvä ja lisäksi se tuntuu keräävän haluttavuuspisteitä olemuksestaan. Yleiskäyttöön se on pikemminkin 2 tähden auto.

Varmaankin omassa luokassaan. Ei kai kaikkia autoja voi eikä pidä verrata Octaviaan
 
nemos sanoi:
Millähän arvosteluasteikolla Jimnystä saadaan 5 tähden auto? Jimny on varsin rajallisessa käyttötarkoituksessa hyvä ja lisäksi se tuntuu keräävän haluttavuuspisteitä olemuksestaan. Yleiskäyttöön se on pikemminkin 2 tähden auto.
Sanottiin että moottoritiellä ei parhaimmillaan, mutta kaikkialle muualle sopii hienosti. Ja varmasti omassa luokassaan (pienet oikeat maastoautot) helppo olla paras kun ei oikein paljon ole kilpailijoita. Toki Lada Niva on saatavana, mutta taitaa olla hieman karumpi auto.
 
Niin uudessa 4x4 Maailmassa oli varsin hyvin kirjoitettu ja kattava Jimnyn koeajo. Itse ainakin tykkäsin jutusta, hyvin kirjoitettu. Ja kuvista/tekstistä päätellen auto on ajettu ihan oikeasti skoogeen..
 

Liitteet

  • kansi1.2019.jpg
    kansi1.2019.jpg
    441,7 KB · Katsottu: 284
Benkku sanoi:
Niin uudessa 4x4 Maailmassa oli varsin hyvin kirjoitettu ja kattava Jimnyn koeajo. Itse ainakin tykkäsin jutusta, hyvin kirjoitettu. Ja kuvista/tekstistä päätellen auto on ajettu ihan oikeasti skoogeen..

Mikä oli tuomio?
 
Sen tuomion  saa kun käy koeajamassa Jimnyn, ainakin meikä sai koeajon lopuksi tuon 4x4 Maailman tekemän jutun. Oli maahantuoja tehnyt siitä oman painoksen. Juttuhan on erittäin hyvin kirjoitettu ja vahvisti päätöstä.
 
Tuli käytyä kokeilemassa uusi Jimny. Olipahan positiivinen kokemus. Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin ostaisin harrastepeliksi oitis.  ;)

Maantielläkin meni yllättävän mukavasti, vaikka pientä nyökkimistä olikin havaittavissa. Ajomelu koostui pelkästään moittorin äänistä ja ilmavirran äänistä, erillinen runko suodattaa rengasmelun totaalisesti.

Vuoden on kuulemma tällä hetkellä odotusaika.
 
^Huh, aika pitkä jonotusaika. Olishan tällainen aika kiva harrasteautokin - symppis peli, jossa kuitenkin on maasto-ominaisuuksia.
 
No on kyllä jonoa!? Jossain on todella kovaa kysyntää Jimnylle. Ja kelpaishan tuollainen. Oikeasti aika ihanne toisena autona. Valmis kaikkeen, mutta pieni ja näppärä. Hinta vain ei nyt natsaa mun tilanteeseen.
 
Jimny tuli pihaan. Hyvinkäältä löytyi 1000km ajettu esittelyauto, 1,5GL manuaalina. Oikein mukavan tuntuinen peli.
 
Leo sanoi:
5-ovisena olisi oiva perheautokin ja 1.4 turbokone kun vielä laitettaisiin:

Kelpaisi kyllä, ilmeisesti jutun/huhun mukaan vain intian markkinoille alkuun ja siellä myös kasaavat nuo. Toivotaan että Suzuki tuo tämän Eurooppaankin moderneilla voimalinjoilla.
 
^^Tuossakin puhutaan että todenäköisesti autoon on tulossa uusi moottori, Vitaraahan on jo myyty pidempään 1.4 turbokoneella.
 
Urlaub sanoi:
Samalla kertoivat, että Jimmy säilynee Euroopassa myynnissä pakettiautona.

Jimny tulee pakettiautona myyntiin ensivuoden alusta. Takapenkki on poistettu ja tavaratilan erotettu ohjaamosta. Muuten auto on sama. Saksassa paku Jimnylle oli saatu jo hintakin karvan yli 20.000 euroa. Mitenkähän meillä? 
 
Hieno juttu Jimnyn paluu. Ei se takapenkki mikään juttu ole ollutkaan. Liian pieni aikuisille ja liian hankala jatkuvassa lapsiperheen käytössä.

Autovero kyllä puree aika pahasti, ainakin prosenteissa.
 
Tuossa pakuversiossa on vain yksi mutta ja mielestäni iso. Nähtävästi tavaratilan koon saamiseksi lain rajoihin on verkko pitänyt tuoda eteen ja samalla on lyhennetty etupenkin kiskoja. Suzuki on pieni auto ja jokainen muutos mikä tehdään tilan kustannuksella on pahaksi. Nyt tuon pakettimallin ajoasento on erittäin huono ellei sitten ole alle 1.70m. Hyvänä puolena on, että Jimnystä on tulossa hybridversio. Hybrid -tekniikka on tuttua Toyotaa..hällä väliä koska auto menee silloin EU:n päästoistä läpi ilman sakkomaksuja (ainakaan isoja) joten voisi olettaa hybrid -mallin myötä Eurooppaankin tulevan nuita täysmittaisia Jimnyjä.