autoilua & elämää

Äänestys

Oletko osallistunut Jukolan viestiin?

Olen osallistunut vähintään kerran
0 (0%)
Olen osallistunut vähintään kolmesti
7 (30.4%)
Olen osallistunut katsojana
4 (17.4%)
Olisin (ollut) kiinnostunut osallistumaan, mutta ei ole tullut tilaisuutta
1 (4.3%)
En ole osallistunut eikä kiinnosta
11 (47.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Kirjoittaja Aihe: Jukolan viesti 2018  (Luettu 1133 kertaa)

Poissa Riisikippo

• Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
Vs: Jukolan viesti 2018
« Vastaus #20 : 18.06.2018 16:42 »

Kehittyäkseen itse lajissa, ajantasaiset uudet kartat, haastavat uudet ja ennen käymättömät maastot ja siihen kun innoistuu niin sitten se on menoa.

www.rastilippu.fi

Tuolta näkee kaikki lähialueen iltarastitapahtumat. Että sitten on enää itsestä kiinni, paljonko ehtii ja viitsii ajella rastien takia.
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 GL+ -15 ja Honda ST 1100 -01

Poissa Penguin

• Grand Legend
  • Lakossa
« Vastaus #21 : 18.06.2018 16:46 »
Tän vuoden maastot olisi olleet kyllä itselle herkkua, kun ne osaa ulkoa vaikka silmät kiinni. Taitaa nyt kuitenkin olla Jukolat käyty. Viisi vuotta sitten viimeksi oltiin kaveriporukalla tuolla viihtymässä ja taisi 2001 olla ensimmäinen kerta. Vaan ei pidä sanoa liian ehdottomasti ei, kyllähän tässä vielä teknisesti olisi ikää osallistua useammankin kerran.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa jkvi

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #22 : 18.06.2018 16:46 »
Ja tuolta "oikeat kisat" joissa kartat on yleensä täysin ajantasalla;

https://irma.suunnistusliitto.fi/irma/public/competitioncalendar/view

Poissa jkvi

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #23 : 18.06.2018 16:47 »
Tän vuoden maastot olisi olleet kyllä itselle herkkua, kun ne osaa ulkoa vaikka silmät kiinni. Taitaa nyt kuitenkin olla Jukolat käyty. Viisi vuotta sitten viimeksi oltiin kaveriporukalla tuolla viihtymässä ja taisi 2001 olla ensimmäinen kerta. Vaan ei pidä sanoa liian ehdottomasti ei, kyllähän tässä vielä teknisesti olisi ikää osallistua useammankin kerran.
Juuri tuosta kirjoitin eka sivulla. Tod.näk olisit ollut kilpailullisesti hukassa kun ulkomuistista oletetaan jotakin.

Poissa jni

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • Tulossa Bass olut
« Vastaus #24 : 18.06.2018 19:00 »
Juuri tuosta kirjoitin eka sivulla. Tod.näk olisit ollut kilpailullisesti hukassa kun ulkomuistista oletetaan jotakin.

Kyllä. Omasta kilpailuajasta muistan hyvin, kun pahimmat töppäykset tapahtuivat ”tutuissa” maastoissa.

Pahus, kun ikä tekee tepposet hyvään harrastukseen. Minulla oikea nilkka vaivaa ja on vaikea juosta epätasaisessa maastossa. Lisäksi ikänäkö aiheuttaa sen, että on pakko pitää kaksiteholaseja, jolloin kompastelee koko ajan maaston epätasaisuuksissa. Ilman laseja kartta on yhtä pikselimössöä ja sateessa tai muuten kostealla kelillä hommasta ei tule mitään.
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Vaarivanhus

• Vieras
« Vastaus #25 : 18.06.2018 19:08 »
Pahus, kun ikä tekee tepposet hyvään harrastukseen. Minulla oikea nilkka vaivaa ja on vaikea juosta epätasaisessa maastossa. Lisäksi ikänäkö aiheuttaa sen, että on pakko pitää kaksiteholaseja, jolloin kompastelee koko ajan maaston epätasaisuuksissa. Ilman laseja kartta on yhtä pikselimössöä ja sateessa tai muuten kostealla kelillä hommasta ei tule mitään.
Sitä se tuppaa olemaan monessakin asiassa, ikääntymisen myötä tulevaa luopumisen tuskaa. Vaan ei sitä kannata jäädä suremaan, päätä pystyyn. Maailmasta löytyy monenlaista kivaa harrastusta siinä vaiheessa, kun ruho alkaa hiljalleen antautua.

Poissa Penguin

• Grand Legend
  • Lakossa
« Vastaus #26 : 18.06.2018 20:17 »
On toki tuttuja maastoja ja tuttuja maastoja. Ero niiden välillä on siinä, että toisessa niistä osaa kulkea ilman karttoja vaikka pilkko pimeässä ja toinen on vaan tuttu. Kilpailullisesti mä olisi kyllä hukassa ja ihan missä tahansa maastossa, mutta se ei johtuisi siitä käytinkö karttaa vai en. Ei vaan kunto kestä painaa mitään kilpailullisesti kelvollista vauhtia. Tokihan sitä karttaa käyttää pitäisi sen verran siinä oikeasti tutussa maastossakin, että katsoo sen rastin paikan kartalta eikä sokkona höntyile.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.