https://yliteippaus.fi/

Volkswagen ID.3

ePa sanoi:
Onko Kalifornialaisella softayritykselläkään vielä 1.0 jaossa. Kaikki heidän ohjelmat tuntuvat myös olevan beta versioita.
Mielenkiintoista. Mihin perustat tämän näkemyksen? Siihen että muutama ajoavustin on beta?

Tesla korjaa ja kehittää softia jatkuvasti. Se ei siis vain korjaa bugeja vaan myös tuo jatkuvasti uusia ominaisuuksia joten uusia bugeja tulee myös joita sitten korjataan. Asiakas voi valita haluaako uudet ominaisuudet heti vai lataako vain stabiilimmat versiot.
 
Juuri luin TM:stä, että ensi vuoden ekalla neljanneksellä tulisi iso päivitys softiin.

Aika hyvältä kuullostava peli kyllä tämä ID3 on, veikkaan kaapivan vuoden auto palkinnot kevyesti.
 
Arcca sanoi:
Juuri luin TM:stä, että ensi vuoden ekalla neljanneksellä tulisi iso päivitys softiin.

Juuri se on kaiketi valmistunut ja jakelu alkaa vuoden vaihteessa jonka jälkeen OTAna niin pääsee alkuperäiseen rytmiin softankin osalta.
 
Taky sanoi:
Juuri se on kaiketi valmistunut ja jakelu alkaa vuoden vaihteessa jonka jälkeen OTAna niin pääsee alkuperäiseen rytmiin softankin osalta.

Näin ollen, pitäisi päivityspaketti olla tehtaan toimesta tehtynä 2021 vaihteen jälkeen toimituille ID.3 ja ID.4 autoille? Eikä ongelmia enää pitäisi esiintyä.
 
GolfTSI sanoi:
Veikkauksia, milloin ID3:en tulisi facelifti? Voisi sopia itselleni seuraavaksi autoksi. 2022?

Veikkaan, että mallisarja on aika pitkäikäinen eikä ulkonäkömuutoksia ole tulossa vielä 2022 tai edes 2023. Sen sijaan tekniikassa tulee pientä edistystä useampaan kertaan. Markkinoiden vastaanotto näyttää, joudutaanko varustepolitiikkaa höllentämään. Nythän perusvarustelu on joiltakin osin Golfia niukempi ja varusteita saa lähinnä ylihintaisissa paketeissa.
 
Ekan kerran kun itsellä ei ollut niin kiire saada autoa, kun vasta maaliskuussa 2021, niin silloinhan se tietysti tulee nopeasti.
Näyttää oma vw, että tänään on auto tullut Suomeen.
Tuotantopäivä oli 10.11.20 eli reilu viikko ja auto Suomessa.
No pitää vaan jaksaa odotella....
Kerkiävät hyvin tekemään sitten ennen luovutusta tarvittavat softapäivityksetkin.
 
Apaju sanoi:
Ekan kerran kun itsellä ei ollut niin kiire saada autoa, kun vasta maaliskuussa 2021, niin silloinhan se tietysti tulee nopeasti.
Näyttää oma vw, että tänään on auto tullut Suomeen.
Tuotantopäivä oli 10.11.20 eli reilu viikko ja auto Suomessa.
No pitää vaan jaksaa odotella....
Kerkiävät hyvin tekemään sitten ennen luovutusta tarvittavat softapäivityksetkin.
Eikö ne luovuta näitä tänä vuonna?
 
No teillä on kyllä kohtuullisen tuskainen odotus, kun auto on valmiina Suomessa. Paljon helpompaa jos auto on vielä osina tehtaalla. :)
Toivottavasti pitävät marmorilla huolen siitä, ettei ajoakku ja 12V akku pääse tyhjentymään liiaksi. 
 
Taky sanoi:
FB:stä....

New software for the ID3.
There is good news from VW: The final software for the ID3 is finally finished.

Jep jep, tämä on tulossa Q1/2021 asennettavaksi ajossa oleviin autoihin. Fiksuimmat ovat bonganeet varmaankin, että nyt kun konfiguraattoria pyörittelee niin siellä on vakiovarusteiden listalla [GP2] Ohjelmistoversio ME2, mikä vastaa tätä päivityksessä olevaa sovellusta.

Tämän lisäksi, joulukuussa on tulossa jo toinen softabugeja korjaava päivityspaketti.
 
Miten nuo vm2021 iideet on monta tonnia halvempia kuin nämä nyt myytävät nopean toimituksen autot?
 
ihaa sanoi:
Eikös ne 1st mallit ole huomattavasti paremmin varusteltuja kuin myöhemmin tulevat myyntimallit.

Olin vahvasti ostamassa 1st Plus ID.3:sta muutama viikko sitten. Vertailin 1st Plus - Business varusteluja ja minulle noissa ei ole ~3ke edestä varuste-eroja, jotka merkitsisivät tuon hintaeron verran.

Tuossa kuvakaappaus vertailusta, jossa poistettu täysin samalla nimellä olevat vakiovarusteet: https://imgur.com/lKdbhZJ (kuvaa klikkaamalla sen saa isommaksi).

Oma valinta noista kahdesta olisi ehdottomasti Business 18" renkailla, lisämukavuutta ja pykälää hiljaisempaa menoa monen testin mukaan tuolla rengaskoolla. VW:n sivuilla on nopean toimituksen autoissa vielä noita 1st malleja tarjolla ja mitä nettiauton hakuagenttia seuraillut julkaisusta lähtien, niin aika hitaasti ne tuntuu menevän kaupaksi.
 
kont sanoi:
...ja minulle noissa ei ole ~3ke edestä varuste-eroja, jotka merkitsisivät tuon hintaeron verran.

Varusteet aina perskohtainen juttu arvostuksineen.

Noissa jäljellä olevissa ST1 malleissa muistelen olevan myös k-Latauksen voucheri. Oliko se nyt 500€?
 
Taky sanoi:
Noissa jäljellä olevissa ST1 malleissa muistelen olevan myös k-Latauksen voucheri. Oliko se nyt 500€?

Tämänkin todellinen arvo on noin 200 euroa. Voucherilla kun lataa, niin latauksen hinta on melkein kolminkertainen operaattorin tägiin verrattuna.
 
ID.3 käyty ihmettelemässä. Ulkoa ihan jees, mutta ei sisätilat eivät hirveästi vakuuta. Kovaa muovia on käytetty runsaasti ja muutenkin kabiini on halvan oloinen.
 
B20A sanoi:
ID.3 käyty ihmettelemässä. Ulkoa ihan jees, mutta ei sisätilat eivät hirveästi vakuuta. Kovaa muovia on käytetty runsaasti ja muutenkin kabiini on halvan oloinen.

Enemmän se vakuuttaa ajamalla. Erittäin hiljainen ja kiihtyy vaivattomasti. Ajo-ominaisuudet vähintään Golfin tasoa, jousitus ei niinkään. Mutta sisällä näkyy säästö ja ergonomian unohtaminen. Hipaisukytkimet ja etenkin ratin säätimet ovat kamalat. Mittaristossa on vähän informaatiota kerralla - esim. radiokanavaa ei näe ellei mene radiovalikkoon. Eikä oikein vakuuttanut, kun koeajoautossa tuli ensimmäisenä varoitus turvatyynyjärjestelmän viasta.
 
B20A sanoi:
ID.3 käyty ihmettelemässä. Ulkoa ihan jees, mutta ei sisätilat eivät hirveästi vakuuta. Kovaa muovia on käytetty runsaasti ja muutenkin kabiini on halvan oloinen.

Tämä nk "ämpärimuovi" häiritsi itseänikin ensimmäisellä koeajokerralla. Osin varmaan siksi, koska siitä on meuhkattu vähän siellä sun täällä. Toisella ajokerralla tämä ei häirinnyt enää laisinkaan, koska fokus oli ajamisessa eikä hiplaamisessa. Sisätilat ovat erilaiset, mutta en niitä kyllä halvan oloiseksi mieltänyt. Oisko kyseessä kuitenkin suunnittelijan hieman erilainen näkemys futuristisemmasta matkustamosta?  :D