autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: ID.3  (Luettu 87239 kertaa)

Paikalla ihaa

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1528
  • Kia Optima SW PHEV -19
Vs: ID.3
« Vastaus #740 : 21.11.2020 22:03 »
Eikös ne 1st mallit ole huomattavasti paremmin varusteltuja kuin myöhemmin tulevat myyntimallit.
Kia Optima SW plug-in hybrid MY19


Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 17443
Vs: ID.3
« Vastaus #741 : 22.11.2020 01:37 »
Ne joiden on pakko saada ensimmäisenä, maksavat sitten vähän enemmän siitä pakosta. Kyllä tätä kannattaa hyödyntää.

Poissa kont

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 8
Vs: ID.3
« Vastaus #742 : 22.11.2020 08:57 »
Eikös ne 1st mallit ole huomattavasti paremmin varusteltuja kuin myöhemmin tulevat myyntimallit.


Olin vahvasti ostamassa 1st Plus ID.3:sta muutama viikko sitten. Vertailin 1st Plus - Business varusteluja ja minulle noissa ei ole ~3ke edestä varuste-eroja, jotka merkitsisivät tuon hintaeron verran.

Tuossa kuvakaappaus vertailusta, jossa poistettu täysin samalla nimellä olevat vakiovarusteet: https://imgur.com/lKdbhZJ (kuvaa klikkaamalla sen saa isommaksi).

Oma valinta noista kahdesta olisi ehdottomasti Business 18" renkailla, lisämukavuutta ja pykälää hiljaisempaa menoa monen testin mukaan tuolla rengaskoolla. VW:n sivuilla on nopean toimituksen autoissa vielä noita 1st malleja tarjolla ja mitä nettiauton hakuagenttia seuraillut julkaisusta lähtien, niin aika hitaasti ne tuntuu menevän kaupaksi.

Poissa Taky

Vs: ID.3
« Vastaus #743 : 22.11.2020 09:36 »
...ja minulle noissa ei ole ~3ke edestä varuste-eroja, jotka merkitsisivät tuon hintaeron verran.

Varusteet aina perskohtainen juttu arvostuksineen.

Noissa jäljellä olevissa ST1 malleissa muistelen olevan myös k-Latauksen voucheri. Oliko se nyt 500€?
KIA Niro EV Business Luxury 2020 Gravity Blue
Volkswagen ID.4 Pro Performance 1ST Glacier White
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green

Poissa Duke

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1044
  • Osa-aikainen sähköautoilija
Vs: ID.3
« Vastaus #744 : 23.11.2020 09:27 »
<a href="https://youtu.be/h8EA87wZf50" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/h8EA87wZf50</a>


Volkswagen ID.3 range- ja laturitesti. Testaajana Marko Siintomaa.
Volvo V90 T8, VW T-Roc 1.5 TSI DSG 4-Motion, BMW Z3 1,9

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5840
Vs: ID.3
« Vastaus #745 : 23.11.2020 13:49 »
Aika paljon näyttää rangesta jäävän puuttumaan valmistajien lupauksiin verrattuna.
Rellu, Voortti ja Volvo.  Kolme volkkaria ja vanha possu.

Poissa Vempula

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10748
Vs: ID.3
« Vastaus #746 : 23.11.2020 15:13 »
Noissa jäljellä olevissa ST1 malleissa muistelen olevan myös k-Latauksen voucheri. Oliko se nyt 500€?

Tämänkin todellinen arvo on noin 200 euroa. Voucherilla kun lataa, niin latauksen hinta on melkein kolminkertainen operaattorin tägiin verrattuna.

Poissa B20A

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: ID.3
« Vastaus #747 : 24.11.2020 17:46 »
ID.3 käyty ihmettelemässä. Ulkoa ihan jees, mutta ei sisätilat eivät hirveästi vakuuta. Kovaa muovia on käytetty runsaasti ja muutenkin kabiini on halvan oloinen.

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3170
  • Volvo XC60 T8 Inscription Ford Kuga 1.5 Ecoboost
Vs: ID.3
« Vastaus #748 : 24.11.2020 21:16 »
ID.3 käyty ihmettelemässä. Ulkoa ihan jees, mutta ei sisätilat eivät hirveästi vakuuta. Kovaa muovia on käytetty runsaasti ja muutenkin kabiini on halvan oloinen.

Enemmän se vakuuttaa ajamalla. Erittäin hiljainen ja kiihtyy vaivattomasti. Ajo-ominaisuudet vähintään Golfin tasoa, jousitus ei niinkään. Mutta sisällä näkyy säästö ja ergonomian unohtaminen. Hipaisukytkimet ja etenkin ratin säätimet ovat kamalat. Mittaristossa on vähän informaatiota kerralla - esim. radiokanavaa ei näe ellei mene radiovalikkoon. Eikä oikein vakuuttanut, kun koeajoautossa tuli ensimmäisenä varoitus turvatyynyjärjestelmän viasta.

Poissa 69hz

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 16
Vs: ID.3
« Vastaus #749 : eilen kello 14:40 »
ID.3 käyty ihmettelemässä. Ulkoa ihan jees, mutta ei sisätilat eivät hirveästi vakuuta. Kovaa muovia on käytetty runsaasti ja muutenkin kabiini on halvan oloinen.

Tämä nk "ämpärimuovi" häiritsi itseänikin ensimmäisellä koeajokerralla. Osin varmaan siksi, koska siitä on meuhkattu vähän siellä sun täällä. Toisella ajokerralla tämä ei häirinnyt enää laisinkaan, koska fokus oli ajamisessa eikä hiplaamisessa. Sisätilat ovat erilaiset, mutta en niitä kyllä halvan oloiseksi mieltänyt. Oisko kyseessä kuitenkin suunnittelijan hieman erilainen näkemys futuristisemmasta matkustamosta?  :D

 

Poissa V60

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 304
  • BMW G21 330d xDrive
Vs: ID.3
« Vastaus #750 : eilen kello 14:56 »
Futuristinen juurikin. Toisia se miellyttää, mutta esim. itseäni ei.

Poissa 315i

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 187
  • BMW 330e iPerformance M-Sport
Vs: ID.3
« Vastaus #751 : tänään kello 00:27 »
Olis mukava tietää paljonko kuluja olis tullut jos edes etuovien yläosat olis pehmeämpää materiaalia, tai ovet ja muut yläpanelit? Voisin luulla, että montaa kymppiä eivät voi maksaa pelkät materiaalit, mutta vaikuttaako valmistusnopeus/helppous myös siihen, että tulee lisää säästöä. Fiksummat vastatkoon...

Paikalla Karvis

Vs: ID.3
« Vastaus #752 : tänään kello 00:30 »
Olis mukava tietää paljonko kuluja olis tullut jos edes etuovien yläosat olis pehmeämpää materiaalia, tai ovet ja muut yläpanelit? Voisin luulla, että montaa kymppiä eivät voi maksaa pelkät materiaalit, mutta vaikuttaako valmistusnopeus/helppous myös siihen, että tulee lisää säästöä. Fiksummat vastatkoon...

Myyjän mukaan liittyy siihen että materiaalit on kierrätysmuovia, siihen en osaa sitten sanoa olisiko kierrätysmuovista mahdollista valmistaa pehmeämpää.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa 315i

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 187
  • BMW 330e iPerformance M-Sport
Vs: ID.3
« Vastaus #753 : tänään kello 00:32 »
Olis tarvinnuu olla vähä superlonipatjoja mukana kierrätyksessä  ;D