autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Volkswagen ID  (Luettu 34259 kertaa)

Poissa otj

Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #280 : 01.08.2020 12:38 »
Saako tuota ajella missään muualla kuin Saksassa? Lisäksi näkemäni tilaston mukaan Autobahneillakin keskinopeudet ovat varsin vaatimattomia. Ihmiset eivät aja kovasti silloinkaan, kun pystyisivät.

Google mapsistahan tuota voi reaaliaikaisesti seurata. Keskinopeuksissa ei päästä aina edes suomalaisiin maantienopeuksiin.

Oman kokemuksen mukaan kolmekaistaisella autobahnilla keskimmäinen eli tavallisten henkilöautojen kaista liikkuu suomalaisen moottoritien tahtia, eli sellaista 120-140 km/h. Vasemmalla kaistalla sitten saatttaa sujahtaa joku ohi kovempaakin, mutta 160-170 km/h riittää siinäkin varsin hyvin.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16342
Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #281 : 01.08.2020 19:54 »
Kyllä siinä vasemmalla kaistalla aika usein saa himmalla, kun yrittää 250 pitää mittarissa. Siinäkin nopeudessa silloin tällöin sujahtelee ohitse auto varsin ripeästi.

Poissa eGe

Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #282 : 01.08.2020 19:57 »
Eikös Teslalla autot kulje pitkälle kolmatta sataa? Miten niissä on saatu korkeat huippunopeudet, kun ei niissäkään ole ymmärtääkseni vaihteistoa?

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16342
Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #283 : 01.08.2020 20:00 »
Pyöritetään sähkömoottoria suuremmalla kierrosluvulla.

Poissa xrellu

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 55
Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #284 : 01.08.2020 20:26 »
Vähän mennyt tämä lanseeraus ja sen kiemurat ohi. Saako nyt syksyllä pelkästään ennakkovaraajat auton? Vai tuleeko niitä isompi erä ja jos halukkaita löytyy, niin myös ns. nopealla toimituksella voisi saada? Vai onko tästä mitään tarkkaa tietoa?

Ohjaamoa luukun ottamatta varsin onnistuneen oloinen paketti.

Poissa JiiJii71

Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #285 : 01.08.2020 21:02 »
^ Kuka tahansa voi tilata tälläistä, nyt kun tilaa niin todnäk saa tämän vuoden puolella.

Tällä hetkellä 58kWh akkuinen yksimoottorinen (takamoottori) ulkona. Pienempi ja isompiakkuiset sekä kaksimoottoriset tulossa lähitulevaisuudessa. Latausnopeus pikalaturilla tällä keskimmäisellä akulla max 100kW, isommalla 125kW. Asiointilataus 3x16A.

Paljon etukäteen rummutettu AR-HUD ei vielä toimi.

<a href="https://youtu.be/hTL-oZ9t3ts" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/hTL-oZ9t3ts</a>
Work hard not smart.

Poissa Apaju

Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #286 : 01.08.2020 21:32 »
^^
 Life, Business, Family, Tech sekä Tour malleja tulossa loppuvuodesta Suomeen muuta sata?
Hinnoista Suomessa ei mitään tietoa  ja näiden viiden uuden erikoismallin varusteet ja lisävarusteet julkaistaan hinnastojen julkaisun yhteydessä syksyllä (syyskuu?). Tuskin paljon eroavat ulkomailla julkaistuista pl. lämpöpumppu Suomessa vakiona kaikissa, tässä  Saksan varusteluja ja hintoja (huom näissä Saksan hinnoissa alv vain 16 %)

Englanninkielisiä koeajovideoita vielä tosi vähän saatavilla, saksankielisiä sensijaan jo melko runsaasti.

Itsellä Life/Business malli vakavassa harkinnassa
VW e-Golf

Poissa xrellu

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 55
Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #287 : 01.08.2020 21:39 »
Kiitokset tiiviistä infoista!

Tuosta linkatusta videosta jäi vähän positiivisempi kuva kuin siitä toisesta testistä. Mielenkiintoista nähdä, miten paljon Skoda ja Seat pystyvät omaa kädenjälkeään tuomaan esiin. Tuo MEB vaikuttaa kyllä erinomaiselta pohjalta, mihin käydä eri malleja rakentamaan. Nopea lataus ja vaikkapa tuo keskimmäinen akun koko on kyllä melkoisen hyvä yhdistelmä.

Vaan ilmeisesti on tosiaan niin, että nyt näissä 1st-malleissa takakaiuttimet tulevat vasta parhaassa varustetasossa? Mikähän ihmeen idea tässä on ollut? Liekö nykyään millään toisella valmistajalla on moista ratkaisua edes missään karvalakkivarustelussa.


Poissa Taky

Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #288 : 02.08.2020 11:32 »
Tuo MEB vaikuttaa kyllä erinomaiselta pohjalta, mihin käydä eri malleja rakentamaan.

Olisiko sähkäripohjat polttista joustavampia kun PSA - jos oikein ymmärsin - tekee "samalle" pohjalevylle esim. henkilöautoja e208 kuin pakettiautoja e-Expert.
KIA Niro EV Business Luxury 2020 Gravity Blue
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001 Silk Green

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16342
Vs: Volkswagen ID
« Vastaus #289 : 02.08.2020 21:38 »
e-208 ja e-2008 ovat e-CMP-alustalle tehtyjä ja e-Expert EMP2-alustalle tehty. Samalle EMP2-alustalle on tehty myös Expertin polttomoottoriversiot, 3008, 508 ja 5008 sekä fossiilit että plugarit. e-CMP on CMP:stä (aka EMP1) sähköautovariantti ja polttis 208 on tehty CMP:lle.