autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW 3-sarja (G20/G21)  (Luettu 73447 kertaa)

Poissa Markku J

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #760 : 26.10.2019 19:32 »
Olisi vaan kiva saada sähkösäätöisen istuimen monista säädöistä hyöty irti avainkohtaisilla kuljettajaprofiileilla. Meidän 530e:ssä näitä ei saatu koskaan toimimaan, ja elättelin toivetta, että uudempi malli olisi tämän osalta toimiva. Penkissä kun on sähkösäätöiset kallistus, sivuttaistuet ja ristiseläntuki, niin noiden säätö paikalleen just parhaisiin asentoihinsa ottaa aikansa. Tokihan tuon saa toimimaan manuaalisesti painamalla muistipaikkoja 1 tai 2.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa monster

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 932
  • A4 B9, Ocu III Scout, BMW 1200GS
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #761 : 26.10.2019 19:35 »
Totta, tämmöinen toiminto on mm nissanin perusmallien autoissa....
Ja Rellu Cliossa jo 15v sitten  8)
ex VAG:t: B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, VW Golf V 1.9TDI, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Poissa Kettu

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8964
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #762 : 26.10.2019 19:36 »
Noinhan se normisti toimiikin, että kävelee vaan autolle, avaimeen ei tarvitse koskea. Se puhelinjuttu on ihan omansa, tai se kortti. Sitä puhelinhommaa en oikein osaa arvostaa, mutta se kortti puoltaa paikkaansa omissa erityistilanteissaan. En minäkään sitä jokapäiväiseen käyttöön ottaisi.
Mutta että ihan cliossakin. Huimaa!
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12357
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #763 : 26.10.2019 19:40 »
Ja Rellu Cliossa jo 15v sitten  8)

Sorry ot.
Meganessa oli myös mutta se ärsyttävä kortti piti työntää kojelautaan...

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12357
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #764 : 26.10.2019 19:46 »
Olisi vaan kiva saada sähkösäätöisen istuimen monista säädöistä hyöty irti avainkohtaisilla kuljettajaprofiileilla. Meidän 530e:ssä näitä ei saatu koskaan toimimaan, ja elättelin toivetta, että uudempi malli olisi tämän osalta toimiva. Penkissä kun on sähkösäätöiset kallistus, sivuttaistuet ja ristiseläntuki, niin noiden säätö paikalleen just parhaisiin asentoihinsa ottaa aikansa. Tokihan tuon saa toimimaan manuaalisesti painamalla muistipaikkoja 1 tai 2.

Nämä olis minusta niitä asioita jotka pitäisi myyjäliikkeen käydä asiakkaan kanssa läpi luovutustilaisuudessa.

Poissa Markku J

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #765 : 26.10.2019 19:50 »
Nämä olis minusta niitä asioita jotka pitäisi myyjäliikkeen käydä asiakkaan kanssa läpi luovutustilaisuudessa.

Niinpä. Kiire on myyjilläkin, ja varmaan tuon koko käyttöjärjestelmän läpikäyntiin saisi menemään 2-3 tuntia (mummo/pappatyyliin ainakin). Avopuolisolle myyjä opasti profiilin tekemisen ConnectDriven avulla kyllä. Minä odottelin sivummalla ja ajattelin osaavani sen helposti tehdä itsekin.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa lowbero

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 115
  • Charging and discharging until it ends
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #766 : 26.10.2019 22:20 »
Jep. Niinhän se avainkin toimii.
Teslassa puhelimella näprätään etu/ takakontti auki vielä erikseen.

Comfort Acces ehdoton varuste tuohon hommaan.

Tuo väite ei pidä paikkaansa kokonaan.

Takaluukun saa Teslassa auki ihan kävelemällä puhelin taskussa autolle ja avaamalla se takaluukun vivusta tai sitten sisältä näytöltä tai puhelimesta. Etuluukkua ei saa auki muuten kuin auton sisäpuolelta tai erikseen puhelimen Appsista kun ei siinä mitään erillistä ulkopuolista vipua tai kahvaa ole.

Muuten, onko tässä BMW:n uudessa G-mallissa akseliväli tai raideleveydet muuttuneet merkittävästi edellisen mallin suhteen?

Poissa V60

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 129
  • V60 D5 MY16 Osmium Grey
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #767 : 27.10.2019 01:19 »
Akseliväli on ainakin kasvanut 41 milliä.

Poissa Kettu

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8964
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #768 : 27.10.2019 06:28 »
Oli kai tuossa raideleveydessäkin joku pieni muutos.

Vielä noista avaimista. Juu avain taskussa riittää. Mutta sekin on valittavissa. Sen saa toimimaan myös siten, että lukot aukeavat vasta kun laittaa käpälän sinne ovenkahvaan. Ja sulku sillä että yksi sormi siihen kahvan viivoitukseen.

Mutta, eilen ensimmäinen pidempi siivu, Vantaalta Tampereelle. Ei siis mikään pitkä, mutta normaalia päivittäispyöritystä pidempi.
Meno pikkuteitä, ei nyt soralla, mutta mukavia mutkaisia. Kosteaa oli, joten ehkä vähän niljaista. Hyvinhän tuo meni, istui mutkissa mainiosti. Ei mitään revittelyä, mutta välillä piti vähän tunnustella. Kallistelun ja puskemisen puute isoin muutos Mondeoon nähden.
Paluu puolen yön aikaan ja tultiin sitten moottoritietä. Kosteaa oli edelleen, mutta vielä kesärajoitukset. 124 vakkariin, kitkoilla meni nätisti, vakaasti, ääni ei juurikaan noussut. Lupailee hyvää kesän reissua varten.
Ja valot, tilasin perusvalot, en ruksannut mitään ylimääräistä, perinteiset vahakynttilät sähköhehkulamppujen sijaan. Hyvin riitti, ei tullut kaipausta parempiin valoihin.  Kaukovaloassistentin toiminta aika paljon parempaa kuin Mondeossa, ei vaihtanut yliaikaisin lyhkäsille. Lyhkäsetkin mielestäni näyttivät pidemmälle, kuin Mondeossa.
Harvoin tulee ajettua noin pimeissä valottomissa olosuhteissa, mutta yksi huoli poissa.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa Harba

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 29
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #769 : 02.11.2019 00:33 »
Onko perusvalot toteutettu kokonaan ledeillä?

Poissa Kettu

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8964
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #770 : 02.11.2019 07:38 »
Kaikki ympäriinsä ledeillä, ellei sitte etuvilkku, jota joku hehkulampuksi epäili. En siitä osaa sanoa, on mikä on.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #771 : 02.11.2019 12:39 »
Hyvältä vaikuttaa kolmonen. Uuden ykkösen medialaitteisto on myyjän mukaan liki kuin kolmosessa. Pidin suuresti, lyhyt tutustuminen ykköseen, joku päivä kolmosen koeajo. Multimediassa on integroitu Spotify, vielä kun nettiradion saisivat, niin yes. Sim-kortti tai puhelimen kautta jakaminen, kannatan omaa Simmiä.

Poissa Kettu

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8964
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #772 : 02.11.2019 13:37 »
Voin olla väärässä, mutta simmillähän tuonkin nettiyhteys on toteutettu.
Eli oikeastaan kyse voisi olla vain apista.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa kurkkukarkki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 10
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #773 : 05.11.2019 22:54 »
Mikä on G20 X-Driven vetosuhde (tai vääntömomentin suhdeko pitäisi ilmaista). Ennen vanhaan oletus pitävällä pinnalla taisi olla 60/40 taakse/ eteen. TM:n koeajojutusta ymmärsin, että etuveto on irti pitävällä pinnalla eli on täysin takavetoinen. Bmw:n omasta esitteestä ei tietenkään asia selviä, kun on vaan ”älykäs vaihteleva vetosuhde”.

Poissa Kettu

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8964
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #774 : 06.11.2019 07:49 »
Ei sitten niin mitään hajua, mutta olen jonkin verran pitänyt tuota voimanjakonäkymää näytössä, ihan mielenkiinnosta. Ei sillä oikeasti ole mitään merkitystä, mutta se näyttää jakavan koko ajan tasaisesti molemmille akseleille.
Tai sitten en vain ymmärrä.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa Children of the damned

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 861
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #775 : 06.11.2019 09:47 »
Mikä on G20 X-Driven vetosuhde (tai vääntömomentin suhdeko pitäisi ilmaista). Ennen vanhaan oletus pitävällä pinnalla taisi olla 60/40 taakse/ eteen. TM:n koeajojutusta ymmärsin, että etuveto on irti pitävällä pinnalla eli on täysin takavetoinen. Bmw:n omasta esitteestä ei tietenkään asia selviä, kun on vaan ”älykäs vaihteleva vetosuhde”.

Kyllähän se tuo sama vanha pitäisi olla jollei ole yhtäkkiä nyt menty muuttamaan...

Poissa Markku J

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #776 : 10.11.2019 16:06 »
Mistähän johtuu, että meidän G20:n liikennemerkkien tunnistus ei enää lue 100 kmh merkkiä Tuusulantiellä? Se toimi alkuun ihan normaalisti, ja oli helppo asettaa vakkari merkkien mukaan, kun auto tarjoaa HUDissa "set- moodia". Jokin aika sitten se lakkasi tunnistamasta 100 kmh alueen alkua. Voisiko johtua siitä, että navi syöttää oletuksena talvinopeusrajoitusta (jota tuolla pätkällä ei kuitenkaan ole)?

Volvon kanssahan minulla meni luottamus liikennemerkkitunnistukseen, kun ei koskaan voinut olla varma tuleeko nopeus navilta vai aidoista merkeistä. Huono homma, jos BMW on pilannut systeeminsä samalla tavoin. Kyllä nuo oikeat merkit pitäisi aina priorisoida.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Phermanni

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 304
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #777 : 11.11.2019 07:09 »
Lumiset ja likaiset merkit on haaste lukujärjestelmälle. Bemari voi hyvinkin olla päivittänyt järjestelmänsä sekä että lukijaksi. Aukottomia nämä ei ole!

Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 322
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #778 : 16.11.2019 15:52 »
Olisi vaan kiva saada sähkösäätöisen istuimen monista säädöistä hyöty irti avainkohtaisilla kuljettajaprofiileilla. Meidän 530e:ssä näitä ei saatu koskaan toimimaan, ja elättelin toivetta, että uudempi malli olisi tämän osalta toimiva. Penkissä kun on sähkösäätöiset kallistus, sivuttaistuet ja ristiseläntuki, niin noiden säätö paikalleen just parhaisiin asentoihinsa ottaa aikansa. Tokihan tuon saa toimimaan manuaalisesti painamalla muistipaikkoja 1 tai 2.

Paljonko sait hyvitystä toimimattomuuden vuoksi?