autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW 3-sarja (G20/G21)  (Luettu 66584 kertaa)

Poissa Markku J

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #700 : 28.09.2019 19:47 »
^No huh, jopas oli vastoinkäymistä. Liikkuvuuspalvelu on kai ulkoistettu. Todella pohjanoteeraus oli tuollainen palvelu. Onneksi Laakkosella oli joku huollossa paikalla. Toivotaan, että isompia lastentauteja ei uudessa kolmosessa ilmene.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #701 : 28.09.2019 19:57 »
Noita bitti poikittain juttuja voi olla missä vaan nykyautossa. En nyt olisi niin huolissani. Autohan toimi ihan hyvin, vain ohjaustehostin oli toiminnallisesti kyykyssä, jos ajattelee mitä autoilu oli ennen.
Niin, ajossa oli pienen hetken X1, joka myös istui heti tassuun.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa batman14

• Klassikkoainesta
« Vastaus #702 : 09.10.2019 22:07 »
Mielenkiintoinen video ja hyvä vertailu kilpailijoiden välillä. BMW on kyllä onnistunut tällä uudella 3-sarjalla, miellyttää omaa silmää vahvasti ja herättää omistamisen halua.

<a href="https://youtu.be/fpPWawUPKyE" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/fpPWawUPKyE</a>

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #703 : 10.10.2019 07:54 »
Minusta tuo auto tuntuu edelleen kovin pieneltä, mutta tuossa sitä pidettiin tilavimpana. Muuten kyllä tykkään.
Toisaalta Mat on selvästi BMW myönteinen ja se tulee ilmi monissa videoissa. Mutta ei se mitään, minulle riittää, että tässä ei ole mitään merkittäviä puutteita tai minun silmääni huonosti suunniteltuja asioita.
Tuon tavaratilan käytännöllisyys selviää oikeastaan vasta ensi kesän reissussa. Luultavasti riittää. Ainoa hankaluus on lastausaukon ahtaus verrattuna Mondeoon.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa ///M

« Vastaus #704 : 10.10.2019 08:10 »
Onhan se varmasti Mondeon jälkeen pieni auto. Taitaa Mondeo ja Passat olla luokassaan tilavimmat autot.

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #705 : 10.10.2019 08:37 »
Mondeo on 5-sarjalaisen kanssa samaa kokoluokkaa tiloiltaan...
Yritä muistaa mitä olit eilen tekemässä ja jätit huomiselle, jos muistat siirrä se huomiselle ettei jää tekemättä...

Poissa Salaneuvos

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #706 : 10.10.2019 09:26 »
Onhan toi G20 kasvanut taas reilusti kokoa. Se on vanhemman 5-sarjalaisen kokoinen jo.
Itse kun olen pärjännyt hyvin E46 generaatiollakin, tuntuu se aika isolta autolta.
BMW E46 330CI 2005
BMW E46 316i 1.8 2005
Clio Renaultsport 197 2007

Poissa Salaneuvos

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #707 : 10.10.2019 09:53 »
Tuota noin. Millaisessa tilanteessa noita kääntyviä peilejä tarvitsee? Mie en ole vielä keksinyt...

Esim. minulla on pesuhallin ovi tasan 2 metriä leveä.
Jos peilit ei kääntyisi sähköllä sisään, joutuisi aina nousemaan autosta ja käsin ne kääntämään sisään.
BMW E46 330CI 2005
BMW E46 316i 1.8 2005
Clio Renaultsport 197 2007

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #708 : 10.10.2019 09:57 »
Itse kun olen pärjännyt hyvin E46 generaatiollakin, tuntuu se aika isolta autolta.

Vaikka autot ovatkin kasvaneet niin aina ne sisätilat eivät kun turvaratkaisut ja muut 'pehmeydet' ottavat oman tilansa.

Omassa kutosessa on hyvä kuskintila joskin merkillisen lyhyt, oma inseamini on 80 sentin luokkaa ja silti ajan penkki taaimmaisessa asennossa  8)

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #709 : 10.10.2019 10:13 »
Mutta hyvinhän sinne tavaraa mahtui. Kävisi muuttoautoksi.  ::)

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
« Vastaus #710 : 10.10.2019 10:24 »
Vaikka autot ovatkin kasvaneet niin aina ne sisätilat eivät kun turvaratkaisut ja muut 'pehmeydet' ottavat oman tilansa.

Omassa kutosessa on hyvä kuskintila joskin merkillisen lyhyt, oma inseamini on 80 sentin luokkaa ja silti ajan penkki taaimmaisessa asennossa  8)
?? Aika erikoista? Onjo sulla hartiat ristiseläntuessa kiinni
Mulla inseam 78 ja kaikissa omistamissani autoissa on penkki ollut kyllä puolivälin etupuolella.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #711 : 10.10.2019 10:26 »

Melkoinen pitkäjalkainen pygmi olet kyllä...minä kun olen 186 ja penkki melkein ylimmässä ja etummaisessa asennossa...
Yritä muistaa mitä olit eilen tekemässä ja jätit huomiselle, jos muistat siirrä se huomiselle ettei jää tekemättä...

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #712 : 10.10.2019 10:42 »
Melkoinen pitkäjalkainen pygmi olet kyllä...minä kun olen 186 ja penkki melkein ylimmässä ja etummaisessa asennossa...
Ei tuota nyt vielä pääjalkaiseksi voi sanoa. Ihan normaalilta mies näyttää. Minä sen sijaan olen omituisen mittainen. Penkki ylimmässä asennossa, että näkee ratin yli.  ;)

Poissa ///M

« Vastaus #713 : 10.10.2019 10:52 »
minä kun olen 186 ja penkki melkein ylimmässä ja etummaisessa asennossa...

Persjalka  8)

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #714 : 10.10.2019 14:42 »
Mutta hyvinhän sinne tavaraa mahtui. Kävisi muuttoautoksi.  ::)

Tosiaan yllättävästi on tilaa vaikka ei tuo oikein 4 hengen autona toimikaan.

Hmm., täytyypi ottaa kuva kun persjalkanen istuu penkin äärimmäisessä asennossa - tämähän tämä tilanne on  8)

Muistan kun koin edellisen kolmosen lättäasennon (jalat melkein suorina) jotenkin merkilllisenä ( liukas nahka oli osa syynä ?) mutta kutvosessa ( alcantaran kera) se tuntuu oikeinkin oivalta.

Poissa batman14

• Klassikkoainesta
« Vastaus #715 : 11.10.2019 14:01 »
Minusta tuo auto tuntuu edelleen kovin pieneltä, mutta tuossa sitä pidettiin tilavimpana. Muuten kyllä tykkään.
Toisaalta Mat on selvästi BMW myönteinen ja se tulee ilmi monissa videoissa. Mutta ei se mitään, minulle riittää, että tässä ei ole mitään merkittäviä puutteita tai minun silmääni huonosti suunniteltuja asioita.
Tuon tavaratilan käytännöllisyys selviää oikeastaan vasta ensi kesän reissussa. Luultavasti riittää. Ainoa hankaluus on lastausaukon ahtaus verrattuna Mondeoon.

Mat on joo vähän Bemarimyönteinen, mutta kyllä uskon että tuossa porukassa se on ihan pätevä peli. Yllättävää miten hänen testeissään ei Volvot oikein ikinä pärjää. Johtuneeko hänen omista mieltymyksistä, vai eivätkö ole UK:ssa kilpailukykyisesti hinnoiteltu? Tuosta S60:sen designista vähän samaa mieltä kun videolla. Eli kun olisi eri auto keulan ja perän osalta. Yllättävää myös miten hyvin A4 pisti kampoihin BMW:lle, vaikka Audin peruskonstruktiolla on jo vuosia takana, ja edustaa ns. vanhempaa mallisukupolvea vaikka äsken on tehty facelift.

Noista kyllä 3-sarjalainen on mielestäni tosi maukkaan näköinen sekä sisältä, että ulkoa, ja jos ajo-ominaisuudet todella ovat noin hyvät, niin hyvä kokonaispaketti on Bemarilla tehty.

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #716 : 19.10.2019 18:31 »
Nyt on kolmisen tuhatta kilometriä ajettu. Alkaa olemaan tuttu peli. Juu, kyllä mä tykkään. Paljon. Mutta ei sellaista suhdetta, jossa ei joku asia nipistäisi. Yllättäen se on tuo vaihteisto.
Olen aina tykännyt tuosta bemarin laatikosta. Se toimiikin tosi hyvin, mutta on pari pientä ärsytyksen aihetta.
Vaikkapa moottorijarrutuksella rullailet kohti valoja, valot vaihtuu, siirtyminen rullauksesta vetoon ei ole kovin sulava.
Samoin rullailet hidastaen pikkuhiljaa, ne vaihdot pienemmälle tuntuu ja moottorijarrutuksen aste tuntuu kulmikkaalta.

Nuo johtuvat varmaan aika lailla siitä, että luistoa ei paljon ole, niin kuin vanhemmissa momentinmuunninlaatikoissa. Eikä nuo tunnu vähän terhakkaammassa ajossa.
Eikä nuo nyt paljon haittaa, pikku ärsykettä pitääkin olla, ettei suhde ole tylsä.   ;)

Muuten, tuli esim. tänään testattua takakonttia autojääkaapilla. Se kontti on selvästi korkeampi kuin Mondeossa, joten se taas oli positiivinen yllätys. Jääkaappi meni helposti, pistokekin on, kun taas Mondeossa hattuhylly nousi pois paikaltaan, eikä ollut pistoketta.

Positiiviset fiilikset on edelleen.

Poissa Markku J

« Vastaus #717 : tänään kello 14:39 »
Meidän 330e on saapunut Laakkoselle. Nyt odotellaan tietoa luovutuspäivästä. Sikäli hyvä, että toimitus hieman aikaistui, niin saan ajeltua sen kesärenkain autokaupasta renkaanvaihtoon.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #718 : tänään kello 14:48 »
Kitupäiviä.  :)

Paikalla TeBi

• Uudenkarhea
« Vastaus #719 : tänään kello 15:41 »

Muuten, tuli esim. tänään testattua takakonttia autojääkaapilla. Se kontti on selvästi korkeampi kuin Mondeossa, joten se taas oli positiivinen yllätys. Jääkaappi meni helposti, pistokekin on, kun taas Mondeossa hattuhylly nousi pois paikaltaan, eikä ollut pistoketta.

Positiiviset fiilikset on edelleen.

Eikö kylämälaukku olisi kätevämpi reissussa?  :o