autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Lexus ES  (Luettu 8727 kertaa)

Poissa E38

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 106
Vs: Lexus ES
« Vastaus #40 : 31.01.2019 14:12 »
Nyt on tullut yksi tarjous.
No onhan tuo hyvityshinta huono vaihdossa, tai no muutama tonni alle uuden perus 530e.n hinnan, mutta kun niitä varusteita tässä on niin perhanasti ruksittuna. Joo, on tiedossa että varusteista ei paljoa hyvitetä.

Osa syy auton hinta hyvitykseen on, että Lexuksen saisi vasta syyskuussa. On hyvityshintaan otettu varmuudella kaikki mahdolliset riskit hallituksen venkoilun varalle.

Vähän on autoja tänne saatu, kun joutuu odottamaan noin pitkään.
Luonnollisesti en tähän tarjoukseen iske.

Makuasioita. Itse en kyllä vaihtaisi 530e --> ES300h. Ainakin paperilla Lexuksen tuote vaikuttaa lähes vanhanaikaiselle kulutuksen ja suorituskykynsä suhteen, ollakseen tämän hintaluokan tuote. Minulle merkitsee myös vetotapa paljon ja sekin painaa BMW:n voitoksi.

Now: -96 Mercedes-Benz SL320, -66 Cadillac Coupe De Ville, -79 Wartburg 353W Tourist
Past: -07 Lexus GS300, -04 Porsche Cayenne S, -02 BMW 735i, -97 BMW 728i, -91 Mazda MX-5

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5135
Vs: Lexus ES
« Vastaus #41 : 31.01.2019 14:18 »
Makuasioita. Itse en kyllä vaihtaisi 530e --> ES300h. Ainakin paperilla Lexuksen tuote vaikuttaa lähes vanhanaikaiselle kulutuksen ja suorituskykynsä suhteen, ollakseen tämän hintaluokan tuote. Minulle merkitsee myös vetotapa paljon ja sekin painaa BMW:n voitoksi.
Eikös ES Lexus ole taka tai 4-vetoinen?

Trollsten

  • Vieras
Vs: Lexus ES
« Vastaus #42 : 31.01.2019 14:23 »
Eikös ES Lexus ole taka tai 4-vetoinen?
ES on etuvetoinen. Perustuu samaan pohjaan kuin Camry.

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5135
Vs: Lexus ES
« Vastaus #43 : 31.01.2019 14:29 »
ES on etuvetoinen. Perustuu samaan pohjaan kuin Camry.
Tieto lisää tuskaa. Saikos tätä kumminkin 4-vetoisena, jos kaivaa kuvetta ::)

Trollsten

  • Vieras
Vs: Lexus ES
« Vastaus #44 : 31.01.2019 14:29 »
Tieto lisää tuskaa. Saikos tätä kumminkin 4-vetoisena, jos kaivaa kuvetta ::)
Ei.

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
Vs: Lexus ES
« Vastaus #45 : 20.02.2019 20:07 »
No nyt on Es ollut viikon verran ajossa. Heti aluksi täytyy todeta, että ei tämä mitenkään super hiljainen ole. Eli hiljaisessa vauhdissa tämä on hiljaisempi kuin G30, mutta nopeuden noustessa tässä mielestäni melua enemmän kuin Bemmissä. Rengasmelu lähinnä on kovempaa kuin Bemmissä. Eikä tämä tietty ajo-ominaisuuksiltakaan/alustaltaan ole ihan Bemmin luokkaa. Näin tosin aavistelinkin olevan.


Hyvää vastaavasti on mm. laadukas olemus. Ei natinoita, kaikki saumat tiptop, maalipinta näyttää todella hienolta jne.

Ainakin omalle kropalle etupenkki paljon mukavampi istua kuin Bemmin sporttijakkarat. Varusteita yllin kyllin hintaansa nähden. Takapenkillä selkeästi enemmän jalkatilaa. Vaihteisto mielestäni unelma. Auto lämpenee sisältä todella nopsaan. Kulutus tosi pieni bensaksi n. 5-6,0 l satkulla. Stereot todella hyvät vrt. Bemmin hifeihin. Huoltaminen taitaa olla ja kohtuu edullista. Joten eiköhän tälläkin jonkin tovin ajane etiäpäin. 

Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 188
Vs: Lexus ES
« Vastaus #46 : 20.02.2019 21:01 »
Ilmeisesti nastat alla. Jos uudet Nokian nastat niin ne on useissa autoissa todettu reilusti meluisemmaksi kuin aiemmat Nokialaiset tai muut.


Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
Vs: Lexus ES
« Vastaus #47 : 20.02.2019 21:17 »
Ei vaan Contin 7 kitkat. Noksun nastoilla varmaan ois peltoreiden paikka🤪

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
Vs: Lexus ES
« Vastaus #48 : 24.02.2019 18:06 »
Ilmeisesti korvat tottuneet jo rengasmeluun tai sit rengasäänet on kilsojen myötä hiljentyneet. Tosin tiputin rengaspaineitakin suositus + 0.1 tasolle. Talviautotestissä tämä malli taisi tulla 4.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1255
Vs: Lexus ES
« Vastaus #49 : 24.02.2019 18:33 »
Talviautotestissä tämä malli taisi tulla 4.

Lexus oli testissä sikäli paras, ettei ollut yhtään todellista heikkoa kohtaa. Voittaja Volvon lähivalot ovat melko heikot.

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5135
Vs: Lexus ES
« Vastaus #50 : 24.02.2019 18:41 »
Lexuksen valot kiitettävällä tasolla 8)



Poissa CorAveRav

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 346
Vs: Lexus ES
« Vastaus #51 : 24.03.2019 17:07 »
ISssä juttu, tosin teksti tyypillistä Kuuriota.
https://www.is.fi/autot/art-2000006041475.html
Kuurion kannattaa muistaa että suurella osalla autoilijoista ei ole autonsa latausmahdollisuutta järkevästi tällä hetkellä.

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
Vs: Lexus ES
« Vastaus #52 : 24.03.2019 17:18 »
Ei ole myyntitilastojen ykkönen tää ES. Helmikuun loppuun mennessä rekisteröity 14 kpl. Noista varmaan osa vielä essareita. Eikö tänne ole ilmaantunut muita kohtalotovereita.

Paikalla lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1083
  • BMW 530e
Vs: Lexus ES
« Vastaus #53 : 30.03.2019 20:32 »
Kävin uuden koeajamassa, ES 300H F-sport

Halllissa istuttuna esittelyautossa oli todella vetelät penkit ja rimpula ratti. Koeajoon tuli kuitenkin F-sport versio, jossa ratti osui käteen huomattavasti paremmin ja ajoasennon sai hyvin kohdalleen. Tämä oli hyvä alku.

Autossa alla Nokian kitkat R3 17" vanteilla. Kitkoille tyypilliseen tapaan äänetön pienessä nopeudessa, mutta motarilla melu yllätti. Varsinaisen superyllätyksen koin vasta myöhemmin, kun ajoin taas omaa G30 bemaria samalla asfaltilla, nastarenkailla. Nyt en kyllä osaa sanoa kumpi oli kovassa vauhdissa hiljaisempi. Epäilen että kitkoilla bemari voittaisi selkeästi. Pitäisi verrata kesärenkailla. Odotin että Lexus olisi hiljaisempi, petyin.

Lexuksen alusta (adaptiiviset iskarit) oli todella hyvä. Jämäkkä, ei suurta kallistelua, pienet heitot ja kuopat meni vaivatta.

Ohjaustunto ja tarkkuus välttävä -- 17" vanteilla kitkarenkaat varmaan vaikuttavat asiaan. Paha sanoa lopullista tuomiota. Ei häiritsevän huono, mutta esim. oma bemari menee tarkemmin. Ainut mikä häiritsi oli se, että kaasua antamalla eturenkaiden tunto katosi täysin. Se on varmaan normaalia etuvedolle autolle.

Sisusta on ulkonäön ja laatuvaikutelman osalta nätti. Punaiset nahat piristävät kabiinia huomattavasti. Eri asia ovatko kotonaan tässä autossa. Tilaa tuntuisi edessä ja takana olevan enemmän kuin 5-sarjan bemarissa.

Sitten se infotainment. Auton mittaristo on lievästikin sanottuna sekava ja turhan monimutkainen. Viihdejärjestelmän käytettävyys on bemareihin ja audeihin tai ylipäänsä kosketusnäyttöihin tottuneelle suuri vitsi. Kameroiden kuva on raivostuttavan epätarkka, siis oikeasti mulla oli tarkempi kuva autossa jo vuonna 2013.

Viimeisenä voimalinja. Se 200 heppaa mitä tästä löytyy, niin se on aivan liian vähän tähän autoon. Kiihtyvyys 0-100 km/h on numeroiden valossa 9 sekuntia. Lisäksi auto reagoi polkimeen todella hitaasti. Tuntuu numeroita hitaammalta.

Yhteenvetona
+ kabiini
+ tilat
+ penkit, ratti (F-sport)
+ mukavuus (tosin melu varauksella, pitäisi verrata kesärenkailla)

- voimalinja
- viihdejärjestelmän käytettävyys

« Viimeksi muokattu: 30.03.2019 20:41 kirjoittanut lnaukkar »