https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Focus 2018-

Onkos joku käynyt jo tsekkaamassa Focus Active wagonin? Tampereen Autokeskukselta ei vielä löytynyt esittelylaitetta.
 
völvöxc60 sanoi:
Saako rahalla digitaalisen vai joutuuko Focuksessakin tyytymään vanhatavaan mittaristoon?

Mittaristossahan ei ole mitään "vanhahtavaa" IMO, vaan ihan mukava paneeli siitä löytyy. Digitaalista ei ole Focukseen saatavilla. Mittaristokopan päältä ylös nouseva HUD-levy todennäköisesti on saatavilla ST-malliinkin.
 
Rice sanoi:
Että voikin olla mulla huono tuuri autojen kanssa. Edellisen auton kanssa jo oli kaikenlaista ongelmaa ja nyt Focuksesta on tullut oikein murheenkryyni. Ensin oli moottorin vikavalo jutut sitten pieni kolhu.
Nyt auto ollut huollossa kohta kolme viikkoa jarruongelmien takia. Jarrupoljin ollut muutaman kerran käynnistyksen jälkeen todella jäykkä, aivan kuin ei olisi lainkaan tehostinta. Totesivat huollossa tuon itsekkin ja auto meni ajokieltoon vaarallisena. Antoivat sentään sijaisauton tilalle. Kukaan ei vaan tunnu tietävän kuinka tuo jarruongelma korjataan. Huolto ei tee mitään, odottelee ohjeita tehtaalta/maahantuojalta. Myyjä vaan kertoo, että ihan hyvin voi kestää vaikka kuinka kauan ja ei mitään väliäkään myyjän mielestä kun kerran annettu oikein sijaisautokin.
Juttelin myyjäliikkeen johtajan kanssa pian sen jälkeen kun auto jäi huoltoon. Silloin hänen mielestään kohtuullinen korjausaika oli kaksi viikkoa. No nyt sitten vissiin vaikka kuukausia.
No, positiivisena asiana se, että kolarin vauriot ovat tulleet samalla korjattua kun auto kerran liikkeen pihalla on.

Myyjä ilmoitti viime perjantaina, että autooni vaihdetaan jotain osia ja auton saa takaisin viikonlopuksi.
No autoa ei saanut takaisin kun oli tullut jotain ongelmia softien asennuksen kanssa.
Tein kirjallisen reklamaation myyjälle autosta vaatien kaupan purkamista tai vaihtamista toiseen. Lisäksi olen ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja heidän mielestään kaupan purkua voi vaatia, koska nyt mennyt jo pitkään korjauksessa. Myyjän pitäisi vastata reklamaatioon huomenna. En kyllä usko, että myyjä suoraan vaatimukseeni suostuu kun haluavat tavalla tai toisella vaan yrittää korjausta.
 
Noniin. Sain auton takaisin jarruremontista. Jarrut toimineen nyt ainakin pari päivää. Kolari korjaus ei sitten mennytkään ihan putkeen. Huomasin seuraavana päivänä, että toinen sumari ei ole kunnolla paikoillaan ja puskurin sovituksessa muutenkin hieman sanottavaa. Ensi viikolla sitten uudestaan remonttiin.  :mad:
Auton öljynvaihtoväli osoittaunut myös hieman lyhyeksi. Auto halusi uudet öljyt jo 7tkm jälkeen vaikka vaihtoväli pitäisi olla 15tkm. Tuo vaihto tehtiin nyt takuuseen. Myöhemmin tulossa tuohon ongelmaan päivitys tehtaalta. Päivitys muutakin kuin softaa, esim. öljypohja menee vaihtoon. Päivitykseen asti ylimääräiset öljynvaihdot menevät takuuseen.
Tuota päivitystä omaani ei minun omistuksessa ehditä enään tekemään. Sain tarpeekseni Focuksen ongelmista ja tuo vaihtuu toiseen autoon parin viikon kuluttua.
 
Ikävää vastoinkäymistä ollut. Ongelmayksilöt kyllä kannattaa laittaa kiertoon, sillä niissä tuppaa olemaan haittoja jatkossakin.
 
280 hummainen etuveto muutenkin niin ja näin. Onko sama kone mitä käyttävät mustangin 4sylinterisessä mallissa? Muutenkin outo valinta nykyisenä energian vouhotus aikana 2.3 litrainen kone tuollaiseen perhe fokukseen.
 
Nyt on näemmä Focus Activeenkin saatavilla AGR penkit. Nosti heti kiinnostusta autoa kohtaan, kun olin tämän auton jo hylännyt huonon vakiopenkin takia.

182 hp automaattia olen rakennellut. Halvaksihan ei tämäkään vaihtoehto tule...  ;)
 
Parin päivän 1000km lenkki takana vuokra-autona toimineena Focus Wagonilla. Pari huomiota tästä:
- näköjään 1.5 EcoBoost merkintöjen mukaan, tehosta ei tietoa. Varsin ruudikas alhaisilla kierroksilla, yläkierrokset eivät tuota mitään lisää vaan varsin tasainen tehontuotto koneessa läpi kierrosalueen
- pörinän perusteella 3-sylinterinen moottori
- ottaa huippuja noin 210 5-vaihteella kun jalka on pidemmän aikaa tulipellissä
- varsin onnistuneen oloinen tiloiltaan kokonaisuutena
- 2-vaihteen synkrot ryssitty vuokrakäytössä jo 10tkm aikana
- en osaa sanoa varustetasosta, ei ihan perus sillä mukana avustimia sekä avautuva lasinen katto
- B&O stereot eivät tarjoa ihmeitä, en tiedä mitä maksaa lisävarusteena
- SYNC kosketusnäytöllä minusta varsin helposti lähestyttävä. Riittävän iso näyttö
- selkeä peruutuskameran kuva
- risteävän liikenteen tunnistus automaatisella jarrutuksella (toimi hyvin!! Kokeiltu vahingossa)
- erittäin vakaa auton koko huomioiden +140km/h nopeuksissa
- hyvä vetopito "allseason" rengastuksesta huolimatta
- ihan ok ohjaus, ei vanhempien Focusten tasolla enää tunnoltaan
- normal/eco/sport ajomoodien vaikutus vähäinen , eli käytännössä vain kaasuun reagoinnin nopeus , ehkä jotain ohjauksen tehostuksen määrässä
- Keski-Euroopan teillä hiljainen, kaiuttimista hälyääniä kovilla volyymeillä. Nitinöitä ovissa epätasaisuuksilla
- kuljettajan istuimessa riittävä korkeussäätö alas päin, istuinosa liian lyhyt minulle 180cm ja reisitukea ei saa säädettyä (etureunaa ylös), selkänojan sivutuet OK. Ratti jää hieman kauas, muutama sentti lisää syvyysssäätöä voisi kaivata.
- moottori vaikuttaa koviata nopeuksista huolimatta taloudelliselta - 7,2L/100km maantie ja moottoritieajossa nopeuden ollessa maantiellä 110 ja moottoritiellä 150km/h (+hetkelllisesti paljon enenmmän)

Varsin onnistunut paketti kokonaisuutena mielestäni  :)


 
Karvis sanoi:
Hieman kalliilta tuo vaikuttaa, 4k€e kalliimpi kuin automaattivaihteiset Golf GTI tai Leon Cupra.

Saas nähdä paljonko myyvät uutta Focus ST:ä. Nyt hinta toimituskuluilla, erikoisvärillä ja talvirenkailla vanteineen lähes 50 000€. :eek: ???
 
foorumilainen sanoi:
Saas nähdä paljonko myyvät uutta Focus ST:ä. Nyt hinta toimituskuluilla, erikoisvärillä ja talvirenkailla vanteineen lähes 50 000€. :eek: ???

Saitpa huonon tarjouksen, sain samasta paketista reilusti alle 45000€ hintalapun. :eek:
 
MJK sanoi:
Saitpa huonon tarjouksen, sain samasta paketista reilusti alle 45000€ hintalapun. :eek:

En ole pyytänyt tarjousta, puhuin listahinnasta 47282,30€ ja talvirenkaat vanteineen, niin ei se kauas 50 000€ jää.
 
Minkä japsivalmistajan kanssa tuo Focus on kehitetty?
Tankin paikka vasemmalla puolella paljastaa yhteystyön japsien kanssa.
 
JuhaSS sanoi:
Minkä japsivalmistajan kanssa tuo Focus on kehitetty?
Tankin paikka vasemmalla puolella paljastaa yhteystyön japsien kanssa.

Ei kai tuo nyt mikään tae tuosta ole? Onhan noita euroautoja joissa vain on tankkaus ”väärältä” puolelta.
 
Mersun A ja Infiniti Q30 perustuvat samalle pohjalevylle. Nykyinen Q30 on vanhempaa perua jakaen pohjalevyn W176 A-sarjan kanssa, kun nykyinen A (W177) on vain Mersun yksinoikeus.
 
Kävin tänään liikkeessä katsomassa ja koeistumassa Focuksen Vignalen. On kyllä sanottava, että oli tyylikäs peli niin ulkoa kuin sisältäkin.

Onko täällä millaisia kokemuksia tuosta Focuksen Vignalesta? Onko auton varusteissa tullut eteen huomauttamista tai yleisesti muuta mainittavaa? Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta autolta. Täytyy kyllä odottaa, että Kuga Plug-in tulee liikkeisiin ja pääsee sitä hieman tutkimaan.
 
Arms sanoi:
Kävin tänään liikkeessä katsomassa ja koeistumassa Focuksen Vignalen. On kyllä sanottava, että oli tyylikäs peli niin ulkoa kuin sisältäkin.

Onko täällä millaisia kokemuksia tuosta Focuksen Vignalesta? Onko auton varusteissa tullut eteen huomauttamista tai yleisesti muuta mainittavaa? Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta autolta. Täytyy kyllä odottaa, että Kuga Plug-in tulee liikkeisiin ja pääsee sitä hieman tutkimaan.

Suosittelen merkkifoorumia, jos hakee todellista tietoa. Täällä keskustelu vajoaa topicista riippumatta valitettavan usein tasolle, josta ämpärillinen järvisimpuikoitakin ottaa älyllisen voiton.