autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ford Focus 2018-  (Luettu 35400 kertaa)

Poissa Jysky

Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #100 : 07.08.2018 08:48 »
En ole vielä ehtinyt liikkeeseen tutustumaan, mutta netissä surffannut aina pikkusen fordiin päin kallellaan olevana- oma kiinnostus aikanaan ehkä tulee kumminkin Active malliin.

Tuossa nettiesitettä surffatessa kyllä löytyi yksi miinukselta vaikuttava pikku detalji- ratin nappula viidakko. Toivottavasti oikeesti luonnossa ei ole noin hirveä paljous kun kuvasta voisi päätellä.
Ateca TDI 4drive

Poissa Rice

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 590
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #101 : 07.08.2018 21:55 »
Hinnastoon päivitetty tieto, että lisälämmitin tulee ajastimella ja kaukosäätimellä. Lisäksi Fordin nettisivuilta löytyvästä ohjekirjasta löytyy maininta kaukosäätimestä.
Myyjä sanoi, että molemmissa dieseleissä adblue tankki. Ohjekirjan mukaan adblueta tarvitaan vain 2-litrasessa dieselissä.
Dieseleissä aika pieni polttoainetankki, vain 47 litraa kun taas bensoissa 52 litraa. Tuo polttoaineankien koko ilmoitettu esitteesä toisinpäin.
Ford Focus Wagon 1.5TDCi A8 Titanium -18

Seat Leon 1.0TSI Ecomotive Style -16

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 659
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #102 : 08.08.2018 13:17 »
Kävin eilen koeistumassa uuden Focuksen. Kyllä se hieno peli on, etenkin ST-line. Titaniumin penkit tosin tuntuivat ehkä vielä hieman paremmilta. Ajamassa en käynyt vielä, täytyy odottaa farkku-automaattia saapuvaksi. Active-versio kiinnostaa myös ja olisi varmaan Suomen oloihin järkevin valinta. Myyjän mukaan kauppa on käynyt huimasti ja kyllä tuo autokuumetta vähän itsellänikin nostatti.

Poissa Rice

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 590
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #103 : 08.08.2018 20:12 »
Tuossa muutama päivä sitten tuli tehtyä kaupat uudesta Focuksesta.
Tilaukseen lähti 1.5TDCi A8 Titanium Wagon.
Lisävarusteiksi valikoitui:
- Design pack 4, jossa LEDI valot, 17" vanteet ja tummat takalasit
- Technology Pack 1, jossa mm. aktiivi vakkari, autom. kaukovalot
- B&O audio
- HandsFree -takaluukku
- 18-suuntaan manuaalisesti säädettävät istuimet
- Peruutuskamera
- Iroitettava vetokoukku
- metalliväri
- 16" talvirenkaat

Toimitus loppuvuodesta. Wagonien tuotanto alkaa vasta syyskuussa, joten toimitus aikaisintaan lokakuussa.

Koeajoja en tehnyt lainkaan tuolla moottori ja vaihteisto yhdistelmällä. Toivottavasti toimiva yhdistelmä.

Jokin tässä uudessa Focuksessa vaan iski heti ja päätös vaihdosta tuli tehtyä hieman, kokonaan, tunteella. Tällaiset kaupat ovat itsellä yleensä olleet kaikkein onnistuneimpia ja autokuume pysynyt paremmin poissa.
Ford Focus Wagon 1.5TDCi A8 Titanium -18

Seat Leon 1.0TSI Ecomotive Style -16

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9469
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #104 : 08.08.2018 20:55 »
- 18-suuntaan manuaalisesti säädettävät istuimet
Pääsitkö koeistumaan noita? Peruspenkit oli vähän vaisut ja reisitukea kaipasi enemmän niin nuo varmaan korjaa asian. Tosin sitten joutuisi suksiluukusta luopumaan. Tosi typeriä rajoituksia ja paketointeja tämän lisävarustehinnastossa.

Ei kyllä tarvitse ihmetellä, että kauppa käy. Sen verran mainio peli kyseessä. Omat ostohousut on tosin hukassa tämänkin suhteen, mutta se ei ole auton vika.

Poissa Rice

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 590
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #105 : 08.08.2018 21:01 »
^Koeajoin autoa jossa oli nuo 18-suuntaan säätyvät penkit. Ei tuo etureunan säätö kauhean iso ole, mutta parantaa itsellä reisitukea paljon. Lisäksi noissa ristiselän tukea voi säätää myös korkeus suunnassa.
Ford Focus Wagon 1.5TDCi A8 Titanium -18

Seat Leon 1.0TSI Ecomotive Style -16

Poissa Leifsson

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 13
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #106 : 26.08.2018 18:39 »
Uuden Focuksen 1.0 Ecoboostissa on sylinterinlepuutustoiminto. Onko kenelläkään tiedossa, mitä muuta uutta tuossa litraisessa egobeastissa on?

Fordclubilla joku heitti huhun, ettei jakopää olisi enää moottoriöljyssä uiva. Onko tälläisestä tietoa?

Alkupään tuotannon, (2012-2014) litraisia ecoboost-koneita on porsinut jonkin verran euroopassa ja jokunen Suomessakin. Ongelmia on ollut pääasiassa hajoavien jäähdytysletkujen kanssa. Ilmeisesti tuon öljyssä uivan jakopään kanssa on myös ollut jotain ropleemia.

Koeajon perusteella uusi Focus oli selvästi terhakkaamman tuntuinen samalla litran koneella mitä puolitoistavuotta vanha. Laitoin tämän sen piikkiin, että koeajamani auto oli hatchback ja nykyinen on farkku, lienee jonkun verran painoeroa.

Poissa IC1970

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 665
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #107 : 26.08.2018 23:16 »
^Noita motteja on porsinut aika paljon ja Britanniassa on joukkokanne menossa, ongelmana sekä ajan mittaan kovettuva ja halkeava ylävesiletku että koneen sisäinen rakenne. Lueskelin avointa Facebook-ketjua jonkun verran ja kyllä näyttää siltä, että tämä meidän -16 lähtee vaihtoon ennen kuin takuu menee umpeen, en todellakaan ota riskiä, että käsiin jää Fiikus josta on motti lauennut ja Ford pesee kätensä. Ei mitään VAG-sfäärejä vielä, mutta siihen suuntaan ollaan menossa. Yllättävän hiljaa tästä on oltu. Pitää seuraavaan huoltoon viedessä vähän jututtaa huoltoneuvojaa, katsotaan onko ihan tietämätön.
Tuolta lukemaan jos kiinnostaa https://www.facebook.com/groups/FordEcoboostNightmare/

Haulla ecoboost problems löytyy paljon muutakin juttua. No, tämä on uuden Focuksen ketju, joten lopetan tähän, tiedän tässä vaiheessa kuitenkin jo yhden henkilön, joka tuli uuden Focuksen tilaamisen suhteen toisiin aatoksiin noitten moottorien rikkoutumisien vuoksi. No, johan tässä on odoteltu, koska viikatemies alkaa niittää näitä viimeiseen asti kiusattuja ompelukoneen moottoreita  ;D
Ford Focus 1.0 Ecoboost Wagon-16
Toyota Hiace 2.5 D4D 117 4wd-07
Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i S&S Edition 2011

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9469
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #108 : 29.08.2018 10:32 »
^Ford-myyjä oli ainakin asiasta ihan tietämätön  8)

Pitäkööt tunkkinsa. Ei jaksa alkaa arpomaan näiden kans. Pitää odotella se uus Corolla Touring Sports ja jos hinta kohdallaan niin ostaa semmoinen katokseen happaneen. Niistä ei ainakaan moottorit laukeile randomisti niin kuin näistä eurooppalaisista.

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9469
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #109 : 31.08.2018 07:01 »
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=0qGmEXKPKYw" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=0qGmEXKPKYw</a>


Puolitoistalitrainen pannu näyttää olevan nyt jakoketjulla. Miten lie uudistettu 1.0? Hihna edelleen?


Kyllä mä kävin sitten pyytään tarjouksenkin lopulta. Kaikkine kilkkeineen 36k ja ei paljon aleja herunut. Ei nyt kyllä pysty ainakaan ennen kuin pääsee automaattia ajamaan.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2018 07:06 kirjoittanut Trollsten »

Poissa Marko_K

Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #110 : 31.08.2018 08:21 »
Kyllä mä kävin sitten pyytään tarjouksenkin lopulta. Kaikkine kilkkeineen 36k ja ei paljon aleja herunut.

Vissiin aika isolla kädellä optioita, kun parhaiten varusteltu bensa näkyisi hinnastossa olevan juuri ja juuri 30k?
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9469
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #111 : 31.08.2018 09:57 »
Vissiin aika isolla kädellä optioita, kun parhaiten varusteltu bensa näkyisi hinnastossa olevan juuri ja juuri 30k?
No jaa, ei tuossa minusta niin mahdottomasti ole. Ei edes maalia.

- 1.5 A8 Ecoboost Titanium Wagon
- Design Pack 4 (veron kans jotain 1500€)
- B&O (Veron kans 500€)
- Technology Pack (199€)
- Winter pack eli lämmitettävä ratti (parisen satkua)

Eli rukseja noin 2,5k€.

Lisäksi toimituskulut, toiset tossut ja moottorinlämppäri + sisähaara = 35,5k€.

Pannun jos pudottais litraseen niin sitten ois 33.5k aika kallis sekin maitopurkkimoottorilla olevasta perusfarkusta.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2018 09:59 kirjoittanut Trollsten »

Poissa Marko_K

Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #112 : 31.08.2018 10:13 »
Pannun jos pudottais litraseen niin sitten ois 33.5k aika kallis sekin maitopurkkimoottorilla olevasta perusfarkusta.

Toki se on se vaurain varustelutaso, mutta juu, eihän se ihan halpa enää ole.
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9469
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #113 : 31.08.2018 10:19 »
Toki se on se vaurain varustelutaso, mutta juu, eihän se ihan halpa enää ole.
Ei se Trendikään jää kuin tonnin halvemmaksi, jos haluaa ees suurinpiirtein nykyaikaiset varusteet kuten automaatti-ilmastoinnin ja jotain muuta kuin halogeenia keulalle.

Jotenkin tuntuu, että Style-tason Octaviassa 1.5 TSI:llä on aika paljon tätä parempi hinta/laatusuhde.

Poissa Hesusnis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 282
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #114 : 31.08.2018 10:53 »
Jotenkin tuntuu, että Style-tason Octaviassa 1.5 TSI:llä on aika paljon tätä parempi hinta/laatusuhde.

Hinta on ehkä parempi, VAG:n laatu on eri asia. ;)

Poissa Trollsten

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9469
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #115 : 31.08.2018 11:10 »
Hinta on ehkä parempi, VAG:n laatu on eri asia. ;)
Niin liekkö tuo Fordissa sen kummempaa.

Poissa Hesusnis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 282
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #116 : 31.08.2018 11:24 »
Niin liekkö tuo Fordissa sen kummempaa.

Ei ainakaan huonompaa. ;)

Poissa Marko_K

Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #117 : 31.08.2018 11:27 »
Ei ainakaan huonompaa. ;)

Se nyt sitten on tuurista kiinni. Merkille kuin merkille osuu huonoja yksilöitä. Absoluuttisen viatonta merkkiä ei olekaan, kuin ei myöskään nykyään mitään poikkeuksellisen huonojakaan.

Omalla kohdalla Ford oli se pohjanoteeraus, mutta ei se silti minun merkkimielikuvaani särkenyt, mutta maahantuojaa en halua enää sentilläkään tukea.
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Poissa eku11

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #118 : 31.08.2018 19:08 »
kannattaako ostaa autoa joka on kallis,huono ja vielä väärän merkkinenkin,
kun saisi muita paljon parempia ja halvempia.
ihmettelen vaan ?  ???

Poissa Panda

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 492
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #119 : 01.09.2018 15:15 »
Tänään kävin tähänkin tutustumassa, en tosin ajamassa käynyt. Ei herättänyt pienintäkään omistushalua, muotoilullisesti pettymys livenä, vaikkei kuvissakaan kummoiselta näytä. Pelkkä istuminen kuskin tuhdolle ja heti tuli sellainen tunne ettei tämä ole minun auto. Vieressä seisonut edellinen korimalli näytti ja tuntui autolta tämän uuden rinnalla.
Mazda 323, 1,3 -93