autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Ford Focus 2018-  (Luettu 46883 kertaa)

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 700
Ford Focus 2018-
« : 10.04.2018 15:15 »
Uusi Focus esitelty. Actice-malli omaan makuuni kiinnostavin. Sisusta näyttää vähän muoviselta.








http://www.autoexpress.co.uk/ford/focus/98262/new-2018-ford-focus-revealed-specs-and-pics

Trollsten

  • Vieras
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #1 : 10.04.2018 15:23 »
8v automaatti. Erittäin kiinnostavaa. Muotoilu ei ihan iske, mutta ei tuo nyt ihan karmeakaan ole.

Poissa Automaattori

Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #2 : 10.04.2018 15:29 »
Melko leveä lepuutustuki vasemmalle jalalle.
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #3 : 10.04.2018 15:31 »
8v automaatti.

Ja tulee saataville myös 125 hevosvoimaisen 1.0 EcoBoostin yhteyteen, eikä vain isompien moottorien pariksi. Jos vain Activen tavaratila on selkeästi viistoperäistä käyttökelpoisempi ja hinnoittelu on kohdillaan, niin kyllä tämä ihan tosissaan kiinnostaa.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #4 : 10.04.2018 15:36 »
Niin ja se on ihan mehumaija eikä mikään kaksoiskytkinnyökytin.

Poissa Koivari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 465
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #5 : 10.04.2018 16:36 »
Farkkukoriin ei ilmeisesti tule Active-versiota? Oli vähän vaikeuksia lukea tuota linkin sivua, kun se ulisi adblockerista ja ruutuun tuli jotain ylimääräistä soopaa tekstin eteen.
-2014 Dacia Duster 1.5dci 4x4

Poissa Taavetson

Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #6 : 10.04.2018 16:45 »


Farkun sivuprofiili yllättävän menevä, tuo nouseva kylkilinja tekee paljon. Ja ymmärtääkseni Active on tällä haavaa vain hatchbackin varustetaso, ei sen kummempaa. Täällä aika kattava tietopaketti:https://www.netcarshow.com/ford/2019-focus_wagon/

Poissa Koivari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 465
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #7 : 10.04.2018 16:48 »
Tekniikan Maailman sivuilla puhutaan 30mm korotuksesta maavaraan Active-mallin osalta, mutta ei oikeastaan muuta. Noh, katotaan mitä sieltä sitten oikeasti tulee. Farkkukoriin tuommoinen korotus olisi ihan jees.

https://tekniikanmaailma.fi/tassa-on-uusi-ford-focus-tulossa-suomeen-kesalla/
-2014 Dacia Duster 1.5dci 4x4

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2539
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #8 : 10.04.2018 17:09 »
Vähän pelkistetympää muotoilulinjaa kaipaisin kuin mitä näissä viimeisimmissä uutuuksissa on. Auris oli käytännössä vielä enemmän ylimuotoiltu kuin kuvissa. Ehkä tämä ei ole aivan niin paha. Mutta selkeämuotoinen uusi Ceed on silti näitä tyylikkäämpi ja kestänee paremmin aikaa.

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5099
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #9 : 10.04.2018 19:31 »
Minun silmissäni näyttää hyvältä. Ford on osannut muotoilla autot hyvin paria mallia lukuunottamatta eikä edes nykyinen Focus näytä museoautolta.
Jos sitä oikein kantikasta ja ajatonta (tylsää) kaipaa niin onhan sitä vaihtoehtoina Skoda ja Kia.
Mielenkiinnolla odottelen. Oma työopelix on vuodenvaihteessa päivityksen kohteena ja tämä varmasti hyvä vaihtoehto jos verotusarvo ei mahdottomasti nouse. Alle 35k€ pitäisi saada dieseliä ja automaattina.
Bmw, Rellu ja Voortti

Poissa mtr1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1628
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #10 : 10.04.2018 19:52 »
Hmm. Omasta mielestä nykyinen korimalli on nätimpi kuin tämä uusi. Ainoa kivan näköinen asia tässä on toi nouseva ikkunalinja kuten edellä huomioitiin. No, on toi sisustakin edellistä parempi mutta odotin kyllä jotain vähemmän "höhöh liimataanpas iPad keskelle kojelautaa"-tason ratkaisua.

Jos nyt pitäis valita niin helposti osuisi valinta Fiestaan.

Poissa Herr K

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 114
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #11 : 10.04.2018 20:00 »
Myös omaan silmään näyttää aika hyvältä sekä sisältä että ulkoa. Varsinkin viistoperäisen mallni muotoilu vaikuttaa onnistuneelta. Saapa nähdä miten luonnossa sitten. Jännä ratkaisu Fordilta, että Active-malli pohjautuu ilmeisesti viistoperään eikä farmariin kuten melkein kaikkien muiden merkkien korotetut mallit.
VW Passat 1.4 TSI DSG

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1308
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #12 : 10.04.2018 20:02 »
Täysin mielenkiinnoton peli, kun voimalijat on perinteisiä. Ei perus hybridiä, ladattavasta puhumattakaan, eikä mitään muutakaan puhtaampaa ja taloudellisempaa, esim kaasu, voimalinjaa. Jos kesällä ostaa ja vuonna 2021 tai myöhemmin vie vaihtoon, niin museokamaksi haukkuvat.

MMV

  • Vieras
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #13 : 10.04.2018 20:08 »
Onneksi ei ole mitään viherpiiperrysskeidaa. RS:ää odotellessa...

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5099
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #14 : 10.04.2018 20:13 »
Totta. Ford ei vielä kovasti panostanut vaihtoehtoihin vaikka niitä nyt muiltakaan merkeiltä toyotaa lukuunottamatta osteta. Ei niitä ole opelillakaan tarjolla. Volkkari ainoana euroista tarjoaa sähköistä vaihtoehtoa alemmassa keskiluokassa tosin ylemmän keskiluokan hintaan.
Kaipa se uusi ocukin on museopeli kun kerran maakaasuvaihtoehtoa ei taideta paljoa myydä .
Bmw, Rellu ja Voortti

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 656
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #15 : 10.04.2018 20:14 »
Täysin mielenkiinnoton peli, kun voimalijat on perinteisiä

No jaa. Uudessa on perinteinen 8-vaihteinen automaatti, mikä on paljon kiinnostavampi kuin vaikkapa CVT tai kaksoiskytkinvaihteistot. Litraisessa koneessa on myös sylinterinlepuutustoiminto eli matka-ajossa voidaan pudottaa yksi sylinteri pois pelistä.

Poissa mtr1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1628
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #16 : 10.04.2018 20:24 »
No jaa. Uudessa on perinteinen 8-vaihteinen automaatti, mikä on paljon kiinnostavampi kuin vaikkapa CVT tai kaksoiskytkinvaihteistot. Litraisessa koneessa on myös sylinterinlepuutustoiminto eli matka-ajossa voidaan pudottaa yksi sylinteri pois pelistä.

Oho, tuo on kyllä selkeä plussa. Heräsipä se mielenkiinto vähän sittenkin.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #17 : 10.04.2018 20:27 »
Täysin mielenkiinnoton peli, kun voimalijat on perinteisiä. Ei perus hybridiä, ladattavasta puhumattakaan, eikä mitään muutakaan puhtaampaa ja taloudellisempaa, esim kaasu, voimalinjaa. Jos kesällä ostaa ja vuonna 2021 tai myöhemmin vie vaihtoon, niin museokamaksi haukkuvat.
Hienoa kristallipalloilua. Tilannehan on sama kaikilla muillakin merkeillä pl. Toyota. Tosin nykyinen Auris on museokamaa jo nyt ominaisuuksiltaan.

Poissa Urlaub

Vs: Ford Focus 2018-
« Vastaus #18 : 10.04.2018 20:32 »
Totta. Ford ei vielä kovasti panostanut vaihtoehtoihin vaikka niitä nyt muiltakaan merkeiltä toyotaa lukuunottamatta osteta. Ei niitä ole opelillakaan tarjolla. Volkkari ainoana euroista tarjoaa sähköistä vaihtoehtoa alemmassa keskiluokassa tosin ylemmän keskiluokan hintaan.

Jenkeissähän Ford on merkittävä hybridimallien tarjoaja jo pitkään. Varmaan heti kakkosena Toyotan jälkeen.

Euroopassa ei ole kuin Mondeo hybrid, joka on melkoinen harvinaisuus.